Urheilutarvikkeet ja -välineet

Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Ajattelin tämmöisen ketjun aloittaa, kun tuolla Urheilu-threadissa keskustelu kääntyy enemmänkin urheilulajien suuntaan...

Ketjun ideana on siis keskustella vain ja ainoastaan urheilutarvikkeista ja -välineistä yleisesti. Urheilulajeista tai tuloksista keskustelevat voinevat siirtyä Urheilu- tai Moottoriurheilu-topiceihin, kiitos.

Yleistä keskustelua, suosituksia, vertailuja yms., mitä vain aihealueella tulee mieleen.

Urheilu-topic: http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/12/viestiketju/10981/urheilu

Moottoriurheilu: http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/12/ketju/18876/moottoriurheilu/v...

Itsellä olisi tarkoituksena ostaa urheilukello lähiaikoina, nimenomaan integroidulla gpsllä. Taitaa lähinnä Graminilta löytyä, olenkin jo ehtinyt miettiä Forerunner 110 (n. 120€) ja (n. 190€) 210 välillä. 210 olisi hieman kalliimpi, mutta siinä on enemmän toimintoja ja vakiona parempi (pehmeähihnainen) sykevyö. Olisi ihan mielenkiintoista kuulla jotain suosituksia ja kokemuksia noista.

Kommentit (11)

Vierailija

Minullakin on käynyt mielessä tuommoinen urheilukello. En ole kuitenkaan vielä semmoista ostanut. Tutkimaankaan en ole oikeastaan vielä ehtinyt, joten neuvot jäävät antamatta minun osaltani.

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Noita peruskellojahan saa noin 80-100€ tasolta lähtien... Riippuu tietenkin, mitä siltä kellolta tarvitsee, Garminilla on tietääkseni halvimmat GPS-mallit. Peruslenkkeilyynkin tuo ei liene välttämätön, ellei nopeuksia ja kuljettua matkaa tutkia. (Nuo on minulle harrastuksissa tärkeitä)

Saa nähdä tarvitseeko suksia uusia ensi talveksi... Jos nuo jää pieneksi niin otan luultavasti iskän sukset, ne on aivan samanlaiset.

Nykyisethän on Atomic Worldcup -10/-11 -sukset. Upeat hiihtää!

Vierailija

Itse en kuulu niihin hiihdon harrastajiin. Se ei vain ole minun lajini. Katsoin äsken netistä kuvan suksistasi. Ihan hienoilta näyttää.

Mitäs harrastat, kun GPS:ää kaipaat?

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Lainaus:
Tomppu: Mitäs harrastat, kun GPS:ää kaipaat?

Hiihtoa ja suunnistusta lähinnä. Molemmissa olisi mukava tietää kilometrit ja vauhti tarkemmin. Suunnon mittarit tuppaa olemaan jo yli 200 € gps-palikan kanssa...

Vierailija

Lainaus:
Re: Urheilutarvikkeet ja -välineet

Don McAnkka - 11.04.12 07:09 (ID 909716)

Lainaus:

Hiihtoa ja suunnistusta lähinnä. Molemmissa olisi mukava tietää kilometrit ja vauhti tarkemmin. Suunnon mittarit tuppaa olemaan jo yli 200 € gps-palikan kanssa...

Kai puhelimeenkin saa sykemittari ym. softia?

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Lainaus:
kebab: Kai puhelimeenkin saa sykemittari ym. softia?

Toki, oon koittanutkin Sports Trackeria. Hiihdossa ehkä menettelis, mutta ei suunnistuksessa, kun ei ole taskuja missä puhelinta kantaa. Ja bt-sykevyö pitäis ostaa erikseen = 70€...

Vierailija

Lainaus:
Re: Urheilutarvikkeet ja -välineet

Don McAnkka - 11.04.12 07:09 (ID 909716)

Lainaus:

Itse olen enemmän niitä peruslenkkeilijötä, joten pärjään hyvin ilmankin. Viime aikoina on kuitenkin suunnistuskin alkanut kiinnostaa, vaikka pienenä inhosin sitä yli kaiken. Taidan kuitenkin pysyä perus lenkkeilyssä.

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

No nyt on lähes kaikki tälle kaudelle tarvittava suunnistustavara hankittu. Ostettiin tänään uudet suunnistuskengät, IceBugit. : P Tarjouksesta 99€. Kevyen ja kestävät tuntuiset ja hyvät jalassa. Kaverikin (yksi ikäluokan parhaista) kehui niitä. Tuli myös uusittua kompassi, ostettiin Silvan nopeaneulainen peukalokompassi hintaan 69€. Peukalo siksi, koska kompassia tulee käytettyä sen verran harvoin, että peukalo on pienempi pitää mukana.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Viimeksi olen ostanut salibandy-mailan ja sisäpelikengät. Tosin eri kerroilla ostin nuo ostokset. Salibandy maila oli yllättävän kallis, kun se maksoi noin 80 euroa. Sisäpelikengätkin taisivat olla halvemmat, mutta en niiden tarkempaa hintaa nyt muista. Sisäpelikenkiä olen varsinaisesti päässyt kokeilemaan liikuntatunnilla viime lukuvuoden aikana. Hyvät kengät on.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat