Ankkakunnan kokous

Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

No niin, päätin tehdä tällaisen Ankkakunnan kokous-topan, jonka tarkoitus on siis kertoa omia mielipiteitään, ja jos päästään yhteisymmärrykseen jostain asiasta voidaan lähettää palautetta Aku Ankan Toimitukselle. Pohdiskellaan siis kaikkea Ankkaan liittyvää. Minkälaisia uudistuksia Akkariin voisi tulla, miten näitä sivuja voisi parannella jne... Samantapainen juttu siis kyseessä kuin Oppilaskunnan hallitus, paitsi ettei keskustella koulusta, vaan Ankasta, ja kaiken lisäksi vielä netin kautta.

Kaikki ei silti mukaan pääse, vaan Ankkakuntaan pääsee asettumalla ehdolle, ja sitten äänestetään ehdolle asettuneista paras. Ankkakuntaan pääsee kymmenen henkilöä. Tässä kaikki "roolit":
- Todella uusia käyttäjiä edustava henkilö, rekisteröitynyt tänä vuonna.
- Uusia käyttäjiä edustava henkilö, rekisteröitynyt viime vuonna.
- Aika uusia käyttäjiä edustava henkilö, rekisteröitynyt vuonna 2012.
- Jotain uuden ja vanhan väliltä, rekisteröitynyt vuonna 2011.
- Aika vanhoja edustava henkilö, rekisteröitynyt vuonna 2010 tai 2009.
- Vanhoja käyttäjiä edustava henkilö, rekisteröitynyt vuonna 2008 uudistusten jälkeen.
- Todella vanhoja käyttäjiä edustava henkilö, rekisteröitynyt ennen uudistusta 2008.
- Sihteeri (merkkaa ylös mitä ollaan kokouksessa käsitelty)
- "Pöytäkirjan" tarkastaja (tarkastaa onko kaikki tarpeellinen merkattu muistiin)
- Puheenjohtaja (on tavallaan eniten "äänessä" ja vie keskusteluissa syntyneitä ideoita eteenpäin Toimitukselle)

Nyt on viikko aikaa asettua ehdolle, ja sitten alkaa viikon äänestys. Kun roolit on valittu, puheenjohtaja päättää koska kokouksia pidetään (kerran tai pari viikossa). Kokouksen jälkeen sihteeri kirjoittaa viestin, jossa kerrotaan lyhyesti kaikki kokouksessa käsiteltyt asiat, ja lopuksi "pöytäkirjan" tarkastaja hyväksyy/ei hyväksy sen/sitä. Kokous kestää koko päivän.

Kuka tahansa siis saa ottaa esille jonkin mieltään askarruttavan aiheen, vaikkapa sen että Taikaviitta2000-lehteä ei enää ilmesty. Kaikki jäsenet jotka paikalla ovat, kommentoivat asiaa jos kommentoitavaa on. Jos vaikka kaikki päätyy ajatukseen että peukut on otettava pois, voi puheenjohtaja viestittää siitä Toimitukselle.

Ymmärretty? Sitten vain rohkeasti ehdolle!

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Sivut

Kommentit (136)

Jarru Petro
Seuraa 
Liittynyt5.1.2014

Voisin kai olla todella uusi käyttäjä. Olen rekannut 1.1.2014.

ja mielestäni peukut voitaisiin korvata muokkaus napilla.

hyvä kun joku viitsi tehdä tälläisen.

JP lyhyemmin pelkkä Jarru Petro

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Yksi siis vasta ehdolle.

Niin ja muokkaus-nappi on kai lähiaikoina tulossa, niin on Toimitus ainakin lupaillut.

Herseman
Seuraa 
Liittynyt26.10.2012

Asetun ehdolle suoraan puheenjohtajaksi. Ajan

-tiukempaa bännipolitiikkaa spämmäreille, ja huonoille rölleille
-muokkausnappia, selvää merkkiä modeille jotta nämä voi tunnistaa
-enemmän tapahtumia aa.fin foorumin yhteisölle
-kunnollisen foorumillekirjoitustopicin tekoa, jossa on kaikki ohjeet topicin tekoon, sekä kunnollisten viestin kirjoittamiseen, nykyiset "UKK-topic" ja "Ohjetopic topicien tekoon" koen riittämättömäksi, itse tekisin sellaisen topicin, josta saa tietää kaiken mahdollisen. Myöskin ajan kunnollisen kielen kirjoittamista
-selvää pesäeroa moderaattoreiden ja rivikäyttäjien väliin
-enemmän pelejä ja ropeja
-enemmän asiakeskustelua
-natsikuria p*rseilijöille, ja muille vastaaville, vapaampaa ilmapiiriä kunnon käyttäjille

Ankanpää
Seuraa 
Liittynyt1.10.2013

Minä asetun ehdolle "uudeksi käyttäjäksi"

No tässä olisi muutama "vaalilausahdus"

-muokkausnapit

-sivu, jossa voisi äänestä esim. piirtäjiä, tarinoita, teemoja yms.

-pelejä pelit ja lekit sivulle, joissa voi pelata useampi käyttäjä

-pelejä ja visailuja yms. enemmän

-lisää profiilikuvia

-yms.

Olen aina oikeassa! Olen oikeassa silloinkin, kun olen väärässä!

Herseman
Seuraa 
Liittynyt26.10.2012

Daniel, ehdotan seuraavaa:

Ankkakuntaan voi perustaa puolueita ajamaan omaa asiaa, onhan joukossa enemmän voimaa kuin yhdessä ihmisessä. Lisäksi nämä ns. roolit voi poistaa noiden rekkaamisaikojen osalta, ja olla tilalla vain 9 paikkaa, josta kaksi on vapaaehtoisena sihteeriksi ja tarkastajaksi, ja puheenjohtaja.

Tee miten teet, nuo on vain ehdotuksia, mutta kiintiöt ovat huono juttu.

Tuoppi
Seuraa 
Liittynyt30.7.2013

Jos siis ollaan ehdolla yhteen tiettyyn rooliin, niin tulen ehdolle uudeksi käyttäjäksi, eli vuonna 2013 rekanneeksi.

"Kamalaa olla näin sivistymätön" -Aku Ankka

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Lainaus:
Herse: Tee miten teet, nuo on vain ehdotuksia, mutta kiintiöt ovat huono juttu.
Ei mitään ryhmiä, tarkoitus juuri oli että Ankkakunta koostuu yksittäisistä henkilöistä.
Lainaus:
Vaikka loitkin topicin, ei sinulla, Daniel, saa olla mikään "Akuankka.fin Foorumin Hänen Ylhäisyytensä Keisarin" asema.
Ei tietenkään, ohjeistan vain alkuun, mutta sitten saattekin jäädä selvittelemään keskenänne asioita.

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Ai niin, jotta homma ei mene turhan sekavaksi myöhemmin, niin listaan kaikki ehdokkaat:

Todella uusi käyttäjä: Pois pakkoruotsi
Uusi käyttäjä: Arttu Ankanpää, Tuopp1 ja mario15
Puheenjohtaja: Herseman

Herseman
Seuraa 
Liittynyt26.10.2012

Saanko kuitenkin kysyä, miksi ei ryhmiä. Äänestyksen voi hoitaa sillä tavalla että ehdokaspaikat määräytyy saatujen äänien prosenttejen kokonaisesta. Ryhmässä voi myös tehdä paremmin päätöksiä.

Olen silti ehdolla, oli ryhmiä tai ei.

CubicGum
Seuraa 
Liittynyt23.6.2012

No minä tietenkin puheenjohtajaksi, koska olen asioihin loppuen lopuksi aika neutraali, mikä on hyväksi puheenjohtajalle. Lisäksi minulla on reaalinen käsitys siitä mihin käyttäjät voivat vaikuttaa ja mitä kautta vaikuttaa. Lisäksi olen kirjoittaessa lahjakas (vaikkeise päällepäi näy). Olen myös hyvin keskusteluun osallistuva ja mainio johtotyössä. Kokemustakin on. Lisäksi pöytäkirjantarkistajat tarkastavat sen asiallisuuden, mutteivat hulkää/hyväksy sitä vaan puheenjohtaja päättää sen.

Nuo vanha käyttäjä, uusikäyttäjät pois. Kaikille oikeus osallistua. Puheenjohtaja sihteeri jne. On hyvä valita mutta kaikille mahdollisuus. Sellaiseen tulisin.

Tsupikki ;D :3

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Selvä, kuka tahansa saa osallistua, mutta ei niitä ryhmiä, koska edelleenkin tämän topan tarkoitus on koostua yksittäisistä käyttäjistä. Ei sitä tarkoitusta aleta noin vaan muuttelemaan, mutta sitten kun Ankkaryhmä on koottu, voitte vaikka muuttaa niitä sääntöjä jos se enemmistölle käy.

Mikä olisi sitten sopiva raja montako tähän saisi osallistua?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat