Mikä on ensimmäinen tarina, jonka olet lukenut?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tällaista aihetta en pikaisella etsimisellä löytänyt ja olen pahoillani, jos tällainen jo on. Eli, kyselen ensimmäistä lukemaanne Ankka-tarinaa (ja miksei Hiiri-tarinaa). Sitä ei ehkä hevillä muista. Ensimmäinen tarina, jonka minä luin, oli William Van Hornin "Uneton Ankkalinnassa" (julkaistu mm. "Aku Ankan parhaat"-kirjassa sekä vuoden 1996 ensimmäisessä Ankka-lehdessä). Luin sen joskus vähän yli kymmenen vuotta sitten, kun olin oppinut lukemaan. Tarina jäi mieleen, koska Aku toisteli suuria rahasummia tarinan aikana. Kun sitten vuosien jälkeen aloin etsiä tarinaa, ainoa johtolankani oli tarinassa Akun repliikkeinä olevat suuret numeromäärät. Nykyään omistan tarinan kolmessa eri julkaisussa. Tarina on minulle rakas, koska juuri siitä kiinnostukseni Ankkoihin lähti. Ensimmäinen Mikki Hiiri-tarina, jonka luin, oli muistaakseni "Mustakaavun synttäriyllätys" (taskukirjassa 223). Luin sen joskus tämän vuosituhannen alkupuolella, ennen ala-asteikää. Myös tarinassa esiintyvä Mustakaapu jäi hyvin mieleen. Nykyäänkin se on lempivihollisiani Mikki-tarinoissa. Muistaakos kukaan muu ensimmäistä tai ensimmäisiä lukemiaan tarinoita?

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

En muista tarkalleen, mutta ainakin pienenä ennen kuin osasin lukea, katselin Akkareista kuvat, ja ensimmäinen taskaritarina jonka luin, oli varmaan taskarin 75 ensimmäinen tarina tai taskarin 311 tai 312 ensimmäinen tarina.

Vierailija

Mortti ja Vertti säpinää siirtomarkkinoilla 4.v luin sitä mummilassa oulussa 14:kertaa!Se on vieläkin mun lempi sarja.

Vierailija

Meille on tilattu jo aika kauan Aku Ankkaa ja oon mäki aina selaillut kuvat, mutta jos mä oikein muistan niin jonkin lehden tarina vuodelta 2004.

Vierailija

Muistan, kun selailin pienenä Aku Ankka -lehteä, jossa oli Rosan piirtämä tarina. Siinä Roope hajotti yhden laivan, kun hänet oli sidottu kahteen laivan piippuun ja hän veti molemmat lyttyyn. En vain muista tarinan nimeä.

Vierailija

Taaperona katsoin vain kuvat. Ensimmäinen "lukemani" tarina taisi olla Carl Barksin Mailman rikkain mies (joka vieläkin kuuluu suosikki tarinoihini).;D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat