Mobiilipelit

Seuraa 
Liittynyt3.6.2017

Tervetuloa Mobiilipelit-topicciin! Tämä topic on omistettu keskustelulle eri kännykkäpeleistä. Tarkoituksena olisi saada aikaan hyvää keskustelua omista lempipeleistä, lämminhenkistä väittelyä eri pelien paremmuudesta ja muuta sellaista. Alla esittelen omasta puhelimestani löytyvät pelit:

Minecraft PE: Sanokaa mitä sanotte, mutta minecraft ON hyvä peli :-)

Beach Buggy Racing: Mario Kart-tyylinen 3D-kaahailu jossa voittoa ei suinkaan heltiä ajo- vaan kiusantekotaitojen avulla.

Real Chess: Online-shakkipeli jossa voit testata shakinpeluutaitojasi niin tekoälyä kuin oikeita pelaajiakin vastaan.

Age of 2048: Koukuttava älypeli jossa sinun pitää samanlaisia laattoja yhdistelemällä luoda mahdollisimman kehittynyt sivilisaatio ja kerätä siinä samalla niin suuri pistepotti kuin mahdollista.

Space Frontier: Yksinkertainen mutta haastava peli jossa on helppo idea: kun raketti lähtee lentoon, sinun pitää irrottaa pikkuhiljaa tyhjenevät bensatankit mahdollisimman myöhään. Mitä myöhempään irrotat ne, sitä korkeammalle rakettisi lentää. Mutta jos annat tyhjän tankin roikkua liian pitkään mukana, se räjähtää!

Rope Racers: suomalaisen Small Giant Gamesin peli jossa sinun pitää hilata tiesi lyhyiden mutta haastavien ratojen läpi mahdollisimman nopeasti. Eipä siinä vielä mitään, mutta kun nopein tapa liikkua on heittäytyä Tarzan-tyyliin köysillä eteenpäin, ei touhu varmasti ole turhan helppoa!

Siinä olivat omat pelini, kertokaahan tekin mitä pelaatte kännykällänne!

Of course it is happening inside your head , Harry, but why on earth should that mean that is not real? ~Albus Dumbledore~

Kommentit (6)

Bubbleduck
Seuraa 
Liittynyt24.12.2014

Mun kännykästä löytyy:
PixWords
Hill Climb Racing 2
Sling Kong
Pokemon Go
Simpsons Tapped out
Higher Or Lower
Geo Quiz
Hay Day
Ducklings
Slither.io
Ihan hyvii pelei kaikki

Bu matn tarjima qilingan

McScrooge
Seuraa 
Liittynyt3.6.2017

@bubbleduck
Minkälaisia pelejä nuo PixWords ja Ducklings on ku en oo oikeastaan ikinä ennen kuullut niistä?

Of course it is happening inside your head , Harry, but why on earth should that mean that is not real? ~Albus Dumbledore~

Sheltti
Seuraa 
Liittynyt26.2.2016

Pistetäänpä omat lyhyet arvostelut kehiin. Huom, kaikki pelit toimivat myös bluetooth -ohjaimilla!

Active Soccer 2: 4 pelimuotoa, löytyy uratila ja online-pelit. Klassinen kahden nappulan jalkapallopeli. Ihan hyvät grafiikat, miinusta äänimaailmasta, joka toistaa itseään erittäin paljon. Hauskahko gameplay, suosittelen. 8/10 [3.99€]

Beach Buggy Racing: Mario Kart -kopio, mutta ihan pätevä sellainen. Radoista pidän melko paljonkin, kenties enemmän kuin Mario Kartin vastaavista. Peli pyörii käytännössä joka laitteella kattavien grafiikka-asetusten ansiosta, ja samaisesta syystä grafiikoista saa myös loistavat. 9/10 [Ilmainen]

GTAt (Useampi peli): Kaikki varmasti tietävät, monella teistä ei toki varmaankaan ikä riitä kyseisiin PS2 -porttauksiin. Aivan loistavia, kontrollit kaipaavat ehkä hieman hiomista. Arvosanat vaihtelevar pelistä riippuen välillä 9-10/10 [4.99/6.99€]

GT Racing 2: Ihan kelpo realistisuutta tavoittelava autopeli. Hyvät grafiikat. Ajotuntuma on kuitenkin liian arcademainen, 7.5/10 [Ilmainen]

Fahrenheit Indigo Prophecy: Vanha PC/PS2 -klassiko, pelimekaniikat on käytännössä pelkkää quick time eventiä, mutta onhan se tarina aika hyvä, tosin viimeinen tunti oli pienehkö pettymys. Suosittelen kuitenkin ehdottomasti! 9.25/10 [10.99€]

Oceanhorn: Zelda-tyyppinen seikkailu, iskee itseeni jopa paremmin kuin Zeldat (lukuun ottamatta Breath of the Wildia). Ihan kiva tarina, ja paljon tekemistä. Jatko-osaa odotellessa... (On muuten hienon näköinen tuo tulossa oleva Oceanhorn 2, tsekatkaa YT:sta) 9/10 [Ilmainen kokeilu, koko peli 4.99€]

Rayman Fiesta Run: Mukavaa perinteistä Rayman-tasoloikkaa paitsi autojuoksulla höystettynä. Kuitenkin hauska tasohyppely, tasot saisivat kuitenkin olla hieman pidempiä. Musiikit + tasosuunnittelu, kannataa kokea! 9/10 [2.99€]

Radiation Island, realistisempien selviytymispelien ykkönen mobiililaitteilla. Sisältää myös tarina päiväkirjamerkintöjen muodossa. Kuulokkeiden kanssa ääniongelmia. Kuitenkin ihan kiva kokemus vaikkapa matkoille. 8/10 [2.99€]

Real Racing 3: Autopelien ehdoton ykkönen mobiililla. Vaikka peli vaikuttaakin olevan P2W, en itse ole kuluttanut penniäkään. Toki odottelut ärsyttävät, mutta hauska pelikokemus, ja hyvät grafiikat pelastavat paljon. 9.25/10 [Ilmainen]

The Escapist: Jälleen yksi PC-porttaus, toimii ihan hyvin mobiililla. Yksinkertaisesti tehtävänäsi on paeta vankilasta, ja peli tarjoaa ihan hauskoja hetkiä. Parhaimmillaan kaverin kanssa pelattuna. 7.5/10 [4.49€]

Valiant Hearts: Ubisoftin 1. maailmansodan peli cartoon -grafiikoilla. Mahtava tarina, mahtavat puzzlet, mahtava musiikki. Ihan hyvät grafiikat. Koskettavin peli mitä olen koskaan pelannut. 10/10 [Ilmainen kokeilu, koko peli 14.99€]

Yllekirjoitus, ei alle!

McScrooge
Seuraa 
Liittynyt3.6.2017

Ajattelin vähän elvyttää tätä topiccia ettei kuole ihan kokonaan, tässä on kuitenkin omasta mielestäni potentiaalia kasvaa suuremmaksikin topiciksi. Mutta itse aiheeseen, löysin pari uutta peliä joista pienet arvostelut alla:

Football Strike: Miniclipin uutuuspeli, jossa ideana on pelata reaaliaikaisesti toisia pelaajia vastaan rangaistuslaukauskilpailuja. Kun tulee sinun laukaisuvuorosi, piirrät ruudulle reitin jota pitkin pallo kulkee maaliin-tai maalivahdin hyppysiin. Ja vastaavasti ollessasi torjuntavuorossa, annat vastustajan laukoa ja liu'utat maalivahdin sormellasi kohti palloa, toivoen torjuvasi sen. Koukuttava pikku peli, mutta selkeä miinus on se, että pelin fysiikkamoottori on paikoin todella epälooginen. Vastustaja saa monesti pallon torjuttua, vaikkeivät maalivahdin kädet ole käyneet lähelläkään palloa. Mainio peli joka tapauksessa.

Tiki Towers: yksi ensimmäisistä suomalaisista mobiilipeleistä. Ideana on rakentaa bambupötköistä reitti rotkojen ja muiden esteiden yli maaliin. Kun reitti on valmis, kuutisen apinaa hyppää rakennelmaasi ja alkaa hyppiä kohti määränpäätä. Peli on todella haastava, kun bambua on vain vähän käytettävissä ja apinat tekevät kaikkensa rikkoakseen aikaansaannoksesi. Lisäksi rakennelman on kuljettava niin, että apinat saavat napattua matkan varrella leijuvat banaanit. Haastava mutta viihdyttävä peli, suosittelen!

Robo
Seuraa 
Liittynyt17.6.2014

Mun puhelimesta ei löydy pelejä, mutta tabletista sen sijaan:

Geometry Dash: Tätä peliä olen pelaillut nyt kolme vuotta, ja se on edelleen yksi lempipeleistä. Mobiililta olen tosin siirtynyt tietokoneelle, mutta joskus tulee tabletillakin pelailtua, kun ei ole konetta ulottuvilla.

Robbery Bob 1&2: Robbery Bobin idea on varastella esineitä (pääösin) vartioiduista rakennuksista hiirenhiljaa. Todella loistavia pelejä! Kakkonen on mielestäni vaikeampi, tai sitten vain olen tottunut liikaa siihen, että kaikki kyvyt ovat täysillä, kuten ykkösessä :D

Plants vs. Zombies 1&2: Ai että nää ovat legendaarisia mulle :D ekan kerran kuulin näistä 8-vuotiaana, ja pelasin jonkin sortin nettidemon ykösestä. 10-vuotiaana sitten latasin molemmat tabletilleni, ja täytyy sanoa, että joko olen huono taktikko tai sitten kakkonen on TODELLA vaikea, kolmessa vuodessa olen vetänyt vain 3 maata :/ Pelit ovat siis kaksiulotteisia tower defense-pelejä, joissa puolustat pihamaatasi (ja aivojasi) zombeilta...kasvattamalla kasveja. Kuulostaapa lamelta nyt näin sanottuna :D

Cat Bird: Kiva pikku seikkailupeli, jonka voi nopeasti ladata ja läpäistä esim. pitkän automatkan aikana. Pelissä on vain n. 60 tasoa, jotka eivät ole kovin vaikeita tai pitkiä, mutta niiden jälkeen yritäppä kerätä kaikki kruunut kaikista tasoista :)

Baby Xylophone: Joku random lastenpeli joka on ladattu mun lähes kaksivuotiasta pikkusisarusta varten :D

Vanhoja pelejäni

Clash Royale: Pelasin vitosella aika paljon. Ei vain ollut minun juttu.

Minecraft PE: Nykyään on Minecraftin pelailut muutenkin jääneet vähille, mutta PE tuli poistettua ihan vain siksi että tietokoneella kymmenen kertaa parempi ja helppokäyttöisempi.

Monet Ketchapp-pelit: Jaksavat viihdyttää ehkä vuorokauden, sen jälkeen kyllästyy. Ovat muutenkin keskenään niin samanlaisia. Tähän mennessä ehkä Color Switch on ollut paras ja "pitkäkestoisin".

Muita:

Five Nights at Freddy's 1-4: Olen katsonut videoita tietokoneversiosta, ja näyttää hauskalta ja vertahyytävältä samaan aikaan. (Sano mitä sanot, mutta minulla ainakin menee vielä joskus pupu pöksyyn näiden kanssa! :D) Ainakin neljä ensimmäistä osaa on saatavilla mobiilille, mutta ovat maksullisia. Varoitus! Ei migreenistä, epilepsiasta ja/tai sydänvaivoista kärsiville, sisältää hyppypelkoja, välkkyviä valoja ja karmeita ääniefektejä!

Allekirjoitus eli nimikirjoitus tai autografi on nimen kirjoitettu asu tai muu tunnistusmerkki, jonka henkilö kirjoittaa asiakirjaan todisteeksi henkilöllisyydestä ja tahdosta. Henkilökohtaiseen allekirjoitukseen käytetään yleensä omaa nimeä tai sen lyhennettä. Se toimii sinetin tavoin. Suomen kielessä nimikirjoitus tarkoittaa jonkin henkilön nimeä hänen itsensä käsin kirjoittamana. Samaa tarkoittaa sivistyssana autografi (ruotsin autograf < kreikan sanoista αὐτός autós, "itse", ja γράφειν gráfein, "kirjoittaa"). Allekirjoituksella tarkoitetaan yleensä samaa kuin edellisillä, mutta sen on käsitteenä laajempi. Taideteokseen tehty allekirjoitus on signeeraus.

McScrooge
Seuraa 
Liittynyt3.6.2017

Robo kirjoitti:

Cat Bird: Kiva pikku seikkailupeli, jonka voi nopeasti ladata ja läpäistä esim. pitkän automatkan aikana. Pelissä on vain n. 60 tasoa, jotka eivät ole kovin vaikeita tai pitkiä, mutta niiden jälkeen yritäppä kerätä kaikki kruunut kaikista tasoista :)

Nyt on cat bird latautumassa, odotan innolla mitä sieltä tulee :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat