Focus-Tietovisailu

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tämän tyylistä en löytänyt täältä joten päätin tehdä tämän.

Elikkä Focus on melko perinteinen tietovisailupeli, jossa on useita aihepiirejä. Tähän Topicciin olen valinnut muutamia extra aihealueita, mutta niistä lisää myöhemmin.

PAINOTAN sääntöjen tärkeyttä. Tässä säännöt

1§ Tuttu monista visoista ÄLÄ lunttaa

1.1§ Lunttaamiseksi lasketaan suora kopio yms. joltakin internetin sivulta

1.2§ Jos useat käyttäjät epäilevät jonkun käyttäjän vastauksien olevan suoraan internetistä käyttäjää rangaistaan

2§ Kysymyksiä ei saa sopia muiden käyttäjien kanssa. Siitä seuraa rangaistus

3§ Kysyjä voi olla kuka tahansa kisaileva käyttäjä

3.1§ VAIN kysymyksen kysyjä tai minä saa vahvistaa oikeat vastaukset

3.2§ Vastaukset tulee vahvistaa ensimmäisen kerran ensimmäisten 24:n tunnin sisällä ja muutenkin mahdollisimman usein

3.3§ Kysymyksestä ei jaeta pistettä (pisteitä) kolmen vuorokauden jälkeen

4§ Kuka tahansa saa vastata kysymykseen ja tehtyään näin vastaaja osallistuu visaan

5§ Vastausta EI saa muokata jollei siihen ole annettu lupaa. Esim. jos joku kysyisi milloin Aku Ankka lehti on ilmestynyt Suomessa ensimmäisen kerran. Joku toinen vastaa vuonna 1951, mutta vastaukseen tarvittaisiin tarkka päivämäärä ja kysyjä huomauttaa siitä niin silloin vastausta saa vaihtaa oikeaan muotoon

5.1§ Kysymystä ei saa myöskään muuttaa

6§ Kysymyksestä saa pisteitä yhden per kohta. [vuosiluvuista yhden, tarkasta päivämäärästä (p.kk.v) kolme pistettä]

7§ Aihealueen vaihdan minä tai siihen valtuutettu käyttäjä

8§ Vuosilukujen, päivien yms. saa arvata kahta lukua (HUOM. ei kuukausien yhteydessä)

9§ Toisen kerran saa vastata vasta vahvistuksen jälkeen

10§ Kysymykset eivät saa liittyä käyttäjään/Käyttäjiin

10.1§ Kysymykset eivät saa olla mielipide kysymyksiä, niiden vastaus ei saa olla kyllä tai ei ja niissä ei saa olla vastausvaihtoehtoja

11§ Kysymyksen pistemäärä tulee ilmoittaa kysymyksen yhteydessä silloin siitä ei voi antaa pistettä/pisteitä

12§ Samaa kysymystä ei saa kysyä uudestaan kahden kauden aikana

12.1§ Edes hylättyä kysymystä ei saa kysyä uudelleen

12.2§ Samaan aihepiiriin kuuluvia kysymyksiä saa kyllä kysyä esim. samasta elokuvasta saa kysyä mutta ei samaa kysymystä

13§ LUE SÄÄNNÖT UUDELLEEN

Rangaistukset:

kaksi huomautusta= Kaikki pisteet pois

kolme huomautusta= Porttikielto käynnissä olevalle kaudelle (HUOM. Jos kausi on lopuillaan (1KK jäljellä) kausi loppuun ja seuraava kausi.)

Itse en osallistu vastaamaan, mutta kysyn kysymyksiä silloin tällöin

Aihealueet vaihtuvat joka toinen viikko aina perjantaisin. Aihealueet ovat:

Tiede ja luonto

Viihde

Urheilu ja vapaa-aika

Maantiede

Yleistieto

Taide, kirjallisuus ja ruoka

Aku Ankka

ja Focus eli kaikki yläpuolella olevat aihealueet

Tiede ja luonto kategoriaan kuuluu biologia, geologia, kasvit, eläimet, fysiikka, kemia...

Viihteeseen kuuluu televisio-ohjelmat, elokuvat, musiikki (ei taide, kirjallisuus eikä ruoka)

Urheiluun ja vapaa-aikaan kuuluu urheilu ja vapaa-aikaan liittyvät asiat (HUOM. tanssi kuuluu tähän eikä viihteeseen)

Maantieteeseen kuuluu eri maat, niiden pääkaupungit, matkailu, nähtävyydet...

Yleistietoon kuuluu kaikenlainen ns. yleissivistävä asia

Kirjallisuuteen, taiteeseen ja ruokaan liittyvät kirjallisuus, taide ja ruoka jutut

Aku Ankkaan liittyy Aku Ankanhistoria yms. yms. yms.

Ja focucseen kaikki tämän visailun aiheet.

Yksi kausi kestää niin kauan kuin kaikki aihealueet on käyty läpi ja sen jälkeen viikko taukoa jolloin tällä paikalla voi kysellä ihan mitä haluaa.

Kaikkiin aihepiireihin liittyy niiden oma historia!

Tässäpä ne tärkeimmät kisa alkaa nyt noudattakaa sääntöjä eka aihealue on Tiede ja luonto ja kysymys on tässä:

Miksi Hippokratesta usein nimitetään? Yksi piste

P.S Etsin "oikeaa kättä" joka saa osallistua kilpailuun, auttaa minua tekemään päätöksiä, vaihtaa aihealuetta, kirjoittelee tilastoja yms. Vaihdan kyseistä henkilöä joskus.

//: Muokattu aihealue vaihtuu joka toinen viikko ja historia aiheen tilalla on yleistieto.

~KP Kiittää ja Poistuu~

Rehellisyys maan perii on kisailun MOTTO

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Hyvä ensimmäinen osallistuja haluatko "oikeaksi kädekseni". Ja Vastaa vielä tuohon kysymykseen

Miksi Hippokratesta usein nimitetään? Yksi piste.

Kisan voi aloittaa heti.

Vierailija

No niin olisi aiheen vaihdon aika. Mutta nyt tulee yllätys tehtävä, joka tulee joka viikko aiheen vaihdunnan yhteydessä. Luokittelen onnistumisen ja epäonnistumisen itse. Tämän viikon tehtävä on Tasan sata. Tavoitteena on tehdä lyhyt tarina esim. Vitsi, jossa käytät tasan sataa merkkiä. Ei yhtään enempää eikä vähempää.

Uusi aihealue on viihde. Joku voisi laittaa kysymyksen.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Muuten ihan hyvältä vaikuttava visailu, mutta vaadin että historia-aiheen kysymyksiä ei kysytä tässä topicissa. Historia-kysymyksille on aina olemassa oma Historia-visailu.

Ei ole mitään järkeä hajauttaa historia-aiheisia tietokilpailukysymyksiä moneen tai edes kahteen topicciin. Pidetään vaan kaikki historia-aiheiset visailukysymykset yhdessä topicissa, eli Historia-visailussa.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Varsinaisen historia aiheen voin poistaa, mutta jokaiseen aiheeseen siitä huolimatta tulee kuulumaan niiden oma historia.

Vierailija

Uusi kausi alkaa HUOMENNA!

Ensimmäistä kautta poikkeuksellisesti en käy loppuun, koska osallistujia ei oikein ole, joten katsoin paremmaksi aloittaa puhtaalta pöydeltä.

Ensimmäinen aihealue on Viihde.

Lämmittely kysymys (ei jaeta pisteitä): Minä vuonna elokuva Titanic tehtiin?

Aihealue vaihtuu 9.3

Vierailija

Tietenkin voi tulla mukaan, kaikki voi tulla mukaan. Vastauksesi olivat vääriä. Haluaisiko joku "oikeaksi kädekseni".

Ja mitä olette mieltä pitäisikö tänne tulla aihealue historia yleistiedon tilalle.

Vierailija

Minä voin olla "oikea kätesi". Ja mielestäni ei tarvita historia-aihealuetta.

Vuosiarvaukset: 1987, 1988, 1991.

~Simppu, oikeuden puolesta~

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat