Tarinankirjoitus-kilpailu

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Joo tiedän että siihen (siis tämän kilpailun nimeen) ei tule väliviivaa mutta laitoin sne vain selkeyttämään... *Tää on tää mun perus topsunaloitus...*

MUTTA SIIS ELIKKÄ!!! Tarinankirjoituskilpa on täällä tääs, osa ehkä muistaa sen ja (suurin)osa ei, mutta joka tapauksessa, sain vihdoin ja viimein ratkaistua sen nimeltämainitsemattoman ongelman ja päätin laittaa topicin uudelleen pystyyn, toivottavasti nyt onnistuu paremmin... Asiaan ---------- > (Ja mihin tämä nuoli on osoittavinaan?)

Kuten älykkäimmät teistä varmasti jo otsikosta osasivatkin päätellä, kyseessä on tarinankirjoituskilpa ja tässä siis kilpaillaan aseina mielikuvitus sekä tietokoneen/kännykän/tabletin/minkä lie näppäimistö. Lyhyesti:

Kilpailu alkaa tänään, 3.3. 2013 ja kestää kymmenen viikkoa. Mukaan saa tulla aina ensi viikon lauantaihin asti, eli siis 9.3.

JUTUN JUJU:

näin ensimmäisellä viikolla jokainen mukaan haluava kilpailija ilmoittautuu mukaan ja kirjoittaa ensimmäisen "luvun" tarinaansa jonka aihe on "vapaa" mutta genre ennalta määrätty. Sunnuntaina äänestetään kolme parasta tarinaa, 1. paras, 2. paras ja 3. paras. Ensiimäiseksi tullut tarina saa kolme pistettä, seuraava kaksi ja kolmas yhden. Muut tarinat eivät tällä (tai siis ensi) viikolla saa pisteitä, mutta seuraavasta maanantaista perjantaihin kirjoitetaan toinen luku tarinaa, (ensimmäisellä viikolla aikaa on siis enemmän) minkä jälkeen lauantaina ja sunnuntaina äänestetään jälleen kolme parasta tarinaa. Näin jatkuu kymmenen viikkoa kunnes eniten kokonaispisteitä saanut tarina julistetaan voittajaksi ja sen kirjoittaja saa mainetta, kunniaa ja ehkä jopa hymiön.

ÄÄNESTÄMINEN

Joka viikon lopulla siis äänestetään kolmea parasta tarinaa (katso ylempää). Kuka tahansa saa äänestää mielestään parhaita tarinoita, myös kilpailijat, mutta omaa tarinaansa ei tietenkään saa äänestää ja kaikenlainen omaan pussiin pelaileminen on ehdottomasti kielletty.

Esim:

Käyttäjä X:n mielipide: paras tarina oli G, sitten Ö ja sitten F

Käyttäjä Y:n mielipide: 1. Ö, 2. G, 3. F

Käyttäjä Å: n mielipide: 1. Ö, 2. G, 3.F

Pistetilanne olisi esimerkkitapauksessa tälläinen:

1. = 3p saa tarina Ö

2. = 2p saa tarina G

3. = 1p saa tarina F

Eli vielä selkokielellä nille (eli esim. minulle) jotka eivät tuota tajunneet: jokainen halukas kertoo oman mielipiteensä tilanteesta, sitten eniten 1. tarinaksi valittu saa 3p, eniten 2. tarinaksi valittu saa 2p ja eniten 3. tarinaksi valittu saa 1p, muut tarinat jäävät ilman pisteitä. Joka viikon jälkeen pisteet lisätään entiseen pistemäätään, jne, jne, jne kunnes voittaja on selvillä.

Toivottavasti jutun juju on nyt selvillä mahdollisimman monelle, pahoittelen selostuksen sekavuutta.

HUOMAA:

•pisteitä ei saa antaa tarinalle josta ei ole kirjoitettu uutta lukua sillä viikolla

•tarinoita ei kopsata netistä eikä niiden ideaa pöllitä mistään

•älä hauku muiden tarinoita

•mukaan ei pääse keksken kilpailun

•yritä musitaa kirjoittaa uusi luku joka viikko mikäli olet kilpailussa mukana

ENSIMMÄINEN KAUSI ALKAA TASAN TARKKAAN NYT, TULE MUKAAN KUN VIELÄ EHDIT!

Ensimmäisen kauden genre on näin helpolta pohjalta matala fantasia, eli meidän maailmaamme sijoittuva fantasia.

Ja jos jotakuta kiinnosti niin määrään genren (eli tyylisuunnan) siksi, että tarinoiden vertaileminen olisi helpompaa: näin puolueellisuutta toivottavasti on vähemmän.

ENSIMMÄISEN LUVUN KIRJOITUSAIKAA ON SIIS 9.3 ASTI, ELI NYT KIRJOITTAMAAN!!!

Haluan vielä pahoitella viestin sekavuutta, olen oikeasti huono tekemään topiceja. Toivon mukaan kuitenkin tajusitte idean, oletta sentään fiksumpia kuin minä.

Mukavia kirjoitushetkiä kaikille!!!

-Tolkien-fani täällä taas-

Sivut

Kommentit (38)

Magia00
Seuraa 
Liittynyt23.2.2012

Kas. Tämä tuli jo, osallistun, vaikka en lue juur fantsua. Enkä osaa kirjoittaa tarinoita, mutta tulen silti, että oppisin edes joskus tarinankirjoituksen taidon. 

Minun tarinoita saa siis haukkua aivan vapaasti, kunhan perustelee ja kertoo miten asian voisi korjata!

Ja vielä yski kymysys... Laitetaanko se tarina jo nyt?

-magialta magiaa-

TouhuAku6
Seuraa 
Liittynyt28.11.2012

Voiko kirjoittaa jo nyt. Ja tottakai mukana.

Koulussa 36 tai jotain sinnepäin sivuja yhteen tarinaan kirjoittanut poika eli Yoshifani Yoshi is best!

Olen bänneillä tuntemattomista syistä. Sanoo vain, että Kirjoitusoikeutesi on poistettu. Saisinko ne takaisin. Kiitän, jos saan.

Vierailija
Yuk7on

Niin ja oliko luvun pituudella joku raja?

Luvun pituudella ei ole rajaa mutta mieluiten enemmän kuin kaksi lausetta.

Koulussa piti kirjottaa joku randomtarina, omastani tuli aikas maukas... xDDD

-TF-

TouhuAku6
Seuraa 
Liittynyt28.11.2012

Nyt ei keksi...huoh! No alkakooon!

"Lotus, Poseidonin poika"

Omistettu Yoshille:-) ja Rick Riordonille, joka on on mielestäni loistokirjailija.

Ensimmäinen luku: Lotus joutuu kaaokseen.

Minä olen Lotus, olen 12-vuotias poika. Minä pelaan videopelejä: Zeldaa, Minecraftia, Marioa ja sellaista. Minua kiusataan koulussa sen takia, koska minua pidetään outona. Minusta tuntuu, että itse maailma on outo. Sen takia, koska olen on nähnyt: kykloopin ja yksisarvisen. Minun ystäväni Jackson on myös outo. Hän on päässyt lehteen, koska hän oli nähnyt ufon! Mutta, sitten "muka paljastettiin", että se ei ollut totta. Sitten häntä oli haukuttu idiootiksi. Minä puolustan häntä. Häntä ollaan uhkattu, jopa uhkauskirjeillä. Minä uskon, että hän on nähnyt ufon. Mutta asiaan. Kun olin koulun kanssa syömässä, kävi jotain hyvin maagista. Siitä alkoi seikkailuni. Aloitin koulupäiväni kurjasti. Pahin kiusaajani Mark hakkasi minut, sitten hänen kaverinsa yrittivät hakata Jacksonin, mutta sitten huusin: -Lopettakaa. Te siis kerjäätte nenästä. -Ai jaa. Alatsä urppii mulle. umpi idiooti Mark sanoi minulle ilmeellä "Nyt sä kuolet". Mutta sitten tapahtui jotain outoa. Takaani vesi pomppi yllätäen Markin naamaan. Sitten sen jälkeen Mark huusi: -Nyt sä kuolet ja kivuliaasti! Mutta opettaja pysäytti hänet. Hänet vietiin rehtorin kansiliaan. Ihmettelin mitä kävi. Sitten Jackson tuli sanomaan: -Huono juttu. Kaaos.

Tähän päättyy romaanini ensimmäinen luku. Ehkä vähän kopsattu Percy Jacksonistä, mutta eroja tulee olemaan!

Olen bänneillä tuntemattomista syistä. Sanoo vain, että Kirjoitusoikeutesi on poistettu. Saisinko ne takaisin. Kiitän, jos saan.

Turha
Seuraa 
Liittynyt27.1.2013

Erik, koululainen.

Olen Erik, eeeii! tuolta ne taas tulevat! Olin kuljettamassa palloa maalia kohti, kuunnes kaikki neljäsluokkalaiset tekivät joukkotaklauksen. lihavin taisi tulla takaa, laihin vasemmalta, ja lihaksikkain oikeata. Siinä minä sitten makasin. Välitunnin jälkeen pääni oli kipeä taklauksen jäljiltä. Pitelin päätäni tehdessäni matikantehtäviä. -OOOUUUH! Voihkin, kun päätäni kivisti tajuttomasti. Selitin opettaalleni, miten jouduin joukkotaklauksen uhriksi, mutta opettaja kuuli, että vain taklauksen uhriksi. Neljäsluokan Veeti tuli opettajan käskystä sovittelemaan asian, koska sanoin, että hän taklasi minut. itku kurkussa jatkoin tehtäviäni. Sitten me sovimme. Olin vahingoniloinen, kun Veetillä oli raivoisa ilme kasvoillaan. Keskustelu käytiiin läpi sutjakasti.

Siinä oli ensimmäinen luku. Tämä on muuten täyttä totta, osa elämääni.

-Turhia topiceja jo vuodesta 2013!

A r s k a
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Voisihan tähän osallistuakin...

Aloitankin heti:

Sieltä se nyt tulee. Onko kortti mukana... Onhan se. Nooin... vilkku päälle, nyt se pysähtyy... Ovi aukeaa, astun sisään. Tervehdin kuljettajaa, bussikortti esiin, PIIP. Mistähän löytyisi vapaa paikka... Tuossa on tilaa. 

Istun, katson kelloa. 8:45. Mainiota, bussi on kerrankin aikataulussaan. Ensimmäisellä tunnilla matematiikkaa. Ei mutta... Perhana, jäikös se kirja sinne olohuoneen pöydälle? Nooh, eipä se maailmaa kaada.

Matka menee nopeasti, ja pian linjuri kurvaakin jo koulun pihalle. Mutta hetkinen... Mikä on tuo kummallinen pallo? Ja miksi kaikki autot leijuvat ilmassa? Eikä kukaan edes kävele vaan istuu tuolissa, jossa näyttäisi olevan jääkaappi, langaton internet-yhteys ja 32 tuuman tv-näyttö, navigaattori, varashälytin... Ei tämä nyt ihan normaalilta näytä.

Ja syykin selviää nopeasti, kun katson parkkipaikalla olevan auton katsastustarraa. Vuosi 2178!

jatkuu  

Magia00
Seuraa 
Liittynyt23.2.2012

No niin. Surkea tarinani tulee nyt:

Luonnon amuletti - osa 1, luku 1

Oli ilta. Satoi, tuuli ja myrskysi, ukkosti. Ilma oli mitä hirvein. Max raahautui ikkunan eteen ja katsoi vastakkaisen rivitalon ikkunoista sisään. Väki istui television, netin, pleikkarin tai muun tekniikan taidonnäytteen edessä.

Max ei ollut semmoinen kuin minä tai sinä - Max oli nimittäin jo sata, mutta oman ajanlaskunsa mukaan vasta 45. Siltä Max myös näytti ja 45 kymppisen kuntokin hällä oli, hyväkuntoisen 45 vuotiaan siis.

100 vuotta sitten maailma ei ollut tuommoinen. Jos oli semmoinen ilma kuin nyt, olisi istuttu takan edessä lämmittelemässä ja tarinoita kertomassa, äiti olisi paistanut leipää ja joku olisi käynyt puita hakemassa, eläimet olisi laitettu sisälle suojaan ja muutenkin hoidettu kuntoon. Nyt kaikki elämä oli tekniikan luona.

Ja vaikka myrskysi, Max nousi ylös ja lähti sateeseen mukanaan jotain tavaraa. Ja Max kulki sinne, minne missään nimessä ei olisi saanut mennä - pimeään metsään. Ja Max kulki syvemmälle ja syvemmälle. Mysrky alkoi laantua, ilma hämärtyä, mutta Max kulki vain eteenpäin vaikka hänen naama oli jo risuista verillä. Nimittäin sinne, minne Max kulki ei ollut teitä tai polkuja. Oltiin jo niin syvällä, että eläimetkin jäivät suosiolla lähemmäksi. Silti Max kulki - ilman mitään nykyajan mukavuuksia, huonot kengät jalassa ja viitta ympärille kietaistuna.

Kun oli melkein pimeä, Max saapui suurelle aukiolle. Aukion keskeltä kohosi koko metsän korkein mänty. Ja männyn juurella oli suuri musta kattila, oikeastaan semmoinen pata. Max otti kassistaan suuren lyhdyn ja tulitikut ja sytytti lyhtyyn tulen ja ripusti lyhdyn mäntyyn. Lyhdyn valossa Max näki kerätä kuivia risuja ja oksia suurten puiden alta. Ja padan alle Max ne kokosi ja sytytti tulen. Lieskat kohosivat männyn oksille asti, mutta mänty ei ollut siitä moksiskaan. Ja tämä mänty ei ollut mikätahansa mänty, vaan aidon taikuuden ja loitsujen puu, se oli jo 1000 vuotias, mutta ihmisten ajassa vain 100 vuotias.

Ja tulessa Max takoi hopeisen pyörylän, mustaa pataa vasten, ja se hopeakiekon max asetti padan päälle ja koristeli kauniin kivin ja arvometallein.

Aivan yllättäen taivas tummeni ja suuri, suurin salama koskaan iski tähän hopeakiekkoon, mutta kiekkoon osuttua salama aivan kuin olisi liuennut sen sisään. Max tiesi, että näin kävisi, Max oli nimittäin ainoa ihminen maailmassa joka vielä osaisi loitsua.

Mitä ihmettä tällä kiekolla sitten tehtäisiin, mikä oli sen tehtävä, miksi Max teki sen ja miksi juuri nyt? Vastaus on yksinkertainen:

maailma on liian tekninen, kaikki riippuu tekniikasta, luonto jyrätään ja viimeisinkin taikuuden kokoutuma, tämä suuri mänty, tuhotaan. Tekniikka ylittää luonnon - kirjaimellisesti. Ja sillain ei saa käydä. Luonto ei pysty puolustautua ja lopulta viimeinenkin luonnonsuojelualue katoaa. Ja Max luonnon puolesta oli tämän kiekon valanut.

-magialta magiaa-

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat