Sisiliskon kasvatus

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Elikkä tein tällätteen kun mul on 2 sisiliskoo.Pyydystin ne 2h vaivalla.Elikkäs mitä ne syö ja voiko kaupasta ostaa niille ruokaa.Matoja ja kaikki hyönteisiä oon pyydystänyt niille ja niitä ne syö.Ei syö muurahaisia.Toinen on muuten lihavampi kun toinen laiheliini.Niillä on siä kyä kasveja ja vettä.Toinen on ollut meil 2 ja puol viikkoo ja toinen 2päivää.Syökö ne jauhelihaa.Mitä muuten pikku sisiliskot syövät.Ajattelin hankkia pikkusen.Toivottavasti isot ei syö pikkusia.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Kyllä jotkut Sisiliskot voi syödä eri tavalla. Sinun kannattaa kokeilla mistä ne tykkää. Miten me voitais tietää mistä ne pitää?

Kopioitu Wikipediasta:

Ravinto

Ravinnokseen sisilisko käyttää hyönteisiä ja hämähäkkejä. Myös aamukasteen kastemadot käyvät sisiliskolle. Sisilisko voi myös hanakasti käydä isonkin perhosen kimppuun, sillä juuri saaliseläimen nopeat liikkeet aktivoivat sisiliskon saalistushalun.

TÄRKEÄ KYSYMYS SINULLE: Missä pidät Liskojasi?

Vierailija

Ittellänikin on ollut vähän pienempänä sisiliskoja. En ite tiiä oikein yhtään mitä ne syö, kun mulla oli joku 5 liskoa, joista 2 kuoli ja loput karkas.

Vierailija

Toihan on niiden sisiliskojen rääkkäämistä! Toinen on tietenkin sen takia laiha koska ei syö. Ja sen takia se ei syö koska pidät sitä vankina ahtaassa pienessä häkissä! Ei sun sille mitään hyönteisiä pidä pyydystää vaan se pyydystää ne itse kun on vapaana. Ei eläimiä jotka on luonnossa pidä ottaa lemmikiksi!!!! Se on niiden kidutusta!!

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Toi on kamalinta rääkkäystä!

Etsä tajuu, että kidutat noita! Päästä ne vapaaksi! Ne on tarkoitettu elää luonnossa! Suoraan sanoen, olet hirviö niitä kohtaan.

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

Mistä noita eläinrääkkääjiä tulee?

Wikipediaan ei aina kannata luottaa, mutta tää on totuus:

Lainaus:
Wiki: "Sisiliskot ovat Suomessa rauhoitettuja, ja siksi niitä ei saa ottaa lemmikiksi esimerkiksi terraarioon."

Voin vain sanoa, että

YOU MONSTER!!!!!!!!

snʇıoɾɹıʞǝll∀

Vierailija

Lainaus:
00tuplanolla:Elikkä tein tällätteen kun mul on 2 sisiliskoo.Pyydystin ne 2h vaivalla.
Valitettavasti joudun nyt kertomaan että sisiliskot ovat Suomessa rauhoitettuja ja niitä EI saa pyydystää lemmikiksi.

Jos haluat lemmikkiliskon niin suosittelisin kiertelemään eläinkauppoja ja ostamaan sellaisen. Jos aiot ostaa lemmikkiliskon, niin muistathan sitten hankkia sille tarpeeksi suuren terraarion ja lämmittelyalustan/lampun, sekä olemaan valmis siivoamaan sen ulosteet (eivät ole valitettavasti sisäsiistejä). Toivon myöskin että vapauttaisit sisiliskosi takaisin luontoon.

Enemmän tietoa liskoista lemmikkeinä löydät todennäköisesti internetistä ja aihetta käsittelevistä kirjoista. Itselläni on leopardigekko ja parta-agama ja tuollahan ne löllöttävät paraikaa terroissaan : ). Suosittelen liskoharrastusta muillekin liskoista pitäville.

Vierailija

Vapauta liskot nopeasti. Niillä ei ole hyvä olla suljetussa terraariossa :[ Ja niinkuin on jo kerrottu sisiliskot ovat suomessa rauhoitettuja. Jos haluat liskoja hanki ne mieluummin kaupasta.

~Pelissä mukana, vipe28:]

Lamaaja
Seuraa 
Liittynyt28.2.2010

00tuplanollasalainenagentti, väität minua eläinrääkkääjäksi kun metsästän eläimia, ja ne kuolevat nopeasti kun niitä ammutaan. Itse kidutat sisiliskoja ahtaassa häkissä/purkissa. HERÄÄ KYSYMYS, KUMPI ON ELÄINRÄÄKKÄÄJÄ???

Taika-hamsteri2
Seuraa 
Liittynyt3.12.2011

Lainaus:
Re: Re: Re: Sisiliskon kasvatus

00 saituri - 09.06.12 03:40 (ID 944068)

00tuplanollasalainenagentti, väität minua eläinrääkkääjäksi kun metsästän eläimia, ja ne kuolevat nopeasti kun niitä ammutaan. Itse kidutat sisiliskoja ahtaassa häkissä/purkissa. HERÄÄ KYSYMYS, KUMPI ON ELÄINRÄÄKKÄÄJÄ???

Samaa mieltä olen, vaikka en metsästyksestä oikein pidäkkään.

Vierailija

Lainaus:

Väität mua eläin rääkkäjäksi.Mutta minä hoidan niitä eläimiä ja ne ovat tyytyväisiä.Sinä taas tapat eläimet ihan sillai et haluat tappaa ne.Elikkä mikä ero on eläinmurhaajalla ja eläin kasvattajalla?Aika suuri ero.Ne on hyvissä voinneissa sie mut sä vaan oisit noikin liskot ampunut mä pelastin ne suö kun oot nii hullu et ammut ne.Tiiäks mitä laitan sun paidan alle kyyn et tappaa sut.En voi siätää eläin tappajia.Mä käytän eläin voimaa.Otan 10 kyytä ja laitan ne sun housuus senkin rasisti.Mä saan kasvattaa lemmikkejä.Mistäs luulet et lemmikkiliskot on haettu.Luuletteko että ne on valmistettu tehtaassa.Ei ne on poimittu luonnosta.00 joten sun on turha valittaa senkin hullu.Toivottavasti nyt ymmärsit!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Sisiliskon kasvatus

00tuplanollaSalainenagentti - 10.06.12 12:11 (ID 944371)

Lainaus:

Väität mua eläin rääkkäjäksi.Mutta minä hoidan niitä eläimiä ja ne ovat tyytyväisiä.Sinä taas tapat eläimet ihan sillai et haluat tappaa ne.Elikkä mikä ero on eläinmurhaajalla ja eläin kasvattajalla?Aika suuri ero.Ne on hyvissä voinneissa sie mut sä vaan oisit noikin liskot ampunut mä pelastin ne suö kun oot nii hullu et ammut ne.Tiiäks mitä laitan sun paidan alle kyyn et tappaa sut.En voi siätää eläin tappajia.Mä käytän eläin voimaa.Otan 10 kyytä ja laitan ne sun housuus senkin rasisti.Mä saan kasvattaa lemmikkejä.Mistäs luulet et lemmikkiliskot on haettu.Luuletteko että ne on valmistettu tehtaassa.Ei ne on poimittu luonnosta.00 joten sun on turha valittaa senkin hullu.Toivottavasti nyt ymmärsit!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kuules. Ton ikäsen pitäis jo ymmärtää, että eläimet eivät ole sun palvojia! Ne inhoaa sua! Ja lemmikkiliskot on syntynyt häkeissä ja tottunut ihmisii, kun taas sun lemmikit ovat julmasti hankittu! Mä voisinkin saman tien soittaa eläintensuojeluun!

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Sisiliskon kasvatus

Ansku2001 - 10.06.12 12:17 (ID 944379)

Lainaus:

Lainaus:

Kuules. Ton ikäsen pitäis jo ymmärtää, että eläimet eivät ole sun palvojia! Ne inhoaa sua! Ja lemmikkiliskot on syntynyt häkeissä ja tottunut ihmisii, kun taas sun lemmikit ovat julmasti hankittu! Mä voisinkin saman tien soittaa eläintensuojeluun!

Haista nyt eläimet eivät palvo mua mut ovat söpöjä.Voin samantien ilmottaa sust nettipoliisille kun ärsytät ja kiusaat mua.Voinhan mäkin teettä mun liskolle poikaset ja päästä ne 2 vapaiks.Sä et tajuu mitääb.Arvaa mitä lapset tekivät maalla kun oon mun mummoilta ja papoilta kysellyt.No pyydistivät sammakoita,sisiliskoja,linnunpoikaisiakin häkkiin ottivat.Sulla ei oo siis varaa valittaa.Kaupunkilaiset eivät ymmärrä tätä mutta maalaiset kyllä.

Paapoja
Seuraa 
Liittynyt17.12.2009

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sisiliskon kasvatus

00tuplanollaSalainenagentti - 10.06.12 12:21 (ID 944385)

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Sisiliskon kasvatus

Ansku2001 - 10.06.12 12:17 (ID 944379)

Lainaus:

Lainaus:

Haista nyt eläimet eivät palvo mua mut ovat söpöjä.Voin samantien ilmottaa sust nettipoliisille kun ärsytät ja kiusaat mua.Voinhan mäkin teettä mun liskolle poikaset ja päästä ne 2 vapaiks.Sä et tajuu mitääb.Arvaa mitä lapset tekivät maalla kun oon mun mummoilta ja papoilta kysellyt.No pyydistivät sammakoita,sisiliskoja,linnunpoikaisiakin häkkiin ottivat.Sulla ei oo siis varaa valittaa.Kaupunkilaiset eivät ymmärrä tätä mutta maalaiset kyllä.

Ennen ei kaikki vielä ollutkaan kiellettyä, niin ei kukaan niistä asioista välittänyt. Mutta nykyään, kun sisiliskojen pyydystäminen on suomessa laitonta, sinun pitäisi heti päästä liskosi menemään. Eikä sinulla ole kyllä mitään aihetta (ainakaan tähän keskusteluun liittyen) millekään poliisille soittaa.

Save me from the dark.

Vierailija

Oli sillon kiellettyä.Esim lehtopöllö oli jo sillon rauhotettu ja silti joku kasvatti niitä.Ja mun isän kamulla on 40 sisiliskoa terraariossa eikä oo sakkoja saanut.Nykyään vaan ei saisi tehä mitään mieti sama asia kun kiellettäisiin metsässä kävely tai autolla ajaminen.Ihan hyvin joku voi sun rauhotettus sisiliskos jalallla liiskata.Jaaha sitten joutuukin makseleen 50e sakot vai?Ihan samalla lailla karkki tai viina voitaisiin kieltäää karkista tulee paha olo ja viinasta voi kuolla.Voitais vaikka kieltää luontokuvien ottelu tai perhosten pyydystys.Eikä mitään 2 sisiliskoo mailmaa kaada.Sisiliskot on toooooooooooooooooooooooooooooooooooooooosi yleisiä.Niitä on yhdessä suossa 500000 yksilöä.Sinä et poika tiädä mitään.Sinivuokot rauhotettiin ja nyt niitä näke ziljoonia ja niitä ei sais poimia samoin sisiliskonkin kanssa.Täten rauhoitan tietokoneen siihen ei saa koskee eikä sillä saa pelata.Tollasta on rauhotus silkkaa ajan hukkaa.Muutenkin toisen mailman sodan aikana suomesta hävis yksi liskolaji.Samantien voidaan orava rauhottaa tai pääskynen.Sorsa tai hirvi voidaan rauhottaa.Metsästäjätkin metsästää metso vaikka se on rauhotettu ja ilvestä metsästetään vaikka se on rauhotettu niin miksei sisiliskoo saa ottaa vaikka metsästäjätkin tappaa rauhotettui harvinaisia eläimiä.Tämä on törkeä nyky laki!

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat