Kultu Kimallus?

Seuraa 
Liittynyt13.3.2014

Moi! Asiani koskee Kultu Kimallusta. Olen kuullut nimen jossain, mutta en tiedä mitään itse hahmosta. Voisiko joku kertoa lyhyesti kuka tämä Kultu oikein on, kun ei tässä mitään syvällisiä Wikipedioita jaksa alkaa lukea. Voi vitsi, ärsyttävä tunne kun tietää nimen, mutta ei tiedä hahmosta mitään. Valaiskaa minua, oi suuret akkari-tietäjät!

Cipinä kiittää ja kuittaa ;)

Kommentit (4)

Tupu!!
Seuraa 
Liittynyt1.3.2012

Kultu Kimallus (engl. ”Glittering” Goldie O'Gilt) on Disneyn sarjakuva- ja animaatiomaailmassa esiintyvä naispuolinen kuvitteellinen hahmo. Kultu Kimalluksen keksi piirtäjä-käsikirjoittaja Carl Barks. Kultu esiintyy ensi kertaa tarinassa ”Takaisin Klondikeen” (”Back to the Klondike”, 1952), joka sijoittuu Klondikeen ja jossa on takauma kultaryntäyksen ajasta. Kullankaivaja Roope Ankka tapasi kultaryntäyksen aikaan Kultun, ”Alaskan lumikenttien tyttären ja saluunoiden laululinnun”. Roope rakastui naiseen lähtemättömästi, ja suhde jäikin merkittävimmäksi Roopen romanttisista suhteista. Kultu ryöväsi tyrmäystippojen avulla Roopelta hanhenmunan kokoisen kultakimpaleen, jonka Roope sai perittyä takaisin käynnistettyään suuren kapakkatappelun.

Otin pienen pätkän wikipediasta. Eli Kultu on Roopen nuoruuden rakkaus :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat