kuika paljon rahaa roopella on

Seuraa 
Liittynyt21.4.2012

kertokaa kuinka paljon rahaa roopella on

Sivut

Kommentit (23)

Donald36
Seuraa 
Liittynyt20.3.2011

Don Rosan mukaan Roopen omaisuus on 5 multibiljoonaa, 9 absurdiljoonaa, 7 fantastriljoonaa ja 16 penniä. Tosin oikeassa elämässähän se vaihtelisi joka päivä, jos olisi liikemies eli ostaisi ja myisi koko ajan.

kaivoksen valtaaj
Seuraa 
Liittynyt19.5.2011
jeisy33

Hmm,olen ainakin lukenut Missä Mitä Milloin juniorista että se ois ollu 60 miljardia... Eihän sitä kuitenkaan voi olla varma.....

On se rahamäärä kyllä paljon isompi, ainakin Don Rosan mukaan.

Red Herring
Seuraa 
Liittynyt8.2.2012

Wikipedia sanoo asiasta:

Roope Ankka on maailman rikkain ankka sekä Miljardööriklubin vaurain ja arvostetuin jäsen. Hänen omaisuutensa määrästä on eri tarinoissa erilaisia lukemia, joissa on usein kuvitteellisia lukusanoja: esimerkiksi englanniksi three skyrillion dollars tai 250 umptillion fabulatillion dollars. Taikatiimalasi sisältää tunnetun väitteen, jonka mukaan Roope kohtaisi konkurssin 600 vuoden päästä, mikäli hän menettäisi miljardin minuutissa; tämä tarkoittaisi noin 300 000 biljoonan omaisuutta. Don Rosan mukaan Roopella olisi 5 multibiljoonaa, 9 absurdiljoonaa, 7 fantastriljoonaa ja 16 penniä.

Ja tosiaankin rahan määrähän luonnollisestikin vaihtelee kun liikemies myy ja ostaa ja muuta kivaa.

Rahasäiliössään Roope säilyttää niitä rahoja, jotka ansaitsi itse joskus muinoin matkatessaan ympäri maailmaa. Rahasäiliön tilavuus on Barksin (ja monen muun piirtäjän) mukaan kolme kuutioeekkeriä, mutta koska kuutio-eekkeriä ei ole oikea tilavuuden yksikkö (eekkeri on pinta-alan yksikkö, joten ilmeisestikin säiliö olisi kuusiuloitteinen...), luku ei kerro kovinkaan mitään.

Don Rosan tarinassa Talon kokoinen vastustaja esitellään rahasäiliön piirrustukset, niiden perusteella voimme arvioida, että säiliössä olevan rahamäärän tilavuus on suuruusluokkaa 30000 m³. (Säiliön sisämittoja ei piirrustuksessa mainita eikä seinien paksuudesta ole varmaa tietoa...)

~Herring

https://www.youtube.com/watch?v=UCHVfY2_nL4
Katsokaa opetus videotani siitä, miten saa Youtube suosiota. Tein sen ihan itse.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat