Googleta salasanasi

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Kuinka monta tulosta sait?

Itsellä noin 18 200.

Kommentit (13)

EssuEnsku
Seuraa 
Liittynyt6.1.2010

Mulla on monta salista yhest tulee 801 tulosta sitten 2340 sitten ei tuu mitään ja sitten 89700000 joo toi vika ei ollu iha mikää tavallinen salasana voin sanoo...ai nii ja aku ankan saliksest tulee 2 tulosta

Nii ja sitten tosta salasanasta josta tuli 89700000 tulosta nii löyty 0,15sek ;P

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Vaikkei oman salasanansa googlettaminen ole suuren suuri tietoturvariski niin se on silti sitä. Hakuun kirjoitettu salasana jää selaimen ja googlen muistiin ja niitä on vaikea saada niistä pois. Jos olet koneella, jota käyttävät muutkin kuin sinä itse, niin nämä muut käyttäjät voivat onkia salasanasi koneelta. Kannattaa tyhjentää selaimen välimuisti, jolloin salasanan saa selaimen välimuistista pois.

Sellainen salasana, jolla löytyy googlelta useita osumia on auttamatta liian helppo ja se kannattaa vaihtaa. Oikeat sanat tai muuten yksinkertaisen oloiset kirjainyhdistelmät on erittäin helppo murtaa.

Googlen muistista salasanaa ei varmaankaan saa pois, mutta eipä sitä onneksi Googlen puolella kukaan osaa profiiliisi yhdistääkään. Jos olet salasanaa hakiessasi kirjautuneena Googleen sisään, niin hakusi jää profiilisi muistiin ja sen kyllä saa poistettua seuraavasti: ensin oikeasta yläkulmasta klikkaa omaa sähköpostia. Alasvetovalikosta klikkaa Tilin asetukset. Sitten Omat asetukset otsikon alta Hallintapaneeli Näytä tämän tilin tallennetut tiedot. Sieltä selaa Verkkohistoria otsikon kohdalle ja Poista kohteita tai tyhjennä Verkkohistoria. Sieltä löytyy se haluttu salasana, joten valitsee sen ja klikkaa poista.

Mielenkiinnosta lähdin itse googlettamaan yleisimmin käyttämiäni salasanoja (5kpl).. Olen omalla koneellani, johon muut eivät pääse. Käytin selaimen toimintoa, joka ei tallenna mitään tietoja muistiin. Lisäksi kävin poistamassa kaikki haut omasta Googlen profiilistani. Tästä huolimatta en voi olla täysin varma, että salasanat olisi poistettu kaikkialta.. Yksikään näistä viidestä salasanasta ei löytänyt yhtään osumaa.

Näiden pitkien sepustusten jälkeen totean, ettei ole turvallista ehdotella käyttäjille salasanansa googlettamista, koska näin on vaarana, että salasana paljastuu. Tämän vuoksi topic menee lukkoon.

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat