(5f4e152e-a335-46fb-9567-03e30f8ab439) - 5f4e152e-a335-46fb-9567-03e30f8ab439

Vierailija

This thread contains comments for topic "5f4e152e-a335-46fb-9567-03e30f8ab439" (id=5f4e152e-a335-46fb-9567-03e30f8ab439) which can be found in the [XXXX] portal.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Haha, olen niin iloinen tästä, vaikka Takaisin Klondikeen sarjan omistankin! Toivoisin, että Barksin sarjoja julkaistaisiin joskus jatkosarjanakin. Voisitteko julkaista Aku Ankka pelastaa Tyhjälän joulun 3-osaisena sarjana numeroissa 49-52 tänä vuonna? Kyseistä tarinaa ei ole Aku Ankassa vielä ollenkaan julkaistu, joten sen aika voisi olla tänä vuonna. KIITOS jos tuon julkaisette ja kiitos tästä Klondike -numerosta. Eikös Miguelin tarinan otsikko voi olla yksinkertaisesti Klondiken poika? :) Joo mutta hauskaa viikonloppua ja yritäppä keksiä joku hauskempi otsikko! :D

Vierailija

Anteeksi, minulla tulikin tuossa Tyhjälän joulu jutussa laskuvirhe, nimittäin jos kolmiosaisena sen julkaisee, niin numerot olisivat 50-52, ei 49-52 ;)

Vierailija

Joo, olisi tosi hyvä, jos jouluna julkaistaisiin joku Carl Barksin ikimuistoinen joulujatkis. Niitähän on monia. Tuo Aku Ankka pelastaa Tyhjälän joulun olisi kyllä todella hyvä, sillä sitä en ole koskaan lukenut ja kuulema ikimuistoinen tarina on kyseessä.

Vierailija

Minunkin mielestäni oli kiva idea tehdä akkari jossa oli vaan yksi tarina. Taikaisin Klondikeen on yksi lempi tarinoistani.

Vierailija

Olen samaa mieltä että Markun muiston kunniottamiseen oli hyvä tapa julkaista Klondike-sarja. Itse yllätyin aika paljon kun näin teksti-tv:stä että Markku Kivekäs on kuollut. Eihän hän niin kovin vanha ollut. In memoriam aluekin lehdessä oli ihan hieno.

Vierailija

Hienoa, että muistatte Kivekästä noinkin hienolla erikoisnumerolla. Tuskin edes tarvitsee sanoa, että tämä oli paras tapa muistaa häntä ja tarinanakin Takaisin Klondikeen on aivan kärkipäitä. Vaikka koko lehden mittaisen seikkailun pistäminen lehteen olisikin hieman riskialtista niin kannatan tällaista jatkossakin. Koko lehden mittaisia kertapaukkuja kun näkee akkarissa aniharvoin. Niin ja tuossa aiemmissa puhuittiin jotain Barksin pitkistä jatkosarjoista. Sellaisia lehteen ehdottomasti. Tyhjälän joulu olisi aivan huippu nähdä viikkolehdessä joko kokonaisena tai jatkiksena. Omistankin sen vain Minä Aku Ankka-jätti kirjassa. Toivottavasti se Miguelin Klondike jatkis on 3-osainen. Nykyään nämä 2-osaiset ja 16-sivuiset tyngät ovat aivan hirveää itseään toistavaa soopaa. Toki hyviäkin vielä näkee, mutta harvassa ne ovat. Alku vuodesta julkaistu "Toiseksi paras" ja myöhemmin tullut "Luolaneidon lempi" ovat ainoat tämän vuoden jatkikset jotka ovat mieleeni. Taikaviitta saagakin oli ihan hyvä, mutta sitä ei voi oikein jatkikseksi kuvata. Saagasta ja niiden suomessa julkaisemattomista lisäosista olisi muuten saatava kokoelma vaikka ensi vuodeksi. Silloinhan eräs viittasankari täyttää pyöreitä vuosia... Miksei muuten Scarpan Mikki jatkista "The Photonic Muffler" olla vielä nähty suomeksi? Se on julkaistu jo 8 eri maassa. Siinä olisikin aihetta hyväksi jatkosarjaksi...

Vierailija

Hiukka myöhässä täällä arvostelen, sillä palasin vasta rippileiriltä. En tiennyt ollakko vihoissaan vai onnessaan lehdestä, joka sängyn päällä odotti. Takaisin Klondikeen on julkaistu kolmen vuoden sisällä jo neljä kertaa ja tarina on tullut hyvin tutuksi. Mielestäni Barksilta olisi täytynyt ottaa jokin toinen tarina. En ymmärrä, että mitä järkeä on laittaa kolmen vuoden sisällä samaa tarinaa yhä uudestaan ja uudestaan. Uusille lukijoille tarina on varmasti mahtava, mutta tällä keinolla tarina itsessään menettää hohtoaan, sillä siitä tehdään "yleinen" (legendojen kuuluu olla harvinaisia). Tarina on Barksin parhaimmistoa ja nostaa taatusti lehden keskiarvoa. Lehteä en ole lukenut, mutta vuoden parhaaksi se tilastollisesti tulee nousee. Joka tapauksessa, tilastot eivät ole tarpeeksi hyviä kuvaamaan laatua. Monta muutakin asiaa tulee ottaa huomioon. Tarinat tuntuvat joka kerta erilaisilta ja arvosanat saattavat heitellä aika lailla. Uskon lehden olevan kohtuullinen ilman "Takaisin Klondikeen"-tarinaakin. Viikon olin poissa ja heti odottaa näinkin hämmentävä yllätys kotona. Uusille lukijoille lehti onkin sitten todella upea ja mahtava. Se on kaiketi myös halvimpia keinoja saada "Takaisin Klondikeen"-tarina itselleen, joka muutenkin on yksi maailman parhaimmista Ankka-tarinoista. Lehden arvostelua en varmaan ehdi tänne laittaa, mutta keskiarvon ilmoitan seuraavan lehden blogissa ihan vain periaatesyistä. Olen ehkä ainoita lukijoita, jotka valvovat Ankka-lehtien laatua vapaa-aikaa kuluttaen ja maksutta. Vuosien kuluttua omaankin sitten melkoisen tietokannan.

Vierailija

Juu, hyvä artikkeli. Aika vakuuttunut olin myös itse tarinasta. Haluaisin kyllä, että Don Rosakin piirtäisi tuon saman tarinan uuvvestaan saman kässärin pohjalta.

Vierailija

Tykkäsin lukea Takaisin Klondikeen-sarjan uudestaan. Se oli tosi jännittävä tarina. Toivon lisää yksi-tarinaisia lehtiä.

Vierailija

No, minua vähän yllätti se että koko lehti oli vain yksi sarja, mutta onhan Takaisin Klondikeen pitkä. Ja vaikka minulla kyseinen tarina Roope-sedän parhaat -kirjassa jo onkin, ei tehnyt ollenkaan pahaa lukea klassikko uudestaan! Ja se käännös kyllä oli minustakin kieltämättä aika loistava.

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat