Tarinoiden skippaaminen

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Mielestäni tarinoiden skippaaminen on tyhmää. Skippasin joskus mikkitarinat, mutta myöhemmin olen tajunnut että se on tyhmää. Ei tarinan hyvyyttä voi tietää ennen kun on lukenut tarinan. Mielestäni skippaamiset ovat vain tyhmiä ennakkoluuloja, niinkuin minulla ennen oli.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mä oon semmonen, et selaan tylsät tarinat (olen huvin ennakkoluuloinen!) ja luen ainakin kolmesti muut tarinat ja sit laitan vasta lehden syrjään.

Vierailija

En ole ikinä skipannut tarinaa vaikka muistaisin jo lukeneeni sen. Luen sen tietenkin sillä se saattaa olla parempi kuin muistin.

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

Itselläni riippuu tarinasta. Tietyistä piirtäjistä en pidä, esimerkiksi William Van Horn piirtää huonommin kuin kaksosveljeni.

Taskareissa yleensä ohitan tietyistä hahmoista kertovat tarinat, esim. Milla Magia -tarinat ovat normaalisti tylsiä.

snʇıoɾɹıʞǝll∀

Vierailija

Mitäs tyhmää tarinoiden skippaamisessa nyt loppujen lopuksi on? Olisi kiva saada ihan kunnon perustelut! Jos yksinkertaisesti ei pidä vaikka "Hornankattilan" tarinoista niin ei niitä tarvitse lukea! William Van Hornankattilan tarinat ovat minusta hirveän huonoja, ei niitä vain pysty lukemaan! Piirrostyyli surkea ja juonet kökköjä. Pyydän anteeksi Hornankattilan faneilta.

Toinen piirtäjä jonka tarinoita en voi sietää on Paul Murray. tai kyllä hänen Aku Ankka-tarinansa ovat hyviä, mutta sitten Mikki Hiiret... Ja häntä ylistetään mestarina? No, makuasioista ei voi kiistellä, joten älkääpä nyt suuttuko. Mutta hänen tarinansa ovat nekin tylsiä, enkä pidä hänen piirtotyylistään.

Eli mitä pahaa on jos ei pidä jonkun piirtäjän sarjoista? Myönnän ihan ylpeästi skippaavani Hornankattilan ja Ruohonleikkurin* tarinat, sillä en pidä niistä. Luen aina eket pari sivua siltä varaslta, että olisi poikkeustapaus kyseessä, mutta yleensä pädyn skippaamaan tarinan etten kuolisi tylsyyteen. Mutta kyllä Ruohonleikkurin Ankka-tarinat ovat ihan hyviä, en vain pidä hänen Mikki-tarinoistaan. Ja en voi sietää Hornankattilan Untta T. Kumiankkaa. Että osaakin olla tylsä ja turh ahahmo!

*Murray on myös ruohonleikkurimerkki. Ja en nyt suinkaan käytä näistä kahdesta piirtäjästä näitä kummia nimityksiä siksi, että haluaisin loukata heitä vaan siksi, että ystäväni on tartuttanut nuo päähäni... Ja en meinää muistaan Hornankattilan nimeä millään. XD

-Kia K

Ton Roza
Seuraa 
Liittynyt19.11.2010

Itse en ole koskaan skipannut tarinaa jos näen sen ensimmäistä kertaa. Ennemmin puren hammasta ja luen sen vaikka tarina ja piirrokset surkeita ovatkin, sillä voihan siellä olla jotain hyvääkin. Ja en yleensä skippaa tarinoita, jotka olen lukenut aikaisemmin, mutta rajansa kaikella. Enhän minä viikossa kahta kertaa lue Rosan "Takaisin Xanaduun"-tarinaa. Eli sen olen skipannut. Mutta perusteluja miksi skippaus on tyhmää:

1. Moni kakku päältä kaunis kelpaa myös toisinpäin, eihän tarinat aina ala "Jee, tää on hyvä, aivan mahtava avaussivu!"-tyyliin. Juonta rakennellaan, ja jos kyllästyy 2-3 sivun jälkeen, jää paljosta paitsi.

2. Huono piirtäjä? Itsekkään en ensin aluksi pitänyt Giuseppe Peregon piirroksista, mutta kun luin tarinoita, osasi jo nauttia pelkästä juonesta, eikä keskittyä koko aika piirroksiin. Vaikka tässä tapauksessa osa tarinoistakin oli huonoja.

3. Kaikki tarinat ovat erilaisia. Jos olet saanut tuutin täydeltä pitempiä sarjoja, esim. Don Rosan parhaita tai taskaritarinoita jne., niin sitten ei vitsisarja välttämättä iskekkään, kun ei ole kunnon asiaa, mihin juoni kiertyisi. Lue siis monipuolisesti kaikentyyppisiä tarinoita. Sama juttu piirtäjässä. Juuri ahmin Rosan koottujen kaikki kuusi osaa, ja tämän jälkeen AA tuntui köyhältä.

HUOM: Nuo voi katsoa ohjeina, itselleni on joskus tapahtunut noin. Jos nämä eivät päde sinuun (Setä-Samuli sormea osoittamassa julisteessa), niin älä valita, näin kun tuppaa käymään. Kaikki jutut mitä irjoitin, on oman kokemukseni pohjalta.

On se hurja. On se hurja kaveri.

Vierailija

yleensä luen kaikki tarinat ja jos ne on tylsiä niin skippaan ne jos luen lehden\taskarin toisen kerran ja skippaan ne myös jos muistan mitä siinä tapahtuu

Valdonado
Seuraa 
Liittynyt25.5.2012
Lucar Nro. 1

Itselläni riippuu tarinasta. Tietyistä piirtäjistä en pidä, esimerkiksi William Van Horn piirtää huonommin kuin kaksosveljeni.

Taskareissa yleensä ohitan tietyistä hahmoista kertovat tarinat, esim. Milla Magia -tarinat ovat normaalisti tylsiä.

´´William van Horn piirtää huonommin kuin kaksoisveljeni´´

Uskon tuon! :D

Vierailija

Itsekin skippasin ennen Mikki -tarinat, kuin Kirsmeli. Nykyään luen ne, sillä olen huomannut, etteivät Mikki -tarinat ole sen hassumpia kuin Ankka -tarinatkaan. Esimerkiksi Floyd Gottfredsonin ja Paul Murryn tarinat ovat loistavia, vaikka niitä harvemmin esiintyykin. Tavallisimpia lehdissä ilmestyneitä Mikki -piirtäjiä ovat varmaankin Ferioli ja Noel Van Horn, itse pidän enemmän Feriolista.

En koskaan skippaa tarinoita, jotka olen lukenut, varsinkaan klassikoita. Esimerkkinä Carl Barksin sarjat ja monet Vicarin ja Rosan klassikot. Ne on aina niin upea lukea uudestaan, tulee heti hyvä mieli ja saa muistaa tarinan mielessään aina uudestaan.

-Scrooge McD, the Richest Duck in the World and King of the Klondike-

Rapkissa
Seuraa 
Liittynyt19.7.2012

Tavallisesti skippaan Mikki tarinat musta ne on älyttömiä esim niihin tulee paljon enemmän uusia hahmoja kuin Akuihin ja ne hahmot on aina saman näköisiä.Aku tarinat tavallisesti luen etenkin Don Rosan ja Carl Barksin.

Ja William Van Horn on loistava piirtäjä tylsissä Mikki tarinoissa ei ole kunnon juonta.Esin Williamin eräs parhaimmista tarinoista on Pizza-kuriiri.Ja monet muut on hienoja tarinoita kuka Akuja  skippaisi  Mikit kannattaa skipata,ja tuossa alapuolella on lista joiden tarinoita en skippaa.

Don Rosan

Carl Barksin

Maximimon

Vicarin

Marco Rotan

Kari Korhosen

Rodriquesin

Romano scarpan (taskareissa)

Siinä muutamia joiden tarinoita en skippaa.

T:Rapcat ja muut kotimaiset

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat