Miten/Miksi teistä tuli ankisteja?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Olen ajatellut tehdä tämmöisen topsun, enkä löytänyt tällaista haussa, eli... Mutta jos tällainen on jo olemassa, niin lukkoon vain!

Eli, tämän topsun ideana on, että voi kertoa, miten on tullut ankistiksi/ankkafani, miksi olette jääneet ankisteiksi/ankkafaneiksi ensimmäisen Akun luettuanne, muuttiko Aku Ankka elämänne, ynm.

Eli voi kirjoittaa esim:

"Minä tulin ankistiksi sattumalta, kun kävin mummoni luona Tampereella. Hänellä oli viisi Aku kansiota, jotka sitten sain omakseni.

Jatkoin Akun lukemista, koska se oli mielestäni hassua......"

Jos on vaikea aloittaa, niin vastatkaa vaikka näihin kysymksiin:

1.Miten ja missä sinusta tuli ankisti/ankkafani?

2.Miksi jatkoit Akun lukemista ensimmäisen jälkeen?

3.Muuttiko Aku elämäsi?

4.Jos se muutti, niin miten?

5.Kuinka kauan olet ollut ankisti/ankkafani?

6.Tulitko Aku Ankan sivustolle siksi, koska olit ankisti/ankkafani?

Sitten vielä yksi sääntö:

Viesteissä pitää olla minimissään 150 merkkiä, huijaamatta tietysti, että voisit olla varma, että kerroit tarpeeksi. Siten kaikki ymmärtävät, miten, miksi ja milloin sinusta tuli ankisti.

T:PuhuvaKissa

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Otin vähän pienenpänä isoveljen pöydältä akkareita, ja katsoin kirjaimia, ja opin lukemaan, sitten tulin Ankistiksi, jotenkin vain jäin siihen tilaan.

-Duckeli-

DONUONTYHMÄ
Seuraa 
Liittynyt11.7.2010

En oikein usko, että kovin moni näiltä sivuilta on varsinainen ankisti, eli perehtynyt Ankan historiaan, nippelitietoon yms. (kvaakkilaiset). Ankkafanius on sitten eri asia.

Itse en tarkalleen muista milloin faniuduin, mutta joskus 5-vuotiaana rupesin lueskelemaan Aku Ankkoja, ja siitä se kaikki kai sitten lähti. Liittyessäni Ankkikseen vuonna 2006 fanitus muuttui kuitenkin vähitellen ankismiksi, enkä enää koe olevani kovinkaan suuri ankkafani.

Vierailija

Lainaus:
DONU: En oikein usko, että kovin moni näiltä sivuilta on varsinainen ankisti, eli perehtynyt Ankan historiaan, nippelitietoon yms.. Ankkafanius on sitten eri asia.

Olet kyllä ehkä oikeassa, eli vaihdan vähän. Jos ette ole ankisteja, niin kertokaa, miten teistä tuli Aku:n faneja.

Duckeli, katsoppas tämän topsun ainoaa sääntöä: viestien minimipituus on 150 merkkiä. Mutta ei se niin kovasti haittaa, kun tämä topsu on vasta uusi.

raivo_ankka
Seuraa 
Liittynyt10.11.2009

No ensimmäiset lukemani Aku-tarinat olivat lähinnä Taskareista, joita iskä antoi minulle pikkuhiljaa luettavaksi, kun täytin 4. Se innosti minua lukemiseen, ja ihan itsekseni opin senkin homman. Ensimmäinen Taskari, jonka olen lukenut, on numero 14 Perhonen sentään.

Akkarit alkoivat kiinnostaa aina vain enemmän ja enemmän. Pian en lukenutkaan enää mitään muuta, ja selostin iskälle aina minkälaisia juonia eri tarinoissa oli ollut.

Todellinen kiinnostus ankkoihin lähti sitten vasta muuton jälkeen v.2007. Aloin kerätä Taskareita enemmän, löysin mummolta vanhoja kansioita, sain kaikki Aku Ankka kansiot huoneeseeni. Kaikki akkarimme ovat huoneessani, ja yleensä se olen minä, joka niitä lukee. Korjailen, lueskelen ja järjestelen niitä miten kerkiän.

Vuosien saatossa on kertynyt kaikkea ankka-krääsää.. Julisteista kalentereihin, on lukkareita, pehmoleluja, kirjoja.. Oli eräs lasikin, joka tosin oli iskän vanha, mutta siskoni paiskasi sen tiskialtaaseen, ja se hajosi. Se oli sitä ennen ehtinyt olla minulla 2kk, ja olin kovin kiintynyt siihen. Se tuotiin iskän äidiltä (siis mummoltani) ja heti kun huomasin sen, päätin, että tuo on minun. Iskä piilotti sen aina jonnekin kaapin perukoille, kun lähdin yökylään kaverille : D

Siinä on kai vähän, että MITEN minusta tuli ankisti. Nyt voisin selittää vähän, että MIKSI..

Aku Ankka on hauska lehti, johon jää koukuun, ja johon en itse kyllästy. Olen aina pitänyt Akusta. Reeeeeilusti nuorempana katselin Aku-leffoja ja kaikkea. Aku Ankat ovat niitä lehtiä, joista en ikinä tohtisi luopua, pidän niistä kiinni. Moni Taskari tai lehti tuo minulle muistoja mieleen ?

~raivis

krisse 10
Seuraa 
Liittynyt22.1.2010

Meille tilattiin akkaria jo silloin kun synnyin joten heti kun opin lukemaan luin akkareita ja toivoin aina lahjaksi taskareta. Jäin siihen tilaan ja nut olen todellinen Aku fani. Olen perhehtynyt myös ankka historiaan.

Vierailija

1. Hmm... kun olin pieni löysin mummon varastosta pari akkari lehtiä ja rupesin katselemaan kuvia.

Sitten kun kasvoin vähän ja opin jo lukemaan mutta olin laiska ja en viitsinyt lukea ihan kaikkea, mitä Aku sanoo jne...

Sitten kun kasvoin suureksi ruvettiin tilaamaan ja luin ihan kaikkea, mitä sattuu silmiini eteen hyppäämään! ;D

2. No, ajattelin että Aku on kiva! :]

3. Jep!

4. Se sai minut innostumaan, ja lukemaan vielä!

5. Hmmmm... vaikka 9 vuotta.

6. Kyllä!

:P toivotan kaikille hyvää päivänjatkoa!!

~ItKis~

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Minusta tuli Ankkafani heti kun opin lukemaan Aku Ankan avulla joskus nelivuotiaana (?), eli joskus vuonna 2001. Sitä ennen selailin viikoittaista ankkapläjäystä pelkkien kuvien avulla äitini lukiessa kuvatekstejä. Akkari tilattiin ollessani yksivuotias (1998) ja sama kestotilaus jatkuu edelleen. : )
Hiljalleen innostuin entistä enemmän Akun ja kumppaneiden seikkailuista ja ensimmäisen Taskarini (Virusvaroitus) saatuani aloin satunnaisesti keräilemään myös niitä. Nyt omistan kaikki Taskarit numerosta 290 alkaen.
Ankisti minusta taisi tulla vasta viitisen vuotta sitten, kun aloin perehtyä Aku Ankan historiaan syvemmin.

Vierailija

Meikäläisestä tuli ankisti alunperin vasta kuusi-seitsemän-vuotiaana ostaessani ensimmäisen taskukirjani, joka on numero 101 - Maailman rikkain ankka. Toki perheeni kanssa olimme tätä ennenkin tilanneet Aku Ankka-lehteä jo monta vuotta, mutta tuosta se kunnon Aku-hulluus omalla kohdallani käynnistyi. Päätöstäni ja tekojani siihen aikaan en tule katumaan koskaan. : )

Vierailija

Minä aloitin koska veljeni luki aina jotain lehteä ja se oli Aku Ankka ja sitten vain aloitin lukemaan sitä en tiedä miksi.

:3

Vierailija

En ole varma olen lukenut mummolassa aku ankkoja paljon koska siellä on paljon akkareita:)Siitä lähtien olen ruvennut tilaamaan aku ankkaa=)

Vierailija

Kiitos paljon, että vastasitte!

Ja hyvä raivis! Kiva, kiinnostava pitkä viestiäsi oli kiva lukea. Ja sitten muut: 150 merkkiä, pliis.

Minä aion myös jossakin vaiheessa kertoa, miten minusta tuli Ankkafani.

Vierailija

Kun olin suunnilleen 5-vuotias, olin vähitellen oppinut lukemaan. Kysyin sitten äidiltäni "voiksä ostaa mulle kirjan". Menimme siis kirjakauppaan ja kaikista mahdollisista kirjoista käsiini osui eräs taskari. Se oli pitkän aikaa ainut Akkarini, mutta yhtenä päivänä, kun äitini oli siivoamassa taloa, hän löysi vanhan taskarinsa ja tyrkkäsi sen minulle. Sen luettuani sain häneltä vielä muutamia akkareita. Eräänä aikaisena lauantaiaamuna (kun olin n. 7v.) joku lehtimyyjä soitti äidilleni ja tarjosi Aku Ankka-lehteä. Puolikuollut äitini kysyi, että halusinko tilata akkaria. Hetken miettimisen jälkeen päätin alkaa tilaamaan sitä, ja nyt on kertynyt kolme hyllyllistä erilaisia akuja, mini-taskareista kovakantisiin.

Joskus vuoden 2008 paikkeilla satuin näkemään mainoksen AA.fi:lle, ja loppu onkin historiaa.

-Jenny

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat