Tunnetilat sarjoja lukiessa

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Muistuuko mieleesi, että jotain tarinaa lukiessasi sinulla olisi ollut jokin hyvin voimakas tunnetila? Tarkoitan, että oletko vaikka sarjaa Kauhujen kartano lukiessasi tuntenut pelkoa, tai raivoa silloin, kun Hannu on nöyryyttänyt Akua?

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Aku Ankka sarjakuvapiirtäjänä saa minut poikkeuksetta puhkeamaan nauruun, kun taas Kirje kotoa tuo itkun lähelle. Olla kuin ei olisikaa on myös koskettava. Ja Roopen vanhempien kuolema...

Vierailija

No erilaisia tunnetiloja on minulla jokaista tarinaa lukiessani, ei kukaan voi lukea jotain tarinaa ilman että hänellä olisi joku tunnetila . Siis kaikilla on mutta tajusin kyllä kysymyksesi idean että millainen se on se riippuu vähän tarinan juonesta.

Vierailija

SAMI-96, tarkoitan, että onko jotain tarinaa lukiessa ollut jokin tunne erityisen vahvana, eikä sillä tavalla, miten normaalisti tuntuu tarinaa lukiessa. Itse voisin mainita, että uusimmassa taskarissa tarinassa "Antiikin aarteet" melkein pillahdin itkuun, kun Roope lähetti sen kallisarvoisen patsaan marmorimurskaamolle.

Vierailija

kynsilaukka2 kirjoitti:Teemataskari yhdeksän "Casablancassa" minulla ilmeni myös voimakkaita tunnereaktioita.

Millaisia reaktioita? Minulla ei koskaan pelota Aku Ankkaa lukiessa,mutta joitakin muita reaktioita on; 1.Kun luin taskukirjan "Ihan tavallinen sankari"kohtaa, jossa Aku pelastaa Iineksen, Tupun, Hupun ja Lupun, ja ajautuu itse pohjavirran vietäväksi, liikutuin urhoollisuudesta ja samalla olin tavalliin ylpeä.Hieman vaikea selittää tarkemmin. 2.Kun luin 7-vuotiaana erästä tarinaa, jossa Aku joutuu sotaan(aseina ovat karamellit)liikutuin ja raivostuin.Tarinassa Aku taistelee ahkerasti saadakseen kauniin Iineksen huomion itseensä, mutta Iines näkee vain komean ja laiskan Hannun, joka ei tee töitä(yllättäen onnensa takia)Tarinan lopussa Hannu hylkää Iineksen, eikä ota tätä parikseen sodanpäättymistanssiaisiin.(tai joihinkin tanssiaisiin kumminkin)Tässä vaiheessa Iines huomaa Akun ja kysyy tältä, tulisiko tämä hänen parikseen.Aku kuitenkin kieltäytyy ja Iines jää tanssisalin rappusille itkemään.(Tässä vaiheessa liikutuin)3.Taskarin "Kauhukabiini" ensimmäisessä tarinassa "Uhka syvyyksissä" ankanpojat lyövät hirviötä päähän pesäpallomailalla.Tässä tavallaan "ylpistyin" ja halusin olla samanlainen.4. Taskarin "Oloneuvos" ensimmäisessä tarinassa "Erämaan laulu" Ylpistyin ja liikutuin. Tarinassa Aku joutuu asumaan susien kanssa.Osoitettuaan susille, ettei kelpaa metsälle, hän jää hoitamaan susien pentuja.Pian luolaan kuitenkin kömpii jääkarhu ja aikoo syödä poikaset.Aku hyökkää karhun kimppuun(!!:)!!) ja houkuttelee sen pois toimimalla syöttinä. Tarinan lopussa liikutuin, kun sudet hyvästelevät Akun ulvomalla. Siinä oli nyt pari esimerkkiä, niitä on kyllä paljon muitakin...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat