Apua koulukiusaamiseen

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Minua kiusataan koulussa, ja tahtoisin apua.

Kaverini siis piti tulla meille eilen (24.4) ja olimme sopineet jutun jo edellisenä päivänä. Samana päivänä (24.4) kaverini kuitenkin matikantunnilla sanoi opelle, että on kipeä olo ja sai lähteä kotiin(!!!!!). Kaverini siis tekee noin AINA kun sen pitäisi tulla meille. Sitten tänään (25.4) selvisi, että kaverini teki aina niin, koska ei ollut saanut äidiltänsä lupaa tulla meille... Hän siis VALEHTELI minulle! Tuntuu oikeasti aika pahalta, jos odottaa koko päivän, että: ``Jee, mulle tulee tänää kaveri´´, mutta sitten ollaankin valehdeltu koko ajan! Sama ``kaveri`` myös väittää, että yksi meidänluokkalainen tosi kiva tyttö muka olisi pissis. Ja jos ei tehdä AINA sitä mitä tämä ``kaveri´´ haluaa, niin hän suuttuu ja kertoo opelle, että minä muka määräilen... ja kaikki uskovat häntä, oikea opettajien lellikki. Tuntuu siltä, että kaverini ei edes potäisi minusta. Sain kyllä kuitenkin uusia kavereita, ja he sentään tukevat minua.

Kommentit (14)

Vierailija

Lainaus:
Torajoku: Kaverini siis piti tulla meille eilen (24.4) ja olimme sopineet jutun jo edellisenä päivänä. Samana päivänä (24.4) kaverini kuitenkin matikantunnilla sanoi opelle, että on kipeä olo ja sai lähteä kotiin(!!!!!). Kaverini siis tekee noin AINA kun sen pitäisi tulla meille. Sitten tänään (25.4) selvisi, että kaverini teki aina niin, koska ei ollut saanut äidiltänsä lupaa tulla meille... Hän siis VALEHTELI minulle!

No olitpa sinäkin aika sinisilmäinen, jos hän aina sanoi olevansa sairas, kun on tulossa teille.

Vierailija

Siis tämä sinun "kaveri" ei saanut lupaa tulla teille äidiltään :). Hah hah haa! Noloo. Toi oli aika hyvä. ei saanut lupaa äidiltä ;). Onko se sun "kaveri" jopa 3 vuotias nössö? Mutta asiaan siis: Jos sinua joku tyyppi kiusaa koulussa niin älä sano sille enää mitään tai ole sen lähellä. Tai käytä minun toimivaa niksiä: Täysillä turpaan! Paitsi jos et halua lyödä niin älä sitten :). Mutta tuossa tapauksessa jos "kaveri" ei halua/saa lupaa äidiltä hihihihihihhihi :). Kröhöm... niin suosittelen siis vaihtamaan kaveripiiriä. Koska kavereiden pitää olla luotettavia ja myöskin suostua tulla teille. Kun taas että teeskentelee sairasta ei ole hyvä vaihoehto! Mutta tuolle asialle ei oikein mahda mitään. Koulu topiciin olisit tämän voinut pistää!

Vierailija

Kyllä muakin kiusataan. Kaverit sanoo että mä oon muka "homo" ja fani ankka, kiitti niksistä kokeilenpa huomenna (en oo vielä viittiny vaikka välillä oonkin agre-kohtauksia saanutkin).

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Lainaus:
Kaverini siis piti tulla meille eilen (24.4) ja olimme sopineet jutun jo edellisenä päivänä. Samana päivänä (24.4) kaverini kuitenkin matikantunnilla sanoi opelle, että on kipeä olo ja sai lähteä kotiin(!!!!!). Kaverini siis tekee noin AINA kun sen pitäisi tulla meille. Sitten tänään (25.4) selvisi, että kaverini teki aina niin, koska ei ollut saanut äidiltänsä lupaa tulla meille... Hän siis VALEHTELI minulle!

Tuli mieleen, että voi olla ettei kaverisi kehdannut sanoa sinulle suoraan, että hänen äitinsä ei antanut lupaa tulla sinun luo koulun jälkeen. Sen takia kaverisi keksi tekosyyn, jotta hänen ei tarvitsisi sanoa sitä sinulle ja valehteli olevansa kipeä, jonka varjolla hän pääsi lähtemään kotiin.

Tietysti hänen olisi valehtelemisen sijaan pitänyt sanoa sinulle suoraan miksi ei voi tulla tai vastaavasti sitten jos ei halua tulla.

Koska tämä asia ei kuitenkaan tämän vakavampi ole, niin suosittelisin ihan puhdasta keskustelemista. Kysy kaveriltasi suoraan, miksi hän ei halua tulla. Voit kertoa myös kuinka sinusta tuntuu pahalta sen takia, koska kaverisi aina teeskentelee sairasta silloin, kun pitäisi tulla teille ja sinusta saattaa tuntua ettei kaverisi pidä sinusta tai ettei hän halua tulla sinun luo. Vaikka todellinen syy taitaakin olla tuo ettei hänen äitinsä ole antanut lupaa eli vaikka hän haluaisikin tulla luoksesi, niin hänellä ei ole lupaa siihen, mitä hän ei kehtaa myöntää. Syyt taas tähän voivat olla esimerkiksi, että hän häpeää sitä, pelkää, että sinä naurat hänelle tai jotain muuta vastaavaa.

Kavereiden on tärkeää voida luottaa toisiinsa. Hyvän kaverisuhteen edellytys on, että voi luottaa toiseen. Siksi on tärkeää, että pystyy keskustelemaan rauhassa mieltään painavista asioista ja asioista, jotka saattavat hävettää (kuten tämä lupajuttu) ilman pelkoa siitä, että toinen rupeaa nauramaan ja haukkumaan toista yms. Mikäli kaverisuhteenne on edes jollain tasolla kestävä, niin pystytte kyllä tämänkin probleeman ratkaisemaan.

//

Lainaus:
Fani ankka: myöskin suostua tulla teille.

: D, "Sinä tulet nyt meille tai et oo mun kaveri!!!"

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Apua koulukiusaamiseen

RoniN - 25.04.12 04:08 (ID 918594)

Kyllä muakin kiusataan. Kaverit sanoo että mä oon muka "homo" ja fani ankka, kiitti niksistä kokeilenpa huomenna (en oo vielä viittiny vaikka välillä oonkin agre-kohtauksia saanutkin).

Joo kantee kokeilla! Löin vähän aikaa sitten yheltä tyypiltä nenän rikki. Suutuin mun kaverille kun tuli pieni riita.Sit se juoksi itkukurkussa kotiin. Pyysin häneltä anteeksi enkä aio tuollaista enää tehdä. Että RoniN ennen kun kokeilet sitä kannattaa vähän miettiä.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Apua koulukiusaamiseen

Fani ankka - 25.04.12 04:20 (ID 918601)

Lainaus:
Re: Re: Re: Apua koulukiusaamiseen

RoniN - 25.04.12 04:08 (ID 918594)

Joo kantee kokeilla! Löin vähän aikaa sitten yheltä tyypiltä nenän rikki. Suutuin mun kaverille kun tuli pieni riita.Sit se juoksi itkukurkussa kotiin. Pyysin häneltä anteeksi enkä aio tuollaista enää tehdä. Että RoniN ennen kun kokeilet sitä kannattaa vähän miettiä.

Väkivalta ei ole oikea ratkaisu, poistu paikalta ja huumoriakin saa käyttää ei ole kielettyä. Ne ei ole oikeita ystäviä, jos haukkuvat sinua.

Vierailija

Väkivalta ei TODELLAKAAN ole oikea ratkaisu. Siitä ei ole mitään hyötyä, eikä ole mitään hienoa vetää toisia turpiin. Jokaisella on myös oikeus nimeltä koskemattomuus, eli jos lyöt toista, vaikkapa murrat nenän, niin oet rikkonut lakia. En siis suosittele lyömään ketään turpiin. Muistakaa: Siinä EI ole MITÄÄN hienoa!

~~Tora~~

Vierailija

Noh onko tuo nyt muka sitten enää ystävyyttä ? Jos minä olisin sinä, menisin joko suoraan juttelemaan kaverillesi, että ensi kerralla voisi kysyä vaikkapa soittamalla koulun jälkeen äidiltään luvan, saako tulla teille, ei niin, että kaveri ensin lupaa ja sitten peruu tuommoisella tyhmällä tekosyyllä. Mutta neuvoisin melkeinpä pysyttelemään hetken erossa kaveristasi ja vaikkapa siten antaa hänelle kuvan, että pahoitit mielesi (niinkuin varmaankin oikeasti teitkin) , usko pois, kaverisi tulee parin päivän sisällä pyytämään anteeksi tai vähintäänkin juttelemaan jotakin..

Vierailija

''Kaverini'' on aika kovapäinen enkä ole varma, antaako hän anteeksi. Ja olen nyt yhden ''jengin'' (jos niin voi sanoa) kanssa. ''Kaverini'' on muutenkin vähän sellainen ''herkkis'' ja alkaa itkeä jos kaverini (&minä) yrittävät puhua hänelle järkeä.

Tänään yksi matikanopettaja vain lelli sitä minun ''kaveriani''... Sitäpaitsi sillä ''kaverilla'' on tapana muunnella kaikkea tapahtunutta.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apua koulukiusaamiseen

Tora_inu - 25.04.12 05:44 (ID 918687)

Väkivalta ei TODELLAKAAN ole oikea ratkaisu. Siitä ei ole mitään hyötyä, eikä ole mitään hienoa vetää toisia turpiin. Jokaisella on myös oikeus nimeltä koskemattomuus, eli jos lyöt toista, vaikkapa murrat nenän, niin oet rikkonut lakia. En siis suosittele lyömään ketään turpiin. Muistakaa: Siinä EI ole MITÄÄN hienoa!

~~Tora~~

Niin eihän se väkivalta ole mikään ratkaisu. (Aina). Mutta joskus sitäkin kannattaa käyttää. Vaikkapa itsepuolustukseen. Itse lähinnä hakkaan kaikki ärsyttävät tyypit (tänä vuonna yli 20 kertaa jälkässä tappeluiden takia). Mutta aioin lopettaa sen :). Yleensä yksi mukavas kova äijä tulee mjulle urputtaan niin hakkaan sen sit "aika" ppahasti. Muutaman kerran on saanut aivo tärähdyksen :).

Mutta kun sanoit että siinä hakkaamisessa ei oo mitään hienoa,niin se riippuu kenen kannalta katsoo. Koska se meidän luokan "kovis" (oikeesti heikko nössö) pitää kakkosluokan poikien ja mutenkin häntä pienempien hakkaamisesta (myös minun,mutta hakkaan hänet aina). Minustakaan se ei ole mitenkään hienoa,paitsi silloin kun hakkaan sen verille :). Se on kivaa. No okei... Ei sekään oikein "kivaa" ole! Väkivalta ei ole ratkaisu siis. Mieluummin kertoo vaikka opelle jos joku kiusaa. Ei se ole mitenkään raukkamaista. Ellet tee niinkuin minä että hakkaa verille! Jonpi kumpi on hyvä vaihtoehto! Ps. Minun on hyvä :). Ei vais!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat