Musiikki harrastuksena

Seuraa 
Liittynyt25.5.2012

Joo, elikkäs tein uuden tällaisen Hiidenkirnun ehdotuksesta, kun vanha oli väärässä osiossa.

Elikkä tulkaa tänne kirjoittaan jos harrastatte jonkun instrumentin soittamista.
Mä harrastan kitaran soittoo ja oon opiskellu Vanajaveden-opistossa puoltoistavuotta, oma bändi on semmonen pieni koulubändi, ollaan soitettu bändin kaa kykypäivässä, ite oon ollut kahdella keikalla kaverin kaa soittamassa.

Olen myös kirjoittanut kavereiden kanssa sellaisen oman turvallisuusbiisin kun "Heijastin-rap". Ollaan esitetty koko koululle se, ja tarkoituksena olisi tehdä lisää räppejä tulevaisuudessa.

Kirjoittakaa myös muuta tietoo et kauan oot soittanut ynnä muuta.

Vanhassa topicissa oli jo keskustelua, että onko tää samanlainen kuin Musiikki-topic, niin tää on pyhitetty täysin musiikin harrastamiselle.

Niin ja linkki alkuperäiseen topiciin:

http://www.akuankka.fi/keskustelu/27666/ketju/harrastatko_musiikkia_

Kommentit (13)

Valdonado
Seuraa 
Liittynyt25.5.2012

Kuka lienee mystinen Vierailija?

Joo-o, Elikkäs onko kukaan musiikkia harrastava ihminen soittanut arpeggioita, eli murtosointuja? Itse olen soittanut, ja vihaan niitä yli kaiken. Soinnutkin on vaikeita, niin arpeggiot sitten.

Vierailija

Kitaraa soitan epäsäännöllisen säännöllisesti, yleensä musiikintunnilla ja kotona silloin kun iskä antaa lainata kitaraansa. Juuri tästä syystä tahtoisinkin oman... On tosin täysin musiikinopeni ansiota että innostuin kitaran soittamisesta, alakoulussa en tajunnut hommasta mitään eikä edes kiinnostanut tajuta. Yläkoulussa tilanne vain muuttui, opetuksen tasossa on oikeasti huimia eroja. En halua takaisin alakouluun, kiitos vain. (Ei alakoulussa mitään pahaa tai huonoa ole, mutta joo....)

-TF-

Magia00
Seuraa 
Liittynyt23.2.2012

Itse soitan pianoa, mukava harrastus. En ole mikään kummoinen soittaja, mutta osaan soittaa ihan perustavalla nuoteista. Opetuksessa soitin 1/2 vuotta, mutta kyllästyin siihen enkä halunnut opetella niitä mistä en tykännyt. Opetuksessa mulla meni koko pianonsoiton ilo. Pianonsoitosta on paljon iloa itelle ja myös muille. Esim meidän entisessä luokassa oli piano ja sitä sai soitella välkollä. Usein kaverit antoivat joitain nuotteja mistä pitivät (mm. Se yksi biisi hobitista, oopperan kummituksesta se ihme tunnari, vaaaleanpunainen pantteri ymsyms).

Nykyään soitan mistä pidän, ja harjoittelen myös mistä pidän ja yleensä jos kuulen jonkin hienon kappaleen selvitän nuotit ja opettelen :). Meillä on semmoinen hieno ja laadukas yamaha jota pystyy soittamaan myös kuulokkeilla (ei ole silti sähköpiano) ja se onkin ehdottomasti suosikkipianoni mitä ikinä olen soittanut. Sen ääni kuulustaa kovin flyygelin ääneltä ja koskettimet ovat kevyet.

raivo_ankka
Seuraa 
Liittynyt10.11.2009

Akustisen kitaran sain joululahjaksi, ja sitä soittelen. Milloin ahkerasti ja milloin vähä vähemmän ahkerasti.. Mulla on monia juttuja vielä oppimatta, kun itekseni koko hommaa teen. Harjottelu tekee mestarin ja iskä auttaa! Ens vuonna ehkä ihan tunneille pääsen. :)

Suunnitelmissa olis että hankkisin sähkökitaran, tällä hetkellä riittäs rahatkin ihan laadukkaaseen kitaraan. Mut mietin tätä tosi perusteellisesti etten myöhemmin tuu katumapäälle. :D

Aape
Seuraa 
Liittynyt5.7.2010

Mä oon oikeastaan jo ainakin 5 vuotta tiennyt, että musiikki tulee olemaan mun elämäntyö :D Piano on siis virallinen harrastus, mutta tuskin musta pianistia tulee, sillä suurin haaveeni on tulla Kansallisoopperan ylikapellimestariksi ja säveltäjäkin musta olis tulossa ;)
Että silleen...

Valdonado
Seuraa 
Liittynyt25.5.2012
Aape McRonkka1

Mä oon oikeastaan jo ainakin 5 vuotta tiennyt, että musiikki tulee olemaan mun elämäntyö :D Piano on siis virallinen harrastus, mutta tuskin musta pianistia tulee, sillä suurin haaveeni on tulla Kansallisoopperan ylikapellimestariksi ja säveltäjäkin musta olis tulossa ;)
Että silleen...

Hyvä että olet löytänyt sen "minusta tulee isona"- ammatin! :D

Lupaan tulla sitten katsomaan ohjaamaasi oopperaa muutamien vuosien päästä. ;D

Mäkin haluaisin tehdä ihan oman biisin, olisi hieno säveltää ja sanoittaa se ihan itse. Jotakin olen alustavasti jo säätänyt kaverini kanssa. (kaverini on 18-vuotias Turbo Pascalin rumpali, YouTubeen "Turbo Pascal - Magic Keys of My Moped", ette huomanneet piilomainostusta) 

Saa sitten nähdä tulevaisuudessa että tuleeko musta muusikkoa/lauluntekijää, ja minkälaisia kappaleita sitten teen. :) Onkos täällä muita mun ja Aapen lisäksi ketkä haaveilevat tekevänsä joskus työtä musiikin parissa? 

- Valdonado -

~wulffi~
Seuraa 
Liittynyt30.7.2011

Minä soitan pianoa musiikkiopistossa. Yritin hakea soittamaan viulua, mutta opettajalla oli kädet täynnä töitä. Piano oli sitten niin kuin toisella sijalla ja pääsin sitä soittamaan. Ehkä yritän hakea uudestaan viuluun ja jätän pianon, mutta saapa nähdä miten käy. Meillä on yamaha sähköpiano se on jo ollut meillä kauan. Meillä on myös kitara ja harmonikka joita en soita, siskoni on joskus soittanut mutta ei enään soita.

wulffi*

Hopolainen
Seuraa 
Liittynyt23.11.2009

Kvetha Fricäya.

Itse olen harrastanut klarinettia jo ties kuinka monta vuotta. Tämä on pääinstrumenttini, ja hyvin, hyvin hieno soitin. Lisäksi, koska olin ala-asteen kolmannen, neljännen, viidennen ja kuudennen luokan musiikkiluokalla, osaan soittaa ihan hyvin nokkahuilua.

Tilasin STL Ocarinalta okariinan tässä vähän aikaa sitten. Olen tuotakin instrumenttia halunnut opetella jo kauan, joten nyt päätin sitten ostaa sen, ja ruveta harjoittelemaan. Lisäksi haluaisin myös opetella säkkipillejä, mutta ehkä ei vielä. :D

Atra gülai un ilian tauthr ono un atra ono waíse sköliro frá rauhtr!

-T@ikis

"Why do we fight?
To protect home, and family.
To preserve balance, and bring... harmony.

For my kind, the true question is:
What is worth fighting for?"
-Chen Stormstout

fauntleroyduck
Seuraa 
Liittynyt5.10.2013

Pääinstrumenttini on viulu, mutta olen musiikkiluokalla, joten osaan soittaa hyvin rumpuja, ja meilläkin on rummut, minun omani. Klarinetti on kyllä myös hyvin hieno soitin. Samoin viulu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat