Aku Ankan joulukalenteri 2011

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Varmasti jo perinteeksi muodostunut Aku Ankan joulukalenteri palaa sivuille myös tänä vuotena. Järjestyksessään neljäs joulukalenteri ilmestyi tänään eli keskiviikkona 30.11.2011.

Perinteikkäästi jatkamme myös täällä foorumilla oikeiden vastauksien spekulointia. Aiempina vuosina on samanlaisesta topicista varmasti ollut paljon apua monille sekä se selvästi on vähentänyt yksittäisiä topiceja, jossa kysyttään kunkin päivän vastausta. Tässä topicissa keskustelu joulukalenterista on vapaata.

Aku Ankka joulukalenterin tarkoitus ja ohjeet:

Aku Ankan joulukalenteri ei ole suklaakalenteri tai mikään muukaan karkkikalenteri vaan se on kalenteri, jossa jokaisen luukun takaa löytyy kysymys, johon pitää vastata Aku Ankan nettisivuilla. Muista, että kysymykseen on aikaa vastata vain yksi päivä. Oikeasta vastauksesta saa aina yhden virtuaalisen arpalipun suureen Aku Ankan jouluarvontaan. Mitä useampana päivänä käyt antamassa oikean vastauksen, sitä useampia arpoja sinulla on arvontaa varten. Parhaimmillaan sinulla voi siis olla jopa 24 arpaa, joten mahdollisuudet voittaa on paremmat kuin vähemmän oikein vastanneilla. Huomaa ettet näe mistään monta arpalippua olet ansainnut. Arvonta suoritetaan Nuutin päivänä eli 13. tammikuuta.

Vuonna 2008 kysymykset olivat monipuolisesti Aku Ankka tarinoista. Vuonna 2009 taas kysymykset liittyivät Aku Ankan Taskukirjan 40-vuotiseen historiaan, vuonna 2010 mitään erityistä aihetta.

Pääpalkintona tämän vuoden joulukalenterissa toimii PlayStation 3 320 gt + PlayStation Move - starttipaketti.

Pääpalkinnon lisäksi arvotaan yhdelle onnekkaalle Playstation Move -starttipaketti ja viisi muuta onnekasta saa muhkeat kirjapaketit.

Tämä topic toimii Aku Ankan Joulukalenterin topicina ja tänne julkaistaan aina edellisen päivän kysymys ja oikea vastaus. Täällä saa keskustella Aku Ankan joulukalenterista, mutta täällä EI SAA kysyä vielä käynnissä olevien kysymyksien vastauksia. Näin kaikki saavat itse miettiä vastausta ja näin on kaikille tasapuolista. Edellisen päivän kysymyksistä saa tietenkin jutella.

Ensimmäinen kysymys ja sen vaihtoehdot tulevat tähän topiciin 1.12, mutta ensimmäinen oikea vastaus ilmestyy 2.12.

Vastaukset tulee siis antaa tänne: http://www.akuankka.fi/joulukalenterikisa/

Viime vuotinen joulukalenteri:

http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/8/viestiketju/22307/aku_ankan_jo...

Oikea vaihtoehto on kirjoitettu isolla kirjaimella eli A,B tai C.

---

2011

Luukku 1. Kuka piirtää sarjoihinsa itikoita?

a) Carl Barks

b) Don Rosa

C) William Van Horn

Luukku 2. Kuka on Pikku Hukan serkku?

A) Immu

b) Kemmo

c) Tommi

Luukku 3. Millaista hattua Roope-setä käyttää?

a) Knallia

B) Silinteriä

c) Baskeria

Luukku 4. Mikä on Mummon kanan nimi?

a) Sokeri

B) Kaneli

c) Inkivääri

Luukku 5. Montako vuotta Aku Ankka -lehti tänään täyttää?

a) 40

b) 50

C) 60

Luukku 6. Mikä on Roope-sedän sihteerin nimi?

A) Sirkku Näpsä

b) Kerttu Klipsi

c) Niina Nopsa

Luukku 7. Mikä on ankanpoikien koulun nimi?

a) Kornelius Ankan ala-aste

b) Pösönpellon ala-aste

C) Julle Ankanpään ala-aste

Luukku 8. Kuka käyttää mietintämyssyä?

A) Pelle Peloton

b) Taavi Ankka

c) Pikku-Pelle

Luukku 9. Missä Aku on useimmiten töissä?

C) Kattivaaran margariinitehtaalla

Luukku 10. Kuka syntyi onnellisten tähtien alla?

A) Hannu Hanhi

b) Roope Ankka

c) Aku Ankka

Luukku 11. Kuka piilottaa sarjoihinsa D.U.C.K-lyhenteen?

a) Mau Heymans

b) Kari Korhonen

C) Don Rosa

Luukku 12. Mistä Hessu saa supervoimia?

A) Superpähkinöistä

b) Superpinaatista

c) Superpippurista

Luukku 13. Missä Milla Magia asuu?

A) Vesuviuksen kupeella

b) Etnan huipulla

c) Matterhornin juurella

Luukku 14. Mitä Roope säilyttää toimistossaan kuvun alla?

a) Ensimmäistä tienaamaansa seteliä

B) Ensimmäistä tienaamaansa kolikkoa

c) Ensimmäistä ostamaansa osaketta

Luukku 15. Mikä on Akun auton rekisterinumero?

a) 113

B) 313

c) 131

Luukku 16. Minkä värinen lakki on Lupulla?

A) Punainen

b) Sininen

c) Vihreä

Luukku 17. Kuka on Hiawathan sisko?

a) Kuunsäde

b) Tähtisilmä

C) Auringonkukka

Luukku 18. Kuka säilyttää ainoata rehellisellä työllä ansaitsemaansa kolikkoa kassakaapissa?

a) Karhuvaari

B) Hannu Hanhi

c) Paroni Petkunterä

Luukku 19. Kuka näistä ei ole Iineksen sisarentytär?

a) Tiinu

b) Leenu

C) Noonu

Luukku 20. Mikä on Akun osoite?

A) Paratiisitie 13

b) Paratiisitie 1313

c) Paratiisitie 313

Luukku 21. Mikä on poliisimestari Sisun etunimi?

a) Sauli

b) Santeri

C) Simo

Luukku 22. Mikä on Mortin ja Vertin jalkapallojoukkueen nimi?

a) Alavirran atleetit

B) Ylävirran yritys

c) Poukaman palloveikot

Luukku 23. Mikä on Mummo Ankan oikea nimi?

A) Kaino-Vieno

b) Sorja-Sanelma

c) Hellä-Lemmikki

Luukku 24. Millä vuorella sijaitsee Roopen erämaahuvila?

A) Karhuvuorella

b) Karuvuorella

c) Karkuvuorella

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Sivut

Kommentit (96)

Vierailija

Lainaus:
Aku Ankan joulukalenteri 2011

"Hiidenkirnu" - 30.11.11 02:52 (ID 849360)

Vuonna 2008 kysymykset olivat monipuolisesti Aku Ankka tarinoista. Vuonna 2009 taas kysymykset liittyivät Aku Ankan Taskukirjan 40-vuotiseen historiaan, vuonna 2010 mitään erityistä aihetta.

Ja mikähän on tämän vuoden aihe, jos saan kysyä

Vierailija

Tämäpä kuulostaa mielenkiintoiselta.:)

Olen tässä miettinyt, että kuinkahan vaikeita kysymyksiä sieltä on tulossa.

Itse aion osallistua joulukalenteriin myös.

Ja palkinnot ovat houkuttelevia, joten kannattaa käydä vastailemassa kysymyksiin täällä Ankan netissä.

Kaikki juttelemaan AA:n joulukalenterista!:d

-Duckeli-

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Luputeoria: Ja mikähän on tämän vuoden aihe, jos saan kysyä

Lehti ei viel ole sulle tullu? Tänä vuonna kysymykset liittyvät vain Aku Ankkaan ja oletan nyt tuolla tarkoitettavan yleisesti kaikkea Ankkalinnaan ja muuhun liittyvään eli ei pelkästään yhteen hahmoon. Jätin sen sinne kirjoittamatta siksi ettei mitään kunnollista aihetta ole.

Lainaus:
Duckeli: Olen tässä miettinyt, että kuinkahan vaikeita kysymyksiä sieltä on tulossa.

Aiempina vuosina on ollut suurinosa kysymyksistä helppoja, mutta se on varmasti ollut ihan tarkoituskin, että mahdollisimman moni pääsisi mukaan arvontaan edes sillä yhdellä arvalla. On siellä seassa varmaan tänäkin vuonna muutamia vaikeampiakin kysymyksiä.

Vierailija

Jos vastaa oikein johonkin kysymykseen joulukalenterissa, saa virtuaalisen arpalipukkeen?

Näinköhän se on?

-Duckeli-

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Kuule "hiidis" voisit sitten itsekkin käyttää sitä hakua sillä tästä aiheesta on jo toppa täällä:http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/10/ketju/25887/ankkojen_kalenter...

Kyllä minä tuon tiedän tuon topicin, lukeehan avausviestissäkin näin:

Lainaus:
Hidiskin on antanut luvan tehdä tämän topicin ; )

Mutta asiahan on niin, että tuo on aivan eri asia kuin tämä. ; )

Lainaus:
Duckeli: Jos vastaa oikein johonkin kysymykseen joulukalenterissa, saa virtuaalisen arpalipukkeen?

Eikös se käy ilmi tuossa avausviestissä?

Vierailija

Lainaus:
Duckeli: Jos vastaa oikein johonkin kysymykseen joulukalenterissa, saa virtuaalisen arpalipukkeen?

Eikös se käy ilmi tuossa avausviestissä?

[/quote]

Juu, en nyt vain huomannut sitä.

-Duckeli-

cxv
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Nupu: Tässä jutussa on vain yksi rankka työ on se, että modejen pitää selata tätä topicia aika usein, mutta jos yksi vastaus jää huomaamatta? T:Nupu Ankka

"Jopa Herlokki Solmunen kadehtii sinua, ja sinun salapoliisi taitojasi", mutta siis, en ymmärrä mistä tuon kyssän repäisit.

Viimevuonna en juurikaan vastaillut noihin kysymyksiin, kenties ollenkaan? Jospa sitä tällä kertaa yrittäisin...

Foorumin tylsin mies.

Vierailija

Lainaus:
Re: Aku Ankan joulukalenteri 2011

cxv - 30.11.11 03:52 (ID 849407)

Lainaus:
Nupu: Tässä jutussa on vain yksi rankka työ on se, että modejen pitää selata tätä topicia aika usein, mutta jos yksi vastaus jää huomaamatta? T:Nupu Ankka

"Jopa Herlokki Solmunen kadehtii sinua, ja sinun salapoliisi taitojasi"

Viimevuonna en juurikaan vastaillut noihin kysymyksiin, kenties ollenkaan? Jospa sitä tällä kertaa yrittäisin...

Kuule cxv, kannattaa kokeilla kaikkea uutta.:d

-Duckeli-

cxv
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Niin, nyt kun otan puheeksi, kun yritän kirjoittaa Googleen www.akuankka.fi/joulukalenteri, se ei mene sinne, joten mitä teen väärin? Siksi en pääse katsomaan miten joulukalenterissa vastataan kysymyksiin.

Kuule, suosittelen sinunkin kokeilevan jotain uutta. Nimittäin käyttämään osoitepalkkia. : ) Kuitenkin, tällä hetkellä tuo sivu ei taida toimia.

http://www.akuankka.fi/joulukalenteri

Ongelma lienee siinä että nyt on vasta 30.11.

Lainaus:
Kuule "hiidis" voisit sitten itsekkin käyttää sitä hakua sillä tästä aiheesta on jo toppa

Kylläpäs sitä nyt vihoitellaan kun omat topicit ei vaan menesty- : )

Foorumin tylsin mies.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
nupu: Tässä jutussa on vain yksi rankka työ on se, että modejen pitää selata tätä topicia aika usein, mutta jos yksi vastaus jää huomaamatta?

En minä koko topicia olisi tehnyt, jos tässä olisi liian iso urakka. Ei tästä iso urakka tule, ja tulisi sitä topicia vahdittua muutenkin. Mitä tarkoitat yhdellä vastauksella? Ei avausviestiin merkitä mitä porukka vastaa tai muuta. Avausviestiin merkitä ainoastaan kysymys ja siihen vaihtoehdot, joista näkee sitten sen oikeankin vastauksen sen kysymyksen sulkeuduttua. Kannattaa katsoa tuo viime vuoden topic niin näkee miten tää topic oikeasti toimii. : )

ROOPE.ANKKA@LANTTI.COM jättää sitten sen muiden haukkumisen, poistin yhden viestin edeltä.

Lainaus:
Duckeli: Niin, nyt kun otan puheeksi, kun yritän kirjoittaa Googleen www.akuankka.fi/joulukalenteri, se ei mene sinne, joten mitä teen väärin? Siksi en pääse katsomaan miten joulukalenterissa vastataan kysymyksiin.

Tuo joulusivu ei ole vielä pystyssä. Kyllä sinne huomenna varmasti pääsee, akuankka.fi/joulu sivulta. Huomenna selviää enemmän, kun ensimmäinen luukku aukeaa. : ) Tuo on kuitenkin erittäin yksinkertainen vastata. Lopetahan Duckeli muuten tuplapostaaminen, jos tulee uutta asiaa eikä kukaan ole ehtinyt kirjoittaa mitään sinun viestisi jälkeen niin muokkaa edellistä viestiäsi ja kirjoita sinne mitä asiaa on. Tuplapostaaminen eli monen viestin kirjoittaminen peräkkäin on kiellettyä.

Vierailija

Huommenna alkaa joulukuu ja joulun tuskallinen "odotus" joka minun osalta jää pienemmälle sillä harkkoja tulee niin tiheään tahtiin en ehdi odotella ja pohtia kaikkea. Minulle sopisi paremmin kirjapaketti kuin Peli konsoli ja startti paketti sillä omistan molemmat edellä mainituista jo.

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat