Shoppailu ja ostokset

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Haulla ei löytynyt tällaista, vaikka etsin "shoppailu", "ostokset", "ostelu" ynnä muilla sanoilla, joten päätin nyt tehdä. Lukkoon, jos oma hakuni petti, ja täällä olikin tällainen.

Eli yleistä keskustelua shoppailusta, mitä nyt kukin keksii. Esimerkiksi, mitä pidätte shoppailusta, milloin olette viimeksi shoppailleet ja mitkä ovat viimeaikaiset ostoksenne.

Kysymyksiä vaikka helpottamaan keskustelua.

1) Mitä mieltä olet shoppailusta?

2) Koska olet viimeksi shoppaillut, ja paljonko rahaa kului?

3) Missä kaupoissa yleensä käyt?

4) Kuinka usein yleensä käyt ostoksilla?

5) Kuinka pitkä matka on lähimpään ostoskeskukseen?

Itse en ehdi nyt alkaa vastailemaan kysymyksiin ynnä muuta, mutta ainakin omasta mielestäni shoppailu [ostoksilla käynti : D] on ihanaa, lähin ostoskekus on tosin kaukana. Katson myöhemmin tänään, miten vastauksia on tullut, ja kirjoittelen pidemmin.

Ja jos tällainen olikin, niin modet, voitte lukottaa ihmeessä. Minä en vain löytänyt sitten haulla.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Nyt minulla on aikaa vastata omiin kysymyksiini tänne, kuten lupailin aiemmassa viestissä (hyvin järkevää vastata omiin kysymyksiin, mutta on toosi tylsää!)

Lainaus:
aleksi02: shoppailu on mailman tylsintä hommaa. mut kyllää ostan joskus DC lippiksiä ja yhet DC kengät

Mielipide kullakin. ; ) Ja nyt vastaukseni:

1) Hauskaa, ihanaa ja tosi kivaa!

2) Eilen, 100 € kului.

3) H&M, Seppälä, GinaTricot, KappAhl, Glitter jne.

4) Parin viikon välein tai harvemmin. :C

5) 80 km.

Vierailija

1) Tosi kivaa ja rentouttavaa.

2) Viime viikkolla, kului 50 € (yleensä enemmän)

3) Jim & Jilli, Vero Moda, The Body shop, Dirtti... Monia. :)

4) Joka toinen viikko tai harvemmin.

5) Lähmpään ostoskeskukseen? Täällä ei ole vielä varsinaista "ostoskeskusta" mutta syksyllä valmistuupi. :)

-Eve

Vierailija

Tiedoks vaan kaikille POJILLE: Shoppailu ei ole mikään ''tyttöjen juttu'' pojatkin voivat shoppailla ihan hyvin.

Vierailija

1) Tylsäääää...

2) Ömm viimeks kavereiden kaa joskus hiihtolomalla ja meni semmoset 20e (ja kyllä, mami lähtee aina kouvolaan kaheksan tai yheksän aikaan, ja mä herään 11 aikaan)

3) H&M, Prisma : Ddd jne

4) Muutaman kerran vuodessa käyn vaateostoksilla

5) Kouvolaan on puolen tunnin ajomatka

Niin ja kaikki tytöt ei välttämättä rakasta sitä shoppailua. Hyi välttelen varsinkin vaateostosreissuja :/

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
AkuAnkkaFani-99: Ja jos tällainen olikin, niin modet, voitte lukottaa ihmeessä. Minä en vain löytänyt sitten haulla.

Topic on tämän moden hellässä suojeluksessa.: D

Tykkään shoppailusta, kyllä. Toisaalta shoppailen melko paljon netissä, sillä makuani vastaavia vaatteita ja varsinkin kenkiä on haastavahkoa löytää kivijalkaputiikeista. Usein myös hinnasta saa tiputettua mukavan siivun, kun tietää, mistä tilaa. Viimeksi olen tehnyt tylsästi ruokaostoksia, suunnilleen viidenkympin edestä. Tätä ei kuitenkaan lasketa shoppailuksi, mutta ehkäpä tämänpäiväinen kangasostokseni (ompelen laukun) hyväksytään. Hetki sitten tilasin uudet korkkarit hintaan 59,95, tosin kolmenkympin alennuksella maksettavaksi jäi puolet.

Lähimmät kauppakeskukset ovat parin/muutaman kilsan päässä, ja metro vie nopeasti keskustan liikkeisiin. Käyn kaupoissa useita kertoja viikossa (en pelkästään shoppailun takia tosin), ja kun on aikaa, menen keskustaan muuten vaan katselemaan, josko tekisin löytöjä. En koskaan onnistuisi löytämään esim. talvikenkiä, jos sellaiset olisi ihan pakko löytää, kokemusta on. Siispä kaappia pitää täyttää tasaisesti.: D Kasiluokan jälkeen en ole mainittavasti kasvanut, joten vaatekaappini on muotoutunut nykyiselleen kuuden vuoden aikana. Ahdasta on, vaikka osan olen roudannut poikaystäväni vaatekaappiin.

Jos menen kunnon keskustakierrokselle, käyn niin monessa paikassa, etten varmaan muista edes luetella: Stockalla HooÄmmällä, Lindexissä, KappAhlissa, Seppälässä, Sokoksella, Cybershopissa, Backstreetillä, Morticiassa (suosikkini).. Erikoisimmissa pikkuputiikeissa tai missään ylikalliissa merkkiliikkeissä en käy, mutta muuten kierrän ahkerasti kaiken eteen tulevan.

Lainaus:
Vikke: Niin ja kaikki tytöt ei välttämättä rakasta sitä shoppailua.

Sitten taas on meitä, joille uusien vaatteiden ja kenkien hankkiminen on suuri ilo ja merkittävä tekijä oman identiteetin ja itsetunnon vahvistamisessa. Toivottavasti en anna itsestäni liian pinnallista kuvaa sanomalla, että jos en saisi ilmaista itseäni vaatteilla yms., en todellakaan tuntisi olevani minä. Osin tähän kuuluu uudistuminen, en halua yhdistellä samoja rättejä viisi vuotta putkeen.

Vierailija

Ihanaa on ^^

1)Parastaa :D

2) Ennen vappua kävin vappuostoksilla,30 meni ^^

3)Seppälä,tiimari,KappaAhl,H&M....

4)parin kuukauden välein ;D

5)hmm..... En ole varma.... Ainoa ostoskeskus jonka tiedän on Zeppelin xD. Sinne 10-15 km.

Käyn yleensä kaupungilla en niinkkään ostoskeskuksessa...

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ostin eilen kaksi paitaa, eikä kumpikaan ole musta.D: Toinen on punainen paitapusero jostain jännästä kiiltävähköstä kankaasta, etsin tällaista kaksi tai kolme vuotta sitten tuloksetta. Toinen on pitkänmallinen violetti neule, joka sopii ohuen materiaalinsa ja tyköistuvan mallinsa puolesta vähempilumisillekin keleille. Varsinkin kun korkean kauluksen sijaan on avara kaula-aukko, ei tule villapaitaefektiä. Edessä on pikkuinen rintatasku napeilla, sillä ylimääräisiä yksityiskohtia on aina hyvä olla..: )

Tosiaan molemmat löysin sattumalta haahuillessani Seppälään tarkoituksena tappaa aikaa. Uusien rättien väritarjonta oli sarjaa neonoksennus, mikä ei sovi mulle lainkaan, mutta alerekistä poimin nuo paremmin mun värimaailmaan istuvat yksilöt. Yhteishinta oli naurettavat 17 euroa, alkuperäishinnoilla olisi mennyt yli viidenkympin.

Vierailija

1. Shoppailu on todella tylsää hommaa, jota en mieluusti ikinä tekisi, ellei kyseessä ole esim. vesipyssyt tai muut koulu-ikäisten tarvikkeet.

2. En ole shoppaillut ikinä yksin, ja rahaa on enintään omalta puolelta mennyt jtn. 11.20€.

3. Ruokakaupoissa tai tyyliin tarjoustalossa.

4. Kerran kuussa enintään.

5. Päälle 4km.

Star_10

Vierailija

En oikeastaan shoppaile melkein ikinä. Kyllä sitä joskus on tullut vähäsen shoppailtua.

~Pelissä mukana, vipe28~

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Shoppailu ja ostokset

vipe28 - 03.06.12 04:09 (ID 940598)

En oikeastaan shoppaile melkein ikinä. Kyllä sitä joskus on tullut vähäsen shoppailtua.

~Pelissä mukana, vipe28~

Itse olen shoppailut joku kerran,kaks.

raivo_ankka
Seuraa 
Liittynyt10.11.2009

Shoppailu on ihanaa?

Viimeksi tuli käytyä torstaina ja mukaan tarttui vihreä-valkoraidallinen toppi Lindexistä, sininen, polvipituinen mekko H&M: stä ja kahdet pyöräilysortsit.

Kirpputoreilta tekee usein hienoja löytöjä. Viimeksi kun siellä kävin, niin löytyi kolmet housut, kaksi hupparia ja vielä yksi paitakin. Ja näillekin ostoksille jäi hintaa noin 25e, että ei mielestäni kovinkaan kallista lystiä. : )

Eniten tykkään käyskennellä H&M: ssä, Seppälässä, Lindexissä ja pari kirpputoria on myös suosikkejani. Välillä ihanaa käydä kummeilla hieman isommissa kaupungeissa shoppailemassa. : D

Vierailija

Lainaus:
Re: Shoppailu ja ostokset

raivo_ankka - 03.06.12 04:53 (ID 940647)

Shoppailu on ihanaa?

Viimeksi tuli käytyä torstaina ja mukaan tarttui vihreä-valkoraidallinen toppi Lindexistä, sininen, polvipituinen mekko H&M: stä ja kahdet pyöräilysortsit.

Kirpputoreilta tekee usein hienoja löytöjä. Viimeksi kun siellä kävin, niin löytyi kolmet housut, kaksi hupparia ja vielä yksi paitakin. Ja näillekin ostoksille jäi hintaa noin 25e, että ei mielestäni kovinkaan kallista lystiä. : )

Eniten tykkään käyskennellä H&M: ssä, Seppälässä, Lindexissä ja pari kirpputoria on myös suosikkejani. Välillä ihanaa käydä kummeilla hieman isommissa kaupungeissa shoppailemassa. : D

No jokaisella on oma mielipide.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012
raivo_ankka
Olen ollut aika huono kirppisostelija, mutta silloin kun käyn, löydän lähes aina jotain ostettavaa. Kävin ekaa kertaa Vallilan kirppiksellä (tästä on jo aikaa), ja hankin levykokoelmaani upouuden Nightwish-singlen vitosella.<3 UFFin euron päivät kolusin tarkkaan, ja ostin mm. uuden syystakin 2 e, Dieselin farkut 3 e ja Gerry Weberin violetti-mustan pitsitopin 2 e. Hinnat olivat enemmän kuin mieleeni.

Tänään aamupäivällä nettishoppasin itselleni uudet kengät, joita olen himoinnut pienen ikuisuuden. Nyt ne löytyivät vahingossa huuto.netistä ja paaljon halvemmalla kuin iskemätön pari. Tällaiset: kuvat2.huuto.net/c/9b/d8870758d4f0bf4ec65d2030b6b25-orig.jpg

Viikonlopun aloitin lyhyellä ostoskimaralla ja hämmästyksekseni Gina Tricotissa oli jotain mieleistä, nimittäin PVC-pöksyt. Tämä ei suinkaan ollut ainut lompakkoani köyhdyttävä ostos, sillä koin velvollisuudekseni kotiuttaa Morticiasta hameen, jota olen käynyt sovittamassa kerran jos toisenkin. Aivan ihana liituraitainen kynähame, ja ne yksityiskohdat.<3 Takana on jopa pikkuinen lukko avaimineen. Kutakuinkin tällainen: findcoolclothes.com/products/large_photos/53-3-01.jpg Jotenkin niin mun tyyliä kuin yksittäinen vaate voi olla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat