Keskustelua Historia-visailusta

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Pelit ja leikit -keskustelualueella olevassa Historia-visailu 3:_ssa meinaa unohtua nykyään itse pääasia eli historiaaiheinen tietokilpailu. Syynä on se että visailussa kilpaileminen jää nykyään helposti kaikenlaisen muun keskustelun jalkoihin, joskus hieman jopa unohduksiin. Kuten juuri nyt.

Ajattelin yrittää korjata asian tekemällä erillisen topicin keskustelulle, jonka aiheena on Historia-visailu ja kaikki siihen liittyvä keskustelu.

Kuten sääntömuutos ehdotukset jne. Tänne siis jatkossa kaikki jutustelu ja 'väittely' Historia-visailuun liittyen jos sellaista tulee mieleen.

Tarkoitus on että visailua voi jatkaa erillään muusta siihen liittyvästä keskustelusta yms.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Sivut

Kommentit (159)

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Historia-visailuun kuuluu ne mielenkiintoa herättävät keskustelut. Kyllä, sanoit sen selvästi siellä Topic?:ssa ehdotuksesi, mutta silti. On aiheetonta tehdä visailulle oma keskustelunsa. Vaikka riidat ovatkin rassaavia, ei niiden paikkaa pitäisi siirtää. Auttaisikohan se siihen että tuleeko niitä riitoja ;D? Ei kai. Minun mielestä olisi aika sterssaavaa mennä visailuun vastaamaan ja sitten mennäpikabuustia katsomaan ehdotetut porttikiellot, sääntömuutokset yms. Toivottavasti kukaan ei ottanut nokkiinsa.

McDuck-fani
Seuraa 
Liittynyt26.10.2008

Lainaus:
Re: Keskustelua Historia-visailusta

Ansku2001 - 25.03.12 04:39 (ID 898147) Vaikka riidat ovatkin rassaavia, ei niiden paikkaa pitäisi siirtää. Auttaisikohan se siihen että tuleeko niitä riitoja.

Nyt puhut aivan jostain muusta, sillä kyseessä ei suinkaan ole riitoja, vaan keskusteluita sääntömuutoksista, lunttausepäilyksistä yms. "Riita" on siis väärä sana tähän asiayhteyteen.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
BartSimpsonUGH: Toivon, että visailuun tulisi jonkinlaisia spesiaalikysymyksiä.

Mitä tarkoitat spesiaali-kysymyksellä? Jotain monen pisteen kysymystä, vai helppoa kysymystä, vaiko kenties jotain todella erikoista kysymystä?

Mutta kysymysten sopiminen on visailun säännöissä kielletty. Joten jos mainitset jonkin tietyn kysymyksen, en voi sitä esittää, koska se olisi sääntöjen rikkomista.

Kammoli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2008

Lainaus:
Nyt puhut aivan jostain muusta, sillä kyseessä ei suinkaan ole riitoja, vaan keskusteluita sääntömuutoksista, lunttausepäilyksistä yms. "Riita" on siis väärä sana tähän asiayhteyteen.

Täysin samaa mieltä. Kyrsii kun nykyään täällä porukan mielestä väittely/keskustelu on aina riitaa. =/

Itse olen kuitenkin Anskun kanssa siinä asiassa aikalaill samoilla linjoilla, että tämä on vähän turha topic, sillä todennäköisesti keskustelut ajautuvat histori-visan päätopiciin, koska osa ei tiedä tätä tai muista tämän olemassa oloa jos ei ole pitkään aikaan tätä tarvittu, jolloin keskustelu ajautuu täältä pois ja muutenkin on helpompi jos kaikki on yhdessä topicissa. Ja useat varmasti aloittavat keskustelun päätopicissa, koska täällä ei käy niin paljon väkeä eikä viestiä huomata.

Tietenkin voi olla, että tämä toimii, mutta olen vähän epäileväinen.

Vierailija

Lainaus:
Mitä tarkoitat spesiaali-kysymyksellä? Jotain monen pisteen kysymystä, vai helppoa kysymystä, vaiko kenties jotain todella erikoista kysymystä?

Rajoitettua vastausaikaa jne.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Keskustelua Historia-visailusta

taika jonttu - 22.04.12 01:06 (ID 916927)

Lainaus:
Re: Re: Re: Keskustelua Historia-visailusta

BartSipmsonUGH - 22.04.12 01:02 (ID 916922)

bump
Mitä tarkoitat?

Kaikkea ja en mitäään samaan aikaan

ps. taidat olla uusi täällä

D.U.C.K_37
Seuraa 
Liittynyt1.4.2012

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Keskustelua Historia-visailusta

Jos tarkoitat taika jonttua, niin oletko sokea? Hän on liittynyt nettisivuille paljon ennen sinua. Mitä edes tarkoitat tuolla taidat olla uusi täällä?

Niin, ja Historia-visailussa voisi minun mielestäni silloin tällöin olla jonkinlainen teemakausi, jolloin kaikki kysymykset liittyisivät johonkin laajaan aiheeseen, esimerkiksi johonkin aikakauteen tai suureen sotaan. Voisiko tällainen olla mahdollista?

Vierailija

Lainaus:
Re: Keskustelua Historia-visailusta

taika jonttu - 22.04.12 01:39 (ID 916947)

Lainaus:
ps.taidat olla uusi täällä

Miten niin?

MIeti.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
D.U.C.K_37: Historia-visailussa voisi minun mielestäni silloin tällöin olla jonkinlainen teemakausi, jolloin kaikki kysymykset liittyisivät johonkin laajaan aiheeseen

No aluksi olin vähän ajatusta vastaan, _mutta_ kun nyt hieman mietin tarkemmin, niin ei se ehkä niin mahdoton ajatus olisikaan.

Ajattelin asiaa niin, että ei yhtä teemaa koko kaudelle, vaan joku aikakausi-teema yhdelle kuukaudelle. Sitä voisi ja kannattaisin ensin kokeilla tällä kaudella käytännössä. Toukokuussa kysyttäisiin jostain tietystä vuosisadasta, ja tämän kauden kolmannella kuukaudella kysyttäisiin kysymyksiä joltain toiselta vuosisadalta.

Jos tuo kokeilu osoittautuu helpoksi ja menestyksekkääksi, ja neuvosto (minä ja Kammoli) olisi hyväksynyt asian, niin käytäntö otettaisiin käyttöön joko kuukausien tai koko kausien mittaisina.

Joka tapauksessa mun täytyy neuvoston toisen jäsenen Kammolin mielipidettä kysyä. Tai jos hän tän viestin huomaa, varmaan vastaa muutenkin.

Vierailija

Lainaus:
Lainaus:

Jos tarkoitat taika jonttua, niin oletko sokea? Hän on liittynyt nettisivuille paljon ennen sinua.

Eikä ole.

Mielestäni historia-visailu on ihmiskunnan merkittävin keksintö.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat