Autismi, Aspergerin syndrooma ja muut häiriöt

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tämä taitaa olla ensimmäinen topic laatuaan.

Elisiis, aiheena olisi otskon mukaiset asiat. Asiallinen keskustelu, pohdinta ja kokemusten kirjoittaminen sallittua ja toivottavaa.

Itse kiinnostuin hiljattain autismista ja muista aivotoiminnan häiriöistä. Mistä nämä johtuvat? Miten nämä parannetaan? Sitä tuskin tullaan koskaan selvittämään. Oireiden vakavuus heittelee runsaasti, ja jotkut yksilöt voivat edistyä oireiden ehkäisemisessä jopa huomattavasti. Täysin normaaliin nyky-yhteiskuntaan sopeutuvaisia potilaista tuskin tulee, mutta lähelle pääsy on paljon mahdollista.

Rasismistakaan ei voi olla puhumatta tällaista aihetta käsitellestä. Monet ovat varmaan lukeneet 19-vuotiaan Kalle Havumäen surullisenkuuluisasta reissusta Hemingways -ravintolaan. Kysymys kuitenkin kuuluu: Kuka meistä on loppujen lopuksi erilainen?

Sivut

Kommentit (48)

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

En uskonut, että sulta tulisi tällainen topa.

Hyvin läheisiä ovat nämä neurologiset oireyhtymät ihan siksi, että Laiviksella, kaksosellani, on Touretten syndrooma.

snʇıoɾɹıʞǝll∀

Vierailija

Lainaus:
kuukupööpötin:

Kertokaapas toureten syndroomasta...?

Itselläni ei ole mitään tuon tapaisia, ja olen onnellinen siitä : ).

Kannattaa googlettaa touretten syndrooma, niin löytyy kyllä aika hyvin tietoa. Myös minullakaan ei siis ole mitään vastaavia syndroomia yms.

Vierailija

Lainaus:
Re: Autismi, Aspergerin syndrooma ja muut häiriöt

laivafani2200 - 26.05.12 08:54 (ID 935848)

Onko sillä? Ai, sehän oon mä! Jee! Joo mul on tourette ja lievä asperger!

Saatan vaikuttaa tunkeilevalta ja epäkohteliaalta joten ei ole pakko vastata. Elikkäs mitä oireita sinulla on?

Vierailija

Tik-oireita ja mölyämistä.

Touretten syndrooma on neurologinen sairaus. Minulla on se. Touretten syndroomaan kuuluu pakko-oireita kuten tökkiminen, mölyäminen ja sen sellainen.

Vierailija

Minullakin on Assburgerin syndrooma. Minulla on harrastuksia, jotka eivät voisi vähempää kiinnostaa ketään muuta. Tämä tuottaa hankaluuksia normaalielämässä aika paljon.

Vierailija

Lainaus:
Autismi, Aspergerin syndrooma ja muut häiriöt

Lucar Nro. 1 - 27.05.12 05:28 (ID 936213)

Lainaus:
Roussa

Milloin ja miten oireyhtymista on päästy selville niillä, joilla sellainen on?

Olen pahoillani, jos joku näkee etten voi vastata.

Laiviksella viime keväänä diagnosoitiin tuo.

Mullakin on se hyvin lievänä, tosin hiukan pahemmalta on lähiaikoina tuntunut.

En kaipaa kämäsiä diagnooseja, kyllä mää sen erotan kun broidin touhuja oon vuoden kattellut.

Miksi valehtelit kun kysyin autismistasi :(

Vierailija

Mun velipuolella on kehitys vamma, hän ei osaa puhua kunnolla. Se vaan on ärsyttävää, kun siskopuoleni käyttää häntä hyväkseen. Hän käskee tekemään kaiken, mitä ei itse jaksa. Ja velipuoleni tottelee, koska ei ymmärrä että ei tarvitse totella.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat