Vaalikone ja ehdokkaiden esittelyt

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Osaako joku käyttää sivuja minua taitavammin? Haluaisin lukea kaikkien ehdokkaiden esittelyt (erinomaista tekstiä!), enkä pelkästään vaalikoneen antaman ehdokkaan?

Ihmettelevä Nti Nokkonen

Kommentit (2)

agentti M-musta
Seuraa 
Liittynyt6.12.2010

Lainaus:
Vaalikone ja ehdokkaiden esittelyt

Neiti Nokkonen - 12.01.12 01:40 (ID 869568) Osaako joku käyttää sivuja minua taitavammin? Haluaisin lukea kaikkien ehdokkaiden esittelyt (erinomaista tekstiä!), enkä pelkästään vaalikoneen antaman ehdokkaan? Ihmettelevä Nti Nokkonen

kokeile erilaisia vastauksia vaali koneeseen ja yritä saada kaikkien ehdokkaiden esittely sillä tavalla (en osaa autaa enempää)

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Niin kuin agentti M-musta neuvoi, kaikkien ehdokkaiden vaalipuheet saa, kun jaksaa räpeltää eri vastauksia koneeseen. Päätin kuitenkin helpottaa muiden vaivaa ja kaivoin kaikki puheet tähän yhteen viestiin. Ja nyt kun vastaus on saatu, niin topic menee lukkoon. Lisää vaalikoneesta ja vaaleista voi keskustella seuraavana linkin takana:

http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/12/viestiketju/26434/ankkalinnan...

2. Pepi

Motto: "Ei kaikkia luita samaan kuoppaan."

Vuh! Olen Pepi, kulmakunnan kissojen kauhu ja tienoon terhakkain vahtikoira.

Jos minusta tulee pormestari, kaupunkiin istutetaan hetimmiten tuhat puuta ja kaikki asvaltointihankkeet keskeytetään. On nimittäin huomattavasti helpompaa kätkeä kuoppaan pari makoisaa ydinluuta, kun maankamara ei ole ikikovan kestopäällysteen peitossa. Ja minne muka katteja jahdattaisiin ellei paksukaarnaisiin puihin, joiden varjossa voi kesäisin kölliä?

Kunnon ruoka ja iloiset leikit pitävät sekä pikku pennut että vanhat konkarit kunnossa. Siksi on tärkeää, että liialliset lisäaineet ja turruttavat tietokonepelit pannaan pannaan. Jos siitä harmistuu, kannattaa hölkytellä pari kertaa korttelin ympäri ja vetäytyä sitten omaan koppiin torkuille. Eiköhän sen jälkeen ala taas elämä näyttää valoisalta. Aion myös ehdottaa uutta järjestyssääntöä: isot koirat saavat sakkoja liiallisesta ärinästä ja murinasta. Mutta muistakaa, että pienimuotoinen ärhentely – etenkin kissoille – pitää pirteänä. Räyh!

Ääni Pepille, ääni pienten pormestarille! Hau!

3. Teppo Tulppu

Motto "Naapurisopu. Kotirauha. Ankkalinna."

Mitä kauempana kevytkuuppaiset lättäjalat – tarkoitan siis rauhanhäiritsijät – pysyvät pihaltani, sen parempi. Jos jonkun vinttikamarissa vetää niin, että hän haluaa tuhota viattoman naapurinsa hellästi vaalitun Rantapojat-levykokoelman, poliisivoimien tulee puuttua viipymättä asiaan ja kyörätä häirikkö kaltereiden taakse.

Pormestari tarvitsee ehdottomasti valtaoikeudet karkottaa kaikki yhteiskuntakelvottomat yksilöt Ankkametsän tuolle puolen tai vaihtoehtoisesti määrätä heille tuhat tuntia yhdyskuntapalvelua erinäisissä sähköntuotantoprosesseissa. Jokaisen tulevan suurmetropolin asukkaan on hyvä kunnioittaa kaupunginisän arvovaltaa ja päätöksiä monin vuosittaisin juhlamenoin. Siksipä pormestarikauteni tärkeimmät uudistukset tulevat olemaan kurinpidon ja valvonnan lisääminen.

Äänestä Teppo Tulppua – saat ankatto... aurinkoisen Ankkalinnan!

4. Professori Hupelo

Motto "Ei taidolla vaan tuurilla."

Kruuna, niin höpsismi ratkaisee kaiken. Klaava, niin ei ratkaise. Kruuna tuli! Kyllä höpsismi tietää.

Professori Hupelon – tähdennän: allekirjoittaneen – pormestarinkaudella Ankkalinnan ongelmat ratkeavat kirjaimellisesti kertaheitolla. Kolikko ilmaan, kolikko alas, saatu tulos on ehdoitta paras!

Höpsismistä tulkoon kaupunkilaisten tärkein ohjenuora. Olkoon se koulujen ainoa oppiaine ja kirjoittamani ohjekirjanen jokapäiväinen lukuläksy. Jokaiselle ankkalinnalaiselle annetakoon höpsistiyhdistyksen ainaisjäsenyys ja kerhopinssi rintapieleen. Jos on jotain pohdittavaa, lantilta aina vastauksen saa!

Miksi olla onneton? Höpsismi auttaa! Kruuna, niin pääsette kaikista huolistanne, klaava, niin ette pääse. Kruuna tuli! Setelirahat joutavat tunkiolle, kun Ankkalinnan kadut täyttyvät onnellisista lantinheittelijöistä.

Ryhtykää tekin höpsisteiksi. Kruuna, niin äänestätte minua, klaava, niin jotakuta muuta. Klaava tuli! Niin helppoa se on!

5. Hauis Harteikko

Motto: "Hrump!"

Enemmän liikuntaa. Vähemmän puhetta. Hrump! Härkä on vahva. Veturi on eri vahva. Minä olen vahvin. Ankkalinnan vahvin. Mies. Voimamies.

Hrump! Iso kaupunki. Isot lihakset.

Ilmaiset kuntosalit kaikille. Lapsille painavat käsipainot. Aikuisille tosi painavat. Terveellistä ruokaa. Hillotut lantut: energiaa. Karhennetut turtanat: proteiineja. Ei namuja. Kunto kasvaa. Hyvä. Kuntopyörä. Hyvä. Hrummp!

Keskustelu vie aikaa. Ei keskustelua. Pormestari tietää. Hrrump!

Ole kunnon kuntovoimailija. Äänestä Hauis Harteikkoa.

Hrump!

6. Pikku-Pelle

Motto "Superaivot Ankkalinnan parhaaksi."

Kehitys kehittyy, ja jos jossain niin Ankkalinnassa on ainesta kehittämään kehityksen kehitystä. Minun johdollani Ankkalinnan, Hanhivaaran ja Sorsakylän muodostamasta suurmetropolista tulee maailmanluokan innovaatiokeskus, jossa viisaat lyövät päänsä yhteen niin että paukahtaa, ja pähkäilevät yötä päivää ratkoakseen muun muassa bipolaari-hilavitkuttimeen ja ionosfääripulputtimeen liittyviä ongelmia.

Trigonometrian taito on viisauden alku. Siispä pormestarina säädän koulupäivät 15-tuntisiksi ja rakennutan urheilustadionin tilalle 42-kerroksisen tiedekeskuksen, jossa jokainen saa pohtia maailmankaikkeuden fyysistä olemusta ja tehdä kimurantteja kemiallisia kokeita kelloon katsomatta.

Hanke rahoitetaan uudella alkuaineverolla, jolloin esimerkiksi kaikista omistamistaan arvometallilanteista täytyy maksaa tietty määrä veroa. Talouden vakauttamiseksi kansalaisten pitää periä veroa myös toisiltaan, jolloin saadun tulon veroarvo x on tietty prosenttiarvo saadusta arvometallitulosta, ja se peritään tulon antajalta kerrottuna toimijoiden yhteenlasketun alkuaineveron y sadasosan neliöjuurella, jotta verotuskulut tulevat katetuksi. Yksinkertaista kuin mikä, ja siivittää rakkaan kotikaupunkimme ennennäkemättömään nousukiitoon!

Tule mukaan kehitystalkoisiin, anna äänesi Pikku-Pellelle. Se on viisaan valinta.

7. Rouva Hallikainen

Motto: "Lämpöä ja lettuja."

Liian paljon mitä tahansa on pahasta, oli se sitten läksyjä tai lettuja. Tehdään yhdessä Ankkalinnasta kaupunki, jonka kaduilla ja kujilla hyvinvoivien pienokaisten on turvallista touhuta!

Kunnollisuus on valttia ja pieni kaunista. Kun eteen ei tule turhia kiusauksia, arkikin on helpompaa. Karkkiautomaatit ja namuhyllyt pitää poistaa, jotta lapsoset välttyvät viiltäviltä vatsanväänteiltä – ja vanhemmat jälkikasvun kiukkukohtauksilta kassajonossa. Ritsoja saavat käyttää ainoastaan äänestysikäiset, joilla on jo hiukkasen järkeä päässä.

Ehdotan, että uuvutamme pikku piimäsuut urheilulla ja tuhdilla ruoalla, niin tulevaisuuden toivomme pysyvät varmemmin kaidalla polulla. Lisäksi vaadin kaikille – tai ainakin rasavillin jälkikasvumme opettajana toimiville – yhtäläistä oikeutta aikaiseen eläköitymiseen.

Enemmän iltapäiväkerhoja, enemmän vapaapäiviä väsyneille vanhemmille, enemmän korvalääkäreitä lasarettiin! Eläköön, eläkkeet! Saan hartaimmat toiveesi toteutumaan, äänestä siis rouva Hallikaista.

8. Sissi Simasuu

Motto: "Avoin auvoisa Ankkalinna!"

Kiva on ihanaa! Hihhih!

Kaikilla pitää olla yhtä ihanaa, ja ihaninta on kun kaikilla on kivaa. Kun minä, Sissi Simasuu, olen pormestari, en salli kenenkään tehdä mitään epämiellyttävää, etenkään töitä. Joka kuukausi Ankkapuiston siimeksessä jaetaan ilmaisia majoneesivoileipiä ja valitaan kuukauden lupsakkain löhöilijä. Hihhih! Siitä tulee lystiä!

Pormestarina aion säätää kaupungin järjestyssääntöihin uuden pykälän: kesähelteitten helliessä hipiää koko Ankkalinnan tulee viettää kolmen viikon eväsretki. Piknikillä kaupunkilaisten täytyy hilpein mielin nauttia kaakkua ja simaa sekä kävellä niityllä päivänkakkaroita poimien. Hihhih! Eikö kuulostakin perin mukavalta ja leppoisalta?

Sopuisuus ja joutilaisuus, ne ovat hyvästä. Rakennetaan siis yhdessä Ankkalinnasta kaupunki, jossa kaikki kukat kukkivat somasti, kehityksen raskaissa rattaissa on kapula jos toinenkin ja suvessa helskyvät suloisasti yhteislaulut! Siispä heinänkorsi suuhun ja äänestyslippuun numero 8. Se olen minä, Sissi Simasuu. Hihhih!

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat