Kysymys keräilykansioista

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

AA-keräilykansioita ovat perinteiset keltaiset, ja nämä uudemmat punaiset.

Kysymyksiä minulla on useita.

1. Minä vuonna keräilykansiot tulivat yleensäkään myyntiin? Ilmeisesti -70 luvun puolivälissä mutta mikä olisi tarkka vuosi?

2. Keltaisen keräilykansion kannessa tiedän olevan Aku autoineen. Mihin vuoteen saakka kansikuva on ollut tämä myydyissä kansioissa? (noin -90 luvun puolivälissä, mutta se tarkka vuosi taas kiinnostaa.

2a. Liittyy edelliseen kysymykseen. Seuraava keltaisen keräilykansion kuva on Aku taikurina. Viimeinen vuosi jolloin sitä myytiin oli ilmeisesti -99, mutta mikä oli ensimmäinen vuosi?

3. Vuonna 2000 tuli punainen kansio myyntiin, jossa on kansikuvana kirjapino. Montako vuotta tätä kansiota myytiin, eli mikä oli viimeinen myyntivuosi tälle? Tämän jälkeenhän on vaan tämä nykyinen punainen kansio.

4. Onko olemassa muita virallisia keräilykansioita kuin

- keltainen kansio jossa Aku autoineen

- keltainen kansio jossa Aku taikurina

- punainen kansio jossa kirjapino

- punainen kansio, nykyversio

Kiitos, jos tiedät.

Kommentit (10)

A r s k a
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lisäksi on Roope-setä-lehtien kansio, en ole aivan varma, minä vuosina sellaista sai, mutta joskus 80-luvulla varmaan. Keltainen, jonka kannessa sama kuva kuin ensimmäisen Roope-sedänkin kannessa. Yhteen mahtuu 6 lehteä eli puolen vuoden roopet. Itselläni on kaksi sellaista, onko täällä muilla sellaisia? 

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Täällä Akkarin virallisella kotisivulla käy nuorta porukkaa, joten täällä ei oikein tuollaisiin kysymyksiin osata vastata. Pitäisi olla oikeastaan enemmän asiaan perehtynyt, jotta vosii kysymyksiisi vastata.

Kvaak nimisellä sivustolla pyörii kuitenkin enemmän tälläisistä asioista tietävää porukkaa, joten sinun kannattanee kysyä sieltä josko joku tietäisi vastausta kysymyksiisi! :)

www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?PHPSESSID=1167b597ad0c6d173714d50e7cd1...

Annan tämän ketjun olla kuitenkin vielä auki josko joku sattumalta edes johonkin kohtaan vastauksen tietäisi.

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Vierailija

Kiitos paljon tuosta kvaak.fi tiedosta. Olenkin ihmetellyt juuri tätä asiaa, että onko tällaista enempi "keräilijä" foorumia olemassa ja tietoa. Sinänsä kiva nämä avaukset, että montako akuankkaa hyllyssä on, mutta kun haluaa tietää paljon enemmän ;)

Whee
Seuraa 
Liittynyt23.8.2012

1. Omia Akuja tutkiessa löysin ainakin -75 vuodelta jo kansiotilauslapun.

2. Pitää tarkistaa kunhan pääsen kotiin.

3. Ekaa punaista taidettiin myydä vain 2 vuotta.

4. Keltaisia; Akun auto 313, Aku taikurina ja Aku ompelemassa.
 Punaisia; Aku kirjapinon vieressä, Aku nauraa, Akulla perusilme ja tämä uusi Aku nauraa kippurassa.

Whee
Seuraa 
Liittynyt23.8.2012

Tässäpä yleispätevä vastaus kansioista

Akun auto; Ensimmäistä kansiota on omien tutkimusteni mukaan ilmestynyt 75-95. Vaikka kansikuva on pysynyt samana niin eri vuosina ilmestyneet kansiot ovat erilaisia ja itsellä onkin noin 15 erilaista.

Aku taikurina kansio oli myynnissä 96-98, joista olen löytänyt 3 erilaista mallia.

Aku ompelemassa ompelukoneella oli lyhyt ikäinen. Myynnissä vain -99. Itsellä 2 erilaista.

Aku lehtipidon vieressä kansiota oli vuosina 2000-02. Kansio muuttui taas puolivälissä vuotta.

Naurava Aku vuosilta 02-06.

Perusilme Aku 07-11.

Kippurassa naurava Aku on nyt tämän vuoden tuotoksia.

StapioV
Seuraa 
Liittynyt16.8.2012

Itselle tuli A.Ankka lehti tuolla 80/90 luvun vaihteessa. Laskun maksoivat vanhemmat ja he olivat sitä mieltä, ettei kansioita tarvita. Noh, nyt tuli vinttiä tyhjentäessä löydettyä lehdet laatikoista ja tekisi mieli laittaa ne kansioihin usuinta luku hetkiä helpottaakseni... mutta saako näitä keltaisia enää ostettua mistään... ankkapuodissa ei näytä olevan kuin näitä punaisia.

Whee
Seuraa 
Liittynyt23.8.2012

Saahan niitä vanhoja keltaisiakin vielä kun katselee huuto.netin sivuja. Aina välillä myyntiin tulee 5 kansion nippuja. Aku Ankka ja huuto.net on Sanoman omistuksessa, joten uskaltaudun vähän vinkkaamaan oikealle suunnalle kansio metsästykseen.

Vierailija
Whee

Saahan niitä vanhoja keltaisiakin vielä kun katselee huuto.netin sivuja. Aina välillä myyntiin tulee 5 kansion nippuja. Aku Ankka ja huuto.net on Sanoman omistuksessa, joten uskaltaudun vähän vinkkaamaan oikealle suunnalle kansio metsästykseen.

Joo olen itekkin nähyt niitä keltaisia divarissa.

Ps:joskus on tullut Roope kansiotakin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat