Haaveena kirjailijan ura

Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Viihteistä vanhimpia, kirjallisuutta olemme nähneet maailmalla monessa muodossa, kuten kauhuna, fantasiana ja tragediana. Pruut. Otsikkohan kertoi kaiken. Tämä ei siis ole mitään kirjoista keskustelua, vaan niistä, joiden haavena oon olla kirjailija. Idea on se, että keskustellaan omista ns. 'juonista' ja kirjoitetaan myös hieman omiakin tarinoita. Hieman, sillä tästä ei saa tulla erinäistä ryminää tarinoita.

Nauttikaa tai lukottakaa. Se ei olisi ensimmäinen lukotettu topic'ini.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Ainekirjoitukseni olivat aika hyviä ala-asteella opettaja sanoi että kun voitat jonkun palkinnon niin mainitse myös minutkin. Olet varmasti isona kirjailija. Ylä-asteella kirjoittelu jäi vähemmälle mutta toivo elää yhä ;). Joten osallistun mielelläni tähän topiciin.

::.timippa11.::

Vierailija

Olen kirjoittanut itse jo kaksi dekkaria ja kolmannen käsinkirjoitetun viimeistelen Rodoksen lennolla. Sitten wordi auki ja kirjoittamaan. Tulevan kijan nimi on Manalan rajoilla.

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Aijuu, piti omista kirjoitelmistakin kertoa. Mutta mukavasti kommenttia on tullut : )

Elikkäs joo. Oken tehnyt ainakin yhden kirjantapaisen ja viisituhatta seitsemän miljoonaa kässäriä. Ehkä. Paljon kumminkin. Pykäelmäni ovat usein traagisen ja romanttisen rajamailla. Ainakin 'Kesäkuu' olin traaginen pykäelmä kahden tytön syvästä luottamuksesta toisiinsa. Luulusi että päähenkilöt suutelisivat minä hetkenä hyvänsä. Minun tarinat eivät ole suloisen kauniita romantiikastaan, vaan karuudestaan. Kesäkuu on harvoja niitä pykäelmiä, jotka olen kirjoittanut paperille. Noo. Olen kirjoittanut paperille muutaman luvun niin sanotusta Rapunzelista.

..::Aku Ankka::..
Seuraa 
Liittynyt1.12.2009

Lainaus:
Haaveena kirjailijan ura

kuutio-purkka - 13.06.12 04:35 (ID 946087)

Olen kirjoittanut itse jo kaksi dekkaria ja kolmannen käsinkirjoitetun viimeistelen Rodoksen lennolla. Sitten wordi auki ja kirjoittamaan. Tulevan kijan nimi on Manalan rajoilla.

Voisit copy-pasteettaa osan jostain tänne vaikka tai pistää jotenkin nettiin luettavaksi. Itse tykkään lukea dekkareita, mutta mieleen ei ole tullut sellaisen kirjoittamista, yksi novelli koulussa tehtiin, sekin oikeastaan ryhmässä vuorotellen ja kun jo eka heitti homman ranttaliksi oli vaikea jatkaa...

Kuinka pitkiä kirjasi ovat? Itse en jaksaisi kirjoittaa pitkää kirjaa... Olen nyt lukenut kaksi Dan Brownin dekkaria kuukauden sisään ja ovat hyviä olleet (tietenkin järjestyksessä numerot 2 ja 3 eli väärässä järjestyksessä :/ ) huomenna varmaan alotan Enkelit ja demonit... Lainasin kirjastosta kadonneen symbolin ja sen matkaluettavaksi kun luin Da Vinci-koodin joka oli mahtava, suosittelen sen lukemista kaikille dekkareita kirjoittaville on nimittäin niin mehukkaat ja yllättävät käänteet ja varsinkin se että jännitys säilyy kokoajan ja haluat vain lukea sitä. Siitä voi oppia paljon. Kadonnut symboli taas on hieman liian raaka (ei se tapa niinkään, mutta kun niitä ruumiita tulee kokoajan varsinkin lopussa) että siitä ei nauti niin paljoa tosin oli da vinci-koodissakin se pelko kokoajan... Eli pistä pätkä kirjastasi tänne ja vastaa kysymyksiini sekä lue Dan Brownin tuotanto ja tee se järkevämmin kuin minä eli aloitat enkeleistä ja demoneista...

Jonttu-Ankka
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Haaveena kirjailijan ura

kuutio-purkka - 13.06.12 04:35 (ID 946087)

Olisi mukavaa, jos pistäisit ainakin katkelmia noista nettiin. Täällä on ainakin yksi lukija teoksillesi :D

En itse ole varsinaisesti kirjaa kirjoitellut, mitä nyt kerran alakoulussa äidinkielen läksynä 21-sivuisen tarinan ;D

~J-A~

Mikael McDonald
Seuraa 
Liittynyt6.5.2011

Olet tainnut ..::Aku Ankka::.. lukea siis Brownilta pelkästään Langdon-sarjaa?

Suosittelen mitä lämpimämmin tutustumaan hänen muuhunkin tuotantoonsa.

Annoin Meteoriitille pikkusormen, se tempaisi samantien koko käsivarren.

Murtamaton linnake taasen oli nerokas teknologian ja matematiikan maailmaan uppoutunut trilleri.

Brownin kirjoissa se tiivistunnelmainen ja lyhyelle aikavälille sijoittuva toiminta on nimenomaan parasta.

Anyway, taisi mennä hiukan varsinaisen aiheen ulkopuolelle.

Tämä sälli ruudun toisella puolella on sellainen (vaikka sen itse sanonkin) melkoinen kaunosielu ja sen mukaisesti on olemassa omaa kirjallisuustuotantoa ja haaveena jonakin päivänä julkaista jotakin vaikkapa sitten omakustanteena.

Valaistaakseni "kirjailijan" historiaani, luon lyhyen katsauksen siihen miten ylipäätään päädyin alalle.

Ensikosketukseni ja -muistoni oman kirjallisen tuotannon ihmeelliseen leikkimaahan sijoittuu kolmannelle luokalle, kun opettaja jakoi äikässä ns. juttuvihot eli vihkot, johon sai tuherrella omia tarinoita.

Annoin hetken/mahdollisuuden sille eikä siltä ole ollut paluuta. Alakouluaikoina kirjoitinkin neliosaisen (ja näin meidän kesken melko naiivin) seikkailusarjan erään kaverusporukan vaiheista.

Myöhempinä vuosina siirryin haasteellisempaan ja... sanotaanko ammattilaismaisempaan tapaan kirjoittaa. Suomeksi sanottuna tarinani saivat entistä kehittyneimpiä juonia, piirteitä ja jopa syvällisen surrealistisia näkökulmia.

Eritoteen tykkään kirjoittaa elämästä ja sen vaiheista, nuoruudesta, ihmisistä ja heidän kehityksestään, mielestä, käsitteistä ja ennen kaikkea siitä mikä minua sillä hetkellä koskettaa.

Yhtenä suurimpana saavutuksenani tähän mennessä pidän kouluprojektiksi tekemääni novellisarjaa, joka paneutui surrealistisella tavalla ja syvällisillä näkökulmilla itsetutkiskelun maailmaan pähkäillen mielen kiemuroita ja sitä miten ihmiset suhtautuvat elämään.

Yksi käsitteli unelmia, kaukokaipuuta ja halua paeta arjesta.

Toinen valintoja ja niiden vaikutuksia yksittäisiin ja useampiin ihmisiin.

Kolmas käsitteli hetkellisyyttä ja rakkautta.

Tästä olin erityisen ylpeä: Kehto taasen oli hyvin surrealistinen kuvaelma rehellisyyden ja valehtelun erosta.

Nämä ovat kaiken kaikkiaan "vain muutamia mainitakseni" -kategoriaa. On kai siis sanomattakin selvää, että rakastan kirjoittamista. Siinä voi painaa oman minuutensa paperille ja löytää uusia maailmoja. Kaiken lisäksi minulla on olemassa erinäisiä novelleita, kirjoitelmia, runoja jne.

Maailma on hämmästyttävä ja ihmeellinen paikka.

Jatkan siis sen tutkimista.

Tutkin sitä, kirjoitan siitä ja lopuksi nautin lopputuloksesta, joka vain kertoo, että lisää voi aina luoda.

Luovuus ja mielikuvitus: Ilman niitä maailma olisi melkoisen tyhjä paikka elää.

//P.S - Niille, joita asia kiinnostaa (nimimerkillä pientä vahvaa epäilystä), tämän hetkisen työn alla on syntymässä jonkinmoista tahtia sotatrilogia.//

("Mick McD") :]

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Lainaus:
Re: Haaveena kirjailijan ura

Pakaste Aku - 14.06.12 05:03 (ID 946582)

Lainaus:
Kirjoitetaan hieman omiakin tarinoita.

Huah.... tarinat-topic on keksitty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/12/viestiketju/18744/tarinat[/qu...

Hei oikeasti. Älä rupea modeksi, sillä tarkoitin erinäisiä osia siitä tarinastaan. Jos ei ole mitään muuta sanottavaa, mene ja pysy poissa.

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Lainaus:
NN

Pakaste Aku - 14.06.12 05:42 (ID 946614)

Tarina-topiciinkin voi kirjoittaa pätkiä?

Moi vasemmasti :@

Juonenpätkiä! Onko se nyt niiiiin vaikea ymmärtää?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat