Palaute, bugit ja ideat

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Akkarin sivut uudistuivat pitkän odottelun jälkeen aivan uudelle sivupohjalle. Ensimmäiset uudistukset ovat nyt esillä, mutta kaikki ei ole vielä valmista. Joidenkin sivuston osien uudistamisessa ja siirtämisessä menee aikaa, mutta nekin saadaan varmasti esille ennen pitkää entistä parempina. Uudistunut sivu toi mukanaan jo nyt käyttäjien toivomia asioita, mutta uusia ideoita otetaan vieläkin vastaan! Sivuista halutaan tehdä käyttäjille mieluisat, joten toimitus haastoi kaikki ideatalkoisiin. Onko sinulla idea, jonka haluaisit nähdä uudistetuilla Akkarin sivuilla? Postaa ehdotuksesi tähän topiciin niin ylläpito varmasti huomaa ehdotuksesi.

Valitettavasti uudistuneet sivut eivät säilyneet ilman bugeja, mutta niitä pyritään korjaamaan mahdollisimman nopeasti. Tähän topiciin voitte laittaa myös havaitsemianne bugeja, jotta ne tulevat huomatuksi myös ylläpidon toimesta.

Toimitus haluaa myös kuulla mielipiteen uusista sivuista. Teillä jokaisella on oma mielipiteenne, joten kertokaa se täällä. Risuja ja ruusuja tulemaan niin toimitus näkee mistä asioista käyttäjät pitävät ja missä on parannettavaa.

Voitte myös edelleen lähettää palautetta suoraan ylläpidolle täältä: http://www.akuankka.fi/palaute

Tänne siis jatkossa keskustelu uusista sivuista niin ei jakaannu viestit moneen topiciin, jolloin ne olisi vaikeampi ylläpidonkin huomata.

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Sivut

Kommentit (510)

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Nämä uudet sivut ovat omasta mielestäni oikein hyvät ja paljon parannuksia on tapahtunut entiseen verrattuna. Huomasin silti, että viestejä ei voi muokata eikä viimeiselle sivulle topicissa ole mitään linkkiä. Nämä asiat voisi korjata. Lisäksi joka viestissä oleva allekirjoitus olisi hyvä lisä. 

Vierailija

Ihan hienot sivut on. Toivoisin, että täällä voisi lukea Aku Ankkoja. Bugittaa ajoittain, kun lähettää viestiä.

Vierailija

Itse toivoisisin  jonkun näköistä listaa josta näkisi ketkä ovat paikalla. Myös jonkin näköinen profiili olisi kiva, (ei ainakaan minun mielestä ole näillä uusilla sivuilla profiilia). Profiilista näkisi myös onko paikalla vai ei. Viestien muokkaus olisi myös todella hyvä ominaisuus. 

cxv
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Teenpä listan.

-Allekirjoitukset

-Profiili

-Viestien muokkaaminen mahdollista

-Ketkä ovat paikalla -lista

-Offi bugaa,

-Hymiöitä Ilahtunut

-Käyttäjämodeille (Hidis ym.) lisää oikeuksia

Foorumin tylsin mies.

Vierailija
PieniJaTuhma

Joo olis ihan kiva se linkki topicin viimeiselle sivulle :p

Joo,toi on totta,tietääkö kukaan milloin se tulee?

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012
cxv

-Offi bugaa,
-Käyttäjämodeille (Hidis ym.) lisää oikeuksia

Offi ei ole ainoa, joka on jumissa. Selauksen kanssa ongelmaa, vaikka vaihdat seuraavalle sivulle niin samat viestit pysyy edelleen kuin edellisellä sivulla. Viestin lähettäminenkään ei onnistu suurimpaan osaan topiceista, viesti kyllä selvästi menee perille, mutta se ei tule näkyviin. Monissa topiceissa, kuten offissa, on myös olevinana viestejä enemmän kuin pitäisi eli vasemmanpuoleinen luku on oikeaa suurempi eikä se ole mahdollista. Offissa esimerkiksi uskoisin sen johtuvan poistetuista viesteistä, varmaankin ne vielä lasketaan mukaan, mutta oikeanpuoleisessa luvussa on vain kaikki edelleen olemassa olevat. Ehkä tämä vaikuttaa viestin lähetykseen tai sitten ei, en ole mikään koodari niin en voi sanoa mitään. :D Asioita korjaillaan koko ajan, joten eiköhän nuo pian toimi. Modeoikeuksia tässä odotellaan edelleen. Toivottavasti ovat edeltäjiänsä paremmat tosiaan.

Mitä mieltä olette sivuston ulkonäöstä? Entä gallupista, peukutussysteemistä tai lihavoinnista, kurssiivista sekä alleviivauksesta? Muistakaahan käyttää näitä viestin vahvistuskeinoja harkiten! Ne ei ole mitään leikkikaluja. Sama pätee peukutuksien kanssa, niitä ei tarvitse laittaa joka viestiin, mielipide viestistä voi olla myös neutraali jolloin ei tarvitse laittaa peukkua ylös taikka alas. Muistakaa myös, että peukkujen kerjäämistä ei sallita, peukut ovat kiva lisä sivulle, jos niitä käytetään oikein, sama pätee vahvistustyökaluihin.

Viestin aikana sivusto kirjannu käyttiksen ulos...

Aku Vankkis
Seuraa 
Liittynyt9.7.2008

Näyttäisi siltä, että vanhoista topiceista ainakin oma Pistepottini on muuttunut täydeksi kaaokseksi. Aloitusviesti joka aiemmin sisälsi kaksi hyvin pitkää listaa (ranking ja voittajalista) on pakkautunut täysin yhteen pötköön niin että mistään ei ota mitään selvää. Myös muiden topiciin kirjoittamat viestit ovat kokeneet saman kohtalon, eli allekkain laitetut arvatut numerot (sata kertaa nopeampi tarkistaa kun ovat allekkain) ovat menneet limittäin vierekkäin, aivan kuin sivu yrittäisi tehdä viesteistä mahdollisimman lyhyitä. Ihan hyvä ajatus, mutta toteutus niin kaoottinen ainakin tuossa topassa että korjausta olisi hyvä saada, tällä hetkellä ei koko kisan järjestäminen onnistu tuon takia kun kaikki pistetilanteetkin ovat tiivistettynä. Huomasin saman ongelman myös monissa muissa kilpailutopiceissa, esim. Donald-91'n Matka Maailman Ympäri -topassa, jossa ranskalaisin viivoin allekkain merkityt säännöt ovat menneet yhteen pötköön.

Nuo lihavoinnit, kursivoinnit ja alleviivaukset ovat muuten erinomainen lisä, harkiten käyttäen ne ovat hyvä keino korostaa tiettyjä asioita ja kiinnittää ihmisen huomio herkemmin tärkeisiin kohtiin ilman että joutuu käyttämään capsia.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Normal
0

21

false
false
false

FI
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Normaali taulukko";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Normal
0

21

false
false
false

FI
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Normaali taulukko";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

PieniJaTuhma

Joo olis ihan kiva se linkki topicin viimeiselle sivulle :p

Tämä saatiinkin tehtyä jo eilisen aikana. :) Toivottavasti kuitenkin jatkossa saadaan myös osioiden sivuille linkki vikaan viestiin kuten edellisillä sivuilla (tosin pitkän aikaahan se vei vikalle sivulle, kun joku virhe koodauksessa siinäkin oli...).

Lukotetut topicit erottuvat edelleen lukon kuvalla ja nyt liimatut topicit erottaa myös helposti. Hieno juttu. :) Keskusteluiden osioihin ilmestynyt uusina Ankka-tv ja blogikommentit, en tiedä ovatko nämä jäämässä tuoon vakituiseksi. Mitä käyttäjät tykkäisivät arkisto osiosta? Sinne olisi tarkoitu siirtää kaikki lukotetut topicit. Ne eivät olisi enää muiden topicien tiellä, jolloin selaus olisi helpompaa, mutta lukotetut topicit pysyisivät kuitenkin edelleen luettavissa kaikille?

niklas292

Toivoisin, että täällä voisi lukea Aku Ankkoja. Bugittaa ajoittain, kun lähettää viestiä.

Juuri ilmestyneitä Akkareitako? Ei tule ilmaiseksi luettavaksi varmasti. Voihan noita lehtiä lukea jo nyt netissä, mutta siitä pitää hieman maksaa.

Useampi paikka vielä bugittaa, mutta eiköhän tämä tästä hiljalleen...

cxv: Toimiiko kirjautuminen jo, kun vanhalla nickillä pääsit sisään? Pitikö edelleen tilata uusi salasana vai toimiko vanhoilta sivuilta saatu salasana? Tuo uuden salasanan tilaus alkoi tökkimään heti alkuun, kuullut vain Tapsan ja minun saaneen sillä uudet salasanat ja sitten tullut herjausta ettei ole tunnusta sillä sähköpostiosoitteella.

Aku Vankkis

Näyttäisi siltä, että vanhoista topiceista ainakin oma Pistepottini on muuttunut täydeksi kaaokseksi. Aloitusviesti joka aiemmin sisälsi kaksi hyvin pitkää listaa (ranking ja voittajalista) on pakkautunut täysin yhteen pötköön niin että mistään ei ota mitään selvää.

Vanhoilta sivuilta siirretyistä topiceista jokaisesta viestistä on hävinnyt nuo rivivälit. Luulisin sen viestin muokkauksen kuitenkin vielä tulevan niin saa nuo avausviestit ainakin korjattua hieman siistimpään muotoon ettei modejen tarvitse alkaa jokaista muokkaamaan. :)

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Jos se (toivottavasti) paikalla olevat käyttäjät -lista tulee, niin sehän voisi sijaita tuossa keskusteluissa avainsanojen alla.

Tuo päivittänen sarjakuva on hyvä keksintö. Kiva juttu, kun gallup tuli takaisin. :)

Tässä siis suurin piirtein koottu tähän mennessä tulleet toivomukset:

- Viestin muokkaus

- Allekirjoitus

- Lisää profiilikuvia

- Paikallaololista

- Profiili

- Hymiöitä

- Käyttäjämodeille lisää oikeuksia

- Bugit veks

Vierailija

Itselläni on sellainen ongelma näiden sivujen kanssa,katsokaas minä olen entinen taika jonttu käyttäjä.Niin yritin kirjautua sillä tänne eikä minua päästetä sillä käyttäjällä,olen moneen kertaan tarkistanut menikö salasana ja käyttäjätunnus oikein,mutta ei päästä.Toivoisin että tätä käyttäjää ei bannata ennen kuin pääsen taas käymään täällä taika jontulla.Sen jälkeen,kun taika jonttu toimii,tällä ei ole käyttöä.Nämä-päivät käyn tällä käyttäjällä täällä.

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Kirjautumisen kanssa on nyt aluksi ollut ongelmia mulla. Kuten Hidis sanoi aiemmin, niin mä ja Hidis ollaan tietääkseni ainoita joilla on toiminut tuo uuden salasanan tilaus. Sitä(kin) ollaan korjaamassa.

Näillä sivuilla voisi myös olla sellainen toiminto, että jos joku käyttäjä lainaa omastaan viestistään pätkän, niin johonkin (vaikka tuohon profiilin alapuolelle yläkulmassa) voisi tulla ilmoitus siitä, josta voisi käydä katsomassa mitä siihen on kommentoitu. Lisäksi jos joku käyttäjä lähettää viestin topicciin sillä välin kun olet kirjoittamassa viestiä, siitäkin voisi tulla ilmoitus kun klikkaa Lähetä-nappia.

Vierailija

Tähän alkuun, että olen Tut-Ank-Amon, jolla en päässyt kirjautumaan sisälle, joten käyn ainakin toistaiseksi tällä käyttäjällä.

Itse olen aika samoilla linjoilla Tapsan kanssa, eli uusia profiilikuvia, viestin muokkaus ja tietenkin mahdollisimman äkkiä kaikki bugit pois.

Mutta onhan täällä kuitenkin kaikkea mukavaa uudistusta tapahtunut. Esimerkiksi nuo lihavoinnit, kursivoinnit ja alleviivaukset ovat erinomainen lisä, kunhan niitä vain osataan käyttää oikein, kuten Aku Vankkis jo kirjoitti.

Itse en tosin näe oikein mitään muuta parannettavaa, kuin lisää profiilikuvia, viestin muokkaus ja pentä hienosäätöä.

Aku Vankkis
Seuraa 
Liittynyt9.7.2008
Tapsa99

Kuten Hidis sanoi aiemmin, niin mä ja Hidis ollaan tietääkseni ainoita joilla on toiminut tuo uuden salasanan tilaus. Sitä(kin) ollaan korjaamassa.

Itse asiassa mulla toimi toi uuden salasanan tilaaminen kans jo aamulla, muuten en olisi näille uusille sivuille päässyt lainkaan sisään. Nyt kuitenkin toimii kirjautuminen ainakin mulla ihan normaalisti, kunhan vain muistaa käyttää sitä uutta salasanaa.

Tjoo, muokkausnappia odotellessa, pitää päästä tuota kaatopaikkatopaani siivoamaan : D Mutta tosiaan myös tuo useamman kerran jo mainittu paikallaololista olis ehdottoman käytännöllinen ja tietty jos jotain luksusta tulisi vielä, niin monilta foorumeilta tuttu stalkkauslista olis ihan mukava lisä : ) Ja niille jotka eivät tiedä, niin kyseessä on siis paikallaololistan yhteyteen tuleva lista, jossa näkyy, mitä kukakin sivustolla sillä hetkellä paikalla oleva käyttäjä parhaillaan tekee, esim. "Lukee aihetta Off-topic 5" tai "Kirjoittaa viestiä aiheeseen Pistepotti" jne.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat