Joulumanteli

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Uusimman Aku Ankan (AA... no ihan sama en nyt löydä sitä) mukana tuli Joulumanteli. En ymmärrä, miksi se aikanaan lopetettiin, kun lehdessäkin luki että se olisi ollut parasta ihmisten joulussa silloin. Eli laittakaa tänne ihan mitä vaan kommentteja liittyen Joulumanteleihin.

Kommentit (12)

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012
kaktusmies

Mistä se siellä takana oleva lause on?

http://www.akuankka.fi/artikkeli/tietolaari/ajankohtaista/jouluperinteit...

Tuon artikkelin lopusta löytyy vastaus kysymykseesi.

Itse en oikein ymmärrä miksi on alunperinkään pitänyt välillä tehdä jouluparaatia ja välillä taas joulumantelia, miksei olisi vain alunperin tehty toista noista ja pidetty sitten se perinne koko ajan. En ole vielä tuota joulumantelia lukenut, pitää katsella myöhemmin...

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Vierailija

Aika hyvä oli toi joulumanteli. Sopivan paksu ja ihan hyviä tarinoita. Meni sen lukemiseen noin 30-40min.

Toivon että niitä tulisi enemmän niinku joka vuosi.

Whee
Seuraa 
Liittynyt23.8.2012

Lainaus:

Uusimman Aku Ankan (AA... no ihan sama en nyt löydä sitä) mukana tuli Joulumanteli. En ymmärrä, miksi se aikanaan lopetettiin, kun lehdessäkin luki että se olisi ollut parasta ihmisten joulussa silloin. Eli laittakaa tänne ihan mitä vaan kommentteja liittyen Joulumanteleihin.

Joulumantelihan ei kadonnut mihinkään. Lehden ideahan on, että se on loppuvuoden tilaajalahjaekstra ja ajansaatossa lehti kehittyi ja ilmestyi eri formaatteina. Lehti jatkoi ilmestymistään mm. seuraavilla nimillä; Bambi, 101 dalmatiankoiraa, Liisa ihmemaassa, jouluparaati jne. Myöhemmin nimitys muuttui 52b lehdeksi ja 2000-luvun lopulla jouluparaatiksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat