Markku-gaala 2013

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Nyt se tulee taas - jo neljättä kertaa!

Markku-gaala on Akkarin nettisivujen epävirallisen virallinen vuosiäänestys, joka on järjestetty vuodesta 2010 alkaen. Gaalassa äänestetään kuluneen vuoden aikana ansioituneita käyttäjiä ohessa esitettyjen sääntöjen puitteissa. Nimensä gaala sai käyttäjien kesken käydyssä suunnittelukeskustelussa Akkarin legendaarisen päätoimittajan Markku Kivekkään mukaan. Muistathan lukea sekä säännöt että ohjeet ennen äänesi antamista!

Säännöt

-äänestää voi jokainen sivustolle rekisteröitynyt henkilö
-äänet voi antaa vain yhdessä viestissä
-äänestettävät henkilöt ovat sivustolle rekisteröityneitä käyttäjiä
-itseään ei saa äänestää mihinkään kategoriaan
-äänestysaika alkaa 1.12.2013 ja päättyy 31.12.2013 klo 22.00
-tulokset julkaistaan 1.1.2014, kun ”Hiidenkirnu” on laskenut äänet
-tähän topiciin kirjoitetaan vain äänestysviestejä sekä mahdollisia kysymyksiä
-huom! väliaikapäivitykset äänestystilanteesta ovat ehdottomasti kiellettyjä!

Viestit, joissa on jonkinlaisia väliaikapäivityksiä äänestyksen tilanteesta, poistetaan ilman erillistä huomautusta.

Äänet täytyy antaa yhdessä viestissä, eli mieti huolella ennen äänestämistä! Jälkikäteen annettuja/muutettuja ääniä ei lasketa.

Ohjeet

-kaikkiin kategorioihin ei tarvitse äänestää käyttäjiä
-samaa käyttäjää saa äänestää useampaan kategoriaan näin halutessaan
-äänestä kirjoittamalla valitsemasi käyttäjän nimimerkki oikeassa muodossaan oikean kategorian perään (ei lempinimiä epäselvyyksien välttämiseksi)
-perusteluja äänille ei laiteta kategorian yhteyteen, mutta halutessaan ääniään voi perustella viestin lopussa (perustelut eivät ole pakollisia)

Äänestyskategoriat ovat seuraavanlaiset:

Vuoden ankkatietäjä - Kuka on foorumin kiistaton ankkatiedon mestari?
Vuoden edistäjä - Aktiivisesti sivuston edistämistä ajanut ankisti.
Vuoden hauskin - Käyttäjä, jonka huumorintajuiset viestit saavat nokan väkisinkin hymyyn.
Vuoden keskustelija - Kuka onkaan toiminut mallikeskustelijana asiallisilla, hyvillä ja vuorovaikutuksellisilla viesteillään?
Vuoden mukavin - Tämä henkilö on kaikille ystävällinen ja miellyttävä.
Vuoden nimimerkki - Mikä nimimerkki jäi mieleen hauskimpana, oivaltavimpana, omaperäisimpänä tai muuten vaan parhaana?
Vuoden taiteilija - Galleriassa töillään ihastuttanut ankisti.
Vuoden tulokas - Uusi käyttäjä, joka on vakuuttanut keskustelutaidoillaan.

Äänestysviesti voisi näyttää siis esimerkiksi tältä:

Käyttäjä A
Vuoden ankkatietäjä - Esimerkkikäyttäjä 1

Vuoden edistäjä -
Vuoden hauskin - Esimerkkikäyttäjä 2
Vuoden keskustelija - Esimerkkikäyttäjä 1
(jne.)

Mielestäni Esimerkkikäyttäjä 2:n viestit ovat olleet niin hulvattomia, että vatsalihakseni ovat kestokrampissa, joten äänestin häntä!

Palkinnot

Voittajat saavat tietysti sylikaupalla mainetta ja kunniaa, minkä lisäksi toimitus on luvannut muistaa gaalassa menestyneitä kirjapaketein! Koska haluamme pitää gaalan reiluna, emme hyväksy vilppiä tahi vilunkia lainkaan. Mikäli siis modeilla herää epäilys tuplanickeistä tai muusta huijausyrityksestä, on meillä oikeus hylätä epärehellisesti annetut äänet.

Mukavia gaalahetkiä ja onnea toivottaen,
Wondy ja Hirnu

Sivut

Kommentit (127)

sajako77
Seuraa 
Liittynyt18.2.2011

Jaahas. En ole koskaan ennen vastannut tälläisiin,joten nyt vastaan. Vaikuttaa kiinnostavalta.

Vuoden ankkatietäjä:-

Vuoden edistäjä: ankkaetsivä,
sillä hän on yrittänyt akttivisesti nostaa keskustelun tasoa ja keskustelioiden määrää topicillaan ja viesteillään.

Vuoden hauskin -

Vuoden keskustelija: "Hiidenkirnu",sillä hänen viestinsä ovat asiallisia ja hän selittää asiat tietämättömille keskustelioille varsin hyvin. Hän ei ole myöskään epäkohtelias. (:

Vuoden mukavin: dipsy on ollut ainakin minulle ystävällinen ja mukava,muut saattavat kyllä olla toista mieltä.

Vuoden nimimerkki: paapoja nimi on mielestäni ylivoimaisesti hauskin.

Vuoden taiteilija: -

Vuoden tulokas: Jos dipsy vielä kävisi täällä äänestäisin häntä(en kyllä tiedä onko hän rekisteröityny tänne tänä vuonna),mutta äänestetään nyt näitä tämänhetkisiä käyttäjiä. Morgoth oli mielestäni aluksi vähän ärsyttävä ja Tuopp1 kinusi ääniä itselleen,joten äänestän FinKing13. Hän on yllättävän hyvä käyttäjä verrattuna siihen että hän on ollut täällä vain noin kuukauden. Hän on myös asiallinen ja mukava. (:

TouhuAku6
Seuraa 
Liittynyt28.11.2012

Sajako: Äänestys alkaa vasta huomenna ainakin alkuviestin mukaan.

Nyt itse aion suunnitella omaa äänestystä, jonka siis huomenna äänestän.

Olen bänneillä tuntemattomista syistä. Sanoo vain, että Kirjoitusoikeutesi on poistettu. Saisinko ne takaisin. Kiitän, jos saan.

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

Vuoden ankkatietäjä: Donald-91*
Vuoden edistäjä: Ankkaetsivä**
Vuoden hauskin: Daniel10^
Vuoden keskustelija: Herseman
Vuoden mukavin: Herseman^
Vuoden nimimerkki: T@ik@viitt@
Vuoden taiteilija: voisin äänestää jos osaisin etsiä tieni galleriaan, sikäli jos sitä edes on

*Ei ehkä ole tiennyt paljoa ankoista, mutta ainakin edistää nuorempiensa tietotaitoa Historia-visailulla joka kaikkine epäkohtineenkin on ihan jees.

**Jälleen kerran, vaikka itse vastustan kaikkea letku leualla niin olihan nämä kampanja-jutut hyviä ideoita, toki ne olisivat voineet toteutua.

^Minun jälkeeni tietenkin

snʇıoɾɹıʞǝll∀

TouhuAku6
Seuraa 
Liittynyt28.11.2012

Tekisi mieli lykätä ääniäni, mutta annan silti ne jo nyt.

Vuoden ankkatietäjä: Donald-91

Vuoden edistäjä: ankkaetsivä

Vuoden hauskin: Daniel10

Vuoden keskustelija: Valdonado

Vuoden mukavin: OswaldRabbit

Vuoden nimimerkki: T@ik@viitt@

Vuoden taitelija: -

Vuoden tulokas: Raha Reiska 01

Vuoden ankkatietäjä menee samasta syystä kun Lucarilla. Vuoden edistäjä menee Arskalla, koska hän edisti AA.fi:tä "Pelastetaan Akuankka.fi"-topicilla. En tiedä miksi vuoden hauskin menee Danielille, mutta annan hänellä äänen pitkän pohdinnan jälkeen. Vuoden keskustelija on mielestäni Valdonado. Hän oli jo saada ääneni Vuoden edistäjänä, kun hän mainosti "Pelastetaan Akuankka.fi-adressia", jonka teki Tuopp1. Mutta annan ääneni Valdonadolle, edistämisestä ja kohteliasta viesteistä. Vuoden mukavin on mielestäni OswaldRabbit, joka oli toisena minun Vuoden Tulokas-listalla. OswaldRabbit ehkä kirjautui vasta tämän syksyn aikana, mutta oli kaikille mukava ja sen takia annan hänelle ääneni. Ei ole epäilystäkään Vuoden nimimerkistä, joten jätän sen yli. Vuoden tulokasta jouduin miettimään pitkään. Olisin antanut ääneni Tuopp1:lle mutta koska mainostus ei ole hauskaa, niin päädyin Oswaldiin tai Rahikseen. Mutta voittaja tässä on Raha Reiska, koska hän teki huippusuositun "Arvaa koodikirjoitus"-topicin ja muutenkin oli mukava. Toivottavasti ei ollut liian pitkä perustelu.

-Touhis

Olen bänneillä tuntemattomista syistä. Sanoo vain, että Kirjoitusoikeutesi on poistettu. Saisinko ne takaisin. Kiitän, jos saan.

OswaldRabbit
Seuraa 
Liittynyt6.10.2013
Lucar Nro. 1

Mielestäni OswaldRabbit ei voi olla sinun tulokas-listallasi koska hän muistaakseni kertoi olevansa Sikanteri.

Hä? En ole puhunut kanssasi Lucar missään vaiheessa, paitsi siinä, kun roolasimme sitä Turbiino- juttua.

Teen oman listani pian.

TouhuAku6
Seuraa 
Liittynyt28.11.2012
Lucar Nro. 1

Mielestäni OswaldRabbit ei voi olla sinun tulokas-listallasi koska hän muistaakseni kertoi olevansa Sikanteri.

Jos tämä on totta...Ja muutenkaan en olisi sitä voinut tietää.

CubicGum
Seuraa 
Liittynyt23.6.2012

Vuoden ankkatietäjä: - Tänä vuonna kukaan ei ole erityisemmin tuonut esille omaa ankkatietämystään sen enempää kuin kukaan muukaan

Vuoden edistäjä: - Tänä vuonna(kaan) tämän sivuston asiat eivät ole liikkuneet suuntaan tai toiseen, joten edistäjää en voi nimetä. Pelastetaan aa.fikään ei ole vielä onnistunut, joten sitäkään ei edistykseksi voi sanoa

Vuoden hauskin: Red Herring Tänä vuonna hauskuus on ollut mielestäni puoliväkisillä väännettyä niiden "hauskojen" käyttäjien keskuudessa. Red Herring on jäänyt mieleen ainakin omalatuisista vitseistään siksi näin. Trolleille muuten piste hauskuudesta tänä vuonna. Jos on pakko trollata (ei tietenkään ole) niin trollaa hauskasti!

Vuoden keskustelija: McDuck-fani  Tasaisen aktiivisesti kirjoittava käyttäjä, joka ottaa kantaa kun on tarvis ja kertoo vain välttämättömimmän lyhyesti ja ytimekkäästi. Mielestäni vuoden keskustelija ratkeaa erityisesti tasaisella aktviisuudella.

Vuoden mukavin: Aku Vankkis Uudet (sekä vanhat) käyttäjät mukavasti vastaanottava käyttäjä, lisäksi hän huomio kaikki viestin pistepotissa, kun vain tulisi "luolastaan" muuallekkin niin varmana tulisi vuoden keskustelija ääni. Ainakin minulta.

Vuoden nimimerkki: Sohvaperuna Mielestäni aina niin mukavan hassu ja hauska nimerkki. Varmaan minä "viime vuoden nimimerkki" äänestin Sohvista viimekin vuonna mutten pääse tästä ylitse

Vuoden taiteilija: - Muistan galleriassa ehkä kolmesti käyneenä yhden työn, ja se oli oma työni kun katsoin menikö se sinne, eli ei ääntä kenellekkään

Vuoden Tulokas: Red Herring muistaakseni oli tämän vuoden puolella rekisteröitynyt käyttäjä. Ehdottomasti, koska sillit ovat hyviä purkissa ja akuankka-fissä. Yksinkertaisesti, viestit ovat mukavia, sopivan pitkiä, mielenkiintoisia luettavia ja omaperäisiä.

Tässäpä ääneni tänä vuonna. Tyhjiä tuli, mutta näin niin näin.

Tsupikki ;D :3

OswaldRabbit
Seuraa 
Liittynyt6.10.2013

En tiedä, mistä Lucar vetäisi tuon Sikanterin, mutta oma listani tulee tässä:

Vuoden ankkatietäjä: Ei kukaan, sillä vaikka sivusto on akuankka.fi, niin ei täällä juurikaan akusta intoilla.

Vuoden edistäjä: Mielestäni kukaan ei ole editänyt sivustoa. Ankkaetsivä kyllä teki "Pelastetaan aa.fi"- topan, mutta saavutukset jäivät pelkkään puheeseen ja adressiin, joten ei edistäjää.

Vuoden hauskin: Päätökseni saattaa yllättää, mutta Morgoth Lenovosta saa yleensä parhaat naurut. Toinen vaihtoehtoni olisi ollut Red Herring, mutta katsoessani vanhoja Morgothin viestejä niin- no, te varmaan tiedätte mitä tarkoitin.

Vuoden keskustelija: poppi1 (meniköhän numero oikein?). Hän pistää asiallisia (ja myös huumorilla höystettyjä) viestejä, joka tekee hänestä vuoden keskustelijan.

Vuoden mukavin: Aape McRonkka1. Kun kirjauduin tänne, ei ketään edes kiinnostanut uusi käyttäjä, mutta Aape huomasi minut ensimmäisenä ja hän muutenkin oli mukava minua (sekä muita) kohtaan.

Vuoden nimimerkki: CubicGum, hauska nimimerkki, Muuta en keksi.

Vuoden taiteilija: En koskaan, siis koskaan ole katsonut galleriaan.

Vuoden tulokas: Red Herring. Kyllä Herring ansaitsee paikan  tästä listasta. Hän miltei ylsi moneen osioon, mutta vähän jäi puuttumaan, joten tämä osio kuitenkin on varattu Herringille.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
-perusteluja äänille ei laiteta kategorian yhteyteen, mutta halutessaan ääniään voi perustella viestin lopussa (perustelut eivät ole pakollisia)

Mikähän tässä kohdassa on vaikeaa ymmärtää? Laittakaa ne perustelut valinnoillenne viestin loppuun. Viestistä on huomattavasti helpompaa poimia äänet talteen, kun äänen saaneet ovat selkeästi esillä eikä mun tarvitse etsiä niitä sieltä perustelujen seasta! Pieni vaiva teille, mutta suuri helpotus mulle tuloksia laskiessa.

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

CubicGum
Seuraa 
Liittynyt23.6.2012
CubicGum

Vuoden ankkatietäjä: - Tänä vuonna kukaan ei ole erityisemmin tuonut esille omaa ankkatietämystään sen enempää kuin kukaan muukaan

Vuoden edistäjä: - Tänä vuonna(kaan) tämän sivuston asiat eivät ole liikkuneet suuntaan tai toiseen, joten edistäjää en voi nimetä. Pelastetaan aa.fikään ei ole vielä onnistunut, joten sitäkään ei edistykseksi voi sanoa

Vuoden hauskin: Red Herring Tänä vuonna hauskuus on ollut mielestäni puoliväkisillä väännettyä niiden "hauskojen" käyttäjien keskuudessa. Red Herring on jäänyt mieleen ainakin omalatuisista vitseistään siksi näin. Trolleille muuten piste hauskuudesta tänä vuonna. Jos on pakko trollata (ei tietenkään ole) niin trollaa hauskasti!

Vuoden keskustelija: McDuck-fani  Tasaisen aktiivisesti kirjoittava käyttäjä, joka ottaa kantaa kun on tarvis ja kertoo vain välttämättömimmän lyhyesti ja ytimekkäästi. Mielestäni vuoden keskustelija ratkeaa erityisesti tasaisella aktviisuudella.

Vuoden mukavin: Aku Vankkis Uudet (sekä vanhat) käyttäjät mukavasti vastaanottava käyttäjä, lisäksi hän huomio kaikki viestin pistepotissa, kun vain tulisi "luolastaan" muuallekkin niin varmana tulisi vuoden keskustelija ääni. Ainakin minulta.

Vuoden nimimerkki: Sohvaperuna Mielestäni aina niin mukavan hassu ja hauska nimerkki. Varmaan minä "viime vuoden nimimerkki" äänestin Sohvista viimekin vuonna mutten pääse tästä ylitse

Vuoden taiteilija: - Muistan galleriassa ehkä kolmesti käyneenä yhden työn, ja se oli oma työni kun katsoin menikö se sinne, eli ei ääntä kenellekkään

Vuoden Tulokas: Red Herring muistaakseni oli tämän vuoden puolella rekisteröitynyt käyttäjä. Ehdottomasti, koska sillit ovat hyviä purkissa ja akuankka-fissä. Yksinkertaisesti, viestit ovat mukavia, sopivan pitkiä, mielenkiintoisia luettavia ja omaperäisiä.

Tässäpä ääneni tänä vuonna. Tyhjiä tuli, mutta näin niin näin.

Jos nyt olisi helpompi vaikka hirnun katsoa tätä viestiä, eli parhaat ovat lihavoitu.

Tsupikki ;D :3

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Vuoden ankkatietäjä: -
Vuoden edistäjä: ankkaetisvä
Vuoden hauskin: Red Herring
Vuoden keskustelija: ankkaetsivä
Vuoden mukavin: Valdonado
Vuoden nimimerkki: -
Vuoden taiteilija: _wonderlust_
Vuoden tulokas: turhamies15

Ankkatietäjä: Täällä ei paljon Ankoista puhuta, joten vaikea sanoa.

Edistäjä: Ajatus on tärkein. Ankkaetivä yritti edistää tämän sivuston toimintaa, joten ääni ehdottomasti hänelle! Tätä ei tarvinnut miettiä sekuntiakaan!

Hauskin: Herring tietenkin! Ihmeen hauska tyyppi trolliksi. Ehdottomasti parhain trolli ikinä! Maurice De Knallin jälkeen.

Keskustelija: Tähänkin kohtaan ankkaetisvä. Viestit ovat aina täynnä asiaa. On saanut monta kertaa saanut hyvää keskustelua aikaan riitelemällä minun kanssa.

Mukavin: Valdonado on aina mukava, vaikka hermot menettikin kun en saanut ihastukselleni sanottua "moi", mutta se on ihan ymmärrettävää ;D Nykään menee jo paremmin, ei tarvitse huolestua. Myös Magia on todella mukava käyttäjä, mutta valitsin tähän kuitenkin Valdon.

Nimimerkki: En osaa sanoa.

Taiteilija: Wondyn taideteokset ovat olleet aina parhaimpia koko galleriassa! Aina harvoin kun olen galleriassa käynyt, olen yleensä ihaillut aina vain wondyn töitä.

Tulokas: Turhamies. Muttui hetkessä aivan mahtavaksi käyttäjäksi! Vai rekkasiko turhis jo viimevuoden puolella???

Miksi jo kaksi käyttäjää on äänestänyt minua hauskimmaksi?

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat