Musiikki, jota itse SOITAT.....

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Soittaako joku jotain istrumentteja?

Tiedättekö mitään hyviä kappaleita soittimille?

Ja mistäs hankitte nuotteja?

Itse soitan pianoa, kitaraa ja poikkihuilua. Kitaraa ihan vaan kotona mutta kokeilkaa kaikki, siinä kehittyy sormienkin voimat, nimittäin soittamisessa. Ja sitten kun käy suorittamassa erilaisia tutkinto-kokeita, saa lisäpisteitä tulevaisuuden alaa ajatellen.

Mä hankin nuotit esim.kirjastosta, musiikinopelta,ja joskus voi googlen kuvahaussakin olla ihan tulostettavia.

Kaikille pianoa soittaville voin suositella kappaletta River Flows In You elokuvasta Twilight! Se on tosi helppo opetella (itse opin parissa tunnissa), vaikka siinä onkin 3 sivua. Mutta melodia on niin ihana kuten kaikki Twilightin nähneet tietävät että se innostaa harjoitteluun!

Mitäs mieltä te?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Itse jouduin soittamaan kitaraa 6. luokalla, enkä ole sen jälkeen koskenut soittimiin. Voitte arvata millä menestyksellä.

sepittäjä
Seuraa 
Liittynyt14.6.2010

Lainaus:
krisse10:Oon soittanu kitaraa 4vuotiaasta-

Häh? Ethän sä mitenkää oo voinu soittaa kitaraa 4v asti, eihän sulla riittäs sormet.

Noh mäki soitan kone musaa ja kitarankin oon ajatellu alottaa. Meil oli vähän aikaa sitte tollanen oma bändi mutta se hjos kun meille tuli riitaa (erittäin turhasta aiheesta).

-Sepittäjä toivottaa hauskaa joulun-odotusta kaikille!

Veli Huilu
Seuraa 
Liittynyt4.1.2010

olen joskus yrittänyt itse säveltää viululla, ei vaan onnistu..

viulua oon soittanut NOIN eskari-iästä asti eli kuusi-vuotiaasta nyt 11-vuotiaaksi saakka. Ihan hyvin edistyn siinäkin kanssa. JA lisäksi säestän koulussa bändissä pianolla..

-VH

cxv
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Häh? Ethän sä mitenkää oo voinu soittaa kitaraa 4v asti, eihän sulla riittäs sormet.

Kyllä minun mielestä yleensä ihmisellä on 5 sormea yhdessä kädessä aina. Joten ihan hyvin on riittänyt silloinkin kuin nykyäänkin.

Soittimia olen soittanut: Nokkahuilu, kitara, rummut, muttei ole mikään niistä iskenyt.

Foorumin tylsin mies.

Vierailija

Itse soitan sähkökitaraa. Olen soittanut jostain 9-10v. joten nyt siis n 4 vuotta. Soitan myös vähän pianoa ja rumpuja, sekä bassoa. Sähköpiano meillä on ja bassokin, muttei rumpuja. Olen soittanut rumpuja koulussa ja bändini treenikämpällä.

Kappaleita joita soitan tykkään soittaa kitaralla ovat Ozzy Osbournen Crazy Train, Metallican Orion, Seek and Destroy, Master of Puppets, ja Enter Sandman Slipknotilta Psychosocial ja Wait And Bleed. Jos luettelisin kaikki, siinä menisi tunteja, enkä jaksa nyt alkaa luettalemaan.

Pianolla osaan soittaa alkupuolen Fur Elisestä (ei mitään hajua kuinka kirjoitetaan).

Bassolla soittelen yleensä jotain Hurriganesia.

Rummuilla osaan soittaa Metallican For whom the bell tolls.

Minäkin teen tietokoneella musaa ja olen tehnyt vuosia. Aluksi en tiennyt mitään musiikin säännöistä, eikä mikään synkannyt yhteen, eikä mennyt asteikkojen mukaan. Nykyään teen FL -studiolla omiin elokuviimme taustamusaa ja muuta vastaavaa.

Kaikki taisikin sitten olla siinä.

Vierailija

Lainaus:
GNR: Nykyään teen FL -studiolla omiin elokuviimme taustamusaa ja muuta vastaavaa. Kaikki taisikin sitten olla siinä.

Wow, itekkin käytän FL:llää. Ja onkos niitä teiän elokuvii nähtävänä jossain?

Kiva että näin moni on kiinnostunut konemusan teosta, voitaisiin vaihdella tietoa joskus....

Tänään keksin miten tehdään dubsteppiä koneella ja olen siitä innoissani :D:D:D:D:D:D

- Touhoaaja - ajaa ohuoT -

Vierailija

Itse olen soittanut neljännellä ja viidennellä luokalla pianoa, ihan hyvällä menestyksellä. Kuitenkin lopetin niin monien muiden harrastusten takia pianotunnin, se kun oli vielä hirveän kallista, 80 e / vuosi. Pianonsoitto oli kuitenkin ihan hyvää, ja nykyään soitan monia kertoja viikossa sähköpianolla, omani on hieman huono, mutta kyllä silläkin voi, mutta kaverin pianolla soitan monesti, kun olen hänen luonaan. Olen ajatellut ehkä vielä ensi vuonna soittaa pianoa, mikäli löytyy hieman halvempia tunteja kuin kahdeksankympin tunteja. Vähän liian kallista, sanon minä...

Nuotit sain pianonopettajaltani, ja olen nyt myös ostanut sellaisen nuottivihon /- kirjan, josta soittelen aina kun soitan pianoa. Olen myös soittanut nokkahuilua itsekseen ja tietysti koulutunneilla, noin viisi vuotta, ja kerran soitin ystäväni kanssa nokkahuilua koulun kevätjuhlassa. Olin silloin kolmannella tai neljännellä, ja muistan, kuinka kamalasti minua jännitti esiintyä... Mutta ihan hyvin muistini mukaan se meni. Haluaisin myös soittaa joulujuhlissa jonkin kappaleen nokkahuilulla, mutta vain eskarit, ykkösluokkalaiset, kolmannet ja viidennet esiintyvät joulujuhlassa. Olen siis kuudennella. Joten ehkä kevätjuhlassa sitten, kun siellä esiintyvät eskarit, kakkoset, neljännet ja kuudennet. (Epäreilua, eskarit pääsevät molempiin juhliin!) Tällainen muutos meille on uuden rehtorin myötä tullut, hän kun tämän nyt päättää...

Kitaraa olisi myös mielenkiintoinen soittaa harrastuksena jne, sillä olen vain koulussa sitä soittanut musiikintunneilla, en muulloin.

~ AAF-99 kuittaa ~

pantti12345
Seuraa 
Liittynyt30.4.2010

Minä soitan vain pianoa, mutta kyllä joskus haitaria tai jotain puhallin soitinta. Aina kun on tilaisuus, soitan kirkon suurilla uruilla.

Pianolla soitan jotain esim. sinfonioita tai jotain pitkiä kappaleita, vähän sekalaista siis.

Pianon soiton aloitin tavallaan 4-vuotiaana.

-pantti heittää joulun odotukset

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Musiikki, jota itse SOITAT.....

touhoaaja - 14.12.11 06:23 (ID 857271)

Lainaus:
GNR: Nykyään teen FL -studiolla omiin elokuviimme taustamusaa ja muuta vastaavaa. Kaikki taisikin sitten olla siinä.

Wow, itekkin käytän FL:llää. Ja onkos niitä teiän elokuvii nähtävänä jossain?

Kiva että näin moni on kiinnostunut konemusan teosta, voitaisiin vaihdella tietoa joskus....

Tänään keksin miten tehdään dubsteppiä koneella ja olen siitä innoissani :D:D:D:D:D:D

- Touhoaaja - ajaa ohuoT -

Meillä on tekeillä zombileffa, joka tulee You Tubeen. Leffalla on oma Facebook sivu nimellä DEAD LAND.

Juu, ja tietoa voidaan ihan hyvin vaihtaa. Itse olen innoissani kun keksin marssia vaikka joihinkin sotakohtauksiin :) .

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Musiikki, jota itse SOITAT.....

touhoaaja - 15.12.11 08:24 (ID 857413)

Mikä FL:llän versio sulla on? Iteltä löytyy Fruity edition.

- Touhoaajaa - ajaa ohuoT -

FL Studio 10.0 Demo (extended memory).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat