Piirtelettekö sarjoja itse?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Niin, Piirtelettekö vapaa-ajallanne sarjakuvia ja erityisesti ankkasarjakuvia? Jos piirrätte niin keksittekö juonen itse vai piirrättekö valmiita sarjoja? Entä minkälaisia välineitä käytätte sarjakuvien piirtoon?

Piirrän usein kotona Ankkasarjakuvia. Se on minusta rentouttavaa ja hauskaa. Piirrän usein Ankkoja, mutta hiiriä on minusta helpompi piirtää. Keksin itse uusia sarjoja ja piirrän sarjani A4-paperille. Olen kyllä miettinyt, että ostaisin A3-paperia, sillä sille on kuulemma helpompi piirtää, ainakin Akkarisivuston piirroskoulun mukaan. ;) Piirrän sarjani puhtaaksi ohuella mustalla tussilla, mutta en oikein tiedä, millä minun pitäisi tussata kaikki värit. Maalaanko vai ostanko tusseja? Tiedättekö te, kaipaisin neuvoja.

Sivut

Kommentit (49)

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Minä piirrän ihan vain lyijykynällä kuvat suoraan valmiiksi. En siis koskaan luonnestele. Paitsi kerran luonnostelin enkä ole sen jälkeen luonnostellut. Pitäisiköhän tänään kokeilla uudestaan? Teen omaa Aku Ankka lehteäkin, joka on ilmestynyt kahden vuoden ajan seitsemän kertaa. Sellainen 20- sivuinen läpyskä. Eli joku 70 sivua Ankka/Hiiri- sarjakuvaa vuodessa siis. Keksin tarinan aiheet yleensä osittain jostain muusta tarinasta. Esimerkiksi jos luen jotain Don Rosan tarinaa, keksin siitä aina jonkun idean. Mutten kuitenkaan tee tarinasta läheskään samanlaista kuin alkuperäisestä tarinasta josta olen idean keksinyt. Nyt tekisi mieli hirveästi piirtää, mutten keksi mitä piirtäisin.

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Vierailija

Ohhoh! :D

Entäs jos piirtäisit vaihteeksi Akkari-aiheisen kirjan. Siis tavallaan tavallisen kovakantisen, johon valitsisit teeman ja keksisit ja piirtäisit teeman mukaisia sarjoja(kuten esim ankalliskirjastot, joissa on aina joku teema niinkuin vaikka seikkailut ulkomailla yms). Tai sitten voisit keksiä uuden hahmon, ja tehdä hahmolle oman tarinan. (jos tarvit apua uuden hahmon kehittämiseen, katso vaikka keskusteluni "Keksi uusi hahmo Ankkalinnaan!" hahmokeskusteluista).

Mutta nämä ovat vain ehdotuksia, toivottavasti niistä on apua! :D

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Kerran kokeilin tehdä "kovakantista", mutten jaksanut keskittyä vain yhteen teemaan. Harkitsen silti asiaa, jos keksin jonkun hyvän teeman.. Hmm.. Hetkinen, voinhan minä niinkin tehdä että kun teen kymmenennen Akkarini, sen kunniaksi se onkin kovakantinen. Tai jotain. Eli oikeastaan se ei silloin ole Akkari, vaan teen kymmenennen numeron kunniaksi kovakantisen. Kantena voisi olla jotain paksumpaa paperia kuin tavallinen, jolloin se olisi vähän kuin kovakantinen. Menenkin tästä kantta piirtämään! (hetken päästä) :D

TouhuAku6
Seuraa 
Liittynyt28.11.2012

Minä olen tehnyt mutta aina kyllästynyt. Ehdottakaa mulle joku hyvä idea.

Olen bänneillä tuntemattomista syistä. Sanoo vain, että Kirjoitusoikeutesi on poistettu. Saisinko ne takaisin. Kiitän, jos saan.

TouhuAku6
Seuraa 
Liittynyt28.11.2012

Menenpäs katsomaan piirustuskoulua.

Olen bänneillä tuntemattomista syistä. Sanoo vain, että Kirjoitusoikeutesi on poistettu. Saisinko ne takaisin. Kiitän, jos saan.

Eliteist
Seuraa 
Liittynyt14.9.2011

Olen yrittänyt piirtää. Noin pari vuotta sitten haaveilin pääsystä ankkapiirtäjäksi (en tiedä miksi), mutta kyllästyin siihen ja aloitin oman sarjan piirtämisen. Olen tosin piirrellyt aina välillä jotain kuvia. Sain joululahjaksi jotain sarjistarvikkeita (harppia, viivaimia yms.).

okei...

Eliteist
Seuraa 
Liittynyt14.9.2011

//Anteeksi tuplaviesti.

Tuli varsinainen tarve vastata kysymykseesi cecci.
Eli, jos haluaa jäljestä tasaista, kannattaa käyttää tietokonetta.
Jos harjoittelee, voi tehdä värin myös esim. vesiväreillä.
Voit kokeilla sitä mikä tuntuu sopivimmalta.
Itse teen värityksen tietokoneella (suosittelen skannerin omistaville).
Jos aikoo saada sarjan julkaisukelpoiseksi (painoon), ei pitäisi käyttää värikyniä, vaan väritys
pitäisi tehdä, joko eri paperille tai tietokoneella (niinkuin mainitsinkin). Musta ohut tussi on
mielestäni ihan ok. Niin, jotkut piirtäjät suosivat A3:a, kun ei tarvitse ahtaa, mutta ei välttämättä
tarvitse A3:a ostella, jos on A4:a, voit laittaa kaksi paperia vaakaan, niin siinä sinulla on jo
A3-kokoinen papru. Ja jos skanneri on A4-papereille, voi kuvankäsittelyohjelmassa kuvat yhdistää.
Piirtelen sarjakuvia keksien juonen. Esimerkiksi jos katselen YouTubea, voin keksiä aiheen sanasta
"YouTube". Idea voi tulla ihan yllättäen: esimerkiksi musiikkia kuunnellessa, elokuvia katsellessa, kirjoja
lukiessa. Sarjakuvien piirtoon käytän kyniä (6B, 5B, 4B, 3B, 2B, B, HB, 2H, 3H, 4H, 5H, 6H), Faber-Castellin
kumia, M+R-teroitinta, Mapedin viivaimia, tusseja Sakura Pigma Brush ja Marvy 1800 DOUBLER, harpit ovat
Mapedin.

Eiköhän siinä ole jo jotain aluksi.

okei...

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Lainaus:
cecci: Oletko muuten koskaan yrittänyt saada sarjaasi julkaistuksi?
En. Kuinka nyt tällainen 12- vuotias poika voisi saada oman sarjan julkaistuksi, joka on vain nopeasti lyijykynällä sutaistu piirros, jonka tekstistä ei saa selvää Erkkikään, eikä sen kaverit.

Eliteist
Seuraa 
Liittynyt14.9.2011
Daniel10
cecci: Oletko muuten koskaan yrittänyt saada sarjaasi julkaistuksi?
En. Kuinka nyt tällainen 12- vuotias poika voisi saada oman sarjan julkaistuksi, joka on vain nopeasti lyijykynällä sutaistu piirros, jonka tekstistä ei saa selvää Erkkikään, eikä sen kaverit.

Ei se mahdotontakaan ole. Onhan eräs 12-vuotias poika julkaissut kirjan. Mc Kaxtahti nimeltään.

okei...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat