Oikeinkirjoitus

Seuraa 
Liittynyt8.12.2013

Terve Aku Ankan nettisivujen käyttäjät!

Aiheeni on oikeinkirjoitus.

Eli olen huomannut, että hyvin harva käyttäjä jaksaa/ei halua kirjoittaa oikein. Tässä esimerkki: Juu tora oon samaaa mielt sun kans

Rekistöröidyin tänne tänään ja huomasin tuollaisen viestin yhdessä topicissa. Kyllä tuosta selvää juuri ja juuri saa, mutta ei sitä ole kauhean helppo lukea. Minun mielestä ainakin on huomattavasti helpompi lukea, jos ihmiset kirjoittavat oikein. Minua nyt ärsyttää kovasti tämä, sillä 25% viesteistä, jotka olen lukenut. En ole saanut niistä juurikaan mitään selvää.

Tässä esimerkkejä, mitkä olen korjannut:

Juu tora oon samaaa mielt sun kans= Juu, olen samaa mieltä sinun kanssasi.

Mutku ei se voi oll nii= Mutta ei se voi olla niin.

Mu hahmu o hary potter= Minun hahmoni on Harry Potter

Noniin löysin 30-minuutin sisällä tältä sivustolta nuo viestit ja monta muuta samanlaista. Olisin sitä mieltä, että tällä sivustolla 25% aktiivisista käyttäjistä, he eivät joko jaksa tai halua kirjoittaa oikein. Nyt minä pyydän, että voisitteko edes yrtittää kirjoittaa oikein?

Kiitos kun luit tämän pitkän mielipide kirjoituksen!

Ps. Voisiteko yrittää kirjoittaa oikein? 

Yst. Serd

Kommentit (8)

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Minä ainakin kirjoitan oikein, ja on kyllä ärsyttävää kun jotkut lyhentelevät sanojaan niin, ettei lauseesta saa paljon mitään selvää.

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Serd
Seuraa 
Liittynyt8.12.2013
Herseman

Huomaatko sedr, Toimitus on huomannut aikeeni, viestejäni aletaan poistamaan, ja kiihkeimmät lojalistit saapuvat puolustamaan tätä sortoa, leikaten vastustajat mielenterveyspotilaiksi.

Viestisi poistettiin siksi, koska haukuit minua natsiksi

Ja nimeni on Serd.

Ps. Mitä jos alkaisit rauhoittua.

Poppi
Seuraa 
Liittynyt28.4.2009

Herse tekee tahallaan välillä kirjoitusvirheitä, jotta Toimitus otaksuisi hänen kuuluvan aivopestyihin lampaisiin. O.o Siksi olet sedr.

Ja tällainen topa on jo, ankkaetsivän "Kootut kirjoitusvirheet".

sajako77
Seuraa 
Liittynyt18.2.2011

Miten hulluksi tämä keskustelu on oikein mennyt? Tämähän on lasten sivusto, ei täällä ketään aivopestä. NSA:kin sotkettiin tähän mukaan. Ei tämä ole sen kummempi sivusto kun mikään muukaan, ja miten toimitus meitä voisi aivopestä. Herseman vain pelottelee sinua, koska olet uusi käyttäjä. Ihan hyvä huomautus. Harvempi uusi käyttäjä tekee ensitöikseen näin hyvän keskustelun. Olet yksi parhaista uusista käyttäjistä täällä. Ikävä kyllä tälläinen keskustelu on jo, joten tämä varmaan lukotettaan. Saatan äänestää sinut Markku - gaalan vuoden tulokkaaksi. Tervettuloa akuankka.fi:hin. (:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat