Parannus-ehdotuksia by KanadaX!

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Ensinnäkin kiitos Aku Ankan nettisivujen toimitus ja ylläpito, olette tehneet hienoa jälkeä ja kehitystyötä viimeisen puolenvuoden ajan, jatkakaa ihmeessä samaan malliin. Mutta itse asiaan, itselle tuli tässä mieleen pari uudistusehdotusta ja ajattelinkin jakaa tässä ajatuksiani kaikille muillekin:

1. Profiilin esittelyteksti

-Tarkoitus olisi siis, että jokaisella olisi mahdollisuus lisätä omaan profiiliinsa esittelyteksti, joka näkyisi siinä yhteydessä, kun joku vilkaisee henkilön profiilia. Siihen voisi kirjoittaa vaikka jonkin kivan runon, kehuja, kiitoksia, tai ylpeillä saavutuksillaan top-listoilla/kaikkea maan ja taivaan väliltä. Mieluiten itse kirjoitettava, eikä tietystä listasta valittava, ja rajaksi vaikkapa 500merkkiä. Esimerkin esittelytekstiin voinee vilaista mm. kiekko.tk:n sivuilta.

2. Omat foorumiosiot iän mukaan+yhteinen foorumi.

- Eli nykyään on olemassa siis nämä 9 osiota, joihin kaikki voivat kirjoittaa vapaasti silloin, kun forum on auki. Oma ehdotukseni on, että nämä pysyvät, mutta lisäksi voisi tulla kaksi tiettyä osiota, joista toiseen voi kirjoittaa/lukea vain yli 15-vuotiaat käyttäjät ja toiseen alle 15-vuotiaat. Näissä foorumeissa keskustelu voisi olla myös vapaata, eli kirjoittaa saisi mitä haluaa, kunhan keskustelu pysyy asiallisena. Vaihtoehtoisesti tietty aiheet voisivat pysyä ankassa.

3. Yleinen keskustelu?

-Eli jos tuossa edellä mainittua ei synny, niin ainakin voisi olla osio kaikille, jossa saa puhua mistä vain. Pelkkä rajoittunut keskustelu Aku Ankkaan saattaa kahlita liikaa, ja tätä kautta voisi väki tavata toisiaan eri aihepiireihin liittyen. Tottakai, keskustelun pysyttävä asiallisena.

4. Toimituksen tiedotus.

- Tuli myös mieleen, että toimitus voisi tiedoittaa jopa nykyistä aktiivisemmin erilaisista tulevista muutoksista/muutoksista, ja tässä on kyseessä pienet, mutta silti näkyvät muutokset. Eli jos vaikkapa karhukoplan trampoliinipuhallukseen olisi tulossa parannus, toimitus voisi tiedoittaa siitä jo etukäteen, ja parannuksen tultua ilmoitus siitä uudestaan. Tälle ehkäpä jopa oma osio foorumeille (em. "tiedotteet").

5. Muuta sekalaista

-Tässä on lähinnä vain tällaista omanpään ideointia ja haaveilua, ei välttämättä toteudu mutta leikkisästi voinen ideoitani esittää, ehkäpä tulevaisuutta varten. Ensimmäisenä mahdollisesti tietynlaiset Mitalit foorumkirjoitusten asiallisuudesta; viestien määrä ilmoittaa ahkerimmat kirjoittajat, mutta viisaasti ja älykkäästi foorumeille vähän kirjoittavat jäävät huomiotta. Tämä voisi olla hieman hidas toteuttaa, mutta em. Moderaattorit voisivat vilkuilla kirjoittajien tekstejä, ja antaa tietyn arvosanan vaikkapa 1-5:en välillä oikeinkirjoituksesta, keskustelun alueeseen liittymisestä ja muista sellaisista. Toisena mieleen tulee epäasiallisista viesteistä ilmoittaminen: ilmoituksen painamisen jälkeen voisi tulla valikko, josta voi valita mihin ilmoitus liittyy ja jälkeen laatikko perusteluille, eli miksi ilmoitus? Tällä saataisiin kai turhiakin ilmoituksia pois.

Tässähän nämä olivat lyhykäisyydessään, jos jollekin tulee jotain muuta mieleen tai haluaa kommentoida ilmoitusta, ottaa replyä ja kertoo miksi/miksei ei.

Terveisin, KanadaX.

Sivut

Kommentit (67)

Vierailija

Väki vastailee mieluummin näihin säälittäviin, lapsellisiin ja tyhmiin top-10 käyttäjiin kuin melko järkeviin ja asiallisiin erannuspahdotuksiin D:

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

No, olen 11 vuotta, mutta en tee kirjoitusvirheitä (Paitsi tosi harvoin). Olen kyllä huomannut, että vanhemmillekin sitä sattuu. Oikeinkirjoitus ei välttämättä iästä johdu.

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

KanadaX kirjoitti:Tuli nyt mieleen, että ylläpito voisi valvoa pelituloksia, ja em. Trampoliinipuhalluksen 3ensimmäistä tulosta voisi mitätöidä, aivan mahdotonta saada tuollaiset pisteet kahdelta ekalta tasolta. Ei tietenkään nikkien poistoa, kyse voi olla myös vahingosta.

Niin, oon samaa mieltä. Aivan mahdotonta saada miljardi pistettä...

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

AKUHULLU97 kirjoitti:No, olen 11 vuotta, mutta en tee kirjoitusvirheitä (Paitsi tosi harvoin). Olen kyllä huomannut, että vanhemmillekin sitä sattuu. Oikeinkirjoitus ei välttämättä iästä johdu.

Oon huomannutkin että et kirjoita paljon koskaan väärin, et akupediassa etkä keskusteluissa.

Vierailija

no se että ikä määrää mihin kirjoittaa on huono idea entä olisiko susta hyvä jos vaikka sun ikäiset ei saisi kirjoitaa muualle kuin vaikka niihin kumpi on parempi aku vai...oisko hyvä juttu musta ei olisi

Vierailija

kynsilaukka2 kirjoitti:

KanadaX kirjoitti:Mutta mutta... Tuli taas mieleen sellainen aihesuodatin, että samalla otsikolla varustettuja ei saisi kahta (Akupediassakin vain ensimmäinen pysyy) ja varmaan jos samaa sisältöä kahdella erinimellä, niin silloinkin voisi poistaa..

Mutta jos olisi kaksi samaa otsikkoa, joissa olisi eri sisältö, niin menee hyvä keskustelu hukkaan! Minän olen tehnyt Ankanpojat-nimisen keskustelun, jossa kysytään, että riittääkö lakkien värit poikien tunnusmerkeiksi. Sitten on toinen samanniminen keskustelu, jossa on yleinen keskustelu ankanpojista.

Totta, ehkäpä voisi sisältöäkin katsoa. Toisinkuin näissä "paras käyttäjä", aihe on silkaa Pjaskaa, suoraan vaan poistoon kaikki paitsi 1.

Vierailija

SAMI-96 kirjoitti:no se että ikä määrää mihin kirjoittaa on huono idea entä olisiko susta hyvä jos vaikka sun ikäiset ei saisi kirjoitaa muualle kuin vaikka niihin kumpi on parempi aku vai...oisko hyvä juttu musta ei olisi

Krhm... Taas edit nappi olisi hyvä juttu. Tässä pariin otteeseen korjattu, ja korjataan taas: Nämä 9 osiota säilyisivät ennallaan kaikkien kirjoitettavina, mutta lisäksi tulisi 2foorumia, joista toiseen voi kirjoittaa iältään vain yli 15-vuotiaat ja toiseen alle 15-vuotiaat.

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

KanadaX kirjoitti:

SAMI-96 kirjoitti:no se että ikä määrää mihin kirjoittaa on huono idea entä olisiko susta hyvä jos vaikka sun ikäiset ei saisi kirjoitaa muualle kuin vaikka niihin kumpi on parempi aku vai...oisko hyvä juttu musta ei olisi

Krhm... Taas edit nappi olisi hyvä juttu. Tässä pariin otteeseen korjattu, ja korjataan taas: Nämä 9 osiota säilyisivät ennallaan kaikkien kirjoitettavina, mutta lisäksi tulisi 2foorumia, joista toiseen voi kirjoittaa iältään vain yli 15-vuotiaat ja toiseen alle 15-vuotiaat.

Mun mielestä huono idea ikärajat.

Vierailija

Iän palautuksesta ja muusta voisi sitten olla seurauksena "jäähy" tms. Kyllä siitä tekstistä huomaa, että kuka on +15 ja kuka ei. Ja silloinhan osioiden määrä olisi 11; 2"ikäfoorumia", ja nämä 9"perus", jotka ovat kaikille auki.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat