Pistätkö vesteihin pilkut, pisteet ja sun muut?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Niin, käytätkö pilkkuja, pisteitä ja sunmuita viesteissäsi ja otsikoissa? Ite ainakin pyrin käyttämään joka viestissä (Huom! pyrin)käyttämään niin paljon ku vaan osaan elikkäs käytätö juuri sinä!

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Minä laitan aina ison alkukirjaimen ja muut merkit ja kirjoitan kirjoituskielellä eli laitan esim. sanan "mä" siasta "minä". Niin no... en tietenkään silloin, kun teen kirjoitusvirheen.

Vierailija

Käytän kaikkea mahdollista. Pilkkuja saattaa välillä unohtua enkä siitä hirveästi välitä, mutta pisteiden puuttuminen on jo astetta vakavampi juttu. Puhekieltä harvoin kirjoitan, mutta välillä käytän joitakin sanoja, jotta viesteistä tulisi värikkäämpiä.

Vierailija

mutta aina kun kirjoitan akupediaan niin kyllä minä silloin kirjoita!ja uskon että kyllä kaikki tietävät mitä kirjoitan jos kirjoitan:tervehdys akuhullu97

Vierailija

sori kun laitan näin paljon viestejä mutta on vielä asiaa että ei kukaan varmaan sen takia tiputa minua omalta top 10 käyttäjät listaltaan (jos olen edes sillä) sen takia että en pistä pilkkkua joka väliin!(ainakin toivon):^):(

Vierailija

Tietenkin käytän pilkkuja, pisteitä sun muita! Se tekee viestistä huomattavasti helpomman lukea ja tosiaan antaa käyttäjästä paremman ja asiallisen vaikutelman. Pyrin myös käyttämään kirjakieltä vaikka joskus saattaa lipsahtaa lyhennyksiä tms. Ja kaikille: Lukekaa viesti läpi ennen kuin lähetätte sen niin vältytte virheiltä. :D

Vierailija

Totta kai!Äidinkieleä on joka paikassa ja kirjoitusvirheitä kaikkialla.Olen huomannut joissain paikoissa ikäviä virheitä.Esim: Vampyyria ei kirjoiteta "vamppyyri", tai enää ei kirjoiteta: "enään", vaikka se siltä kuulostaakin.Myös caps lockilla kirjoitettua tekstiä ei ole mukava lukea ja se tulkitaan huutamiseksi.Myös pilkun jälken tulee väliviiva, jota unohdan usein käyttää.Myös tuosta kirjakielestä sen verrn, että nostan hattua niille, jotka sitä käyttävät.Olisiko sinusta mukava lukea aikuistenromaania, jossa aikuiset puhuvat tällä tavalla?"Mitäs sä?", iha hyvää, ent sä?".Mutta jotenkin elokuvissa olen tottunut, että kaikki sanovat mä-sä kieltä.Esim:Risto Räppääjä-elokuvassa kaikki puhuvat kirjakieltä.Itse tunsin itseni typertyneeksi, kun Nelli kysyi Ristolta:"Hei, mikä sinun nimesi on?".Kirjoissa kirjakieli on valttia.Mutta kun itse puhun, puhun mä-sä-kieltä.Se on jotenkin arkista.Mutta olen iloinen kun Aku Ankassa puhutaan kirjakieltä.(Poikkeuksen tekee Hessu, mutta mä-sä kieli sopii hänelle.)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat