Koodaus.

Seuraa 
Liittynyt14.3.2014

Elikkä yleistä keskustelua liittyen nettisivujen/videopelien koodaukseen.

Itse osaan jonkin verran HTML, jota olen harjoitellut codeacademyssa (paras paikka opetella, kunhan osaa pikkasen englantia.)  Muita koodikieliä ovat CSS (Liittyy HTML-opettelemiseen), PHP, Jquery, JavaScript (videopelien koodaukseen), ja ruby.

Tänne voi laittaa myös omien nettisivujensa osoitteet. :)

Kommentit (15)

Eliteist
Seuraa 
Liittynyt14.9.2011

Itse osaan Pythonia, HTML, CSS, PHP, JQuery, Javascript, vähän Javaa, vähän Objective-C.

Ihan kivaa tuo koodaaminen on, ainakin jos ei ole muuta tekemistä. :)

okei...

T3
Seuraa 
Liittynyt17.7.2009

Pythonilla osaan kirjoittaa yksinkertaisia skriptejä. Teoksiin kuuluu "Hello, world!" ja ohjelma joka muuttaa mailit kilometreiksi. Siihen se sitten jääkin.

TouhuAku6
Seuraa 
Liittynyt28.11.2012

Koodaus on ihan kivaa. Etenkin wikeissä. HTML:ää osaan jonkin verran, mutten hirveästi.

Olen bänneillä tuntemattomista syistä. Sanoo vain, että Kirjoitusoikeutesi on poistettu. Saisinko ne takaisin. Kiitän, jos saan.

EnOsaaMitään
Seuraa 
Liittynyt29.3.2014
Teh N00bi

Sitten kun mä olen hyvä koodari niin mä hackaan akuankka.fin ja bannaan modet täältä foorumilta >:) >:(

Jep, ja mä hakkeroin tän paikan niin päreiks että AA.fi poistetaan ja muista että kaikki oli sinun syytäsi.

Vallu
Seuraa 
Liittynyt9.9.2015

Tämä on hyvä paikka opetella perusjutut: http://salakapakka.net/oppaat/html-ja-css-opas/html_opas_varit.php

Itse olen nyt huvikseni harjoitellut pääasiassa wikian klassista editoria varten CSS koodia.

Tässä yksi testijuttu jonka tein: https://www.w3schools.com/code/tryit.asp?filename=FGQMGVXS9YZW

Talvi on tulossa, syksy on jo tullut.

Nostalginen fantasiaropekartta: https://imgur.com/a/URc3j

Valtiopelin uusi mutta karkea kartta: https://imgur.com/a/JabOo

Robo
Seuraa 
Liittynyt17.6.2014

Osaan hiukkasen Pythonia ja Scratchia (:D), siinä koodausosaamiseni.

Allekirjoitus eli nimikirjoitus tai autografi on nimen kirjoitettu asu tai muu tunnistusmerkki, jonka henkilö kirjoittaa asiakirjaan todisteeksi henkilöllisyydestä ja tahdosta. Henkilökohtaiseen allekirjoitukseen käytetään yleensä omaa nimeä tai sen lyhennettä. Se toimii sinetin tavoin. Suomen kielessä nimikirjoitus tarkoittaa jonkin henkilön nimeä hänen itsensä käsin kirjoittamana. Samaa tarkoittaa sivistyssana autografi (ruotsin autograf < kreikan sanoista αὐτός autós, "itse", ja γράφειν gráfein, "kirjoittaa"). Allekirjoituksella tarkoitetaan yleensä samaa kuin edellisillä, mutta sen on käsitteenä laajempi. Taideteokseen tehty allekirjoitus on signeeraus.

Robo
Seuraa 
Liittynyt17.6.2014

Meille tuli yksi päivä joku Metropolian opiskelija opettamaan meidän luokalle koodausta koko päiväksi. Silloin opin lähinnä, miten tehdä yksinkertainen salasanajärjestelmä tai kauppa Pythonilla. En enää varmaan edes muista. Viime aikoina lähimpänä koodausta oleva tekeminen on ollut Discord-viestipalvelussa bottien säätö :D

Allekirjoitus eli nimikirjoitus tai autografi on nimen kirjoitettu asu tai muu tunnistusmerkki, jonka henkilö kirjoittaa asiakirjaan todisteeksi henkilöllisyydestä ja tahdosta. Henkilökohtaiseen allekirjoitukseen käytetään yleensä omaa nimeä tai sen lyhennettä. Se toimii sinetin tavoin. Suomen kielessä nimikirjoitus tarkoittaa jonkin henkilön nimeä hänen itsensä käsin kirjoittamana. Samaa tarkoittaa sivistyssana autografi (ruotsin autograf < kreikan sanoista αὐτός autós, "itse", ja γράφειν gráfein, "kirjoittaa"). Allekirjoituksella tarkoitetaan yleensä samaa kuin edellisillä, mutta sen on käsitteenä laajempi. Taideteokseen tehty allekirjoitus on signeeraus.

McScrooge
Seuraa 
Liittynyt3.6.2017

Oma osaaminen rajoittuu lähinnä Scratchiin:D
Joskus koulussa kyllä tein Pythonilla jonku auton ohjaus-matikka-yhdistelmäpelin mutta siihen se sitten jäi. Koodaaminen kyllä kiinnostaa, niin että joskus sitä vois kokeilla ihan pelejäkin kirjoitella.

Of course it is happening inside your head , Harry, but why on earth should that mean that is not real? ~Albus Dumbledore~

T3
Seuraa 
Liittynyt17.7.2009

Oma koodaukseni on lähinnä Python-skriptien väkertelyä ja satunnaista C-ohjelmointia.

"Kruununjalokiveni" on keskeneräinen CHIP8-emulaattori. Suorittimen käskyt koodattu, mutta grafiikat ja ääni puuttuu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat