Roolipeli D

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Disney-roolipeli jatkuu kolmantena keskusteluna

Sain luvan tähän, älkää iniskö!

Tein tälle ihan uuden keskustelun. Alkuperäinen nimi oli Disney-roolipeli, koska tarkoituksena oli luoda pelimaailma joka muistuttaa Aku Ankassa esiintyvää ympäristöä ja hahmojen piti olla inhimillisiä eläinolentoja kuten Mikki Hiiri, Aku Ankka, Hannu Hanhi ja Hessu Hopo. Nyt hahmot ovat paljon inhimillisempiä, ja ainoat asiat jotka liittävät heidät jotenkin eläimiin ovat kyseisten eläimien jotkut ominaisuudet - kuten häntä, korvat, hampaat tai silmät, mutta Akkari-tyylinen ankka tai hiiri saa silti olla. Kehon ei tarvitse karvan peitossa kuten aiemmissa versioissa ellei pelaaja itse päätä niin, hahmo saa olla mikä vain tarpeeksi inhimillinen olento joka osaa huolehtia itsestään jollain tasolla ja kävelee kahdella jalalla. Meni hetki ennen kuin tajusin ettei pelillä ollut enää mitään tekemistä Disneyn kanssa ja ajattelin muuttaa roolipeliä. Ankkalinna pysyy kartalla, koska tahdon pitää pelimaailman mahdollisimman laajana jotta kaikki saavat pelata miten ja missä vain haluavat, vaikka uskon että suurin osa ihmisistä pelaa Noitakylässä.

Eli on kaksi aloituspaikkaa, Noitakylä ja Ankkalinna. Ankkalinna on siis nykyaikainen ja sama kuin Aku Ankka -tarinoissa, Noitakylä taas on vähän samantapainen kuin joissain Milla Magia -lyhäreissä esiintyvä kylä. Se on jossain pohjoisessa, tarkemmin en osaa määritellä, mutta se on ainakin merimatkan päässä Ankkalinnasta, joten paikasta toiseen ei hölkätä noin vain.

Omia kaupunkeja, paikkoja ja kyliä voi siis keksiä, kuten Teirm ja Valkyria jotka keksittiin ropeni ekassa versiossa.

Noitakylässä on juttuja.

Työpaikkojakin voi keksiä itse ja hahmot voivat perustaa puodin tai yrityksen kun heillä on tarpeeksi rahaa, mutta heillä voi olla myös alussa sellainen jos se on jäänyt vaikka perintönä rikkailta sukulaisilta tjs.

Hahmojen olisi ehkä helpoin olla 13-40 -vuotiaita, mutta vanhempiakin saa olla. Eläimiltä otettuja ominaisuuksia saa olla rajatusti, kuten aiemmin mainitsin, ja taikavoimia saa olla, mutta silloin pitää asua Noitakylässä. Jos haluaa olla velho Ankkalinnassa, pitää muuttaa sinne pelin alkamisen jälkeen ja pelata loogisesti, eli ei esitellä voimia liikaa tai pahoinpidellä ihmisiä kaduilla, heitellä autoja tai muuteta muita kaneiksi/rupikonniksi/kenguruiksi/ameebaoksennuksiksi/koaloiksi/valkokorvaoraviksi/kissoiksi/hengareiksi/hieromalaitteiksi/muurahaisiksi tms.

Kielsin edellisessä roolipelissä lentämisen ja ylivoimaisuuden, mutta näistä voidaan neuvotella. HUOM! Vaikka hahmolla olisi joitain linnun tai muun lentävän elukan ominaisuuksia, sillä ei saa olla synnynnäistä kykyä lentää. Transformaagit tai animaagit voivat muuttua linnuksi tai lepakoksi tms., mutta ihmismuodossa olevalla hahmolla ei voi olla lento-ominaisuutta(lentokelpoisia siipiä). Eläinlajilla on väliä korkeintaan näköön, luonteeseen tai notkeuteen sekä ulkonäköön, mutta lentäminen olisi liian epäreilua. Eläinominaisuuksien lisäys ei ole pakollista, hahmo voi olla myös kokonaan ihminen. Eläinjuttu lähti alkujaan Aku Ankka -roolipeli-ideasta.

Sitten päästään itse hahmoon. Eli hahmo saa olla:

-ihminen

-ihminen jolla on vaikka oravankorvat ja häntä tjms.(tällöin laji –kohtaan laitetaan pelkkä eläinlajin nimi)

-velho/noita/jonkin sortin maagi

-androidi, robotti, voimakkaan maagisuvun jäsen (jos se vaikuttaa juoneen, liian ylivoimainen ei muussa tapauksessa saa olla)

-vampyyreja, ihmissusia ja muita tällaisia saa olla, jos roolaus silti onnistuu järkevästi

Lomake (sulut hiiteen!)

Nimi: (Vähintään etu- ja sukunimi)

SP: (sukupuoli, jos androidi tmv. niin ulkonäön mukaan)

Ikä: (muista, mielellään 13-50 –vuotias ainakin ulkonäöltään)

Laji: (ihminen, ihminen oravankorvilla, vampyyri, robotti...)

Elementti: (Vain jos hahmolla on taikavoimia. Ei välttämätön! (luettelo alhaalla))

Ulkonäkö: (kuvaile hahmon ulkonäköä: hiusten väri, silmien väri, olemus...)

Muuta: (kerro suvusta, menneisyydestä, peloista, tyylistä... luonnettakin voi kuvailla, mutta yleensä se on helpompi muotoilla roolipelin aikana)

Elementtejä:

Peruselementit: ilma, vesi, maa, tuli

Henkisiä: Telepatia, spiritismi, ennustus, pelko

Muut: Sähkö, värit, perusmagia, elämä, valo, pimeys(voi olla samaan aikaan pelon kanssa), lämpö ja kylmyys

Niitä voi keksiä myös itse.

Roolaus on vapaata, jos noudatetaan joitain sääntöjä: 

¤ Toisten hahmoja ei tapeta, laiteta tekemään tärkeitä päätöksiä, tappamaan muita tai rakastumaan ilman lupaa

¤ Hahmo ei ole täydellinen

¤ Isommista seikkailujutuista päätetään yhdessä

¤ AkuAnkka.fi:n säännöt

¤ Logiikka

HUOM! Vanhat pelaajat, laittakaa hahmolomakkeet ensimmäisille sivuille, jotta ne löytää sieltä. Lomakkeettomia hahmoja ei ole, elleivät ne ole sivuhahmoja.

Roolaukset tulevat / -merkkien väliin. Kaikki niiden ulkopuolella oleva on tarinan ulkopuolella.

Pelaa imperfektissä. Takaumia saa olla, mutta tällä hetkellä tapahtuvat asiat kirjoitetaan imperfektissä.

/Istun penkille ja katsahdan taivaalle./ ß Preesens, väärin.

/Istuin penkille ja katsahdin taivaalle./ ß Imperfekti, oikein.

Muista myös oikeinkirjoitus, eli muista pilkut, pisteet ja isot alkukirjaimet, jotta tekstistä saa selvää.

Vuorosanat kirjoitetaan lainausmerkeissä tai puhevuoroviivan jälkeen:

/-Olen ylpeä narsisti, Matti sanoi. Siihen Ella puuskahti:

-Todista se!/

tai

/”Olen ylpeä narsisti”, Matti sanoi. Siihen Ella puuskahti: ”Todista se!”/

Hyviä ropetushetkiä! J

Jos jotain unohtui, mainitkaa viesteissä, oke?

Sivut

Kommentit (2734)

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

Vernonin lomake jossakin, aivan sama, se on se pesukarhu jolla on vaimo (Sirpun hahmo Maikki) ja kaksi lasta.
Lapset ovat Link Zabreas ja Zelda Zabreas, heh heh.

Chin on toinen pesukarhu, kavaljeeraa Zakuroa nykyisin.

snʇıoɾɹıʞǝll∀

Vierailija

Juu eli mun hahmoni siis on Maikki Zabreas, Vernonin uskollinen vaimo, Omistaa kaksoislapset Linkin ja Zeldan. Kissa.

/-Lasten kanssa vai ilman? Maikki kysyi virnistäen.

-Järjestin lapsille lastenhoitajan, Vernon hymyili.

He lähtivät tanssiaisiin./

Armahain, herätys ja jatka!

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

/"Kuinka kauan näitä tanssiaisia on järjestetty? Tai siis, uudenvuoden (joulu meni jo :D ) tanssit ovat hyvä idea, mutta en ole koskaan ollut niissä."/

snʇıoɾɹıʞǝll∀

Vierailija

/-Etkö? Emmekö me viime vuonna olleet siellä yhdessä?

-Emme kai.

-Itse olen asunut noitakylässä vasta  3 vuotta, mutta tietääkseni niin kauan kuin ylipäätään noitakylä on ollut olemassa, Maikki selitti.

He saapuivat paikalle ja katsahtivat ympärilleen. Paikka oi täynnä väkeä./

Vierailija

/Joku tökkäsi Maikkia selkään. Maikki käännähti ympäri.

-Onnittelut!

Hetken mietittyään Maikki muisti tämän olevan vanha ystävä. Ja onnittelun lasten johdosta. Hiivatin Nokkakirja!/

Vierailija

Maiki ja Vernon jättävät lapsensa aina lastenhoitajalle ja häipyvät jonnekin... -_-' Muta ymmärrän kyllä täysin.

Höö kävin kattoon Hobitin uusiks, se on edelleen hyvä! Suosittelen lämpimästi. ;D

Zakuro: no se on se ylinätti heppu joka on Chinin poikaystävä.

Penelope: se joku Valittu-tyyppi. Ja Nupu Ankka keksi koko Valittu-homman ja että se Valittu on Penelope, eli turha valittaa. Ja koko tyyppi on nykyään muutenkin vain sivuhahmo, lomake vain siksi että häntä ei lahdattaisi/tapettaisi/murhattaisi/hirtettäisi/suolistettaisi/puukotettaisi/ammuttaisi/jne

................................

Najika: juo aina kahvia ja kritisoi muita hahmoja.

Meryl: kuoli viisi vuotta sitten. Okei viisi minuuttia. Tai jotain.

Aya & se toinen sieni jonka nimeä en muista ovat siis sieniä.

April on pilailuhahmoni josta en muista mitään.

Kaikki muut hahmot joita en muista.

Se siitä. Hobittiiii... ♥

/-No? Zakuro kysyi. -Menemmekö me sinne vai emmekö?/

Sori sössötän koko ajan Hobittia mutta kun söin vähän liikaa karkkia kolmetuntisen leffan aikana niin oon vieläki vähän sekasin... Klonkku höhöö... XD

-Kia K

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

Mää en kato kirjaleffoja, mutta luen nyt Hobitti-kirjaa. Ostin lahjakortillani Tove Janssonin kuvittamana Suomalaisesta kirjakaupasta.

Bilbomuikkusen ja Muumi-Uruk-Hain seikkailuja. Jee!

/"Jaa minne? Olen pelannut paljon tällä joululahjallani, sain Funtendo 4D -käsikonsolin, ja olen pelannut sillä New Super Maria- ai juu ne tanssiaiset. Mennään vaan."/

snʇıoɾɹıʞǝll∀

Vierailija

Itse omistan elokuvakannella varustetu version, en jaksa sitä kun rouva Jansson ilmeisesti luuli että hobitit ovat sama asia kuin muumit. Se elokuvakansi on oikeastaan aika hieno ja kirjassa on mukana Tolkienin itsensä tekemiä kuvituksia. Äitini totesi kauppareissulla että tätä menoa varmaan nain Bilbo Reppulin. :D

Suosittelen elokuvaa kyllä erittäin lämpimästi, mene vaikka päivänäytökseen niin lippu on puolet halvempi. Ja jo pelkkien näyttelijöiden roolisuoritusten takia kannataa mennä, Martin Freeman on verraton Bilbon roolissa. Tyypissähän on on tyyliä! Ja hahmojen luonteet tulevat leffassa kenties "paremmin" esille eikä yhdelläkään kääpiöllä minun onnekseni ole sinistä partaa. Olen itse katsonut leffan kahdesti ja Peter Jacksonin (ohjaajan) videoblogit on kahlattu läpi useaan otteeseen.  Taru Sormusten Herrasta leffat ovat aika... No, ainakin ensimmäisessä harpataan Konnusta suoraan Briihin, en käsitä miksi ne tapahtumat siinä välissä on jätetty pois. Olin pettynyt elokuvasovitukseen. Mutta Hobitti on elokuvana toista maata. Sitä kuvaa yksi sana: upea. Ainakin minusta. Ainoa huono puoli ovat kivijättiläiset. Suoraan jostain transformervaimikäolikaan sössötyksestä. Mutta muuta moitittavaa en löydä. ELI KANNATTAA KATSOA!!!!

Missä kohdassa muuten olet kirjassa? (Meillä piti koulussa tehdä kirjaesitelmä jostain kirjasta ja valitsin Hobitin. Kysymykset, joiden pohjalta esitelmä piti tehdä olivat kuitenkin niin hoopoja että vedin mukaan paljon omiani. Toivottavasti opemme osaa arvostaa sitä. Ainakin tähän asti on osannut.)

Ja nyt asiaan: (voisin pälättää vielä paaaaljon lisää Hobitista, mutta noh... kuka´kohan jaksaisi pälinöitäni? Mikael?)

/-Kiva, Zakuro hymyili ja mietti samalla, mistä Chin oli Funtendon saanut. -Lahjoista puheenollen...

Zakuro ojensi Chinille pienehkön, taidokkaasti paketoidun joululahjan./

Voisi olla vaikka rannekello, eikös sille Chinin edelliselle käynyt joskus jotain? (Taisi muuttua karkkinauhaksi. XD)

Bilbo Reppuli plaa plaa, Kili on ihana plaa plaa, Thorin Tammikilpi päläpälä, Smaug plaa plaa, Dwalin, Balin, Fili, Kili, Thorin, Ori, Oin, Gloin, Bifur, Bomfur, sössössösösössösssösösösö.. (Kuka muka osaa tuon litanian...?)

/Najika ja Cav jota ei enää vissiin ole olemassa joivat kahvia kun olemassa olematon Vic nukkui onnellisena nallekarhu kainalossaan./

Möö.

-Kia K

//Gandalf plaa plaa Saruman päläpälä Klonkku plööplöö Sormus ljskfkgdlka... Joko alkaa ottaa aivoon? ;D

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

Kia: älä dissaa, musta tää Hobitti-muumikirja on just hiano :33

/Victor heräsi ja alkoi tyytyväisenä mussuttaa nallekarhunsa päätä (ilme: :3 *maisk maisk*).

"Taasko?" Cav parahti. "Alkaa ottaa luonteenpiirteitä äidiltään. Tai ei oikealta äidiltään, mutta siis sinulta."/

/Chin ojensi Zakurolle pienen, hieman huojuvammin paketoidun lahjan./

Sinä roolaat kuinka Chin avaa lahjansa, minä kuinka Zakuro.

Käytiin hiihtämässä :33

snʇıoɾɹıʞǝll∀

Vierailija

En dissaa mutta nipotan nykyään myös hobiteista. (Näen edessäni suuren mainoskyltin: "Kia, nyt entistäkin nipottavampi! Lisävarusteena: kävelevä tietokirja Hobiteista.")

Hiihtäminen... (Ks. Off topic sivu joku, minun ja Viken rakentavaa keskustelua kouluaineista, käsittelyssä hiihto & käsityöt part 87465875395. XD)

Mutta Tolkienin kuvitukset ovat nekin törkeän hienoja, Smaug nukkumassa kultakasan päällä... aah.

MUTTA MEE KATTOON SE LEFFA ME KATTOON SE LEFFA MEE MEE MEE!!!!!! (Melkein rakastan sitä kohtaa missä Bilbo lukee listaa asioista joista kääpiöt eivät ole vastuussa.)

/Chin otti paketin, katsoi sitä hetken ja mietti kauanko Zakuro oli nyhrännyt paketoinnin kanssa ja avasi sen sitten.

-Kas, kello, hän sanoi ja nosti _jonkinlaisen_ rannekellon rasiasta./

Öää en keksiny miten Chin reagoisi.

Hahah, löysin pari uutta Peterin videoblogia... melkein puolet yhdestä herra Jackson  etsii parkkipaikkaa studioalueelta ja eräs näyttelijä esittelee näyttelijöiden elintiloja. Joo tiedän että nää pälinät ottaa aivoon mutta juu tota...

Ja missä kohdassa sitä kirjaa sie oikein oot???

/-Mit vit...? Najika parahti. -Kuules nyt, minä en rupea esittämään kenenkään äitiä, olen alaikäinen kälätikäläti.../

-Kia K

//Mee kattoon mee mee mee!!!

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

Selv, katotaa jos menisin kattoon.

/"Hieno", Chin virnisti (ei ollut hänen tapansa mukaista hymyillä tai nauraa) ja pujotti sen ranteeseensa.

Sitten Zakuro yritti avata omaa lahjaansa. Se olikin hankalaa, sillä paketti oli melko epämääräinen nyhjäke eikä mikään helposti avattava. Liekinheittimen, hobitin ja kirveeniskujen jälkeen paketti viimein avautui. Sisällä oli - isokokoinen hatturasia. Sen sisällä oli - pienikokoinen, leppäkertunmuotoinen pikku rasia.

Zakuro taivutteli askia käsissään ja tutki sitä. Päälle oli kaiverrettu jotakin, muinaiskiinaa?

"'Sain' sen eräästä kiinalaistemppelistä. Paikallinen sotapäällikkö ei ollut mielissään, ja jouduin sorruttamaan temppelin. Avaa se."

Zakuro avasi rasian ja sisällä oli - sormus./

Olen Beorn-kohdassa, Bilbo nokostelee Beornin talossa.

snʇıoɾɹıʞǝll∀

Vierailija

/-Olkoon Voima kassamme! muuan Luke huusi kun Zakuro laittoi Sormuksen sormeensa ja muuttui näkymättömäksi./

XD Pilaroolaus.

Jaa sie oot siinä kohdassa. Mene katsomaan se leffa, se päättyy just siihen kohtaan ennen Beornia. Hassua miten niin "lyhyt" kirja on saatu venytetyksi kolmeen leffaan eikä ensimmäien ainakaan ollut mitenkään venytetty.

Hihii siinä kohdassa kun ne on siellä puissa ja heittelee palavia käpyjä, niin leffassa ne oikeasti sytyttivät ne metsälavasteet osittain tuleen. XD

/-Sormus? Zakuro kysyi ällistyneenä./

Tiedätkö, minä ehkä sittenkin osaan ennustaa tai jotain: arvasin että Zakuro saa sormuksen. Ja olen veikannut oikein paljon muutakin, mutta en valitattavasti lotoriviä. :(

-Kia K

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat