Disney-julkaisu-visailu

Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Tervetuloa kisailemaan Disney-julkaisu-visailuun!

Aiheena on siis kisailla siitä, kenellä on parhain tietämys Disney-julkaisujen suhteen. Aihe on siis laaja, koska maailmaan niitä mahtuu satoja: Lehtiä, pokkareita, kovakantisia jne...

Kuka tahansa saa siis kysyä Disney-julkaisuihin liittyviä kysymyksiä, eikä se ole vaikeaa. Aihe on niin suuri, että kysymyksiä tulee varmasti mieleen ja nopeasti!

Mikä oli Don Rosan ensimmäinen Suomessa julkaistu tarina, ja missä se julkaistiin? (2p), Kenen piirtämä oli 400:n Ropsun kansi? (1p), Minä vuonna Saksassa ilmestyi ensimmäinen Mikki-Hiiri lehti? (1p), Missä Akkarin numerossa Aku tokaisi ensimmäisen kerran "Elämme kovia aikoja ystävä hyvä",  ja kenen piirtämä tarina oli, sekä minä vuonna se oli tehty? (3p).

Tuollaiset kysymykset ovat sääntöjen mukaisia, mutta eivät sellaiset kysymykset, joissa kysytään vaikkapa että koska Vicar kuoli. Sen sijaan voisi kysyä missä Akkarin numerossa muisteltiin Vicaria tämän kuoleman takia ja minä vuonna. Kysymykset saa tietenkin siis liittyä muidenkin maiden Disney-julkaisuihin!

Säännöt

1. Lunttaaminen kielletty kuukauden osallistumiskiellon ja pisteiden poistamisen uhallla.

2. Jos kysytään vuosilukuja, saa arvata kaksi vuosilukua kerrallaan.

3. Kuka vaan saa kysyä kysymyksiä, mutta sama henkilö ei saa kysyä  kahta kysymystä enempää peräkkäin.

4. Kysymyksen lopussa pitää ilmoittaa selvyyden vuoksi montako pistettä kysymyksestä jaetaan.

5.1. Kysymyksien pitää liittyä aiheeseen.
5.2. Jos joku jatkuvasti kysyy tahalteen kysymyksiä, jotka eivät liity aiheeseen, raingaistus on sama kuin kohdassa 1.

6. Tähän kisailuun pätee teitenkin myös Akuankka-fi-sivujen säännöt. Ei siis minkäänlaista häiriköintiä, tai rangaistus voi olla jopa kahden kuukauden kilpailukielto.

7. Vain yksi kysymys kerrallaan voi olla auki. Jos joku kysyy kysymyksen, kun entinen vielä on käynnissä, kysymys hylätään.

8. Yhdessä kysymyksessä saa kysyä enintään 8 asiaa!

9. Jos vastausta kysymykseen ei saada kahdessa päivässä, siirrytään seuraavaan kysymykseen.

Kaudet

Disney-julkaisu-visailussa on myös kausia. Yhden kauden aikana eniten pisteitä kerännyt voittaa ja saa mainetta sekä kunniaa. Yksi kausi kestää aina neljä kuukautta, jonka jälkeen kaikkien pisteet nollaantuvat. Tämä kausi loppuu siis 25.8, ja uusi alkaa 26.8. Tässä kisassa pidetään kuitenkin yksi tauko: Joulutauko (24.-31.12)

Kysyttävää? Ilmeisesti ei, joten aloitetaan!

Minä vuonna Suomen Akkarissa julkaistiin ensimmäinen Vicarin sarja, kuka oli sen pää-osassa ja montako sivua siinä oli? (3p)

^ Vuosia saa siis arvata kaksi kerrallaan, muita yhden kerrallaan.

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Sivut

Kommentit (57)

TouhuAku6
Seuraa 
Liittynyt28.11.2012

Heitänpä 1963. Siinä oli pääosassa Aku Ankka ja noin 14-15 sivua.

Olen bänneillä tuntemattomista syistä. Sanoo vain, että Kirjoitusoikeutesi on poistettu. Saisinko ne takaisin. Kiitän, jos saan.

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Touhikselle piste Aku Ankasta, ja huomautus: Sivuja saa veikata vain yhden kerrallaan.

Sivumäärät ovat olleet liian suuria...

...mutta Akunso meinasi vastata vuoden oikein.

Pieni lisäys sääntöihin: Selvyyden vuoksi vain minä päivitän pistetaulukon, ellen anna jollekkin erityislupaa, jos olen esim. pitkään poissa.

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat