Kaikki sarjakuvat

Seuraa 
Liittynyt19.1.2013

Sain ohjeen, että tämä kuuluisi laittaa pulinoihin, koska täällä keskustellaan muustakin kuin Aku Ankasta. Jos tämä modejen mielestä on väärässä osiossa, niin eikös ne pysty sen jotenkin oikeaan osioon siirtämään.

Eli niin kuin otsikosta näkyy, täällä keskustellaan kaiken näköisistä sarjakuvista. Myös Aku Ankasta keskusteleminen on tietysti sallittu, mutta kunhan muita sarjakuvia ei aivan unohdeta. Kuitenkin topicin alkuperäinen idea on keskustella enimmäkseen muista sarjakuvista. Voi esim. kertoa mitä kaikkia sarjakuvia keräilee, mistä pitää, mitä lukee eniten yms. Tässä lista kaikista tuntemistani sarjakuvista(joita olen nähnyt/lukenut):

Aku Ankka, Mustanaamio, Karvinen, Tintti, Tex Willer, Korkeajännitys, Tom&Jerry, Ken Parker, Spider-Man, Marvel, Thriller ja paljon muita.

Tässä pieni tietopakkaus muutamista sarjakuvista(toivottavasti hyödyttää jotain):

AKU ANKKA: Walt Disney loi hänet vuonna 1934. Ensiesiintyminen elokuvassa Viisas Kana Kananen 9.kesäkuuta 1934. Koko nimi on Aku Fauntleroy Ankka. Pätkätyöläinen, yksinhuoltaja. Asuinpaikka useimmissa tarinoissa Paratiisitie 13, Ankkalinna. Hänen äitinsä nimi on Hortensia McAnkka, ja isänsä Aaron Ankka. Lisätietoja Wikipediasta.

MUSTANAAMIO: Mustanaamion(The Phantom) loi Lee Falk. Ensimmäinen sanomalehtisarjakuva ilmestyi vuonna 1936. Lee Falk käsikirjoitti tarinoita, ja Wilson McCoy piirsi. McCoy olikin Mustanaamion ensimmäinen piirtäjä. Mustanaamio-lehti lopetettiin Suomessa liian vähäisen levikkimäärän vuoksi, joka oli 3000. Mustanaamioita voi kuitenkin edelleen bongata divareista, ja fanien toivomuksesta Mustanaamio Spesiaali ilmestyy kauppoihin joka toinen kuukausi. Lisätietoja Wikipediasta.

Lähteet: Wikipedia

Mukavia hetkiä kaikenlaisten sarjakuvien parissa!

-Dipsy-

Miksiköhän kukaan ei lue Valtiopelin sääntöjä, kaikki vaan tulee mukaan jollain miljardin ihmisen ydinasevaltioilla?

Sivut

Kommentit (25)

Vіerailija
Seuraa 
Liittynyt29.4.2010

Löysin tänään vanhan Blake ja Mortimer -sarjan kirjan Aikakone. On aina niin hauska lukea 2000-luvun tieteiskuvitelmia 1900-luvulta. ”Valtavat ydinsodat riehuvat ympäri maapalloa”. :D

aw
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012
ukuku

Löysin tänään vanhan Blake ja Mortimer -sarjan kirjan Aikakone. On aina niin hauska lukea 2000-luvun tieteiskuvitelmia 1900-luvulta. ”Valtavat ydinsodat riehuvat ympäri maapalloa”. :D

He osasivat ennustaa Valtiopelin tapahtumat! DUN DUN DUUUN!

Herseman
Seuraa 
Liittynyt26.10.2012
aw
ukuku

He osasivat ennustaa Valtiopelin tapahtumat! DUN DUN DUUUN!

Varaa sanoa

-----------------------

Enivei, Lempisarjakuvani on Tintti, Lucky Luke, ja Fingerpori

....
Seuraa 
Liittynyt19.1.2013

Ykkössarjakuvani taitaa olla Mustanaamio. Mutta Aku Ankka on myös tosi hyvä, enhän muuten olisi tällä sivustolla. Sitä paitsi olen Aku Ankkaa keräillyt jo 2½ vuotta. Mustanaamiota ehkä vaan muutaman kuukauden. Olen kuitenkin saanut haalituksi 4 Mustis-albumia ja 50 lehteä. 

Kaikkia ei varmaan kiinnosta, mutta jos ette tiedä, niin Mustanaamio tunnetaan nimellä Vaeltava Aave.

Hassua muuten, että unohdin laittaa nuo 2 äsken mainittua sarjakuvaa: Lucky Luke ja Fingerpori.

Miksiköhän kukaan ei lue Valtiopelin sääntöjä, kaikki vaan tulee mukaan jollain miljardin ihmisen ydinasevaltioilla?

....
Seuraa 
Liittynyt19.1.2013

Lisää vastauksia, kiitos!

~wulffi~
Seuraa 
Liittynyt30.7.2011

Karvista ja Aku Ankkaa tykkään lukea, paitsi että akkari ei tule enään, mutta Karvinen tulee. Olen lukaissut myös vähäisen X-ryhmää ja Spidermanii. On Tom ja Jerry lehteä kaksi tai kolme kappaletta. Ihan hyviä lehtiä nuo kaikki mitä luettelin edes vähän lukeneeni. Onhan Koululaisessakin sarjakuvia, mutta ei niin hyviä mitä ihan sarjakuvalehdissä.

Itse en ole lukenut Mustanaamio sarjakuvaa enkä edes vilkaissut paitsi jossakin sanomaleehdissä on voinut olla srtippi jonka olen lukenut. Enkä ole lukenut myöskään Tinttiä, Lucky Lukea. Fingerporia olen nähnyt jotain srippejä ja lukenut. Olen jossain Dipsy kuullut tai lukenut, että sitä Mustanaamioo sanotaan "Vaeltavaksi Aaveeksi"... Eipä muuta...=)

Vierailija

Aku Ankka ja sen nykyään suurimmilta osin huonot tarinat eivät jaksa innostaa enää kovin paljoa, mutta muuta tulee paljon luettua. Mustanaamiosta pidän, itsellä hyllyssä useampi spesiaali ja kaksi ensimmäistä vuosikertaa kovakantisina painoksina. Kadun suuresti sitä, että tuli kiikutettua vanhat Mustanaamio-lehdet divariin. Nyt yritän paikkailla tätä virhettä, mutta tahtoo ne kirjat ja albumit olla nykyään niin tyyriitä. 

Hämähäkkimiestä luen säännöllisesti ja muutakin Marvelilta, jos Egmont niitä kovakantisina julkaisee, niin ostoonhan ne menevät, vaikka hiivatin kalliita ovatkin. Hyllyssä on kovakantisina Hämähäkkimiestä, Kapteeni Amerikkaa, Kostajia ja muuta. Jos ei muuten niin sitten tilataan tradena.

DC:n puolelta suurimmilta osin Batmania, englanniksi että suomeksi, milloin sitä nyt julkaistaan. Tämä kevät tosin näyttää, että kukkaro huutaa apua ennenpitkää.

....
Seuraa 
Liittynyt19.1.2013

Voit kyllä vieläkin korjata tekemäsi virheen. Divareista, ainakin minun lähiseudultani, löytyy paljon Mustiksia(siis lehtinä) varsinkin 1980-luvulta. Hinnat vaihtelee 0,50-3,50€ välillä. Sitten 1970-luvun Mustikset on jo kalliita, esim. vuodelta 79 oleva Mustanaamio saattaa maksaa 5€, kun taas vuodelta 75 oleva Mustis voi olla jo yli kympin. En ole koskaan lukenut Hämistä(vai onko se sen lempinimi?), mutta ehkä pitäisi pari ostaa, ja tutkailla, onko sitten minun makuuni. :D

Turha
Seuraa 
Liittynyt27.1.2013

Spiderman on paras marvel-sarjis mielestäni, ja näistä perus-sarjiksista aku ankka ja simpsoneita tykkään lukea. Fingerporikin on mieleeni, ja muut supersankarisarjikset ovat ok. Simpsoneista on muuten tullut sarjiksia, ainakin täällä ranuan kirjastossa on niitä.

-Turhis, ei mainita nyt taurielia koska se kuoli-

-Turhia topiceja jo vuodesta 2013!

....
Seuraa 
Liittynyt19.1.2013

Jännää muuten kun kesäkuussa tulee taskari nro 402, jonka nimi on: Fantom Ankan salaisuus, niin kiinnostavaa tietää millainen on Fantom Ankka.

Vierailija

Ei uusissa tarinoissa ole mitään järkevää asiaa Fantom Ankasta, jotain sössittyä tietoa kumminkin...

Kyllä parasta luettavaa ovat perus kirjat, esim LoTR, mutta sarjakuvista manga, piste. Akkarin taso on nykyään niin järkyttävän huono, kaksi muovikassillista akkareistani lähti viikko sitten eräälle nyt akkari-iässä olevalle pojalle ja uskon että hän on niistä iloisempi kuin minä. Varmaan lahjoitan enemmänkin muualle tai myyn divariin/antikvarioaattiin/kirpparilla. Ei vain jaksa Ankkalinnan tarinat enää kiinnostaa. Jostain syystä akkarin tuleminen vain ei ole loppunut vaikka tilaus on mitätöity, kai pitää odottaa seuraavaan laskutukseen... Ja jättää maksamatta... ;D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat