Sarjikset

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tykkääkö joku tehdä sarjakuvia? Mä ainaski tykkään, teen sellatteeta sarjista "Tikku-ukko seikkailee". Se ei kyl oo ihan mikään paras, siinä tikku-ukko tekee kaikkee ja koheltaa. :D

Kommentit (14)

Rapkissa
Seuraa 
Liittynyt19.7.2012

no jaa mä teen omaa sarjakuvaa myös jolle en oo keksiny nimeä mut sen päähenkilöt on englannin kielisiä hahmoja esim dan rob lee james mikey yms muita.                    t:rapkissa huom(se käsiala on huonoa)

Vierailija
Rapkissa

no jaa mä teen omaa sarjakuvaa myös jolle en oo keksiny nimeä mut sen päähenkilöt on englannin kielisiä hahmoja esim dan rob lee james mikey yms muita.                    t:rapkissa huom(se käsiala on huonoa)

Nii mullaki se käsiala om ihan peestä.

Vierailija

Angus "Hiidenkirnu" MacAnkka (engl. Angus "Pothole" McDuck) on Roope Ankan setä, Fergus MacAnkan veli ja Kalle Ankanpään poika. Hän esiintyi ensimmäisen kerran Carl Barksin tarinassa Uponneet jokilaivat. Tarinassa hänen nimekseen mainittiin Pothole McDuck, mutta Don Rosan mielestä "Pothole" (suom."Hiidenkirnu") ei kuulostanut kovinkaan skottilaiselta, joten Rosa ilmoitti tarinakokoelmassaan Roope Ankan elämä ja teot hahmon nimeksi Angus "Hiidenkirnu" McAnkka, jolloin nimestä "Pothole" tuli vain lempinimi hahmolle.

Roope Ankan elämä ja teot -sarjan toisessa osassa Mississipin mestari (The Master of the Mississippi) Angus voittaa itselleen jokilaivan pokeripelistä Alvari Karjun kanssa. Hän lähtee etsimään Drennan Whyte -nimisen laivan aarretta ja palkkaa samalla nuoren Roopen ja Petteri Pelottoman laivalleen. Alvari Karju saa vihiä aarteesta ja lähtee perään. Angus saa aarteen, mutta joutuu luovuttamaan sen valtiolle. Myöhemmin Angus myy jokilaivansa Roopelle ja viettää eläkepäivänsä tehden sarjakuvia, joissa hän liioittelee voimiaan ja urotekojaan.

Angus esiintyy myös tarinoissa Uponneet jokilaivat ja Hämäyksen hurrikaani. Anguksen valokuva näkyy myös tarinassa Ankkapalatsin erakko.

Tosta siis "Hiidenkirnun" nimi on tullut!

92Sakari
Seuraa 
Liittynyt28.4.2010

Tykkään tehdä sarjakuvia ja oikeestaan oon tehnyt neljää sarjakuvaa, mutta kolme "aktiivisemmin".

Niistä eka, vanhin ja pääsarjakuvani kertoo kahesta tyypistä ja niiden koirasta, joille sattuu ja tapahtuu kaikkea hauskaa. Oon myös tehny  paljon sanaleikkejä siinä sarjakuvassa. Olen tehnyt sitä joskus vuodesta 2007/2008 asti ,ja siinä on jotakuinkin 110 strippiä jo.

Toinen sarjakuva kertoo pikku otuksesta joka asuu kyberavaruudessa/tietokoneessa ja on masentunut ja sarkastinen. :D Sitä en oo tehnyt kovin paljon, eikä se oo aktiivinen kovin.

Kolmas sarjakuvani, jonka aloitin kesällä 2011, kertoo eräässä mielikuvitusmaassa asuvista mutantti-ihmis-eläin -olennoista. Se on kenties kivoin sarjakuvani. Siinä seikkailee mm. hännätön kissa, joka osaa hypnotisoida ja puhuva ja elävä heinähanko. Teen tätä sarjakuvaa A4-kokoisille papereille sinisiin vihkoihin. Tarinoita on jotakuinkn 40-50.

Sitten neljäs sarjakuvani, jonka piirtämisen aloitin tässä kevät-kesällä 2012 kertoo pääosin eräistä mummosta, vaarista ja kärpäsestä sekä on siinä sitten semmosia hahmottomia vitsejä eri tapahtumista. Eniten siitä mummosta. Piirrän sitä noin A6- tai A7-kokoiseen vihkoon, ja sarjakuvat on yleensä yhden ruudun mittaisia vitsejä, kuten kärpänen on kiivennyt sokeripalan päälle ja kiinnittää lipun huipulle, kuin joku vuorikiipelijä. :9 Tai kuten mummo ajaa mopollaan päin punaisia kaahaten. Tää sarja

on vähän niikun tarkotettu jossain sanomalehden nurkassa julkastavaksi, mutta eihän tää mihinkään lehteen pääse. :)

Sakari täällä terve!

Vierailija

mulla on viittä eri sarjista, 4 niistä kertoo koirista ja 1 susista. aloin tehä ensimmäistä jo 2007, ja pidän siitä eniten. päähahmona on mame-niminen koira.

Vierailija
Rapkissa

voi kiva se linkki ei toimi super kiva.

t:rapkissa tuplapostauksesta pitäisi tehdä biisi jo kun niitä oikein satelee päälleni.

Nii se ei toiminnu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat