Vankila-roolipeli

Seuraa 
Liittynyt23.6.2012

Koska kaikki yllyttivät, niin teen nyt tämän kuukauden roolipelin Roussan sijasta. Kuten aiemmin sanoin minulta tulee hieman historiallinen vankila roolipeli, joka sijoittuu Ranskaan n. 1820-luvulle. Roolipelini idea kiteytyy siihen että kaikki roolaajista luovat varkaan, joka on tehnyt rikoksen minkä hyvänsä ja onnistunut väistämään giljotiinin ja joutunut Ifin linnakkeesee, meren keskelle. Se tästä johdannosta ja sitten vähän muihin asioihin.

Roolaus paikat:

Ifin linnake: Kuten aiemmin kerroin aloitamme täältä suuresta kivilinnakkeesta, oman aikansa Alcatraksesta. Tänne linnakkeeseen hahmot eli varkaat ovat joutaneet tehneensä vakavan rikoksen.

Marseille: Jännittävä rantakaupunki Välimeren rannalla. Marseille kätkee sisälleen salaisuuden jos toisenkin. Runsaasti autio taloja, rikkaita, turisteja, vaaroja, viranomaisia ja muita varkaita. Lähes täydellinen roistolle. Marseillen laitakaupungissa on matalia vuoria, ja toivoisin että niitä ei lähdettäisi ylittämään ellei ole pakko.

Saaret: Marseillen rantojen lähettyvillä sijaitsevia pieniä saaria. Toiset ovat paljaita kallioita ja osa palmuparatiiseja ja jotain siltä väliltä.

Kamalaa jotain pitkitettävää olisi keksittävä, kun ei ammateista voi laittaa ja ei viitsi kertoa kamalasti mistään sen ajan Ranskasta. Kaikkihan sen tietävät että silloin ei ajettu autoilla ja ihmiset tapettiin giljotiineillä.

No aloituslomake:

Nimi:

Ikä:

Sukupuoli:

Langetettu vankeustuomio:

Rikos, jonka on tenhyt(HUOM. ei pakollinen jos haluat salata sen tai hänet on lavastettu):

Ollut vankilassa:

Tilanne ennen vankilaa(oliko perhe? Työ? yms.):

Muuta:

Kai siinä tärkeimmät... Jos keksit jotain, niin muistuta minua.

Ja säännöthän ovat nämä:

Roolaus muoto on joko minä- tai hänmuoto.

Roolaus tapahtuu imperfektissä tahi sitten harvemmin ropeissa käytetyissä perfektissä tahi pluskvamperfektissä. Eli ei: Olen tässä nyt.

Kyllä: Olin siellä silloin

kyllä: Olen ollut vankilassa silloin.

Kyllä Olin ollut siellä silloin.

Roolaus /-merkkien väliin.

Kunnioita muita roolatessasi muita ja pidä itsesi tasa-arvoisena muiden roolaajien kanssa.

Lue nämä säännöt ja Foorumin säännöt kertaalleen läpi.

Jos jotain epäselvää on niin nykäise hihasta.

Oma hahmoni:

Nimi: Edmond Dantés (ei ei tämä ole Monte criston-kreivin oikea nimi...ehkä)

Ikä: 24

Sukupuoli: Mies

Ollut vankilassa: 6 vuotta

Rikos: Lavastettu syylliseksi

Tuomio: Elinikäinen

Ennen vankilaa: Omasi tyttöystävän Marien. Perhe kuollut

Muuta: Ulkonäkö on muuttunut vankilassa niin paljon, että vain Marie tunnistaa hänet. Ulkönäkö on melko rujo, mutta omalla tavallaan komea. Luonne on viisas ja uskollinen.

Mukavia roolaushetkiä!!

Tsupikki ;D :3

Sivut

Kommentit (402)

Jez02
Seuraa 
Liittynyt15.12.2010

Jippii!

Nimi: Frank de Rein

Ikä: 29

SP: Mies

Ollut vankilassa: 3,9 vuotta

Rikos: Ryöstänyt veljensä Francois:n kanssa laivoja

Tuomio: 4 vuotta

Ennen vankilaa: Siis tätä reissua? Elänyt lapsuudensa isänsä Henryn ja Francoisin kanssa. Kun Henry kuoli, Frank ja Francois lähtivät ryöstöretkille.

Muuta: Elää veljensä kanssa samassa sellissä ja on juuri pääsemässä pois.

Don't waste your time, or time will waste you

Vierailija

Oukkelidoukkeli, tästä se lähtee:

Nimi: Sonya Anagu

Ikä: ööööö.... jotain 20 ja 14 väliltä tai en mää tierä...

SK: No arvatkaa. Eli nainen.

Ulkonäkö: Piktät, suorat tummanruskeat hiukset, ei hirveän pitkä mutta muodokas yms, vaalea iho ja sinivihreät silmät, kaunis taas vaihteeksi. Pukeutuu jotenkin.

Luonne: ailahteleva ja välillä hiukan ärsyttävä, itsepäinen ja kavala, plaa plaa plaa...

Ollut vankilassa: ..........

Rikos: murhia, ryöstöjä, yms.

Tuomio: Elinikäinen kaiiiiii....

Ennen vankilaa: palkkatappaja

Muuta: kasvoi orpona ja päätyi palkkatappajaksi & mestraivarkaaksi, jäi kuitenkin kiinni jokin aika sitten...

Jaa sitten pitäisi vielä saada aikaan jonkinlainen alkoitusroolaus. Mutta minulla ja Lucarilla oli muistaakseni suunnitelmia tähän ropeen joten meikäläisen pitänee odottaa häntä....... Roolaa pian tai tulen hopolaan valittamaan!!! XD

-Kia K

Vіerailija
Seuraa 
Liittynyt29.4.2010

Wikipedian mukaan Edmond Dantés on Monte Criston kreivin oikea nimi.

Nimi: Antoine Grillet

Ikä: 23

Ollut vankilassa: 5 vuotta

Rikos: Lavastettu syylliseksi (en muuta keksinyt)

Tuomio: Elinikäinen

Ennen vankilaa: Kukaan ei tiedä.

Muuta: Älykäs

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

Nimi: Renard Avillain
Ikä: 26
Ollut vankilassa: 2 vuotta
Rikos: tappoi "vahingossa" noin kaksitoista ihmistä räjäyttäessään kassaholvia Pariisissa
Tuomio: elinkautinen
Ennen vankilaa: ryösteli ympäri Ranskaa ja jäi kiinni em. kaupungissa tapettuaan pankin asiakkaat
Muuta: vasta siirretty pois jostakin random-vankilasta koska äityi epämukavaksi; ei tutustunut vielä kehenkään, pääsi pois eristyksistä vähän aikaa sitten. Joutui eristyksiin hirtettyään vartijan nenäliinalla.

snʇıoɾɹıʞǝll∀

Vierailija

Lucar, muistatko suunnitelmamme.......? No ja aihan sama... (Lucarin mahdollinen reaktio: jaa mikä suunnitelma? XDXDXDXD)

-Kia K

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

En muuten ole Hopolassa. En ole ollut viikkoon. En mä siellä hengaa vaan pelailen, luen ja ennen kaikkea roolailen :)

/Renardia raahattiin käsiraudoissa kohti selliään.
"Pitikin hankkia käyttökielto nenäliinoille", mies mutisi ja niisti hihaansa./

Löllerö.

snʇıoɾɹıʞǝll∀

Vierailija

Ja hahmotiedoissani on virhe, piti kirjoittaa numeron 14 sijasta 24, mutta saattaa olla vanhempikin.

Sori tuplapostaus & lyhyt viesti vaikka ei sitä varmaan tarvitse pahoitella vaiiii...?

-Kia K

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

Njaa mikä suunnitelma? Linkkaa ropetopicin sivu, en muista niin vanhoja juttuja _:[
Mitäs suklaakalentereita ankisteilla muuten tänä vuonna on? Offtopic, mutta pidentääpähän viestiä.

snʇıoɾɹıʞǝll∀

Vierailija

/"Nenäliinat kielletty". Vanha mies työnsi kyltin pehmeään maaperään erään vankilan edustalla. Samaan aikaan ohi ajoivat hevoskärryt joiden kyydissä oli kahlittuna nuorehko nainen. Naisen taju oli kankaalla, arvatenkin siksi jotta hän pysyisi aloillaan. Kärryt ajoivat vankilan porteitsa sisään ja nainen potkaistiin kovakouraisesti alas kärryiltä./

Pitää meennä, tuli vieraita. XP

-Kia K

Vіerailija
Seuraa 
Liittynyt29.4.2010

Korjaus. Poistakaa edellinen viestini.

Nimi: Antoine Grillet

Ikä: 23

Ollut vankilassa: melkein 3 vuotta

Rikos: ryöstöjä

Tuomio: 3 vuotta

Ennen vankilaa: Kukaan ei tiedä. Antoine on pysynyt tuntemattomana mestarivarkaana ennen kiinnijäämistään.

Muuta: Älykäs

Roolipelin ideasta tulee mieleen Siipimies. Tosin se sijoittuu Salteesaarille Irlantiin.

Vierailija

Siis se että meidän hahmomme olivat työpari mutta minun hahmoni jätti siun hahmosi haavoittuneena (ei minun hahmoni takia) jonnekkin miksi tämä otettiin kiinni ja minun hahmoni lähti karkuun ja jäi kiinni vatsa nyt. Ja kirjoitin "vastan" tarkoituksella väärin. ;D

Disney-ropeen!

-Kia K

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

Siipimies on tosi hyvä kirja :)
Minkä ikäinen olet, ukuku?

/"Hän oli hyvä mies", vartija sanoi kyynel silmäkulmassa ja hautasi sininaamaista miestä jolla oli nenäliinanhituja paidallaan.
Nainen raahattiin sisälle.
"Vai niin, vanki 1347, Sonya Anagu. Joudut jakamaan sellisi vangin 1345:n, Renard Avillianin kanssa. Pidä nenäliinasi piilossa", tuolilla istuva juopunut mieshenkilö mutisi väsyneenä.
"Mitä tapahtui vangille 1346?" Sonya kysäisi.
"Hänet hukutettiin vessassa. Pidä huoli, ettet ole samaan aikaan tarpeillasi kuin Avillian."/

snʇıoɾɹıʞǝll∀

kääpiöhamsteri
Seuraa 
Liittynyt12.12.2011

ookoo, kiitii vaan kp

Mut tuun mukaan ihan vain vattuillakseni.

Nimi:John Cutter

Ikä:35

SP:mies

Ulkonäkö:sama kuin aina

Luonne:hiljainen

Ollut vankilassa:6 kertaa

Rikos:Murha->vankila pako->pidennetty tuomio

Tuomio:25+25=50 vuotta

Ennen vankilaa:Thief I mean varas

Muuta:Jäi kiinni juna ryöstöstä jonka yhteydessä tuomittiin murhasta.

Nyt nyin fiktiivistä hihaa:

1.siis roolaus tapahtuu menneessä muodossa:pertti oli istunut...

2.miks tässä ei voi olla vartija tai vastaava?

Ja vielä, taian tehä sen oman versioni vankila-ropesta.

kukas muukaan, kuin kääpsätin vm varmasti joku

Vierailija

Nimi: Red Jacob Jones

Ikä: 20v.

Rikos: Oli mukana Ottawan valtiosa toteutetussa suuressa siirappiryöstössä.

Ollut vankilassa: 5 vuotta.

Tuomio: 10 vuotta

Ennen vankilaa: Asui Ottawassa ja oli ahkera sekatavarakauppias ennen kuin ajautui pois kaidalta polulta ja osallistui Suureen siirappiryöstöön.

Muuta: Suuren siirappiryöstön jälkeen rosvot kuljettivat siirapin Ranskan Marseilleen, mutta satamassa laiva törmäsi kallioon ja upposi. Red oli ainut pelastunut ja joutui vankilaan.

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat