Markku-gaalan ilmoitustopic

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Foorumin sekalaiset vuoden loppuun pakkautuneet äänestykset päätettiin usean käyttäjän voimin koota tänä vuonna yhdeksi suureksi äänestykseksi, joka sai nimekseen Markku-gaala. Muut vuoden käyttäjä -tyyppiset äänestykset tullaan lukottamaan, sillä tämä äänestys on huomattavasti laajempi ja yhdessä mietitty kokonaisuus. Tämän topicin tarkoitus on infota tulevasta äänestyksestä, ja tähän saa tarvittaessa laittaa kysymyksiä aiheeseen liittyen. Huomatkaa kuitenkin, että tässä ketjussa EI ole vielä tarkoitus äänestää ketään! Äänestykselle tulee ajallaan oma ketjunsa. Markku-gaalassa äänestetään ainoastaan sivuston käyttäjiä, Ankka-julkaisuille on tulossa oma äänestyksensä.

Tässä kuitenkin ovat jo esillä eri kategoriat, jotta voitte alkaa miettiä, kuka käyttäjä sopisi minkäkin tittelin kantajaksi. Muistattehan vielä sellaisen asian, että kyseessä on tämän vuoden äänestys, jossa haetaan nimenomaan vuonna 2010 ansioituneita käyttäjiä - ei siis ole tarkoitus äänestää henkilöä, jonka viimeisin viesti on vuoden takaa. Äänestysohjeet tulevat myöhemmin äänestysketjuun, joten niistä ei tarvitse kantaa huolta tässä vaiheessa. Tässä siis kategoriat ja lyhyet kuvaukset niistä:

Vuoden ankkatietäjä - Kuka on foorumin kiistaton ankkatiedon mestari?

Vuoden edistäjä - Aktiivisesti sivuston edistämistä ajanut ankisti.

Vuoden hauskin - Käyttäjä, jonka huumorintajuiset viestit saavat nokan väkisinkin hymyyn.

Vuoden keskustelija - Kuka onkaan toiminut mallikeskustelijana asiallisilla, hyvillä ja vuorovaikutuksellisilla viesteillään?

Vuoden mukavin - Tämä henkilö on kaikille ystävällinen ja miellyttävä.

Vuoden nimimerkki - Mikä nimimerkki jäi mieleen hauskimpana, oivaltavimpana, omaperäisimpänä tai muuten vaan parhaana?

Vuoden taiteilija - Galleriassa töillään ihastuttanut ankisti.

Vuoden tulokas - Uusi käyttäjä, joka on vakuuttanut keskustelutaidoillaan.

Kaikissa kategorioissa vuoden tulokasta lukuun ottamatta saa äänestää milloin tahansa sivustolle rekisteröityneitä käyttäjiä, ei ainoastaan tänä vuonna rekisteröityneitä.

Koska tarkoitus on pitää hauska ja hyvää mieltä tuova äänestys, liika kilpailuhenkisyys voidaan jättää pois matkasta. Itseään ei siis paitsi äänestetä ei myöskään mainosteta, joten kaikenlaiset “äänestäthän minua Markku-gaalassa” tyyppiset jutut voidaan unohtaa.

Mahdollisia kysymyksiä odotellen,

Wondy ja AkeMake

//Lisäsin korjauksen vuoden tulokkaasta.

-Wondy

Sivut

Kommentit (106)

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Onpa oikeasti erinomainen tuo aloitusviesti. Olisi hyvä, jos useammassakin topicissa olisi tuollaisia aloitusviestejä.

Mutta sitten itse asiaan. Kun kerta kysymyksiä odottelette ja haluatte, niin tässäpä sitten tulee heti yksi:

- Saako tuossa Vuoden ankkatietäjä -kohdassa äänestää sellaista, joka on noussut siihen maineeseen pääosin kahtena aijempana vuonna, mutta joka on kirjoitellut vielä tänäkin vuonna?

Joihinnkin noista jo tiedän käyttäjän, mutta joihinkin en tiedä.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Don: Onpa oikeasti erinomainen tuo aloitusviesti.

Hyvä jos vaikuttaa selkeältä.: ) Tätä ei olekaan pistetty kasaan ihan tunnissa tai parissa, vaan kokonaisuudessaan systeemin muotoiluun on mennyt huomattavasti kauemmin.

Lainaus:
Saako tuossa Vuoden ankkatietäjä -kohdassa äänestää sellaista, joka on noussut siihen maineeseen pääosin kahtena aijempana vuonna, mutta joka on kirjoitellut vielä tänäkin vuonna?

Periaatteessa tarkoitus olisi joka kohdassa äänestää henkilöä, joka on juuri tänä nimenomaisena vuonna ollut ansioitunut alallaan, esimerkiksi juuri tänä vuonna osoittanut erinomaisuuttaan ankkatietämyksen osalta. Tämä on kuitenkin omasta mielestäni hieman vaikea titteli juuri siinä mielessä, että saattaa olla vaikea määritellä, kenen ankkatietous on loistanut juuri vuonna 2010. Kunhan ei äänestä sellaista käyttäjää, joka on ollut mestari vuoden 2008 kesäkuussa, mutta ei ole sen jälkeen käynyt lähelläkään sivustoa, ainakin mä olen ihan tyytyväinen.

Lainaus:
Joihinnkin noista jo tiedän käyttäjän, mutta joihinkin en tiedä.

Onhan tässä vielä aikaa.: ) Eikä kannata hätäillä, sillä joka kategoriaan ei tarvitse äänestää.

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Entäs sitten tuo "Vuoden taiteilija". Kun siinähän ei voi tietää, että minä vuonna kuvat on sinne galleriaan lisätty. Joten siinä ilmeisesti saa sitten äänestää kaikkia käyttäjiä, vaikka kuvat olisi lisätty sinne jo vuonna 2008?

Vierailija

Pari kysymystä tässä olisi:

Milloin itse äänestys alkaa?

Kuka sen Vuoden käyttäjä-äänestyksen tekee?

Pariin kohtaan tiedän jo käyttäjän, mutta niitäkin saatan sitten vielä muuttaa. Pitääkin alkaa tarkkailemaan sillä silmällä, jos vaikka löytäisi lisää äänestettäviä.

~Karsimo~

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Itsekin olen jo muutamaan kohtaan miettinyt käyttäjiä, mutta minullakin ne saattavat muuttua. : D

Olenko ihan hakoteillä, vai oliko se niin, että mitään Vuoden käyttäjä -äänestystä ei tehdä, sillä tämä gaala ajaa ainakin melkein saman asian.

~ Tapsa

Vierailija

Itsekin olen jo muutamaan kohtaan miettinyt käyttäjiä, mutta en lähde hätäilemään.Koska minullakin ne saattavat muuttua.

Kysymyksiä:

Monellako adjektiivilla täytyy perustella käyttäjää.

Ja vielä sama kysymys kuin Karsimolla: Milloin tämä alkaa?

Vierailija

Muutamista kategorioista olen jo täysin varma ja muutamiin on jo pieni idea kuka käyttäjä siihen pääsee. Kysymys: Voisiko tuohon laittaa vielä tämän kategorian: Vuoden topicin tekijä??

Vierailija

Annan vinkin jos on hankalaa miettiä ketä äänestäisi Vuoden Ankkatietäjä-titteliin. Tuolla Viestimaraton-topicissa löytyy runsaasti viestejä joihin tarvitaan ankkatietoutta. Ja _Wonderlust_ hyvä aloitusviesti.

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Sellainen rykelmä on ehtinyt kysymyksiä tulvia, että laitetaanpa kasa vastauksia.

Lainaus:
djlordi:

Entäs sitten tuo "Vuoden taiteilija". Kun siinähän ei voi tietää, että minä vuonna kuvat on sinne galleriaan lisätty. Joten siinä ilmeisesti saa sitten äänestää kaikkia käyttäjiä, vaikka kuvat olisi lisätty sinne jo vuonna 2008?
Kyllähän käyttäjän profiilikuvasta näkee milloin viimeisimmät kuvat on lisätty. Esimerkiksi sinun viimeisimmät galleriatyöt ovat toukokuulta -08.

Lainaus:
Karsimo:

Milloin itse äänestys alkaa?

Kuka sen Vuoden käyttäjä-äänestyksen tekee?
Äänestyksen alkamispäivästä ei olla vielä lopullisesti päätetty. Ainoa varma asia on, että se tulee _viimeistään_ joulukuun alussa. Luultavasti aiemminkin..

Kyseessähän ei ole Vuoden käyttäjä -äänestys vaan Markku-gaala. Topicin aloittajaksi on valittu "Hiidenkirnu".

Lainaus:
Tapsa99:

Olenko ihan hakoteillä, vai oliko se niin, että mitään Vuoden käyttäjä -äänestystä ei tehdä, sillä tämä gaala ajaa ainakin melkein saman asian.
Juurikin näin. Markku-gaala korvaa kaikki käyttäjä-äänestykset ja Ankkajulkaisu -äänestys korvaa kaikki loput. Näinollen kaikki muut äänestykset tullaan lukottamaan.

Lainaus:
Tri £uromie$:

Monellako adjektiivilla täytyy perustella käyttäjää?
Tällaiset sääntöasiat ilmoitetaan sitten aikanaan, kun itse Markku-gaala tulee. Luultavasti adjektiiveja ei tulla vaatimaan äänen hyväksymiseksi, mutta äänensä perusteleminen on erittäin toivottavaa.

Lainaus:
xx-roope-keräilijä:

Voisiko tuohon laittaa vielä tämän kategorian: Vuoden topicin tekijä?
Kategoriat ovat tuossa jo melko lopullisessa asussaan, joten uusien kategorioiden ottaminen on epätodennäköistä. Laitetaan tuo kuitenkin mietintään.

Lainaus:
tuplanolla 2:

Ja _Wonderlust_ hyvä aloitusviesti.
Hyvä, että on hyvä aloitusviesti. Kyllähän sitä kovasti kulisseissa oltiin suunniteltu, eikä se hetkessä syntynyt. Ensin mietittiin mitä sen pitää sisältää, sen jälkeen wondy kirjoitti sen ja vielä yhdessä hiottiin kuntoon.. Wondyhan tuohon eniten panosti. Kiitos, että otit sen vastuullesi ja näin helpotit minun hommia. : D

Vierailija

Näin aluksi on sanottava, että Wondy ja AkeMake, tuo on paras mahdollinen aloitusviesti, mitä voi olla. Se on juuri sopivan kokoinen, ja sen kyllä jaksaa lukea.

Minä olen miettinyt noihin jo yli puolet käyttäjistä. Muuten, AkeMake, tuo vuoden edistäjä viittaa n. 99% sinuun. Onko tuo puhdas vahinko, vai onko tuota suunniteltu ennen adressia?

Tekijä on paikkansa ansainnut, Hiidenkirnu on luotettava ja puolueeton käyttäjä. Ja saavathan modetkin äänestää? Ja milloin tulokset tulevat?

Ja tuleeko MG tänne, pulinoihin, vai vielä jonnekin?

AkeMake
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Venyi tuo edellisen sivun vastaukseni niin pitkäksi, etten viitsinyt enää siihen muoksia lisäasiaa..

Lainaus:
Maailman Paras-98:

Muuten, AkeMake, tuo vuoden edistäjä viittaa n. 99% sinuun. Onko tuo puhdas vahinko, vai onko tuota suunniteltu ennen adressia?
Markku-gaalan suunnitteluhan lähti alkujaan liikkeelle "Aku Ankka-foorumin Legendat" -topicissa jo tämän vuoden helmikuussa. Eli suunnittelu lähti liikkeelle hiukan adressin vastauksen jälkeen. Adressilla on siis hyvinkin voinut olla jonkinlainen sysäys tuon kategorian syntyyn. Joku sitä on mukaan ehdottanut eikä kukaan tyrmännyt ehdotusta. Ja miksipä minäkään olisin vastaan ollut. ;) Minä olen kuitenkin tarkoituksella jättäytynyt pois kaikesta keskustelusta tuohon kategoriaan liittyen.

Lainaus:
Sama:

Ja saavathan modetkin äänestää? Ja milloin tulokset tulevat?

Kyllä modetkin saavat äänestää. Todennäköisesti annamme äänemme kuitenkin vasta hiukan ennen vuoden loppua, jottei äänemme vahingossakaan vaikuttaisi kenenkään ääniin.

Eiköhän tulokset tule sitten heti uudenvuoden jälkeen, kun äänestysaika sulkeutuu..

Todennäköisesti Markku-gaala tehdään Aku Ankan nettisivut -palstalle.

//

Lainaus:
One Piece:

Meneekö ne taas sikinsokin minne lie vai tehdäänkö niille joku oma juttunsa?
Sama kysymys heräsi myös alussa Markku-gaalan suunnitteluvaiheessa. Minä olen ajanut asiaa nyt viime päivinä hiljakseltaan eteenpäin. Ankkajulkaisuille kyllä tehdään oma Markku-gaalaa vastaava topicinsa, joten kaikki sellaisetkin äänestystopicit tullaan lukottamaan. Tätä Ankkajulkaisu-gaalaa ei olla vielä suunniteltu yhtä pitkälle kuin Markku-gaalaa, mutta se ilmestynee Markku-gaalan kanssa samoihin aikoihin Julkaisut -palstalle.

Vierailija

Vaikka Markku-gaalasta tiesinkin jo paljon etukäteen niin askarruttaa pienoinen kysymys:

Äänestetäänkö itse ankkajulkaisuista Markku-gaalassa sitten ollenkaan? Tulevatko ne sitten ihan erikseen?

Kuten vuoden sarja, tekijä ja julkaisu yms...

Meneekö ne taas sikinsokin minne lie vai tehdäänkö niille joku oma juttunsa?

Fort Tripla
Seuraa 
Liittynyt5.4.2010

Lainaus:
One Piece:

Äänestetäänkö itse ankkajulkaisuista Markku-gaalassa sitten ollenkaan? Tulevatko ne sitten ihan erikseen?

Tästäkin on keskusteltu samassa Aku Ankka-foorumin legendat-topicissa ja siellä päätettiin, että tammikuussa järjestetään Ankallisjulkaisugaala. Kategoriat olisivat alustavasti jo tässä:

Vuoden Julkaisu

Vuoden (Aku Ankka-lehti) Sarja

Vuoden Aku Ankka

Vuoden Roope-setä

Vuoden Taskari

Vuoden Taskarikansi

Noille tulee tammikuun alussa oma topic ja siksi kaikenlaiset muut äänestykset olisivat turhia. Tämän gaalan keksi Roope Ankka12 ja sitten minä ja pari muutakin olimme sitä kehittelemässä paremmaksi.

Muuten Markku-gaalasta, kategorioita on paljon ja varmasti löytyy moniakin samaan kategoriaan sopivia käyttäjiä. Aloitusviesti on loistava ja selventävä. Äänestystapa kuitenkin jäi hiukkasen ihmetyttämään. Yksi kategoria kuitenkin sopisi kenties mukaan, nimittäin Vuoden topic. Sitähän ei ole ollenkaan edustettuna gaalassa.

Fort Tripla

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
Fort Tripla: "Yksi kategoria kuitenkin sopisi kenties mukaan, nimittäin Vuoden topic."

Tuon kategorian ongelmana taitaisi olla se, etttä mihin gaalaan sen sijoittaisi. Koska Markku-gaalassa äänestetään näiden sivujen käyttäjiä, ja siinä Julkaisu-gaalassa sitten julkaisuja.

Joku ehdotti sellaista kuin Vuoden topicin tekijä. Koska se viittaa käyttäjään, niin se voisi sopia Markku-gaalaan.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Huh mikä vastaanotto, odotin ehkä paria viestiä, mutta tämähän on mahtavaa.: D Kysykää toki, kaikki tällä hetkellä tarvittava pitäisi löytyä aloitusviestistä, mutta eihän se ihan sataprosenttisen varmaa ole.

Lainaus:
Make: Wondyhan tuohon eniten panosti. Kiitos, että otit sen vastuullesi ja näin helpotit minun hommia. : D

Kirjoitusasu on ehkä mun, mutta todellakaan en ole yksin suunnitellut tätä ja päättänyt kategorioita jne..: ) Lähinnähän mä vaan kasasin palaset kokoon.

Lainaus:
MP-98: Muuten, AkeMake, tuo vuoden edistäjä viittaa n. 99% sinuun. Onko tuo puhdas vahinko, vai onko tuota suunniteltu ennen adressia?

Puolueettomana voin kyllä todistaa, että Make ei ole ottanut kyseistä kategoriaa mukaan.: D Tämä (kuten muutkin) on jo aiemmin muotoiltu.

Lainaus:
Tekijä on paikkansa ansainnut, Hiidenkirnu on luotettava ja puolueeton käyttäjä.

Hirnu päätyi tähän tehtävään suuresti siitä syystä, että pystyn keskustelemaan mm. muiden foorumien yksäreillä sekä mesessä kyseisen käyttäjän kanssa. Tähän ei millään voinut valita käyttäjää, jonka kanssa tällainen yhteydenpito ei olisi mahdollista. Tietysti Hirnun pitkä aktiivisuusaika ja luotettavuus olivat osana päätöstä.: )

Lainaus:
Ja saavathan modetkin äänestää? Ja milloin tulokset tulevat?

Äänestämme kyllä, ja tuloksien pitäisi tulla joulukuun lopulla. Vuoden 2010 lopussa siis.

Lainaus:

Itse gaala tulee samaan kategoriaan kuin tämä ilmoitusketjukin, jolloin tämä tiputetaan ja lukotetaan. Gaalastakin tulee luonnollisesti tarratopic.

Lainaus:
Fort Tripla: Äänestystapa kuitenkin jäi hiukkasen ihmetyttämään. Yksi kategoria kuitenkin sopisi kenties mukaan, nimittäin Vuoden topic. Sitähän ei ole ollenkaan edustettuna gaalassa.

Äänestystapaa ei tarvitsekaan vielä tietää. Kuten aloitusviestissä sanotaan, Markku-gaalassa äänestetään vain käyttäjiä, ei esim. topicceja.

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat