Kalastus/metsästys-topic

Seuraa 
Liittynyt12.12.2011

Eli käyttekö kalassa/metsällä usein,kenen kanssa ja niin edelleen.Kalamiehet voivat laittaa esim suurimman saaliin ja mikä kala se oli.

Eli sivistynyttä keskustelua kalastuksesta/metsästyksestä.

Kalastelen itse joskus.

8-)

kukas muukaan, kuin kääpsätin vm varmasti joku

Sivut

Kommentit (92)

Vierailija

En. Se on eläinrääkkäystä ja olen muutenkin kasvissyöjä. Eläimiä ei saisi suinpäin tappaa, vaan antaa niiden olla. En siis harrasta kumpaakaan, enkä tule harrastamaan.

Lamaaja
Seuraa 
Liittynyt28.2.2010

Jes! Vihdoinkin tälläinen topa! Itse metsästän koko jahtikauden niin hirvieläimiä kuin pienriistaakin. Olen ampunut jo aika monta eläintä, ja saan "oman" ajokoiran jänis- ja kettujahtiin kesäkuun lopussa. Kuulun kahteen metsästys seuraankin. Metsästys on mielestäni hieno harrastus.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Kalastus/metsästys-topic

00 saituri - 06.06.12 03:24 (ID 942580)

Jes! Vihdoinkin tälläinen topa! Itse metsästän koko jahtikauden niin hirvieläimiä kuin pienriistaakin. Olen ampunut jo aika monta eläintä, ja saan "oman" ajokoiran jänis- ja kettujahtiin kesäkuun lopussa. Kuulun kahteen metsästys seuraankin. Metsästys on mielestäni hieno harrastus.

Olet sairas.

Vierailija

Olen minä kalastanut mutta en metsästänyt.Enkä ikinä halua metsästäkkään.Kyllä minä lihaa syön mutta en pidä itse eläinten ampumisesta,eli se olkoon toisten homma.

Vierailija

Lainaus:
Re: Kalastus/metsästys-topic

niklas29 - 06.06.12 02:19 (ID 942541)

En. Se on eläinrääkkäystä ja olen muutenkin kasvissyöjä. Eläimiä ei saisi suinpäin tappaa, vaan antaa niiden olla. En siis harrasta kumpaakaan, enkä tule harrastamaan.

Kai sä nyt lihaakin syöt.

Jaakkoankka
Seuraa 
Liittynyt28.4.2010

Lainaus:
Re: Re: Re: Kalastus/metsästys-topic

niklas29 - 06.06.12 04:36 (ID 942619)

En syö. Se on väärin eläimiä kohtaan.

Se ei ole väärin eläimiä kohtaan.

Ja eihän ihminen pelkillä kasviksilla pärjää!

Itse olen kalastellut aika paljon. Mutta en ole koskaan metsästänyt. Taidan aloittaa metsästyksen parin vuoden sisällä.

Jaakkoankka...

Vierailija

Kalastus on tosi kivaa. Kalastan aina kesällä mökillä. Metsästämään en kyllä ala. Se on minusta jotenkin miten sen sanoisi, "raakaa" eläimiä kohtaan.

~Pelissä mukana, vipe28~

Vierailija

Lainaus:

00 saituri - 06.06.12 03:24 (ID 942580)

Et tapa peuroi niit näkee harvoin!Metsästtätte kaikki eläimet pois suomesta.Ilveskin on jo uhanalainen.

Kalastus on ihan kivaa!

Vierailija

Lainaus:

niklas29 - 06.06.12 02:19 (ID 942541) En. Se on eläinrääkkäystä ja olen muutenkin kasvissyöjä. Eläimiä ei saisi suinpäin tappaa, vaan antaa niiden olla. En siis harrasta kumpaakaan, enkä tule harrastamaan.

Eläimiä pitää metsästää ettei esim. hirvikanta kasvasi liian suureksi.Jos hirviä ei metsästettäisi uusien puiden istuttaminen olisi mahdotonta,koska hirvet söisivät ne.Ja hirvestää saa monta kymmentä kiloa lihaa.

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Kalastus/metsästys-topic

jaakkoankka - 06.06.12 05:10 (ID 942643)

Lainaus:

No jos se ei ole väärin, niin tulenko minä syömään sinut? Ja kyllä kasviksilla päräjää vallan mainiosti. En minä muuten olisi kirjoittamassa tätä.

Se ei ole väärin eläimiä kohtaan.

Ja eihän ihminen pelkillä kasviksilla pärjää!

Itse olen kalastellut aika paljon. Mutta en ole koskaan metsästänyt. Taidan aloittaa metsästyksen parin vuoden sisällä.

Jaakkoankka...

Tulenko minä sitten syömään sinut, jos se ei ole väärin? Ja ihminen pärjää kasviksilla varsin hyvin.

Paapoja
Seuraa 
Liittynyt17.12.2009

Lainaus:

Olisi kiva kuulla perusteluita...

Save me from the dark.

Vierailija

Lainaus:

Nikossi ankka - 06.06.12 05:31 (ID 942663)

Lainaus:

niklas29 - 06.06.12 02:19 (ID 942541) En. Se on eläinrääkkäystä ja olen muutenkin kasvissyöjä. Eläimiä ei saisi suinpäin tappaa, vaan antaa niiden olla. En siis harrasta kumpaakaan, enkä tule harrastamaan.

Eläimiä pitää metsästää ettei esim. hirvikanta kasvasi liian suureksi.Jos hirviä ei metsästettäisi uusien puiden istuttaminen olisi mahdotonta,koska hirvet söisivät ne.Ja hirvestää saa monta kymmentä kiloa lihaa.

Ei hirviä mitenkään pidä metsästää. Ja siksi moni eläin on uhanalainen, koska ihmiset ampuivat ne. Puiden istutus ei ole pakollista, eikä ole hirvenmetsästyskään

Vierailija

Lainaus:
Kalastus/metsästys-topic

Paapoja - 06.06.12 05:36 (ID 942670)

Lainaus:

Olisi kiva kuulla perusteluita...

Hyvä on, annan perusteluita todella mielelläni: Ensinnäkin eläin on elävä olento niin kuin ihmisetkin. Se on aivan yhtä arvokas luontokappale, kuin muutkin lajit. Siksi metsästys on aivan sairasta touhua, kun ei eläin mahda ihmiselle yhtään mitään. Sitä paitsi edes lihansyönti ei ole pakollista nykyisin, itse olen kasvissyöjä ja pärjään varsin hyvin. Viattomien luontokappaleiden ampuminen on siis täysin turhaa touhua. Ja turhan kärsimyksen tuottamista eläimelle.

Vierailija

Ei pidä esim ilman hirviä ei ole ruokaa karhuille ja muille pedoille.Ja jos hirvet ja muut pedot jotka syövät hirviä kuolevat.Kuolevat todennäköisesti kaikki mailmassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat