Koirat

Seuraa 
Liittynyt23.2.2012

Vihdoin saan tehdä tämän :D. Eli keskustelua koirista, kuten tokosta (tottelevaisuuskoulusta), näyttelyistä, agilitystä, roduista, eri sairauksista, ongelmista yms. Kaikesta koiriin liittyvästä.

Aloitetaan!

Sivut

Kommentit (26)

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Niin kuin offissa sanoin, tulen heti kommentoimaan...

Eli itselläni ei koiraa ole, eikä tule olemaankaan. Syynä koirakammo, joka on onneksi lieventynyt lähiaikoina. Ja pari viikkoa sitten, kun joku lampuri tuli puhumaan koulumme pihaan tulevisa lampaista, oli hänellä mukana joku lammaspaimenkoira tai joku sellainen, ja häntä en jonkun takia pelännyt ollenkaan :)

Niin ja kaverillani on koira, enkä sitäkään pelkää koska olen tutustunut häneen. Jonkun ihmeen takia hän kuitenkin välillä tärisee jossain nurkassa kun kaverini tulee koulusta... Minkäköhän takia?

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Hopolainen
Seuraa 
Liittynyt23.11.2009

Minulla taas Kleinspitz, saksanpystykorva. Mahtava koira ja energinen ja leikkisä vaikka jo 5-vuotias.

-DOGS-

"Why do we fight?
To protect home, and family.
To preserve balance, and bring... harmony.

For my kind, the true question is:
What is worth fighting for?"
-Chen Stormstout

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Voi että, tästä aiheesta mulla on vaikka mitä höpistävää.

Oon ihan koiraihminen henkeen ja vereen.:) En ole koskaan pelännyt koiria, pienenä rakas ystäväni oli naapurin suuri saksanpaimenkoira. Aivan ihana hauveli, ja vaikkei se tosiaan ollut edes oma koira, muistan sen vieläkin todella hyvin. Varmaan tuon naapurin koiran takia toinen kestosuosikkirotuni on saksanpaimenkoira.

Kotona meillä sauhuaa kaksi staffordshirenbullterrieriä, joista vanhempi on oma mussukkani.<3 Sen luonne on aivan valtavan ihana, ei noin upeaa koiraa voi ollakaan. Se on paljon enemmän kuin koira.:) Voisin kehua ja söpöstellä loputtomiin.. Ei liene yllätys, että toinen suosikkirotuni on staffi. Tykkään koirista, joissa on kokoa, mutta toisaalta mäyräkoirat ovat aivan ihania.:3

Magia00
Seuraa 
Liittynyt23.2.2012

Viesti...

[quote author="Wondy"]

Voi että, tästä aiheesta mulla on vaikka mitä höpistävää.

[quote]

Samoin :D

Elikkäs, meillä on papillon, Rose, joka tuli äidin kehitysvammaisen velin muutettua meille. Koira oli siis hänen, mutta ei oikein osannut pitää tätä. Osasi kyllä ulkoiluttaa, antaa veden, käyttää eläinlääkärillä, tarkistaa punkit yms, mutta suurin ongelma oli kun rakasti tätä koirulia vähän turhankin paljon ja halaili sitä ja silitti päästä. Siitä syystä Rose on pelokas vieraiden koskiessa itseensä ja käy helposti kiinni vieraisiin, koska pelkää. Minä, äiti ja tavallaan* isä ollaankin ainoat joiden Rose antaa koskea täysin. Tosin nytten koulutuksemme, vieraisiin totutuksen ja hellän hoidon ansiosta antaa muidenkin koskea. Rose on erityisen kiintynyt äitiin ja minuun, ja tulee joka aamu herättämään mut ja onkin sitten aivan innoissaan saatuaan mut ylös ::) Eli tämmöinen ötökkä meillä :::::)

* isä ei juur hoida rosea eikä ole niin koiraihminen, mutta Rose luottaa jostain syystä isään silti.

Koirapelosta sen verran..

Itse pelkään vapaana olevia koiria, ja tähän on syy. Minua on jahdannut pienenä yksi saksanpaimenkoira, mutta ei käynyt kuitenkaan mitenkään. Koirapelkoni johtuu tosin tästä:

Meidän lähellä, juur siellä mis talli on on muutama vihainen koira, joista 2 on täysin vihaisia ja hulluja rotwailereita. Olin tallilla kaverini kanssa normaalisti, poni olitiin laitettu jo tarhaan ja oltiin siinä vielä tallin edustalla. Ytäkkiä kaukaa juoksee hirveästi räyhäten 2 ISOA koiraa kohti. Itse menen aivan täysin šhokkiin ja lähen juokseen aivan täysiä talolle. Kaverini pysyy tosin viilipyttynä ja saa karjumalla ja talikolla huotomalla koirat kääntymään, minun onnekseeni, nimittäin jouduin niin pahasti paniikkin, että vaikka tiedänkin että en olisi saanut juosta pakoon lähdin. Ja näkö sumeni paniikissa, jotenkin kuitenkin muistin sähkölangan tiellä, mitta en nähnyt sitä, koska näköni sumeni aivan täysin. Juoksin siis täysiä sähkölankaa pöin, lensin mahalleni maahan, mutta pääsin kyllä äkkiä ylös ja sisälle. Koirat muutaman metrin päässä. Onneksi kaverini sai häädettyä ne pois. Tästä syystä pelkään yli kaiken jos tallilla haukkuu koira, tietyn laisella haukkumisella.

TouhuAku6
Seuraa 
Liittynyt28.11.2012

Minulla taas on tullut allergiasia reaktioita, mutta kun selitin meidän opettajan mäyräkoiraa ei mitään reaktioita.

Olen bänneillä tuntemattomista syistä. Sanoo vain, että Kirjoitusoikeutesi on poistettu. Saisinko ne takaisin. Kiitän, jos saan.

Magia00
Seuraa 
Liittynyt23.2.2012
Daniel10

Niin ja kaverillani on koira, enkä sitäkään pelkää koska olen tutustunut häneen. Jonkun ihmeen takia hän kuitenkin välillä tärisee jossain nurkassa kun kaverini tulee koulusta... Minkäköhän takia?

Ettei vain kaverisi olisi lyönyt koiraa? Tai tehnyt jotain muuta sille. Koiran kuuluisi riehua innokkaana jaloissa (tai jotain sinne päin) kaverisi tullessa kotiin.

Turha
Seuraa 
Liittynyt27.1.2013

Koira, oi tämä yksi ihanimmista eläimistä maan päällä...

Hyvä topic, makia. On ollut surkeaa kun meillä oli ensimmäinen koira Jesse. Jesse amuttiin sillä se puraisi siskoani kun siskoni oli penempi. Miksi koiria kohdellaan noin? Koirat voi kouluttaa eikä ampua kuin minkäkin kuolemaantuomitun. Sitten meillä oli Riki. Se oli iso, mustavalkoinen suomenlapinkoira. Pörröinen ja iso. Taidatte tunnistaa kun kuvittelette. Mutta *huokaisu* se myytiin eräille toisille, joilla oli koira nimeltä Manta. Riki oli onnelllinen saadessaan kaverin. Lopulta, meillä ei ollut koiraa, mutta nyt on yksi kissa. Toinen hävisi kuin myös sitä edellinen. Mutta tämähän on koiratopic, mutta minullahan ei ole muuta pulistavaa, mutta lopetan tähän pulinan.

-Mutta-

-Turhia topiceja jo vuodesta 2013!

CubicGum
Seuraa 
Liittynyt23.6.2012

Itse suorastaan rakastan Bernhardilaisia ja naapurin Tanskan doggikin on hauskannäköinen. Meillä on ollut kerran Cockerspanieli ja sitten on ollut englanninspringelspanieli (kirjoitetaanpa miten tahansa sanotaan Enkku-sprinkku-spankku). Söpöjä otuksia, mutta jotkut ovat pelottavia.

Tsupikki ;D :3

Magia00
Seuraa 
Liittynyt23.2.2012

Omia lempirotuja on monia, pidän kaikista roduista, mutta lemmareitani ovat:

1. rotwailer, meillä on ollut, aivan ihana ja symppis rotu

2. Ehkäpä dalmatialainen, meillä on ollut semmoinenkin, ihana luonne <3 ihana ylkonäkö <333

3. Kääpiöpinseri, ihana rotu kertakaikkiaan.

4. Saksanpaimenkoira, kilttinä ihana rotu.

5. Kultainennoutaja, ihana rotu vain kertakaikkiaan

Kaikissa selityksenä "ihana rotu". Anteeksi en voi mitään. Ovat vain niin ihania rotuja <33333333333333

Tuplis
Seuraa 
Liittynyt5.8.2012

Meillä on yksi saksanpaimenkoira (vasta pentu) ja Bichon Frisé. Saksanpaimenkoira on nimeltään Rima ja toinen Justiina.

Lempirotuni TOP 5:

1. Saksanpaimenkoira

2. Bordercollie

3. Suursnautseri

4. Labradorinnoutaja

5. Kultainennoutaja

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Lainaus:
Makia: Ettei vain kaverisi olisi lyönyt koiraa? Tai tehnyt jotain muuta sille. Koiran kuuluisi riehua innokkaana jaloissa (tai jotain sinne päin) kaverisi tullessa kotiin.
En minä tiedä mitä hän sille on tehnyt. Kyllä hänen koira yleensä pyöriikin jaloissa ja "sekoaa" innosta, mutta kerran viikossa se ei reagoi mitenkään. Se vain kykkii nurkassa ja sen korvat "tärisee".

Tässä muutama asia miksi pelkään koiria:
- Kun olin suunnilleen neljä vuotta, joku naapurin koira hyökkäsi kimppuuni/yritti hyökätä kimppuuni, ja kai puraisi paidan helmaa, mutta äiti sai minut nostettua syliin tai jotain ennen kuin pahempaa sattui.
- Koulussa muistaakseni kolmosella, eli joku kolme vuotta sitten jollain tyypillä oli kaksi isoa koiraa mukana ja ne olivat vapaina. He tuli jostain koulun alueelle, kun oli välkkä, ja koirat lähti juoksemaan oppilaita kohti, ja joitakin ne purasivat. Välkkävalovja käski kaikkien juosta sisälle. Minä taas en nähnyt tapahtumaa, mutta tulin juuri välkälle kun kaikki ryntäsivät sisälle koiria karkuun.

Ei sitten muuta.

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ymmärrän, että jos joskus pienenä on säikähtänyt koiraa, voi jäädä koirapelko pitkäksi aikaa. Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei suotta leimaa koko lajia yksittäisten tapausten vuoksi (+syntymäpäävikaisia koiria ei käytännössä ole, vaan ongelmat johtuvat epäjohdonmukaisesta koulutuksesta, huonosta kohtelusta tms.) ja että joskus koirat säikäyttävät varsinkin pikkulapsia vain olemalla liian innostuneita. Hyppiminen ja haukkuminen voivat olla koiran tervehtimisriemua, jonka lapsi kokee pelottavaksi "hyökkäykseksi".

Daniel10
He tuli jostain koulun alueelle, kun oli välkkä, ja koirat lähti juoksemaan oppilaita kohti, ja joitakin ne purasivat. Välkkävalovja käski kaikkien juosta sisälle. Minä taas en nähnyt tapahtumaa, mutta tulin juuri välkälle kun kaikki ryntäsivät sisälle koiria karkuun.

Sinänsä vähän huono idea lähteä villiintynyttä koiraa pakoon, kun takaa-ajotilanteet tulevat koiralta jostain selkäytimestä. Joku juoksee -> otan kiinni, joku ajaa takaa -> juoksen pakoon. Siksi maailman huonoin idea on lähteä jahtaamaan irti päässyttä koiraa, silloin sitä ei ainakaan saa kiinni.

Rapkissa
Seuraa 
Liittynyt19.7.2012

Meillä oli joskus koira. Se oli rodultaan Kultainen noutaja. Mutta kun minä tulin maailman ei meillä ollut kunnolla aikaa pitää koiraa joten annettiin tämä mummolle ja se on nytten lopetettu. Muistaakseni se oli suurinpiirtein 10-12 vuotta vanha lopetellesaan.

Magia00
Seuraa 
Liittynyt23.2.2012

Kuvailin joku päivä meidän pikkuista ja kuvat on nähtävissä tuoolla: http://aijaa.com/al83617 salasana kansioon on rose123

Rose innostuu aina kovasti kuvauksista ja teekee melkein mitä vain herkun eteen. Kun pyydän Rosen johonkin, niin se menee siihen ja poseeraa mulle niin kauan kuin pyydän. Onnistuneen kuvan jälkeen odottaa aina palkkio ;)

Eilen yritettiin totuttaa rosea yhteen tutun kissaan, Rose oli aivan innoissaan ja olsi tahtonut leikkiä tämän kanssa, mutta kissa vain kökötti paikallaan eikä sitä kiinnostunut vaikka Rose kuinka meni maaten kissan eteen ja uikutti :D Kävi ihan sääli kun toinen olisi halunnut leikkiä =)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat