Kielet

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eli tässä voi keskustella kielistä. Olen ite suomenruotsalainen ja puhun suomea, ruotsia ja englantia sujuvasti. Tässä on pieni näyte, ja sen lisäksi jotta uskotte että osaan ruotsia niin käytän nykyisen paikkakuntani murretta. Heij ja pratar svenska ungefäri lika bra som ja pratar finska. O ja kan berättai att svenskan e ett av dä änklaste språkeni som finns. Okså finskani är enckell.

Se oli vähän ruotsia karjaan murteella. mitä kieliä te osaatte?

muuten näytin tämän vidin ruotsalaiselle kaverilleni ja se sano et tuo on japania (: www.youtube.com/watch?v=v8_rvNp6Rk8&feature=related

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Osaan englantia, yhden sanan espanjaa, jonkin verran japania ja hiukan viroa. Tässä näyte japanin taidoistani:

Musta=kuro

punainen=aka

tuuli=kaze

varjo=kage

tiikeri=tora

linna=shiro

vuoristo, vuori=Yama

joki=kawa

kukka=hana

unelma=yume

auttaa=tasuke (muistaakseni)

hopea=gin

sydän=kokoro

legenda=densetsu

sininen=buruu

lumi=yuki

kevät=haru

Joo, siinä pari sanaa japania. :)

~~Tora_inun rakkaimmat koira/susi hahmot ovat nimeltään Tora, Tasuke ja Akuma~~

Vierailija

Minä osaan puhua Suomea ja Englantia sujuvasti. Ruotsia osaan melko hyvin ja Ransaakin osaan jonkin verran, sillä kohta olen vuoden sitä jo lukenut koulussa. Näiden lisäksi osaan muutaman sanan esim Saksaa ja monia muitakin kieliä, mutta en varsinaisesti niitä osaa.

Kirjoitetaanpa vielä jotain ranskaksi.

Bonjour! Je m'appelle Tomppu97. J'aime le cyclisme. :]

The Nobel Duck
Seuraa 
Liittynyt30.4.2012

Itse osaan puhua ja kirjoittaa jo neljää eri kieltä ja viidettä olen opiskelemassa. Olen asunut/synytynyt Ruotsissa, joten osaan ruotsia. Olen myös asunut Englannissa, joten osaan englantia. Nykyisin asun Suomessa ja puhun ja kirjoitan suomea (kuten näkyy), lisäksi osaan latinaa ja opettelen italiaa.

D.U.C.K_37
Seuraa 
Liittynyt1.4.2012

Itse osaan suomea ja englantia puhua erinomaisesti/hyvin, lisäksi ruotsia sen verran kun olen kerennyt oppia tässä ensimmäisen ylä-astevuoden aikana. Tässä näyte englanninkielen taidoistani:

Hi, my name is D.U.C.K_37, and I speak English and Finnish very well, and Swedish that much, what I've learnt on my first year at the secondary school.

Tuossa saattoi olla joitain virheitä, ei enkkuni nyt sentään vielä täydellinen ole. Tässä vielä hieman ruotsia:

Hej! Jag heter D.U.C.K_37, och jag talar finska och engelska bra. Jag också talar som svenska, vad jag har lärnt (tuohon heitin vain jotain) i min första skolåret i högstadieskolan.

Tuo on varmasti vielä melko ontuvaa, sanavarastokin vielä melko pieni. Lisäksi minulle tulee syksyllä luultavasti valinnaiseksi aineeksi saksa, jos se ei toteudu tulee tilalle ranska.

Vierailija

Lainaus:
D.U.C.K: Tässä näyte englanninkielen taidoistani:

Hi, my name is D.U.C.K_37, and I speak English and Finnish very well, and Swedish that much, what I've learnt on my first year at the secondary school.

Oot seiskalla. Toi opitaan kolmosella. Mutta en sitten tiedä teidän koulunkäynneistä, ite asun kuitenkin peräkylässä jossa ei ollu mahdollisuutta valita nelosella toista kieltä. Silti opin ton sanomaan kolmosella/nelosella. :|

Lainaus:
Tässä vielä hieman ruotsia: Hej! Jag heter D.U.C.K_37, och jag talar finska och engelska bra. Jag också talar som svenska, vad jag har lärnt (tuohon heitin vain jotain) i min första skolåret i högstadieskolan.

Toi opitaan seiskan syyslukukaudella, joten turha sun on leijua kielitaidoillasi.

Ja mulla oli joulutodistuksessa enkku 7, ja luultavasti nousee 8 keväällä. Ruotsi oli taas 9, mutta laskee aika varmasti 8. Ja mulla on venäjä valinnaisena ens vuonna. Siitäkös isi riemastui (oon ainut meiän perheessä joka osaa puhua suhtkoht hyvin enkkuu ja ruotsia, ja muutenkin oon hyvä kielissä (opiskelin itsenäisesti saksaa ja espanjaa pari vuotta sitte), joten kai se venäjäkin sujuu).

Vierailija

Lainaus:
Jos toi sun mielest on enkkuu ni et voita edes väkisin mua ja oon vain vitosella :D ku puhuu ruotsii on miljoona kertaa helpompaa oppii enkkuu koska ne on aika samantyyppiset kielet.

Dude, you said that you learnt your english at school. It's funny actually. I learnt to speak english so well at home that I'm the best one to speak englis at school. And I can prenounce the word pretty good. And if you dont belive me, we have to meet one day and compare are skills. so, who is the tuff one now?

D.U.C.K_37
Seuraa 
Liittynyt1.4.2012

Ahmeri, en leijunut kielitaidoillani, kirjoitin vain saman minkä olin kirjoittanut tuossa alussa suomeksi niin hyvin kuin osaan englanniksi ja ruotsiksi. Ja lisäänpä vielä, että minun englantini sekä ruotsini olivat molemmat joulutodistuksessa 10.

// And a123, I don't think that I could meet a person who I don't know even a bit. I even don't now where you live, or what is your age or gender. I found that you didn't say that seriously, but we can compare our skills here, in akuankka.fi. I believe that you can speak English, maybe as good as me. But I've spoken English from my seventh year, and from my angle I can speak it well. I wish that you understand me now. Bye bye!

Vierailija

Ääh... Kone lagaa.... Piti vain sanoa D.U.C.K.:ille että itse opiskelen ranskaa parhaillani ja se ei ole minun juttuni! Todellakaan ei! Pelkkää verbien kääntelyä ja vääntelyä, lopetan tänä vuonna.... Älä säikähdä, osaa sitä varmasti moni muu!: ))

//Viestini siis vähän tynkä ja yksinkertainen kun ei lähettänyt alkuperäistä...-.-

Laamaaja2
Seuraa 
Liittynyt30.12.2011

Päätin opiskella telugua

??? ????? ????? ???? ????! ???? ?? ??????? ??? ??????????????? ??????????????? ????? ???? ?????? ??? ?????????? ???? ????????? ??? ??????????! ???? ???? ??? ????? ????? ?????????? ?????? ????????? ????????, ????? ??????? ??? ????????? ??? ??????????????? ???? ??????. ???? ? ?????? ????? ??????? ??, ??????? ??? ????? ????? ???? ????. ?????? ?? ????? ????????? ????? ??? ???????, ???? ????? ??????????? ?????????, ????? ??????? ?????? ??????.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat