EI taskukirjatarinoita Aku Ankkaan!!

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Olin hirveän pettynyt, kun Akkariin ensi kertaa ilmestyi Aku Ankan Taskukirjoista tuttuja Roberto Vianin piirtämiä Taikaviitta-sarjoja!

Ne eivät mielestäni kerta kaikkiaan sovi viikoittain ilmestyvään, jo muutenkin ohueen sarjakuvalehteen. Vianin sarjojen valtavat ruudut vievät suotta tilaa luottopiirtäjiltä ja laatusarjakuvalta (esimerkkinä vaikkapa Vicarin, Don Rosan, Barksin ja Rotan luomukset). Vianin tyyli paksuine viivoineen sopii mielestäni paljon paremmin pienikokoisiin Taskukirjoihin. Kaiken lisäksi jokaisen Taikaviitta vs. Supervorot -jutun juoni oli niin alkeellinen ja tylsä, että olisin itsekin pystynyt parempaan!

Älkää hyvät toimittajaihmiset menkö sieltä missä aita on matalin!

Kommentit (14)

Vierailija

Olen samaa mieltä kuin Pulunen, että Taikaviitta-tarinoita ei pitäisi julkaista Aku Ankka-lehdessä, koska ne sopivat paremmin taskariin, onhan siinä enemmän sivuja kuin lehdessä, ja ne vievät Akkarissa paljon sivuja, eikä tilaa riitä muille tarinoille.

Vierailija

Olen kyllä osittain samaa mieltä, pidän Taikaviitasta ja sitä voisi olla myös Aku Ankan sivuilla, mutta Aku Ankka -lehden rajoitetun sivumäärän takia suuriruutuiset ja joskus jopa varsin alkeellisella juonella varustetut tarinat eivät minusta kuuluu vain 33-sivuisen lehden tarinoihin.

Vierailija

Vinkkeli kirjoitti:Olen kyllä osittain samaa mieltä, pidän Taikaviitasta ja sitä voisi olla myös Aku Ankan sivuilla, mutta Aku Ankka -lehden rajoitetun sivumäärän takia suuriruutuiset ja joskus jopa varsin alkeellisella juonella varustetut tarinat eivät minusta kuuluu vain 33-sivuisen lehden tarinoihin.

mä sai ankka profiilin

Vierailija

leevim kirjoitti:kummasta pidät enemän roopes vai hannusta

Tämä ei kyllä kuulu aiheeseen!

Vinkkeli kirjoitti: Olen kyllä osittain samaa mieltä, pidän Taikaviitasta ja sitä voisi olla myös Aku Ankan sivuilla, mutta Aku Ankka -lehden rajoitetun sivumäärän takia suuriruutuiset ja joskus jopa varsin alkeellisella juonella varustetut tarinat eivät minusta kuuluu vain 33-sivuisen lehden tarinoihin.

Olen täysin samaa mieltä.

Vierailija

Pulunen kirjoitti:No siten niin, että koska jo vuosia on ollut olemassa Aku Ankan Taskukirjoja sun muita sivujulkaisuja, ei ole mitään syytä tuoda pokkariformaattiin soveltuvia tarinoita A4-kokoiseen sarjakuvalehteen.

Samaa mieltä. Topolinon tarinat eivät kuulu akkariin. Jos akkarissa olisi 60 sivua siinä voisi olla tarinoita joissa on kolmerivinen sivutaitto.

Vierailija

No siten niin, että koska jo vuosia on ollut olemassa Aku Ankan Taskukirjoja sun muita sivujulkaisuja, ei ole mitään syytä tuoda pokkariformaattiin soveltuvia tarinoita A4-kokoiseen sarjakuvalehteen.

Vierailija

Itsekin olen sitä mieltä, että italialaiset tarinat kuuluisi jättää taskareihin ja Roope-setä-lehteen. Saisivat tehdä niin, että Roope-setä-lehden sivumäärä tuplattaisiin ja taskareihin julkaistaisiin pelkästään Egmontin taskaritarinoita. Niitä näkyy nimittäin vuodessa suunnilleen vain 40 kappaletta (taskarissa yleensä ensimmäinen ja viimeinen tarina on Egmontin tekijöiden, suuremmalla todennäköisyydellä myös taskarin Mikki-tarina). Italialaistarinoita on todella paljon, mutta niitä ei kyllä normaalia enempää kaivata. Pikaisen laskemisen mukaan vuodessa julkaistaan taskukirjoissa ja Roope-setä-lehdissä n. sata italialaistarinaa (Roope-setä-lehdissä vähemmän, tekee vähän vaille 200 yhteensä). Määrää nostaa mm. vuoden ensimmäinen tuplataskari, jossa on aina pelkästään italialaistarinoita. Ja Roope-setä-lehdissä ei juuri koskaan julkaista mitään muuta kuin italialaistuotantoa. Ankka-lehti kannattaa siis pitää erossa italialaisista, jotka ovat jo vallanneet suurimman viipaleen vuoden tarinamäärästä (jos ei oteta huomioon Ankka-lehden hollantilaistarinoita sekä Egmontin "Ankka-lehti"-tarinoita).

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat