Mita tehda, jos menettaa hermonsa?

Seuraa 
Liittynyt27.6.2008

Hei. Menetin tanaan hermoni koulussa kesken hissankokeen itse kokeeen takia, kun aika oli loppumassa ja hyva numero meni prinkkalan kaivoon. Mika auttaa teita piristymaan?

Kommentit (14)

tupu,hupu,lupu ja rupu
Seuraa 
Liittynyt8.2.2011

Minullakin sattuu tälläisiä hermostumisia miltei joka viikko, mutta koulussa kylläkään tuollein minulla ei ole koskaan tapahtunut. Monesti kun menetän hermoni, yritän rauhoittui laskemalla kymmeneen. Jos tuo ei kuitenkaan onnistu, menenkin monesti viihdyttämään itseäni esim. lukemalla kirjaa, pelaamalla jotain lautapeliä tai pelikonsolilla tai muuten vaan teen jotain sellaista, joka ei ainakaan hermostuta minua lisää!

DONUONTYHMÄ
Seuraa 
Liittynyt11.7.2010

Hermosolut pitävät yllä ihmisen älyllistä toimintaa. Jos menettää hermonsa, niin ei siinä mitään tarvitse tehdä - sen kuin makaat tiedottomana sairaalalaitteissa koko loppuelämäsi ajan : D

Vierailija

Hmm... Tuohon, mitä koulussa voi tehdä, ei tule mieleen mitään, mitä ei ole jo sanottu. Jos sinulla palaa hermot kotona, niin saattaa auttaa se, jos olet ihan yksiksesi hetken aikaa, luet vaikka akkaria, kuuntelet musiikkia tai muuten vain olet hetken rauhassa. Joitakin auttaa se, että lähtee (jos mahdollista) kävelylle tai juoksemaan. Siinä muutama vaihtoehto, muitakin toki löytyy, mutta ei nyt tule mieleen. Toivon sinulle parempia kokeita (:

Vierailija

Minulta saattaisi löytyä muutama vinkki tuohon:

Kotona Aku Ankka on parasta lääketää (ei elektroniset laitteet!). Tavallinen kirja ja musiikkikaan ei aina auta, mutta Aku Ankka rentouttaa aina.

MUTTA koulussa:

Jos olet vaikka kokeessa ja sinua rupeaa hermostuttamaan, iske vaikka nyrkki suuhusi tai hanki hermopallo (jokin pallo, jota voi puristella). Ne usein auttavat ohjaamaan ajatuksen pois. Laskeminen on ainakin minua vain hermostuttanut. Myös nyrkkien tai sormien puristelu tai nyrkkiin vetäminen saattaa auttaa.

Toivon minäkin parempia kokeita ja toivottavasti joku (muiden tai minun) vinkki auttaa. Tai sitten keksit oman keinon!

Tsemppiä ja jaksamista tuolle! (Tiedän miltä se tuntuu).

taika jonttu
Seuraa 
Liittynyt4.9.2011

Lainaus:
Mitä tehdä, jos menettää hermonsa?

Walt Disney - 24.01.12 07:51 (ID 874154) Minulta saattaisi löytyä muutama vinkki tuohon: Kotona Aku Ankka on parasta lääketää (ei elektroniset laitteet!). Tavallinen kirja ja musiikkikaan ei aina auta, mutta Aku Ankka rentouttaa aina. MUTTA koulussa: Jos olet vaikka kokeessa ja sinua rupeaa hermostuttamaan, iske vaikka nyrkki suuhusi tai hanki hermopallo (jokin pallo, jota voi puristella). Ne usein auttavat ohjaamaan ajatuksen pois. Laskeminen on ainakin minua vain hermostuttanut. Myös nyrkkien tai sormien puristelu tai nyrkkiin vetäminen saattaa auttaa. Toivon minäkin parempia kokeita ja toivottavasti joku (muiden tai minun) vinkki auttaa. Tai sitten keksit oman keinon! Tsemppiä ja jaksamista tuolle! (Tiedän miltä se tuntuu).
jaha olinkin unohtanut että meillä on stressi pallo jonka hankin heurekan luokkaretkellä.se on pehmeä

Vierailija

Meikäläinen raivostuu koulussa kaverille tai jollekkin mulle ainakin 4 kertaa päivässä.Itse yleensä niin mä meen hakkaamaan koulun nyrkkeily säkkiä pieni mätkiminen helpottaa aina. :D

Vierailija

Lainaus:
taika jonttu 24.12.2012 20:32

jaha olinkin unohtanut että meillä on stressi pallo jonka hankin heurekan luokkaretkellä.se on pehmeä

Juuri Heurekan stressipalloa mietinkin! Se tuli mieleen, kun pohdin nyrkkien pistämistä yhteen ja niiden puristelua.

Vierailija

Mua on tosi vaikee saada hermostumaan, koska oon suhteellisen rentomielinen immeinen. Kiukunpuuskan sattuessa oon kuitenki (liiankin) helposti lepytettävissä, jahka saan olla hetken omassa rauhassa ja puuhata jotain mieluista. Suuttumus laantuu nopeesti, jos sen saa purkaa esimerkiksi urheiluun tai piirustukseen, joka vaatii keskittymistä. Matikan läksyt on kans aika toimiva keino!

Vierailija

Lainaus:
Re: Mita tehda, jos menettaa hermonsa?

Sahveli - 27.01.12 08:23 (ID 875040)

Mua on tosi vaikee saada hermostumaan, koska oon suhteellisen rentomielinen immeinen. Kiukunpuuskan sattuessa oon kuitenki (liiankin) helposti lepytettävissä, jahka saan olla hetken omassa rauhassa ja puuhata jotain mieluista. Suuttumus laantuu nopeesti, jos sen saa purkaa esimerkiksi urheiluun tai piirustukseen, joka vaatii keskittymistä. Matikan läksyt on kans aika toimiva keino!

Tuohan on vain hyvä asia! :)

Ja Agumon: Heurekasta saa ostettua ainakin (stressipalloja).

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat