Arvaa kuka?- kisa

Seuraa 
Liittynyt1.4.2012

Päätinpäs tehdä tällaisen Arvaa kuka? tyylisen visailun. Tässä säännöt:

1. Kisassa saa kysyä ketä tahansa kuuluisuutta (joko oikeaa tai Ankkalinnalaista) tai akuankka.fi: n käyttäjää.

2. Kysymyksessäsi sinun on kerrottava millainen henkilö on kyseessä (esim. poliitikko, käyttäjä, Ankkalinnalainen, yleisurheilija, jne.). Kysymyksen jälkeen kerrot hänestä max. 3 vihjettä, joiden perusteella muut yrittävät arvata kuka on kyseessä.

3. Jos kysyt käyttäjää, hänen on oltava akuankka.fi: n käyttäjä, sillä kaikki eivät välttämättä käy muilla sivustoilla.

4. Kun arvauksia on tullut viisi, eikä yksikään ole mennyt oikein, pitää kertoa kolme lisävihjettä.

5. Kysymyksen kysyjän on laitettava aina vahvistus arvauksen jälkeen.

6. Kun joku arvaa oikein, saa laittaa uuden kysymyksen.

7. Kysyä voi myös ryhmää, johon voi kuulua myös useampia nimiä.

8. Pisteytys on yksi piste yhdestä henkilöstä tai ryhmän nimestä. Jos kysytään kaikkien ryhmän jäsenten nimiä, jokaisesta saa pisteen.

9. Arvata saa peräkkäin kolme kertaa, edellyttäen, että väliin tulevat vahvistukset. Arvattuasi kolme kertaa on jonkun muun arvattava ennen kuin saat arvata uudestaan.

10. Jos uusia vastauksia ei tule kolmeen päivään, niin voi laittaa uuden kysymyksen.

11. Vastaus pitää vahvistaa 24 h sisällä.

12. Vastauksia ei saa luntata netistä.

13. Kysymyksiä SAA tehdä itse. Omiin kysymyksiinsä ei saa vastata.

Kisassa tulee olemaan kaksitoista kautta vuodessa eli yksi kausi kestää kuukauden. Osallistuminen ei edellytä ilmoittautumista. Laitan aina kysymyksen vastausajan loputtua vastauksen aloitusviestiin, ettei samaa kysytä uudestaan. Kisa on rakenteeltaan aika pitkälti samanlainen kuin Historia-visailu. Kauden päätteeksi julkistetaan voittaja, eniten pisteitä kerännyt käyttäjä. Tässä vielä esimerkkikysymys: Arvaa kuka poliitikko?

Hän oli ehdokkaana vuoden 2012 presidentinvaaleissa.

Hän oli ympäristöministerinä vuosina 1995-1999.

Hänen toinen nimensä on Olavi.

Vastaus: Pekka Haavisto.

Etsin haulla, onko tällaista jo, mutta en löytänyt. Kertokaa, jos tällainen on jo, niin modet saavat lukottaa. Kiitos!

Vastaukset:

1 (3 kpl.): 176-167, 176-671 ja 176-761

2 (1 kpl.): Robin Packalen

3 (1 kpl.): Mikko Herranen

4 (1 kpl.): Agatha Christie

5 (1 kpl.): Hercule Poirot

6 (1 kpl.): Ultrasankarit

7 (1 kpl.): Sudenpennut

8 (1 kpl.): Donald-91

9:

Pisteet:

- StarWarsSamppu (2 p.)

- Urma01 (1 p.)

- LäPä7* (2 p.)

- D.U.C.K_37 (3 p.)

- kuutio-purkka (2 p.)

- korhukapla (19 p.)

-

Voittajat:

Kausi I:

Kausi II:

Kausi III:

Kausi IV:

Kausi V:

Kausi VI:

Kausi VII:

Kausi VIII:

Kausi IX:

Kausi X:

Kausi XI:

Kausi XII:

Sivut

Kommentit (53)

D.U.C.K_37
Seuraa 
Liittynyt1.4.2012

Itse kysyn ekan kyssärin: Arvaa ketkä ankalinnalaiset (3 kpl):

Heitä on useimmissa sarjoissa kolme, joskus enemmän.

He ovat rikollisia.

He yrittävät usein ryöstää Roope Ankan rahat.

Vierailija

Voin tulla mukaan mutta en ehkä jaksa tehdä kauheen useesti noita vihje arvauksia. Muista pitää tätä peliä ajantasalla koska jotkut ei päivitä juttujansa(ei joko muista tai sit ei muista). Kuulostaa ihan kivalta kisalta joten siitä syystä lisään sut mun parhaat käyttäjät listaan.

T:ansaaku

Ja vastaus on karhukopla!

D.U.C.K_37
Seuraa 
Liittynyt1.4.2012

Lainaus:
Re: Re: Arvaa kuka?- kisa

StarWarsSamppu - 14.04.12 07:00 (ID 911817)

Karhukopla on. Saaks muuten ite tehdä kysymyksiä?

Kysyin kolmea henkilöä. Pelkkä ryhmän nimi ei riitä. On kerrottava kaikkien jäsenten nimet. Kysymyksiä saa tehdä itse.

// Siis ryhmän nimi riittää, jos on kysytty ryhmän nimeä. Minun kysymyksessäni kysytään kolmea henkilöä, eli heidän nimensä on kerrottava erikseen.

D.U.C.K_37
Seuraa 
Liittynyt1.4.2012

Odotas, StarWarsSamppu, viestissäsi on kaksi oikein, joten älä vielä pistä uusta kyssäriä. Saat tuosta kaksi pistettä. Oikein ovat 176-167 ja 176-761. Niistä kaksi pistettä Sampulle.

D.U.C.K_37
Seuraa 
Liittynyt1.4.2012

Pistän itse uuden kysymyksen kun kukaan ei tunnu haluavan sitä tehdä. Eli:

Arvaa kuka laulaja (1 kpl)?

Hän on suomalainen.

Hän asuu Turussa

Yksi laulajan esikoissinglen sanoittajista on Salatuissa Elämissäkin esiintynyt Jimi "Pääkallo" Constantine.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat