Uusin Taskari

Seuraa 
Liittynyt1.10.2013

Tällaista topaa en (ihme kyllä) löytänyt,inkatkaa kos löytyy. Mutta asiaan, tämä topic on tarkoitettu uusimman Aku Ankan-Taskukirjan arvosteluun. Arvostella voi kaikkea kansikuvasta takakanteen, ja kaiken siltä väliltä. Pitemmittä jaaritteluitta, aloitetaan arvosteleminen!

Olen aina oikeassa! Olen oikeassa silloinkin, kun olen väärässä!

Kommentit (6)

Ankanpää
Seuraa 
Liittynyt1.10.2013

Tällä hetkellä uusin taskari on 412, Juhlapäivä. Kannen ja nimen perustella olisin odottanut edes yhtä Akun synttäreihin liittyvää juhlasarjaa, mutta sellaisesta ei ollut vilaustakaan. Paras tarina oli ehkä Hannun ja Hansun yhteinen Japaniaiheinen hupailu, Idän Ihmeitä ja Onnen Oikkuja, myös Elektroninen talo ja Voitto kotiin olivat hyviä tarinoita. Ankkansasin Pyörremyrsy oli tarinana hyvä, mutta Ettore Gulan piirrosjälki ei ollut sitä minun silmääni miellyttävää. (Ankanpojat olivat luikeromahaisia ruipeloita.)

Ankanpää
Seuraa 
Liittynyt1.10.2013

Noniin, pitkään kaivattu arvostelu taskarista Tähtien Setä: Vastaisku pläjähtää tästä:

Ensimmäisenä silmään osuu tietysti kansi. KansiKuva lupaa paljon, mutta kanteen viittaavaa sisältöä on sangen vähän. Arvosana: 8

Ensimmäinen tarina on Giorgio Gavazzanon Kosminen Kiertotie lukija oletettavasti odottaa johtosarjaksi jotain enemmän alkuperäistä Tähtien Setä-taskarin johtosarjaan viittaavaa, mutta tarina onkin aivan jotain muuta.

Aloitetaampa merkitsemään kolme parasta tarinaa:

3. Kolmantena on Akun ja Touhon aurinkorantahuijauksesta kertova Kolme Paikkaa Auringossa. Arvosana: 9-

2. Kakkossian tarinaksi yltää 200-sivuinen Erään hiiren tutkimuksia, joka vaihtuu hyvin äkkiä Hercule Poirotista Star Warssiin, eli tarina vaihtuukin Tähtien taisteluun. Arvosana: 9

1. Toukokuun paras tarina-tittelin saa Akun ja Iineksen interaktiivitarina, Viidennen asteen yhteys. Ikävä kyllä interaktiivitarinat ovat harvassa, mutta kun sellainen löytyy, on se heti kympin arvoinen. Arvosana: 10+ janpapukaijamerkki

Taskarin yleisarvosana: 9

Tässä kaikki tällä kertaa, kesäkuussa nähdään taas, ellei kukaan muu tule arvostelemaan. :)

Ankanpää
Seuraa 
Liittynyt1.10.2013

Heipähei! :) Lupailin toukokuussa arvostella Kitupiikin kesätyön mutta se unohtui. Taskareita kertyija kertyi ja nyt on aika arvostella ylijäämä.

TASKARI 414: Kitupiikin Kesätyö

Kolme parasta tarinaa:

3. Taikaviitta: Radio Taikaviitta

Ihan perus tarina. Tässä taskarissa ei mitään huikaisevia tarinoita ollut, joten tällainen "perus kaurakin" pääsee listalle. 8+

2. Roope-setä: Maailman Kitsain Ankka 3D

Samat arvostelut kuin edellisessä. Kuitenkin hieman parempi tarina. 8½

1. Aku ja Hansu: Muodin huipulla

Taskarin paras tarina. Kuten aiemmin sanoin, Taskari 414 ei ollut huippuluokkaa, mutta hyväkin tarina löytyi. Tarinan ns. "kansikuva" oli hieman harhaanjohtava, mutta se ei tarinaa haitannut. 9

Kansi: Muuten ihan perus kansi, mutta nuo ärsyttävät liukuvärit tungetaan joka paikkaan. 7½

Yleisarvosana: 8-

TASKARI 415: Kipparitrio

Tässäkään taskarissa ei mitään merkittävän hyviä tarinoita, listaan silti kolme parasta.

3. Iines Ankan Päiväkirja: Tanssii Keksijän Kanssa

Njaah. Taskari oli sanallasanoen tylsä. Kuitenkin kolme listaan pitäisi saada ja tämä nyt pääsi kolmannelle sialle. 8-

2. Roope-setä:Ruokaremontti

Tämä pääsi listalle, koska siinä oli puhuvia pastoja :D. Ja muutenkin OK tarina. 8+

1. Tupu, Lupu ja Hupu: Riemuloma Syrjäsaaressa.

Tämä oli hyvä ja verrattain hupaisa nykyiseen taskaraiden laatuun. Lisäksi lisäpisteitä, kun Aku kerrankin sai hyvän lopun, eikä joutunut kärsimään. 9+

Kansi: Yäkh! Taas näitä iänikuisia mauttomia liukuvärejä. 7

Yleisarvosana: 7½

TASKARI 416: Vaivan Palkka

Vaivan Palkka poikkeaa hiukan edellisistä, sillä siinä oli enemmän hyviä tarinoita. Mainittakoon listalle pääsemättömistä vaikka Tupu, Hupu ja Lupu: Planeettojen käsikirja. Tällä kertaa hyvät tarinat erottuivat vahvasti joukosta ja kolmen parhaan järjestely oli hankalaa.

3. Roope-setä: Säiliöestejuoksu

Ihan hyvä hupailu. Kuuluu ilman muuta pienehköön hyvien tarnoitten joukkoon tästä taskarista. 8+

2. Aku Ankka: Hyvän Mielen Pannukakut

Ihan hyvä tarina, tarvitseekos tästä nyt muuta sanoa? 9-

1. Hansu: Taivaallinen Torttu

Tämän Taskarin paras tarina. Mukava hupailu. 9

Kansi: Tällä kertaa liukuvärejä käytttämällä auringonlasku oltiin saatu elävämmäksi ja paremmaksi, muuten liukuvärit pilasivat kannen jälleen. 8-

Yleisarvosana: 416 erottui joukosta positiivisella tavalla. 9

TASKARI 417: Pikavuoro

Muokataan...

Ankanpää
Seuraa 
Liittynyt1.10.2013

Vai niin. Huomasin, että viestin muokkauksia on rajallinen määrä viestiä kohden. :/ Taskarit 417 ja 418 tulevat siis tässä:

TASKARI 427: Pikavuoro

Näin syksyä kohden tarinat tuntuvat paranevan, kesällä Taskareista löytyy vain tylsiä blörinätarinoita. :/

Kolme parasta:

3.Pelle Peloton: Lintukuiskaaja

Mukava tarina, tarvitseeko muita arvosteluja? 8½

2. Touho Ankka: Muuntautumiskykyinen auto

Yksisivuiset ovat aina mukavaa sisältöä taskareihin ja tämä oli hyvä yksisivuiseksi. 9-

1. Milla Magia: Vihreää Magiaa

Hyvä, että Milla-tarinat eivät mene aina saman kaavan mukaan, vaan erikoisempiakin käsikirjoituksia löytyy. Arvosana: 9

Kansi: Tässä kannessa liukuvärit oltiin onneksi jätetty vähemmälle ja se lisää kannen "arvoa." 8½

Yleisarvosana: 9-

TASKARI 418: Hyvällä Tuulella

Taskarit vain paranevat syksyä kohti.

3. Karhukopla: Mieletön Multimonistaja

Erikoiset Touhot antoivat mukavan humoristisen säväyksen tarinaan. 8½

2. Aku Ankka: Korppisoturi Kaalimaalla

Joku tarinassa vain viehättää. Hankala sanoa mikä.9-

1. Aku ja Touho: Kautta Rantain

Hauska hupailu. Yksiä tämän vuoden parhaimpia. 9½

Kansi: Tällä kertaa nuo niin ärsyttävät liukuvärit olivat antaneet hyvän säväyksen hyvään kanteen. 8+

Yleisarvosana: 9-

Huhhuh! Olipas rupeama. Toivottavasti edes joku lukee nuo! :/

Ankanpää
Seuraa 
Liittynyt1.10.2013
Muumi Ankka

Luin ja ajattelin tulla joskus itsekin arvostelemaan taskareita.

Hyvä! Yksinään tämä on aika kuivaa puuhaa. :P

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat