Taskukirjat ja lehdet menossa huonompaan suuntaan?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eli siis kuten monet ovat huomanneet niin nykyään Ankkalinnan julkaisut ovat aivan erilaisia kuin ennen. Piirtäjät vaihtuvat, käsikirjoittajat vaihtuvat, uusia juonia keksitä ja vanhoja tarinoita kopioidaan tms. Hinnat ovat nykyään turhan korkealla ja laatu sitä kolmatta luokkaa. Ennen kaikki oli vielä hyvin kun Barks eli ja teki legendaarisia sarjakuvia. Nykyään Italialaiset kopioivat joitain tarinoita ja piirtäjät sillä "modernilla" ja huonolla tyylillä. Eli siis ideana on että kuinka moni teistä, hyvät lukijat, haluatte lisää Barksin, Rosan, Scarpan ja monien muiden mahtavien käskirjoittajien/piirtäjien ennen julkaisemattomia tarinoita? Kertokaa oma mielipiteenne! Kiittäen: Kohu.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

No hinnat ovat melkoisen järkyt, ja uudet piirtäjät on ihan outoja. Barks, Rosa ja Vicar on mielestäni parhaita piirtäjiä. Yleensä ainakaan Vicar ei kopioi oikein mistään, ja Rosa ja Carl on keksinyt onneksi tarinat päästään, eikä kopioineet niitä mistään. William Van Hornkaan ei ole mikään surkea piirtäjä/käsikirjoittaja. Mau Heymans menettelee. Mutta taskareiden jumboista haluan kyllä huomauttaa! " Lämmintä luvassa " jumbotaskarin hintä on ihan järkyttävä. Ja siinä mainoksessa vielä luki että: " vain 8,90€!" Ai että vain? Sehän on melkein yhdeksän euroa! Ei kyllä mun mielestä tuo hinta ole mikään vain.

Vierailija

Ei minun mielestäni taskareissa ja akkareissa ole muuuta pahaa kuin hinta muta sekin on kyllä totta että rosan barksin ja scarpan ennen julkaisemattomia tarinoita pitäisi ttulla enemmän

Vierailija

Meinasin juuri tehdä tämmöisen aiheen, mutta samapa tuo...

Olen juuri sitä mieltä, että kaikki akkarit ovat menossa huonompaan suuntaan. Vanhoja, ennennäkemättämiä klassikoita pitäisi julkaistaa paljon enemmän. Paras Aku Ankka vuosi (lehdissä) oli 2004-2005. Onhan niitä aikaisemminkin ollut hyviä, mutta pidin tuosta vuodesta. Sen jälkeen akkarit ovat olleet menossa huonompaan suuntaan. Tarinat eivät ole niin mielenkiintoisia ja niitä julkaistaan samoja uudestaan. Olen myäös huomannut, että hinnat ovat nousseet, ja laatu laskenut. No, eihän nyt tulevat akkarit huonojakaan ole, mutta parantamisen varaa on kyllä enemmän kuin ennen.

Vierailija

Taskukirjat ovat kyllä nykyään hyviä, mutta lehdissä, olisi parantamista. Ainakin Roope-sedät ovat nykyään luokattomia, Akkarit hieman pakkasen puolella(paitsi kolme viimeisintä olivat kohtalaisia.)ja sarjisekstasta en nykyään tiedäkään kauheasti. Ennen se ainakin oli ihan kohtalainen lehti.

Vierailija

DogType1 kirjoitti:Piirtotyylistä kommentoisin, että "Taikaviitta vs. Superkonnat" oli mielestäni piirretty kuin pikkulapsille! Kuvat olivat isoja, mutta tyyliltään paksuviivaisia ja yksinkertaisia (ei yksityiskohtaisia). Tämä olisi siis voitu piirtää paremminkin, niin jaksot olisi jaksanut lukea paremmin. Herkkää mieltäni kauhistuttaa myös esimerkiksi Bernadón piirtotyyli, joka on aivan liian modernia ankkamaailmaan. Sanokaa vain vanhahtavaksi, mutta pidän enemmän ns. klassisesta piirtotyylistä.

Näitä kauheuksia kuitenkin tasapainoittaa toimituksen ihastuttavat jaksovalinnat esim. lehdissä 25 ja 27, joista ensimmäisessä nähtiin sekä Rosaa ETTÄ Barksia (palvon maata toimituksen alla yhä sen numeron takia ;)) ja jälkimmäinen oli Markku Kivekkään muistolle (rauha Hänen sielulleen) omistettu Carl Barks -erikoisnumero, jossa oli suoranainen KLASSIKKO Takaisin Klondikeen!

Uskoisin siis että Akkari huonoista hetkistään huolimatta antaa yhä syytä tilaukseen ja nämä helmet - voi, ne säilykööt elinikäni, ovat ne vain niin mahtavia - pitävät minua yhä otteessaan! Aku Ankan taskareista minun on hankala sanoa, kun en (lähinnä hinnan vuoksi) niitä paljoa ostele.

(Heh, virahtipas tuo vastaus! :))

Samaa mieltä!

Vierailija

Minusta tuo minitaskari oli vähän turha, liian pientä tekstiä, ja aika huonoja tarinoita. Ja hinnat ovat selvästi myös liian korkeita. Taskarit ovat ihan hyviä, mutta akkareiden tasoa voisi parantaa.

Vierailija

Taskukirjat ovat nykyäänkin tosi hyviä, Akkareissa pitäisi olla enemmän Barksia ja Rosaa, ja Scarpan tarinoitakin pitäisi julkaista enemmän. Ei taskareissa ole mun mielestä mitään muuta huonoa kuin korkea hinta.

Vierailija

Akkarien taso on laskenut, mutta Taskarien taso on onneksi pysynyt ennallaan, mutta se on vain ärsyttävää, kun nuo hinnat nousevat kokoajan...

Vierailija

Mielestäni tämä on totta, ja hintojenkin nousu ottaa päähän. Varsinkin lehdissä on nykyisin erittäin paljon parantamisen varaa, uudet tarinat ovat usein aika tylsiä ja klassikoita julkaistaan paljon kun ei muuta keksitä, vaikka onhan niitä toivesarjoja, mutta ne ovat asia erikseen.. Myös Roope-setä lehti alkaa olla erittäin heikolla tasolla, mutta oikeastaan en ole taskukirjoissa suurtakaan muutosta huomannut, ne ovat ihan hyviä edelleen. Mutta ei minusta italialaisten "moderni" tyyli huonoa ole, pikemminkin ihan mukavaa vaihtelua, mutta se kuuluu kyllä taskareihin, ei itse lehteen. Painotan vielä, että tämä on vain minun mielipiteeni..

Vince
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lehdistä mä en osaa sanoa. Taskarit on mukavan vaihtelevia, mutta hinta voisi olla alhaisempi. Kohun mainitsemien piirtäjien juttuja voisi taas edes joskus olla.

King Henkka
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

DogType1 kirjoitti:Piirtotyylistä kommentoisin, että "Taikaviitta vs. Superkonnat" oli mielestäni piirretty kuin pikkulapsille! Kuvat olivat isoja, mutta tyyliltään paksuviivaisia ja yksinkertaisia (ei yksityiskohtaisia). Tämä olisi siis voitu piirtää paremminkin, niin jaksot olisi jaksanut lukea paremmin. Herkkää mieltäni kauhistuttaa myös esimerkiksi Bernadón piirtotyyli, joka on aivan liian modernia ankkamaailmaan. Sanokaa vain vanhahtavaksi, mutta pidän enemmän ns. klassisesta piirtotyylistä. <br />

<br />

Näitä kauheuksia kuitenkin tasapainoittaa toimituksen ihastuttavat jaksovalinnat esim. lehdissä 25 ja 27, joista ensimmäisessä nähtiin sekä Rosaa ETTÄ Barksia (palvon maata toimituksen alla yhä sen numeron takia ;)) ja jälkimmäinen oli Markku Kivekkään muistolle (rauha Hänen sielulleen) omistettu Carl Barks -erikoisnumero, jossa oli suoranainen KLASSIKKO Takaisin Klondikeen! <br />

<br />

Uskoisin siis että Akkari huonoista hetkistään huolimatta antaa yhä syytä tilaukseen ja nämä helmet - voi, ne säilykööt elinikäni, ovat ne vain niin mahtavia - pitävät minua yhä otteessaan! Aku Ankan taskareista minun on hankala sanoa, kun en (lähinnä hinnan vuoksi) niitä paljoa ostele. <br />

<br />

(Heh, virahtipas tuo vastaus! :))

Samaa mieltä se taikaviitta ja superkonnat tosiaan ihan "hyppäsi silmille", kun ruudut oli semmoisia hehtaarin kokoisia. Se nyt vaan on nykyään välillä niin, että tehdään tuommoisia hehtaari ruutuja suoraviivaista ja muutama ruutu ja oho siin meni yks sivu "puoliksi hukkaan".

Taasen siinä vanhassa perinteisessä piirtotyylissä on sitä jotain sensaatiomaista vetävyyttä. Näitä ns. vanhoja luen mielelläni niissä on sitä jotain mitä monessa nykyajan piirtotyylissä ei nykyään ole.

Nykyään vaan tuntuu, että kunhan saadaan vain vähän hutiloiden sutaistua sarjoja, joista osa on lähes kopioitu toisista sarjoista eli tuntuu juoneltaan kuin lukisi samoja sarjoja uudelleen, vaikkei näin ole. Näitä nykysarjoja toki lukee mielelläni, mutta ei nämä voita vanhoja kunnon 60 luvun Aku Ankkoja.

Hinnasta voi kommentoida sen, että kyllä muutkin tuotteet nousee, kuin vain Aku Ankat. Ja vielä tuo hinta nyt on suht kohtuullinen..

Ja en viitsi alkaa sepustamaan tähän tämän enempiä rahajutuista jne.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat