Aku Ankka Lataamo lanseerataan elokuussa

Kommentit (11)

....
Seuraa 
Liittynyt19.1.2013

Aku Ankka Lataamossa voi lukea lähes kaikkia lehtiä vuodelta 1951 lähtien. Eli se ei tarkoita sitä, että vain siellä voisi nykyään lukea lehdet.

Miksiköhän kukaan ei lue Valtiopelin sääntöjä, kaikki vaan tulee mukaan jollain miljardin ihmisen ydinasevaltioilla?

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ei ole häviämässä viikottainen paperinen versiokaan minnekkään, Akkari vain menettäisi lukioita, jos nyt heti siirryttäisiin pelkästään digiversioon. Lataamo on vain tällä htkellä uutuus, joka mahdollistaa lehtien lukemisen verkossa, uusimmat lehdet vain tulevat lataamoon kuukauden viiveellä. Toki tuohon saa liitettyä uusimman lehden ilmestymään heti, mutta en usko lataamon ihan hetkessä syrjäyttävän vielä paperiversiota, mutta toki maailman muuttuessa sekin aika voi vielä tulla. :) Lukioistahan tuo on kiinni...

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

author=""Hiidenkirnu"" time="05.08.2013 klo 10:44" kirjoitti:
Akkari vain menettäisi lukioita -- Lukioistahan tuo on kiinni...

Huh huh, nyt kyllä pisti aika pahasti silmään. Lukio on oppilaitos. Lukija, lukijoita, lukijoistahan puolestaan on se ihminen, joka lukee.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Joo, tuli toi iteki huomattua ku luki l

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Itse lataamosta, varsin mielenkiintoinen uutuus. Voisi kokeilla tuota joskus, varsinkin kun vanhoja vuosikertoja varsinkaan 1950-1980 -luvuilta ei allekirjoittaneelta löydy...

Vierailija

Lataamo on muuten loistava, mutta selainversion käytettävyys ei ole kyllä aivan napakymppi. Olisi syytä tehdä mitä pikimmin vähintäänkin Android-versio lataamosoftasta. Android on kuitenkin suosituin mobiilikäyttöjärjestelmä, ja ei perheen nuorisolle yleensä iPadeja ostella?

Lisäksi olisi kiva jos koko lehden saisi kerralla luettavaksi ettei tarvitsisi erikseen latailla tarinoita. Ainakin selainversiossa on turhauttavaa erikseen latailla yksisivuisia tarinoita.

Joka tapauksessa yksi merkittävimmistä, jollei jopa merkityksellisin, kulttuuriteko viime vuosina. Taakse jäävät kirkkaasti niin Oksasen Puhdistus kuin vielä työpöydällä lepäävä Guggenheimkin!

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Jaa-a, tiedä mistä suuri alapeukutus tullut, ilmeisesti porukka haluaa normaalista lehdestä eroon...

Androidin tilanteesta en osaa sanoa mitään, jotakin puhetta tuosta oli testiryhmässä, mutta enpähän tuota mistään löydä... Mitään varmaa en siis osaa sanoa tuosta asiasta, mutta kyllä varmaan hetki menee ennen kuin Lataamoa tuolle alustalle saadaan. En huutele tästä enempää, kun tosiaankaan ei mitään varmaa tietoa ole.

Millä selaimella käytät Lataamoa Don Aldo? Tällä hetkellä tuo on optimoitu vain Chromelle, jossa sen siis pitäisi pyöriä nopeammin kuin muilla selaimilla. Tämäkin siis vain tietokoneen kautta, iPadilla yms. selaillessa web-lataamossa voi olla myös ongelmia, sitä ei sinnekkään ihan optimoiduksi ole saatu.

Kehitystä on kuitenkin vielä edessä, laittakaa vain palautetta menemään Lataamosta Toimitukselle, niitä otetaan varmasti mielellään vastaan. :)

Niin ja kyllä, Lataamo on iso teko ja suuri askel tässä verkostoituvassa yhteiskunnassa.

Vierailija

Hiidenkirnu: Ainakaan omalla Android-tabletillani Chrome ei toimi hyvin, koska sen full screen -tila vaatii vierityksen alas. Dolphinilla lukeminen onnistuu, mutta juttujen selaaminen on kyllä varsin kömpelöä. Kokeilin useita eri selaimia.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Don Aldo: Joo, touch-laitteillekkaan tuota nettiversiota ei ole vielä optimoitu. Paljon on vielä tehtävää, jotta mahdollisimman moni pääsisi nauttimaan Lataamosta!

Osaan muuten nyt vastata varmuudella tuohon Android kysymykseen. Asia oli kuten oletinkin sen olevan. Androidille Lataamo on siis tulossa, mutta mitään aikataulua asialle ei ole lyöty lukkoon.

Suora lainaus Akkarin FB-seinältä:
"Android-sovellus on ns. putkessa, mutta sen ilmestymisajankohdasta emme vielä uskalla sanoa mitään."

Samoin Lataamon ilmestyminen Appstoreen myöskin ulkomailla tulee mahdolliseksi jossakin välissä ilmeisestikin...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat