Ärsyttävät asiat tarinoissa

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Eli mitä sellaisia yksityiskohtia tms. löydätte usein tai joskus Aku Ankasta, jotka ärsyttävät? Aukaisen tätä hieman tekemällä listan niistä jutuista jotka ottavat minua päähän:

-valepuvuissaankin karhukonnat käyttävät aina silmänympärysnaamioitaan - ja silti kukaan ei epäile mitään

-eräät piirtäjät piirtävät nuorelle Roopelle tuuheat pulisongit, silmälasit, pahimmassa tapauksessa nilkkaimet ja silinterihatun - vaikka Roope vasta keräsi omaisuuttaan! Mielestäni Don Rosa ja Carl Barks ovat onnistuneet Roopen nuoruudentarinoissa parhaiten.

-kaukaiset esi-isät ovat aina kuin identtisiä kaksosia jälkeläisilleen.

-se, että kun joku tyhjentää Roopen rahasäiliön, Roope on muka aivan tyhjätasku, vaikka oikeasti rahasäiliössä on vain pieni osa Roopen mittavaa omaisuutta, jota on kiinnitettynä ympäri maailmaa.

-kukaan ei tajua yhteyttä Akun ja Taikaviitan välillä, vaikka heitä ei koskaan nähdä samassa paikassa yhtä aikaa, he käyttävät samaa päähinettä, ajavat samanlaisella autolla ja ovat täsmälleen saman kokoisia, ja Aku vielä pitää suurta meteliä siitä että on Taikaviitan paras ystävä.

-ovatko Karhukoplan 3-7 jäsentä nyt sitten veljeksiä vai serkuksia? Miten serkut voisivat olla identtisiä?

-Ankat eivät käytä housuja kuin uidessaan, jolloin heillä taas on vain housut eikä paitaa. 

-Miksi Mikillä oli alunperin housut muttei paitaa kun Akulla oli paita muttei housuja?

-rahasäiliön kaarevat seinät

-liika nykyteknologian tunkeminen sarjakuvaan joka sijoittuu 1950-luvulle

Mitkä vastaavanlaiset asiat teitä ottavat silmään?

Sivut

Kommentit (51)

....
Seuraa 
Liittynyt19.1.2013

Minäpä kommentoin hieman:

-etkö ole nähnyt oikeassa elämässä kaarevia taloja?

-monessakin tarinassa Aku on nähty yhtä aikaa Taikaviitan kanssa, Taikaviitta vaan on kyseisessä tilanteessa täksi naamioitu robotti, tai jokin muu.

-rahat ovat Roopen tärkein aarre, hän raivostuu vaikka joku veisi häneltä vain yhden killingin.

Ja sehän on sarjakuvaa, ei sen tarvitse olla todellusen tuntuista.

Miksiköhän kukaan ei lue Valtiopelin sääntöjä, kaikki vaan tulee mukaan jollain miljardin ihmisen ydinasevaltioilla?

A r s k a
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:
-etkö ole nähnyt oikeassa elämässä kaarevia taloja?

Aika harvoin :D Mutta oikeastaan pääpointtina piti sanoa että sisältä siliö on kuitenkin kuution mallinen. 

Lainaus:
-monessakin tarinassa Aku on nähty yhtä aikaa Taikaviitan kanssa, Taikaviitta vaan on kyseisessä tilanteessa täksi naamioitu robotti, tai jokin muu.

Mutta kuitenkin yleensä kun Aku ja Taikaviitta kutsutaan joihinkin juhliin, "he" joutuvat vuorottelemaan. Robotti ei kuitenkaan kykene monimutkaisempiin asioihin ja paljastuisi pian. Robotti käy lähinnä yhteispotretteihin.

Lainaus:
-rahat ovat Roopen tärkein aarre, hän raivostuu vaikka joku veisi häneltä vain yhden killingin.

Ei kyse ollut nyt siitä, vaan että hän todellakin näyttää olevan rahaton jos säiliö on tyhjä. Kuitenkin hän omistaa joidenkin tietojen mukaan 99,99 % Ankkalinnasta eikä varmaan paljoakaan vähemmän kun puhutaan koko maailmasta :D

Lainaus:
Ja sehän on sarjakuvaa, ei sen tarvitse olla todellusen tuntuista.

Tietyt asiat vain pistävät miettimään, että eihän noin voi olla, vaikka olisikin sarjakuvaa. Jos ihan tosimaailman metodein mentäisiin niin silloinhan suurin piirtein kaikki olisi mahdotonta mitä sarjakuvassa tapahtuu mutta tällaisten asioiden luulisi olevan samalla tavalla sarjakuvissa kuin oikeasti. Esimerkiksi hahmojen vanheneminen (Roopen nuoruustarinat-nykypäivä, Akun lapsuus-nykypäivä).

TouhuAku6
Seuraa 
Liittynyt28.11.2012

Minua ärsyttää suurin osa noista.

Olen bänneillä tuntemattomista syistä. Sanoo vain, että Kirjoitusoikeutesi on poistettu. Saisinko ne takaisin. Kiitän, jos saan.

Yksi
Seuraa 
Liittynyt10.9.2012

Akulla on toisinaan tarve jollekin tietylle erikoiselle laitteelle. Hän menee katsomaan, josko Pelleltä löytyisi semmoinen. Kas kummaa, Pellellä on juuri oikea laite, jota ei ole vielä testattu, tai Pelle väsää kyseisen laitteen todella nopeasti. Monesti Pelle alkaa selittämään Akulle laitteen sivuvaikutuksia ja kättöohjeita tms, mutta Aku ei vaivaudu kuuntelemaan vaan rynnistää ulos pajasta kokeilemaan laitetta. Usein tämän takia Akulle aiheutuu laitteesta suurta haittaa. Sitten viimeisessä ruudussa Aku ajaa vihaisena Pelleä takaa syyttäen Pelleä, vaikka Aku itse ei kuunnellut ohjeita (ja otti vastuun).

Näin ei siis tapahdu jokaisessa samankaltaisessa tarinassa, mutta suurinpiirtein näin tapahtuu joissain tarinoissa.

Olisi mukava, jos Aku edes joskus kuuntelisi Pellen selostuksen ja kertoisi ottavansa täyden vastuun laitteesta.

-Yksi

Yξ - 1 - Yksi

Valdonado
Seuraa 
Liittynyt25.5.2012

Itseäni ärsyttää mm. se, että Akun talo on eri piirtäjien tarinoissa erilainen. Eikö piirtäjien keskuudessa voitaisi sopia millainen se talo on, ja sitten kaikki piirtäisi samanlaisen talon. Joissakin tarinoissa talo on yksikerroksinen ja toisissa kaksikerroksinen. 

- Valdonadoa ärsyttää -

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Yhdessä tarinassa talo oli jossain keskellä keskustaa. Minä ainakin olen tottunut siihen kaksikerroksiseen taloon joka sijaitsee tien varrella. Naapurissa oikealla puolella Tulppu ja vasemmalla puolella naapuri vaihtelee.

Yksi: Minuakin ärsyttää että monissa kymmenissä tarinoissa Pelle on antanut Akulle koneen ja lopulta kaikki menee pieleen kun Aku ei kuuntele loppuun.

Myös ne Karhukoplalaisten läpinäkyvät juonet, joita kukaan Ankkalinnalainen ei kuitenkaan koskaan heti aluksi tajua, ärsyttävät.

Mutta yksi juttu, jossa monet ovat varmasti eri mieltä, ja jota ei ole vielä mainittu: Osat taskaripiirtäjistä. Ankat näyttävät joidenkin Italialaispiirtäjien tarinoissa aivan epämuodostuneilta, ja kuten ae sanoi, kaarevat talot ja muutenkin kaikki on piirretty epätarkasti ja näyttää kuin piirtäjä olisi vain sutaissut tarinan nopeasti. Esimerkiksi Rodriques piirtää kaiken tarkasti. Varjostukset ja aivan kaikki. Ja tietenkin Rosa. Osat Italialaiset vain piirtävät jotenkin, eikä tarkkuus ole tärkeää.

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Raha Reiska 01
Seuraa 
Liittynyt3.1.2013

On sekin aika ärsyttävää, kun joissain tarinoissa Roopen rahasäiliö on kukkulalla ja joissain taas keskellä katua ja se että vanhemmissa lehdissä tarninat väritetään miten sattuu, taivas on joskus vaaleanpunainen tai vihre ja ankanpoikien lakkkien värit ovat taas ihan erit. 

A r s k a
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Itse näen rahasäiliön sellaisena kuin Don Rosa sen on piirtänyt, eli loivalla kukkulalla ja harmaa, kuutionmuotoinen, ei kaareva, eikä kupolia. Julkisivun teksti vaihtelee, yleensä se on RA tai €, joskus $. Markka-aikaan oli käytössä myös MK. 

Lainaus:
Mutta yksi juttu, jossa monet ovat varmasti eri mieltä, ja jota ei ole vielä mainittu: Osat taskaripiirtäjistä. Ankat näyttävät joidenkin Italialaispiirtäjien tarinoissa aivan epämuodostuneilta, ja kuten ae sanoi, kaarevat talot ja muutenkin kaikki on piirretty epätarkasti ja näyttää kuin piirtäjä olisi vain sutaissut tarinan nopeasti. Esimerkiksi Rodriques piirtää kaiken tarkasti. Varjostukset ja aivan kaikki. Ja tietenkin Rosa. Osat Italialaiset vain piirtävät jotenkin, eikä tarkkuus ole tärkeää.

Niin... Tyylihän vaihtelee aika laidasta laitaan, itse pidän yksinkertaisesta ja selkeästä, siis esim. Carl Barks tai Rodriques, vähiten pidän sellaisesta värien ja muotojen sekamelskasta jollaisia Taskarissa välillä tulee vastaan. Don Rosa on omaa luokkaansa, hän on yksi suurimmista suosikeistani, sekä tarinoiden juonet että piirrokset ovat nautittavan mahtavia, niitä lukee aina uudestaan ja uudestaan ja aina löytyy jokin uusi yksityiskohta. Toinen vastaavanlainen piirtäjä on Marco Rota. 

Lainaus:
Yhdessä tarinassa talo oli jossain keskellä keskustaa. Minä ainakin olen tottunut siihen kaksikerroksiseen taloon joka sijaitsee tien varrella. Naapurissa oikealla puolella Tulppu ja vasemmalla puolella naapuri vaihtelee.

Sama. Silloin jos talon sijainnilla on jotain merkitystä juoneen, se on ihan ok, esimerkkinä tulee mieleen Barksin klassikko, jossa on talven kylmin päivä ja Hannu tulee Akun luokse mukanaan paperi, jossa Aku on lupautunut talven viileimpänä päivänä uimaan talon takana olevassa järvessä. Muulloinhan tuota järveä ei olla taidettu nähdä.

aw
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Eräs asia joka ärsyttää, on roistojen läpinäkyvät juonet. Ja kun ne eivät ole läpinäkyviä ja pitäisi jopa ajatella siinä että mitä he aikovat tehdä, he kuitenkin kertovat sen alussa. JA sitten dekkaritarinoissa varas paljastetaan alussa, kun taas minä haluaisin itse miettiä että kuka olisi syyllinen.

Minulle se Akun talo on kaksikerroksinen ja vieressä yleensä Tulpun koti. On siinä myös autotallikin, yleensä.

Ja sitten on tietenkin se, että joidenkin henkilöiden vaatteiden (tai jopa hiusten) väri vaihtelee ruutu ruudulta joissakin tarinoissa.

Aape
Seuraa 
Liittynyt5.7.2010
ankkaetsivä

Itse näen rahasäiliön sellaisena kuin Don Rosa sen on piirtänyt, eli loivalla kukkulalla ja harmaa, kuutionmuotoinen, ei kaareva, eikä kupolia. Julkisivun teksti vaihtelee, yleensä se on RA tai €, joskus $. Markka-aikaan oli käytössä myös MK. 

Jep, säiliön on pakko olla kukkulalla ja harmaa. Mikäs järki niissä taskarien sinipunaisissa seinissä on? En mä vaan tiedä. Tekstiin joko RA tai dollari käy, mutta euro on vaan niin feikki. Pthyi.

TouhuAku6
Seuraa 
Liittynyt28.11.2012

Lisään vielä, että miksi Tupu, Hupu ja Lupu ovat aina setiensä kanssa, mutta eikö heidän pitäisi olla koulussa? 

Olen bänneillä tuntemattomista syistä. Sanoo vain, että Kirjoitusoikeutesi on poistettu. Saisinko ne takaisin. Kiitän, jos saan.

Raha Reiska 01
Seuraa 
Liittynyt3.1.2013
TouhuAku6

Lisään vielä, että miksi Tupu, Hupu ja Lupu ovat aina setiensä kanssa, mutta eikö heidän pitäisi olla koulussa? 

Ehkä ne tarinat tapahtuvat lomalla, tai piirtäjät eivät jaksa miettiä sitä yksityiskohtaa.

Ja sekin on aika tyhmää, että eri tarinoissa Roopella on eri määrä rahaa, mikäli se mainitaan, että eikö sitä summaa voitaisi vaan sopia

A r s k a
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Lainaus:

Kyllähän he monissa tarinoissa ovat koulussa. Kuten Raha Reiska ja totesikin, seikkailusarjat yms. tapahtuvat yleensä lomalla tai muulla vapaa-ajalla. 

Aape
Seuraa 
Liittynyt5.7.2010
Raha Reiska 01

Ja sekin on aika tyhmää, että eri tarinoissa Roopella on eri määrä rahaa, mikäli se mainitaan, että eikö sitä summaa voitaisi vaan sopia

No jostain syystä luku vaihtelee aina tarinan mukaan, mutta ainakin mun tietääkseni aika monen paikkaan on kirjattu Elämien ja Tekojen Prologin 5 multiziljoonaa, 9 absurdiljoonaa, 7 fantastriljoonaa ja 16 penniä.

Rapkissa
Seuraa 
Liittynyt19.7.2012

Ja miksi muutes aina näiden mestaripelaajien täytyy olla hyökkääjiä jotka tekevät kokoajan maaleja? Eikö voisi olla ennemminkin joku maalivahti joka olisi maailmanmestari.

Ja sitten Iineksestä.

Miten Iines esim oppi yhdessä tarinassa pelaamaan jalkapalloa taidokkaasti. Siihenhän tarvitsee vuosien harjoittelun. Ja kaikissa muissakin Iinestä pidetään semmoisena.

Ja sitten ärsyttää kaikki saaliseläimet. Kuten Veli Kani ja Possut. Niitä ei vain voida muka saada kiinni.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat