Jalkapallon MM-kisat 2014

Seuraa 
Liittynyt25.5.2014

Ja kuningaslajin maailmanmestaruuskisat ovat taas täällä! Edellinen kuningasmaa oli Espanja, joka voitti maailmanmestaruuden samalla kahden vuoden päästä Espanja rohmusi itselleen Euroopan maailmanmestaruus pokaalin. Espanja on ollut vahvoilla näinä vuosina mutta ken tietää kuka voittaa tänä vuonna? Kisa on joka neljän vuoden välein, joka on hyvin pitkästyttävää. Tänä vuonna Brasiliassa käydään kaikki ottelut, joka on aika kiehtovaa, koska itse olen Brasilian puolella. Täällä siis voit keskustella aiheesta vapaasti.

Kenen puolella sinä olet?

^Jääkiekko ei ole vain Suomelle tarkoitettu^
>Ankka, on tulevaisuuden ihme

Kommentit (9)

Ignacio
Seuraa 
Liittynyt9.9.2013

Brasilia, Saksa ja Espanja ovat todella vahvoilla. Hallitseva mestari Espanja ei näytä hyytyvän vieläkään. Saksalta puuttuu selvä ykköskärki Mario Gomezin jäätyä rannalle MM-joukkueesta, mutta Miroslav Klose on kyllä todistanut pelaavansa aivan eri tasolla maajoukkueessa, kuin seurajoukkueessa. 

Brasilialta taas puuttuu selvä maalivahti. Julio Cesar aloittaa ykkösvahtina, mutta hänenkin parasta ennen -päiväys meni jo jätettyään Interin, QPR:ssä brassi ei yltänyt tasolleen.

Näiden perusteella nostaisin Espanjan vahvimmaksi suosiksi.

Itse ihastuin neljä vuotta sitten Hollannin kauniiseen peliin ja kannatan maata myös näissä kisoissa. Viime EM-kisoissa tapahtui todellinen mahalasku pelaajien ylimielisyyden takia, mutta toivotaan että asia on sivuutettu ja Hollanti taistelee jopa mitaleista

RetroAku
Seuraa 
Liittynyt25.5.2014
Ignacio

Brasilia, Saksa ja Espanja ovat todella vahvoilla. Hallitseva mestari Espanja ei näytä hyytyvän vieläkään. Saksalta puuttuu selvä ykköskärki Mario Gomezin jäätyä rannalle MM-joukkueesta, mutta Miroslav Klose on kyllä todistanut pelaavansa aivan eri tasolla maajoukkueessa, kuin seurajoukkueessa. 

Brasilialta taas puuttuu selvä maalivahti. Julio Cesar aloittaa ykkösvahtina, mutta hänenkin parasta ennen -päiväys meni jo jätettyään Interin, QPR:ssä brassi ei yltänyt tasolleen.

Näiden perusteella nostaisin Espanjan vahvimmaksi suosiksi.

Itse ihastuin neljä vuotta sitten Hollannin kauniiseen peliin ja kannatan maata myös näissä kisoissa. Viime EM-kisoissa tapahtui todellinen mahalasku pelaajien ylimielisyyden takia, mutta toivotaan että asia on sivuutettu ja Hollanti taistelee jopa mitaleista

Hollanti on hyvä pelaamaan jalkapalloa, mutta en usko, että he voivat voittaa tämän vuoden maailmanmestaruuden. Hollanti on silti yksi lempimaistani, joka pelaa jalkapalloa. Ghana pärjäsi vallan hyvin viime vuonna muttaa uurastus ei riittänyt voittoon valitettavasti.

Voittajasuosikkeja: Espanja, Brasilia ja Ranska

Toivon kuitenkin Hollanin pääsevän pitkälle. Viime vuoden maailmanmestaruudessa tuli aika paljon keltaisia kortteja. Katsotaan tuleeko tänä vuonna yhtä paljon.

RetroAku
Seuraa 
Liittynyt25.5.2014

Saksa on hyvä mutta pelaajat tänä vuonna ovat vähän huonot. Olen AIKA VARMA, että Saksa ei voita tänä vuonna.

92Sakari
Seuraa 
Liittynyt28.4.2010

Jälleen ovat jalkapallon MM-kilpailut alkamassa. Neljä pitkää vuotta on taas odotettu sitä futishuumaa. Muulloin en juuri seuraa jalkapalloa kuin MM-kisojen ja muidenkin TV:n ilmaiskanavien välityksellä näytettyjen jalkapallon arvokisojen aikaan.

Tänä vuonnakin olen huippumaiden - Espanjan, Portugalin, Italian yms. - puolella. Kannatan myös isäntämaata Brasiliaa. Olisi kiva jos sinnekin voitto menisi joskus. Myös vuonna 2010 kannatin isäntämaata, Etelä-Afrikkaa, sekä muitakin Afrikan valtioita kun Etelä-Afrikka isännöi. Tänä vuonna voisin myös kannattaa isäntämaanosan eli Etelä-Amerikan valtioita jalkapallossa.

Minua melko paljon harmitti silloin kun viimeinen jäljellä oleva Afrikan valtio Ghana tippui ratkaisevassa pelissä Uruguayta vastaan. Silloin Uruguayn kenttäpelaaja torjui Ghanan potkun, joka olisi mennyt maaliin, käsillään. Pelaajahan siinä tietenkin sai punaisen kortin ja ulosajon, mutta maalia ei tullut ja pian peliajan lopussa tilanne oli tasan.

Lopulta mentiin rangaistuspotkukilpailuun jonka seurauksena Uruguay voitti - mikä siis harmitti minua - vaikka oli käyttänyt epärehellistä keinoa. No, vaikka tekee kipeää niin ei haittaa, kerran se vain kirpaisee, tämä on vain peliä ja elämä jatkuu, kuten ovat eräät viisaat sanoneet. Siinä olikin sitten tarpeeksi sitaatteja joten tämä onkin viestin loppu.

Sakari täällä terve!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat