Aku Ankan joulukalenteri 2013

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

On taas se aika vuodesta, jolloin on aika laskea päiviä lasten (ja miksei aikuistenkin) odottamaan päivään eli jouluaattoon. Akkari muisti myös tänä vuonna lukijoitaan omalla joulukalenterillaan. Tätä kalenteria voi aukoa nekin, jotka eivät nameista välitä! :) Akkarin joulukalenteri on vuodesta 2008 alkanut perinne, josta pidetään kynsin ja hampain kiinni! Järjestyksessään jo kuudes joulukalenteri löytyy jokaiselta tilaajalta Akkarin numeron 48/2013 välistä, aiheena tällä kertaa on nimiväännökset.

Joulukalenterin jatkaessa samalla kaavalla, myös perinteikkäästi jatkamme täällä foorumilla oikeiden vastauksien spekulointia edeltävien päivien kysymyksiin. Sivujen kävijämäärä on huipussaan juuri joulukalenterin ansiosta, joten varmasti myös aiheeseen löytyy mukavasti keskustelua. Toivonkin teidän esittävän kaikki kysymyksenne joulukalenteriin liittyen juuri tässä ketjussa, jotta niihin saadaan vastauskin varmemmin!

Aku Ankka joulukalenterin tarkoitus ja ohjeet:

Aku Ankan joulukalenteri ei ole suklaakalenteri tai mikään muukaan karkkikalenteri vaan se on kalenteri, jossa jokaisen luukun takaa löytyy kysymys, johon pitää vastata Aku Ankan nettisivuilla. Muista, että kysymykseen on aikaa vastata vain yksi päivä. Oikeasta vastauksesta saa aina yhden virtuaalisen arpalipun suureen Aku Ankan jouluarvontaan. Mitä useampana päivänä käyt antamassa oikean vastauksen, sitä useampia arpoja sinulla on arvontaa varten. Parhaimmillaan sinulla voi siis olla jopa 24 arpaa, joten mahdollisuudet voittaa on paremmat kuin vähemmän oikein vastanneilla. Huomaa ettet näe mistään monta arpalippua olet ansainnut. Arvonta suoritetaan Nuutin päivänä eli 13. tammikuuta.

Pääpalkintona tämän vuoden joulukalenterissa toimii Playstation 3 -pelikonsoli. Pakettiin mukaan tulee vielä playstation Move -aloituspaketti ja pelit Gran Turismo 6, SingStar SuomiHelmet, Ratchet & Clank: Nexus, Invizimals: The Lost Kingdom sekä kaksi Wonderbook peliä.

Pääpalkinnon lisäksi arvotaan kymmenen kirjapakettia!

Tämä ketju toimii Aku Ankan Joulukalenterin topicina ja tänne julkaistaan aina edellisen päivän kysymys ja oikea vastaus. Täällä saa keskustella Aku Ankan joulukalenterista, mutta täällä ei saa kysellä vielä käynnissä olevien kysymyksien vastauksia. Näin kaikki saavat itse miettiä vastausta ja näin on kaikille tasapuolista. Edellisen päivän kysymyksistä saa tietenkin jutella.

Ensimmäinen kysymys ja sen vaihtoehdot tulevat tähän topiciin 1.12., mutta ensimmäinen oikea vastaus (allekirjoittaneen ja muiden topicissa asiaa spekuloinneiden mielestä) ilmestyy 2.12. Toimitus voi mahdollisesti julkistaa oikeat vastaukset voittajien julkistamisen yhteydessä eli 13.1.

Vastaukset tulee siis antaa tänne: http://www.akuankka.fi/alue/joulukalenteri

Mukavaa joulunodotusta kaikille tätä lukeville ja onnea kysymysten ratkomiseen! :)

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Kommentit (9)

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012
Tuopp1

Eilisen vastaus taisi olla Samuli Edelman, vai kuinka? :3

Jep! Tuota avausviestiä ei taas pysty muokkaamaan eli päivittää kysymyksiä ja kun ei tänne näytä muutakaan keskustelua tulevan niin enpä taida spämmätä jokaisen päivän kysymystä ja edellisen vastaustakaan eli pelkkää yksinpuhelua harrastaa. :D

Muutenkin, melkoisen helppoja varmaan tulee kaikki nimiväännökset olemaan... Tarviaako jonkun oikeita vastauksia vielä miettiä?

A r s k a
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tjaah, taidan tänä vuonna jättää joulukalenterin luukut kiinni, säilyy keräilyarvo. Tuollaisia nimiväännöksiä jaksa... Ennen on sentään ollut kunnon kysymyksiä.

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

No mitä, nämä nimiväännöksethän ovat hauskaa vaihtelua iänikuisiin "kunnon kysymyksiin". Vaikeustaso ei päätä huimaa nimiväännöksissä, mutta yhtä helppoja ne tavalliset kysymyksetkin ovat olleet. Mutta nuoremmille ihmisillehän tämä joulukalenteri lienee pääasiassa suunnattu... :)

Lucar
Seuraa 
Liittynyt10.3.2012

En ole ihan varma minä päivänä se Beniamino Gigli / Penu Kili -kysymys tuli, mutta se ei ollut kovin vaikea.

Osasyynä oli se, että googlettamalla "Penu Kili" löytää Wikipedia-artikkeli, jossa kerrotaan, että ensimmäiset omat nimiväännökset olivat Penu Kili ja Pata Revsky, muusikoista Beniamino Gigli ja eräs toinen, jota en nyt kerro mikäli sitä kysytään jossakin toisessa luukussa.

snʇıoɾɹıʞǝll∀

Minerva
Seuraa 
Liittynyt8.12.2013

Omasta mielestäni kysymykset ovat olleet melko helppoja ja oikeat vastaukset vaivattomasti pääteltävissä... En kuitenkaan voi olla täysin varma ovatko kaikki vastaukseni menneet oikein... 

Don McAnkka
Seuraa 
Liittynyt26.10.2009

Oon tässä ihmetellyt, että miksi tuohon joulukalenterin vastauslomakkeessa kysytään sukupuolta, syntymäpäivää, puhelinnumeroita jne..?? Kas kun ei sotua kysytä. Sähköpostin ja nimen ymmärrän, ne ovatkin ainoat jotka itse täytän.

Miksi noita kysytään, kun suurin osa (lähes kaikki) tuohon osallistujista on kuitenkin alaikäisiä?

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ehkä jotain tutkimus juttua vastaajista tai jotain nuo kyselyt. :)

Viime vuosina on toivottu, että saataisiin ne viralliset oikeat vastaukset joulukalenterista toimituksen puolesta. Muistutinkin tuosta asiasta ja näköjään siellä homma hoidettiinkin tyylikkäästi. Tästä siis kiitos toimituksen porukoille. Nyt voi jokainen katsoa kuinka monta oikeaa vastausta saikaan. :)

http://www.akuankka.fi/artikkeli/pelit_puuhat/kilpailut/joulukalenterivisan_vastaukset

Kommentteja menneestä joulukalenterista saa laittaa! Oliko aihe mukava? Minkä tasoisia nimiväännökset olivat?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat